Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Oh IBI, even een dikke knuffel voor jou!

Wat erg dat ze dit toch gedaan hebben, zonder jou erbij en zonder naar jouw oplossing (24 uur iemand bij HIH) te luisteren..

Ik kan me je woede zo goed voorstellen!!!! Zelfs ik ben boos.

Veel sterkte met alles.
Hoi IBI!

Is dit ook overlegd met HIH's behandelend arts? Het herplaatsen van die katheter bedoel ik? Als jij daar toch je overduidelijke bezwaren over hebt neergelegd, mag dat toch niet zomaar alsnog toch maar even gedaan worden? Ik begrijp uit je verhaal een beetje dat het de verpleging is geweest die dit besluit genomen en doorgevoerd heeft, dus misschien kan jullie behandelend arts nog iets betekenen hierin... Zeker ook omdat er de vorige keer een ontsteking optrad. Ik kan me zo voorstellen dat jullie arts ook van mening zou kunnen zijn dat er niet opnieuw het risico van een ontsteking mag worden genomen... Legt misschien wat meer gewicht in de schaal.

Groetjes,

Jolie
Logisch dat je kwaad bent! Als hij het niet wilt en jij ook niet...

Hoop dat er snel een oplossing komt.
Alle reacties Link kopieren
@Jolie, catheterisatie is een voorbehouden handeling en mag alleen in opdracht van een arts uitgevoerd worden.
quote:Ishetdanechtzomoeilijk schreef op 06 december 2010 @ 16:00:

@Jolie, catheterisatie is een voorbehouden handeling en mag alleen in opdracht van een arts uitgevoerd worden.Ah, okay.... Jammer wel, het had nog een uitweg kunnen zijn
En jammer is dan direct ook wel de understatement van de week.... Man, wat oneerlijk allemaal....
Ja inderdaad.. Tegenvaller! Hoop dat het wel wat rust geeft, telkens verschonen en gedoe vreet ook energie.
Tjeu, wat vervelend! Word er plaatsvervangend boos van...

Heel veel sterkte voor jou, Stoere Kanjer!
Balen dat er iets gedaan werd zonder overleg maar misschien heeft hij er wel minder last van mét katheter dan zonder. Dat zou goed kunnen. Zeker mannen krijgen trouwens bijna altijd een ontsteking van een katheter. Dat is vooral na het verwijderen een rotgevoel Maar kijk het eerst even aan. Misschien laat HIH het zitten en geeft het ook een soort rust. Sterkte met alles, er komt zoveel op jullie af Wel erg fijn dat vrijdag geslaagd was. Sterkte!!
De behandelend art is nog even binnen geweest om meer te verklaren. Ik snap nu beter dat het echt noodzakelijk was (klapperen van de kou door in de urine te liggen, kans op infectie en doorligplekken, pijn bij het verschonen)

alleen de manier waarop zit me nog dwars.

Morgen weer een voortgangsgesprek ik ben benieuwd
ik lees nog steeds mee, maar weet weinig toe te voegen behalve dat ik aan jullie denk.goed van de arts dat er wat uitleg gegeven is,soms is het kiezen uit meerdere kwaden.Hou je taai,meis!!

@ thee je hebt mail.
he meis... snap het hoor!

heel veel sucses morgen met "het gesrek" ik hoop op een positief geluid!
Hoi meis,

Ik kan me zo goed voorstellen dat je ervan baalt. Je mag ook best boos zijn! Hij voelt zich al zo ellendig en dit er dan nog eens bij. Het zal gerust het beste voor hem zijn, maar dat hadden ze jou (en HiH) dan vooraf goed uit moeten leggen. Toch hoop ik dat het hem wat verlichting geeft.
IBI en HIH, wat rot voor jullie.

Iedere (werk)dag kom ik langs de Efteling en denk ik aan jullie!!

Steeds weer verdrietig dat jullie op dit moment niet meer van dat soort dagen gegund worden!!
IBI

@diverse mensen: bedankt voor jullie mail
He gatver IBI, wat een narigheid weer. Je doet zo je best, ik vind dat echt bewonderingswaardig, hoe jij je elke keer hard maakt voor je man. Hoewel dat voor jou uiteraard vanzelfsprekend voelt.

Je doet het zo goed, en ik begrijp je woede echt heel goed.

sterkte weer voor jullie
Zit nu weer even bij hih. Oom en tante zijn net weg bij familiehuis ik had het vanavond even te kwaad. Heb redenen om aan te nemen dat ze morgen beslissen om ook de ondersteunende medicatie stop te zetten en weet vanaf vanavond ook dat hij dan nog maar kort heeft. Kan het nu niet aan om er meer over los te laten maar ik kan wel zeggen dat hij er nu al niet meer is. Hij weet niet meer waar hij is en hij is nu helemaal niet meer aanspreekbaar.

Ik ben hem kwijt
Godsamme Ieb

Nog even wachten meis... nog heel even een klein beetje hoop houden. Morgen het gesprek... pas dan weet je het zeker...

Och meisje toch, wat erg! Tranen met tuiten hier... Veel sterkte...
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
Mijn God Ibi, wat een oneerlijke strijd wordt het toch.
.
Ik weet niet zo goed wat te schrijven....

Het zag er niet goed uit maar nu het zo zwart op wit staat, is het wel heel definitief.

Ik hoop dat je heel veel begeleiding en steun krijgt en dat je de komende tijd toch nog wat mooie momenten kunt hebben.

(Ik had zo graag iets anders geschreven hier...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven