Oktober 2007 # 3

26-05-2007 09:36 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
en de groep is te vinden op: http://groups.msn.com/oktober2007/homepage

Goedemorgen,

Blink wat een schattige kerstfoto's zeg, echt heel erg leuk, vooral de tweede is echt een supersnoepje!

Ief, wat een ontzettende sukkels zeg in het ziekenhuis. echt niet normaal. je kan voor de volgende keer (hopen dat het niet nodig is) ook iemand van de kinderafdeling laten komen, die hebben tenminste ervaring.

Maar gelukkig dat het allemaal goed gekomen is, en ik hoop dat ie snel weer van de krampjes af is.

Crini, wat een ellende al die buikgriep, hoop inderaad dat het met Feline nu de goede kantop gaat, en als ik jou was zou ik idd kijken of ze de prik nog even uit kunnen stellen zodat ze eerst echt lekker opgeknapt is.

Wel super dat ze ondanks alles gewoon doorlsaapt 's nachts.

wyfke, op de meeste cb's kan je een keer in de week terecht om te wegen, maar 600 gram in drie weken is echt supernetjes hoor!! En nu al draaien, dat is toch wel erg vroeg?

maar echt, laat je niet opjagen hoor, er zijn altijd kindjes die dingen heel vroeg doen, en die dingen later doen, anders krijg je geen gemiddelde en met 2 jaar lopen ze allemaal :-)

dochter liep net na haar eerste verjaardag, die van vriendin met anderhalfjaar, en met 19 maanden waren ze samen aan t spelen en zag je gee verschil.

Stier, leuk zo'n zwangerschapsgym meeting, heb je er nog leuke contacten aan over gehouden? altijd leuk om ook live ervaringen te delen en niet alleen via t forum.

Ben nu bezig om de foto's van de afgelopen twee maanden uit te zoeken en af te laten drukken zodat ik nog in mn verlof een begin met het plakken kan gaan m aken.
Zo prikken is weer achter de rug, hij moest erg hard huilen, maar ligt nu lekker te slapen.

en weer netjes gegroeid (niet zo hard als jou meisje wyfke) maar dik 200 gram in 2 weken, nu 4180 gram en 56 cm.
Wat heb ik gister toch gezeurd en geklaagd hier, zeg. Maar ik ben er inmiddels achter wat de oorzaak is van het feit dat ik afgelopen weekend diverse malen gigantisch uit m'n slof ben geschoten thuis en dat ik zo'n last van m'n borsten had....ik ben namelijk ongesteld geworden. Waarschijnlijk is de voeding ook een beetje teruggelopen en van smaak veranderd en dat zou misschien verklaren waarom Lucia voortdurend op haar handjes sabbelt??? Ik voel me één grote hormonenbom momenteel.

@Nitro: 100-200 gram per week schijnt normaal te zijn, dus het gaat allemaal goed bij jullie! Naar he die prikjes? Lucia is eenmaal thuis ook als een blok in slaap gevallen en was 's avonds weer de oude. Wij mogen volgende week alweer voor de volgende prikjes. Ik ga ook niet extra naar het cb om te wegen, ik moet me maar even niet zo aanstellen

Ik zou het trouwens ook zo leuk vinden om nog foto's in te plakken voordat ik weer aan het werk moet.

Speaking of: waarschijnlijk moet ik per 1 februari weer aan de slag, maar het zit met de bouw van ons nieuwe huis even tegen en daardoor moeten we misschien toch nog een tijdje heen en weer reizen met baby. Zie daar vreselijk tegenop, maar ja, we kunnen er niets aan veranderen helaas. Misschien een maandje onbetaald verlof ofzo? Ik had het afgelopen weekend zelfs over ontslag nemen (want ik heb het al een tijdje totaal niet meer naar de zin op het werk), maar ik geef de schuld maar aan de hormonen
@Wyfke: ben je ongesteld geworden? Dat komt ook als een verassing ofniet? Nu zijn die klachten mbt je borsten idd wel te verklaren.

Of dat de reden is dat Lucia veel op haar handje sabbelt weet ik niet, ff afwachten totdat je niet meer ongesteld bent en zij er mee ophoudt, dan weet je het ;o)

Vervelend als je het niet meer zo naar je zin hebt op je werk, dan is het idd het fijnst om dan lekker nog thuis te zitten en niet aan werk hoeven te denken.

Jammer dat de bouw wat achter loopt, hopelijk zitten ze weer snel op schema.

Evi is geen fan van buikligging, ik moet hier ook veel mee oefenen. Maar zij begint ook vaak al snel wat te jammeren enzo.

@Nitro: altijd vervelend die prikjes in kleine, tere babyhuidjes. Ook zo zielig, vooral als ze idd hard moeten huilen. Fijn dat ie zo goed gegroeit is .

@Stier: leuk hoor om zo weer bij elkaar te komen van de zwgym, ik heb dat volgende week donderdag, eentje zie ik nu nog iedere week omdat we in hetzelfde groepje zitten van de babymassage.

@Crini: ohjee de buikgriep, elkaar aansteken, rot hoor. Hopelijk is de rust gauw wedergekeerd bij jullie in huis.

@Ief: ik kon het niet geloven, wat een amateuristisch gedoe daar in dat ziekenhuis zeg, ik zou me niet prettig voelen. Je wilt toch het beste voor je kind en dan niet dat geklungel met toch al die vervelende prikjes.

Gelukkig dat het toch allemaal nog redelijk is gegaan.

Fijn dat krijn (rijmt ;o) weer aan de bv is.

@Blink: wat een ontzettende leuke foto's zeg.

Evi heeft ook al haar eerste shirtje mt 68 aan. Het scheelt idd echt welk merk enzo.

Ik moet in de week van 4 feb weer beginnen met werken, heb nog een extra maandje onbetaald verlof opgenomen. Ik moet zeggen dat ik nog weinig zin heb om te gaan werken. Evi is idd nog zo klein en ik verveel me gewoon nooit.

Vriendlief en ik hebben nog na zitten denken over ouderschapsverlof, hebben jullie daar ook al een idee over hoe je dat ooit wil gaan doen? Ik ben er in ieder geval al wel overuit om dat voor Evi's 4de verjaardag op te nemen. Maar dat duurt allemaal nog zo lang. Ik zat er zelfs aan te denken, als het van meerdere kanten mogelijk is het achter dit verlof, wat ik nu heb aan te plakken (alles waar ik recht op heb). Dat zou betekenen dat ik nog tot en met april thuis zou zijn. Maar twijfel nog een beetje, maar weet niet goed waarom.

Moeilijk dus.

Goed, ik ga maar eens verder koken.
Hey Margreet,

Mijn menstruatie kwam inderdaad als een complete verrassing. Waarschijnlijk heeft het kans gekregen omdat ik de nachtvoedingen al een tijdje oversla en overdag op slechts 5 à 6 voedingen zit. Ik hoop dat het gauw weer over is want ben er niet blij mee. Ik heb hoofdpijn, pukkels, buikpijn en gevoelige borsten en dat is niet prettig aangezien ik Lucia nu overdag vaker probeer aan te leggen om ervoor te zorgen dat ze niets te kort komt.

Ik heb de hele maand januari nog verlof en begin dus ook pas weer in februari te werken. Maar dat is mij snel genoeg en ik vind Lucia nog veel te klein voor het KDV! Ik verveel me trouwens ook bepaald niet en mis m'n werk niet, had ik nooit verwacht. Omdat het KDV nog niet meteen volledig beschikbaar is (2 dagen i.p.v. 3), neemt mijn vriend 1 dag per week ouderschapsverlof op tot 1 april. Wij moeten zoiets drie maanden van tevoren aanvragen officieel. Je kunt net als ik eerst proberen hoe het bevalt om weer te werken en dan altijd nog besluiten om ouderschapsverlof op te nemen.

Wees trouwens blij dat Evi alleen maar jammert bij de buikligging, Lucia zet het echt op een oorverdovend krijsen! Ze wordt hysterisch, vooral als ze na het badderen op haar buikje ligt en ik haar insmeer met bodylotion. Net als haar papa geen fan van geparfumeerd spul misschien??? De coördinatie van het hoofdje wordt tijdens het boeren na de voeding gelukkig steeds beter, al zwaait ze er af en toe nog vervaarlijk mee. Dat heeft al een aantal pijnlijke botsingen veroorzaakt met mijn hoofd of tanden

Ik blijf oefenen met de buikligging, zodat ik volgende week verslag kan doen van de vorderingen bij het cb.

Groetjes!
Hoi Dames

Tijd niet geschreven maar wel gelezen hoor, want zoveel dingen zijn herkenbaar en heb ik zeker wat aan.

Heb weer even een vraagje aan de moeders hier. Anniek (nu 6 weken yeah) slaapt sinds kort van 1700 tot ongeveer 000. Wel 7 uur. Daarna komt ze weer om de 3 a 4 uur. Lijkt leuk, maar is dit wel goed? Ik vraag dit omdat ze meestal van 1100 tot 1600 altijd klaar- en klaar wakker is en ik haar met geen mogelijkheid kan laten slapen. Ik heb nu het idee dat ze bijna wel bij moet slapen omdat ze dit smiddags niet doet. Tevens heb ik dan ook het idee dat als ik haar zou laten slapen dat ik dan liever heb dat ze dit wat later op de avond doet (ook vim nachtrust) kan ik haar dan wakker maken of verstoor ik dan meteen haar ritme?? Verder doet ze het een stuk beter hoor, ook met het huilen. Heb alleen nog niet echt een lachje gezien maar dat zal nu wel snel komen hoop ik.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
ha meiden,

goed dat jullie t over buikligging hebben, ik moet ook echt eens gaan oefenen daarmee, maar hij vind het nog niet erg leuk. Z'n hoofdje kan ie wel al heel aardig rechtop houden, dat gaat steeds beter.

wyfke, lastig dat jullie huis nog niet klaar is, is het ver reizen? en kan je eventueel makkelijk eeen andere baan vinden, als je het bij je huidge niet meer leuk vindt? En nu al ongesteld? echt snel, ik hoop dat het bij mij nog even duurt.

Margreet, lastig dat ouderschapsverlof he. Ik ga t voorlopig nog niet opnemen. vind nu 4 dagen werken wel lekker, vriend werkt er ook vier zodat kids zo 3 dagen op de opvang zijn en 4 thuis. en dat vind ik prima.

Hi Chica, lastig he! veel kindjes schijnen overdag wel een wakkere periode te hebben. En of wakker maken haar ritme verstoord, daar kom je alleen maar achter door uitproberen.

Milan slaapt nu vaak van 20.00 tot 02.00 en dan tot 07.00 ongeveer. Als ik de m rond 2300 nog wakker maak voor een voeding komt ie ook om 2 uur weer, dus daar ben ik maar mee gestopt.

maar je kan het altijd gewoon proberen en kijken wat er gebeurt.
Hallo,

Ik lees al een tijdje mee op dit topic en zou graag mee willen schrijven.

Onze zoon Rick is geboren op 24 september en ik ben 29 jaar.

Groeten Karin
Hi Karin: welkom!

Chica: mijn dochter is steeds meer wakker overdag en ik heb aan het cb gevraagd hoe ik een beetje structuur aan kan brengen in de dag. Dat kan als volgt (het werkt hier heeeel goed): je voedt, verschoont, laat baby dingen zien terwijl ze op je arm zit, je legt de baby in de box met speelgoed of onder de mobile, wacht af tot het kindje er genoeg van heeft (trekt pruillip of begint te snikken), leg baby weer in bedje om te slapen.

Na een paar keer dit ritueel gevolgd te hebben merkte ik al dat Lucia bepaalde handelingen al verwachtte. Wanneer ik het bv. een keer omwissel, eerst box en dan verschonen, kijkt ze me heel verbaasd aan!

Nitro: kijk nog even op de groep waar ik woon (vermeld ik hier liever niet), dan kom je er wel achter hoeveel gedoe ons woon-werkverkeer MET baby zal opleveren!

Beslist niet leuk die ongesteldheid trouwens, het is vandaag zo erg dat ik maar niet ben gaan wandelen
Wyfke, leuk dat ik mee mag schrijven. Balen zeg dat je zoveel last hebt van je ongesteldheid. Hopelijk blijft de menstruatie bij mij nog een tijdje weg. Ben twee geleden begonnen met de pil (cerazette).

Nitro, onze zoon ligt ook nog niet graag in buikligging. Na zo'n 5-10 minuten begint hij te huilen.

Chica, misschien moet je Anniek 's middags na 3-4 uur wakker maken voor te voeden. Ik maak Rick wel wakker na 4 uur als hij zichzelf niet gemeld heeft. Hij slaapt al door (van ongeveer 23 uur tot 7 uur)

sinds hij 2 weken oud is. Ik moet hem wel wakker maken want anders krijgt hij te weinig voeding (6x per dag).

Margreet, lekker zeg dat je de hele maand januari nog vrij hebt! Ik mag 27 december alweer aan de slag. De eerste twee weken 2 dagen per week en daarna 3 dagen per week. Het ouderschapsverlof neem ik nu meteen op door het eerste half jaar 1 dag per week minder te werken.
Karin: na 5 minuten buikligging pas huilen...dat gaat toch hartstikke goed?

Waarom maak je Rick 's nachts wakker? Hij is nu toch wel oud genoeg om door te slapen? Als hij echt honger zou hebben zou hij toch vanzelf wel wakker worden??? Lucia slaapt ook door en die maak ik niet wakker, no way...overdag krijgt ze 5 tot 6 voedingen en ze groeit er goed op hoor!
hallo

weer eens een berichtje van mij... druk, druk, druk.

wyfke: nu al weer ongesteld, snel zeg! balen!

nitro: balen he die prikjes, jamie moet volgende week. Dan is Milan toch niet erg dik zeker 4180 gram en 56 cm, wij zijn van de week naar het inloopuur geweest en jamie woog 4685 en was 56 cm toch is hij volgens mij niet zo dik ofzo.. hij krijgt ook 720 cc per dag dus dat is toch niet zo veel? hij is donderdag 7 weken...

crini: sterkte met alle zieken!

ief: wat een gedoe zeg in dat ziekenhuis echt zonde voor je kleintje (en voor jou om dat zo mee te maken pfff)

margreet: ik neem iedere week 4 uur ouderschapsverlof op voor een jaar en werk dan dus nog 20 uur in de week maar omdat ik in de zorg werk komt het vaak neer op meer dagen achter elkaar en dan langer vrij.

ik weet niet meer wie het vroeg van de mannen hoe dat gaat maar bij ons gaat dat hartstikke goed, ik kan met een gerust hart de stad in of iets anders doen als hij thuis is. Alleen als ik thuis ben is het wel af en toe van: waar ligt dit en dit dan ofzo...

Hoe zat dat trouwens bij jullie toen jullie op controle terug moesten bij de verloskundige.. ik moet volgende week... doen ze ook weer een inwendig onderzoek?

groetjes eef
Wyfke, alleen overdag maak ik Rick wakker. 's Nachts niet dan slaapt hij door van 23 tot 7 uur. Hij moet wel minstens 5 keer per dag drinken want grote porties kan hij helaas niet verwerken. Dan spuugt hij bijna alles weer uit.

Hij groeit de laatste paar weken heel erg goed. Ik ga hem elke week wegen om het goed in de gaten te houden.

Eef, de controle bij de verloskundige stelde bij mij niet zo veel voor. We maakten een praatje over de bevalling en hoe het nu met mij en onze zoon ging. Ze vroeg of ik nog last had van de hechtingen en of ik urine goed kon ophouden. Omdat ik geen last meer had en de urine goed kan ophouden deed ze geen inwendig onderzoek. Wel heeft ze mijn HB gecontroleerd omdat ik veel bloed verloren had na de bevalling. Dat was zelfs hoger dan tijdens de zwangerschap.

Groetjes Karin
wyfke, misschien geruststelling: hier ook gesabbel op handjes hoor, en ook vlak na een voeding. Ik geef fv en weet precies wat er in gaat en weet wel dat dat gesabbel dus echt niks met honger hebben te maken heeft. Gewoon erge zuigbehoefte. Ze begint nu ook te duimen hier trouwens
Whatever, I do what I want
Goedemorgen,

Karin, welkom! en nog gefeliciteerd met Rick.

Wyfke, ik ziet het, dat is inderdaad niet handig reizen. En balen zeg dat je zoveel last hebt van je ongesteldheid. hoop dat het hier nog lang op zich laat wachten.

Eef, onderzoek stelde hier ook weinig voor. Ze keek wel even naar de hechtingen, maar verder ook vooral even napraten over de bevalling.

En 720 ml klinkt toch prima!

Crini, hier nog geen duimden, maar wel proberen om op de handjes te sabbelen.

Ik heb net de wendagen van Milan afgesproken, 31 december en 3, 7 en 8 januari... hmm ik moet vanaf 3 januari gewoon weer werken, dus dat komt onhandig uit, en vriend zit dan net met allemaal deadlines... erg onhandig dus.

Milan is ook een schatje, die wil overal gewoon lekker bij zijn. Gister toen we de kerstboom op gingen zetten lag hij heel erg te huilen, maar toen in het wipstoeltje erbij gezet en alles was ok.
@Crini: bedankt voor het geruststellende berichtje. Als je fv geeft weet je tenminste hoeveel erin gaat en dat ze dus zeker genoeg heeft gehad, dat blijft met bv altijd maar weer de vraag. Hoe gaat het nu met Feline?

@Karin: OK ik snap het. 5 voedingen per etmaal is inderdaad wel het minimale. Lucia is 5 daagjes later geboren dan Rick en heeft een paar weken met 5 voedingen gedaan (4 uur ertussen), maar de laatste 3 weken drinkt ze weer 6 voedingen met 3 tot 3,5 uur ertussen.

@Eef: bij mij stelde de nacontrole al helemaaaal niets voor! Ze vroeg hoe het ging en heeft m'n bloeddruk opgenomen, en last but not least ook nog de verkeerde anticonceptiepil voorgeschreven dus dat ging lekker. Het was een invalhuisarts en ik zag haar voor het eerst. Denk dat als het m'n eigen huisarts was geweest dat ik wel om een inwendig onderzoek en misschien uitstrijkje had gevraagd.

Jamie doet het best als ik z'n leeftijd en gewicht/lengte zo zie! Lucia woog met 7 weken 5056 gram en was iets langer dan 57 centimeter. Ze is bepaald geen dikkerdje vind ik en toch groeit ze prima volgens het cb. Ik vind het meten en wegen het allerleukste wat er is, moet dinsdag weer naar het cb en heb er daarom nu alweer zin in!

@Nitro: lijkt me helemaal niks die wendagen! Is dat beter? Lucia moet vanaf 1 februari voor 2 dagen naar het KDV en i.v.m. onze woonsituatie wou ik maar geen wendagen inplannen. Maar we moeten ook nog langskomen voor een soort intakegesprek dus ik zal het dan eens met het KDV bespreken wat het beste is. Ben blij dat ze er pas heen hoeft als ze 4 maanden is. Kost me een hoop vakantiedagen in januari maar dat heb ik er graag voor over

Wat schattig dat Milan kalmeerde toen je hem in het wipstoeltje zette :-)

Baby's worden graag betrokken bij wat je doet, schijnt het. Hier is het wipstoeltje nog niet zo'n succes maar misschien heb ik 'm wel niet in de juiste stand staan. Ze heeft laatst in die van m'n schoonzus gezeten en toen vond ze het prachtig, maar de bekleding van onze eigen is nogal glad, misschien speelt dat mee?
@Chica: het lijkt alsof Anniek haar nachtritme naar de avond heeft verplaatst. Het zou natuurlijk het fijnst zijn als zij 7 uur in de nacht slaapt, vanaf ongeveer 23:00 uur ofzo, toch?

Ik zou haar daarom wel wakker maken voor evt voedingen vanaf 17:00 uur. En toch een bepaald ritme aan houden denk ik.

Ik hoop dat het eerste lachje snel wordt gesignaleerd bij Anniek ;o)

@Karin: welkom, altijd leuk als er nieuwe mama's komen meeschrijven. En gefeliciteerd met je zoon Rick.

Karin, als je zoontje pas na een minuut of 5-10 begint te huilen als hij in buikligging ligt, is het dan niet vermoeidheid, is in het begin toch zwaar voor zo'n ukkie?

Wow, snel hoor dat je al bijna weer aan de slag moet, zo net tussen kerst en oud en nieuw. Had je niet liever gewoon lekker in het nieuwe jaar willen beginnen?

@Eef: ik werk ook in de zorg, maar ik vind het maar lastig met dat ouderschapsverlof. Ik werkte eerst 32 uur en ga naar 20 uur per februari. Ben er vandaag achter gekomen dat ik geen vergoeding of niets krijg als ik vanaf feb al mijn ouderschapsverlof opneem, betekent dus onbetaald verlof 3 maanden. Dit ga ik ws niet doen, moet toch geld binnen komen hoor. Hoe ik het dan ooit zal doen weet ik nog niet.

Mijn nacontrole bij de vlos was maar kort, even bloeddruk/gewicht/ijzergehalte en idd een inwendig onderzoek om te kijken naar de baarmoedermond en de bekkenbodem. Korte napraat over de bevalling en that's it, stond zo weer buiten.

@Nitro: is ook reuze interessant voor zo'n ukkie, mooie kerstboom met lichtjes, genoeg te zien zo hahaha. Evi vind het ook erg leuk om naar de schitteringen te kijken van die lichtjes in de ballen.

Die wendagen konden niet eerder, is wel lastig zo, jij weer beginnen en vriend met deadlines.

Gister merkte ik ineens dat Evi iets beter haar hoofdje kon optillen tijdens buikligging, terwijl ze eerst de buikligging vervelend vond.

Mbt voorkeurshouding gaat het ook weer wat beter, ik merk dat ze tijdens haar slaap ook wel eens weer op haar niet-voorkeur kant ligt.

En al dat gesabbel op handjes van sommige van jullie kindjes en ook hier van Evi, ik denk dat het ook te maken heeft met het ontdekken van de handjes. Dat begint nu langzaam aan ook steeds meer te komen natuurlijk.

Ik ga straks naar mijn ouders om daar lekker te eten, vriendlief heeft al kerstborrel op het werk dus die komt wat later thuis.

Tot snel weer!!
Nitro, dankjewel. Jij ook nog gefelicitererd met je zoon Milan! Hier hebben we vandaag de kerstboom opgezet. Rick heeft het allemaal gevolgd en hij vond het prachtig. Leuk he, hoe klein ze ook nog zijn dat ze alles mee willen maken! En het wipstoeltje is hier ook favoriet.

Wel vervelend zeg dat de wendagen zo slecht uitkomen.

Wyfke, heb je al geprobeerd een hydrofieldoek in het wipstoeltje te leggen?

Hier ligt die er standaard in omdat Rick regelmatig spuugt. Of misschien het wipstoeltje in een andere stand zetten? Wat meer liggend of juist wat meer zittend.

Margreet, gezellig dat ik mee mag schrijven. Het is idd de vermoeidheid als hij na 5-10 minuten in buikligging begint te huilen.Het is toch erg zwaar voor die kleine .Laatst viel hij meteen in slaap toen hij weer op de rug lag. Het lukt hem af en toe al te draaien van de buik naar de zij. Rick heeft ook al sinds de eerste paar dagen een voorkeurshouding. Heb jij ook het bedje andersom opgemaakt? En leg jij Evi ook altijd met het hoofdje naar de andere kant als ze gaat slapen?

Het sabbelen op de handjes wordt hier wat minder. Het zou goed kunnen dat het te maken heeft met het ontdekken van de handjes. Rick kijkt nu vaker naar zijn handjes en slaat ze tegen vanalles aan. Soms pakt hij al een voorwerp/speeltje vast.

Ik vind het niet zo erg dat ik na de kerst weer moet beginnen met werken. Zo kan ik rustig aan beginnen. De eerste twee weken werk ik maar twee dagen en omdat het vakantie is zal het niet druk zijn (ik werk in de zorg).

Heb je lekker gegeten bij je ouders? Dat zullen ze ook wel leuk vinden als je gezellig met Evi komt!
quote:karin28 schreef op 14 december 2007 @ 20:54:

Margreet, gezellig dat ik mee mag schrijven. Het is idd de vermoeidheid als hij na 5-10 minuten in buikligging begint te huilen.Het is toch erg zwaar voor die kleine .Laatst viel hij meteen in slaap toen hij weer op de rug lag. Het lukt hem af en toe al te draaien van de buik naar de zij. Rick heeft ook al sinds de eerste paar dagen een voorkeurshouding. Heb jij ook het bedje andersom opgemaakt? En leg jij Evi ook altijd met het hoofdje naar de andere kant als ze gaat slapen?

Het sabbelen op de handjes wordt hier wat minder. Het zou goed kunnen dat het te maken heeft met het ontdekken van de handjes. Rick kijkt nu vaker naar zijn handjes en slaat ze tegen vanalles aan. Soms pakt hij al een voorwerp/speeltje vast.

Ik vind het niet zo erg dat ik na de kerst weer moet beginnen met werken. Zo kan ik rustig aan beginnen. De eerste twee weken werk ik maar twee dagen en omdat het vakantie is zal het niet druk zijn (ik werk in de zorg).

Heb je lekker gegeten bij je ouders? Dat zullen ze ook wel leuk vinden als je gezellig met Evi komt!

Wat knap dat Rick al van de buik naar de zij kan rollen. En het vastpakken van speeltjes, daardoor kun je wel merken dat Rick iets ouder is als Evi, zij doet dat nog allemaal niet.

Je werkt ook in de zorg, mag ik vragen waar: vphuis/zhhuis/verst.geh (dit doe ik overigens).

Mijn ouders vinden het helemaal geweldig als we komen, 1ste kleinkind he, is toch bijzonder!

Ik heb het bedje nu zo opgemaakt dat Evi nu met haar teentjes richting de muur ligt en aan haar rechterzij is ook een muur, zodat ze dus naar links moet kijken om ons aan te zien komen.

Ik probeer idd als Evi slaapt, de slaap moet wel diep genoeg zijn wil het lukken, haar hoofdje te draaien naar links. Maar omdat we nu een babysleep (zij-slaper) hebben gekocht doe ik het wel minder vaak, ze slaapt dan van de voeding van +/- 19:30 tot aan +/-23:00 op d'r linkerzij en na die laatste voeding gaat ze weer op d'r rugje liggen. En ook overdag ligt ze wel eens in die babysleep.

Ik merk wel dat het iets minder wordt en dat ze makkelijk naar links kan en wil kijken.
Hoi Dames, weer even snel een berichtje. Ben bekaf en ga zo lekker mijn bed in. Vandaag even CB gebeld over het slaap gedrag van Anniek. Er komt volgende week iemand langs om inbakeren te laten zien. De mevrouw aan de telefoon heeft veel gevraagd en ik ook en uiteindelijk was de conclusie dat Anniek waarschijnlijk een zeer alert kind is, een beetje te alert, want ze kan zich waarschijnlijk niet goed ontspannen en overgeven aan de slaap. Ze kijkt ook echt naar alles, vooral naar licht, daar kan ze echt uren naar kijken (heeft ze vandaag gedaan), zodra er maar een beetje licht ergens te zien valt is ze echt geobsedeerd. Ze volgt ook echt alles al met haar hoofdje en ogen. Ze wil blijkbaar gewoon niks missen en is bang om in slaap te vallen en iets te missen.

Ze maait niet veel met haar handjes maar toch denken ze dat inbakeren de prikkels kan reduceren. Ben toch wel blij dat er iets gebeurd wat ik ben kapot en mijn hormonen houden zich ook nog niet koest wat zorgt voor een niet zo heel aardig en leuke persoonlijkheid (zacht uitgedrukt) voor vriend lief.

Het is ook al erg fijn om te horen dat jij in ieder geval niks verkeerds doet. Je gaat toch twijfelen nadat je van alles geprobeerd hebt en niet weet wat je nu verkeerd doet. Maar blijkbaar doe ik dus niks verkeerds en dat is echt al een opluchting. Wel ga ik de tip van Wyfke en dat ritme nog maar eens proberen. Verder weer iedereen bedankt voor de tips want ik lees ze allemaal.

Sorry voor (weer) eens een ego berichtje, binnenkort ga ik echt op iedereen eens rustig reageren, dat beloof ik. Nu snel een paar uur slapen. Anniek komt nu in totaal 7x a 8x per dag. Vind ik nog best veel, maar ja eerst het slaap probleem en dan ga ik wel eens kijken naar de voedingen enzo. Welterusten en voor iedereen hopelijk een nacht met veel uurtjes achter elkaar.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
chica: wij hebben de pacco bakerslaapzak besteld is ook erg makkelijk! en dan hoef je niet zo lang te wachten voor je kan beginnen.. ik kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk wat langer wil slapen! hoe vaak komt Anniek 's nachts?
Hier is het de omgekeerde wereld. Ik moet 's ochtends bepalen dat het de hoogste tijd wordt voor de eerste voeding want Lucia doet dat de laatste dagen niet meer. Als ik om 8.30 uur bij haar bedje sta ligt ze nog te slapen of ze ligt gewoon rustig om zich heen te kijken. En vanochtend was het zelfs al 9.15 uur. Ik schrok wakker omdat ik het gevoel had dat het al veel later was! Overdag doe ik nu een paar voedingen wat korter op elkaar zodat ik wel op 6 in totaal kom want anders vind ik het wel wat weinig.

@Chica: het inbakeren zal zeker helpen, daar twijfel ik niet aan! En het ritueel dat ik beschreven had werkt ook goed, hoe voorspelbaarder hun dagje hoe beter. En 's avonds zet ik haar alvast in een donkere slaapkamer omdat ze wat onrustig wordt als ze bij ons in de woonkamer staat.
goedemorgen meiden,

margreet, grappig he dat je ziet dat buikligging en dat soort dingen steeds beter gaan. Milan vond het vanmorgen zelfs leuk, en lag echt heel alert met z'n koppie omhoog om zich heen te kijken, dan lijken ze opeens zo groot.

Fijn trouwens dat het lukt om evi nu ook met dr hoofdje de andere kant op te laten slapen!

Karin wat ontzettend knap dat ie soms al omrolt en dingen pakt!! echt snel hoor, daar is hier nog geen sprake van. En lekker rustig beginnen met werken is wel fijn, kan je er even rustig weer inkomen.

Chica, fijn dat ze je komen helpen! kan je haar andesr overdag ook in het donker zetten als ze moet slapen? misschien dat dat helpt.

wyfke, wat lekker zo'n slaapkopje! hoe laat krijgt ze dan 's avonds haar laatste voeding? hier wisselt het nog erg, vanacht om 23.00, toen om 4.00 en vanochtend weer om 8.30. de nacht ervoor om 23.00 en toen om 7.00. dus nog niet echt heel veel peil op te trekken.

Gisteren heel de dag met mn moeder gewinkeld, hele leuke winterjas gekocht (mn oude kon echt neit meer) en een vreselijk over-de-top oilily tas, ik ben normaal echt van de hele sobere dingen, dus wel grappig om eens iets totaal anders te kopen :-)
Hoi hoi,

Karin welkom hier gezellig dat je ook meeschrijft.

Hier weer een berichtje van mij. Deze week zijn de dames kennis wezen maken op het kinderdagverblijf. Ze vonden het prachtig, zoveel te zien! Het lijkt wel of ze vannacht een groeispurt hebben gemaakt, ze passen ineens niet meer in 57. Dus wordt 62 maar uit de kast gepakt.

Gisteren uit eten geweest met mij collega's het was heel gezellig, ik krijg steeds meer zin om te beginnen. Ik werk halve dagen, ik ben heel benieuwd of ik het fysiek vol ga houden. Ben niet zoveel meer gewend.

P.s ik heb nog twee pacco inbakerdoeken in de aanbieding wij gebruiken ze niet meer. Ze zijn net als nieuw.

Liefhebbers laat het maar weten.
@Lily: dat had ik vorige week ook, toen leek het wel of Lucia ineens niet meer in maatje 56 paste. En 62 zat ineens als gegoten, terwijl ik een paar dagen eerder diezelfde truitjes had geprobeerd maar toen waren ze duidelijk nog te ruim.

@Nitro: het tijdstip van de avondvoeding wisselt nogal. Maar meestal ergens tussen 22.30 en 0.00 uur. Ik dacht vanmiddag om 12.00 uur laat ik de tweede voeding maar geven, maar echte trek had ze niet hoor! Als beloning spuugde ze nog even over de schone trui die ik net vanochtend had aangetrokken ha ha.

@Karin: ik vind dat ook knap dat Rick al omrolt. Lucia is vandaag precies 11 weken maar dat kan ze nog lang niet. Ik meende dat kindjes dat gemiddeld met een leeftijd van 6 maanden kunnen dus ik wacht het nog wel ff af. En vastpakken van speeltjes doet ze ook nog niet. Ze vindt het wel leuk om ergens tegenaan te slaan.

Ik maak me trouwens wel een beetje zorgen om haar voorkeursligging. Van bovenaf bekeken is haar hoofdje niet symmetrisch. Maar ik moet dinsdag naar het cb dus maar even zien wat ze ervan zeggen. Ze had een heel mooi rond achterhoofdje wat nu aardig plat aan het worden is omdat ze altijd op haar rug moet liggen van de deskundigen. Lijkt me toch niet goed dus ik ga dat dinsdag ook even vragen.

Nou, ik ga even eten koken.

Groetjes Wyfke

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven