je ideale leven

14-12-2010 14:06 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al, ik ben benieuwd hoe jullie ideale leven eruit ziet en hoe ver je daar vanaf staat.

Ik ben hier nieuwsgierig naar omdat ik wil proberen mijn leven zo in te richten dat het zo dicht mogelijk bij mijn idealen staat. Ik denk dat het voor veel mensen een valkuil is, zo ook voor mij, om dingen te doen omdat het nou eenmaal zo hoort of zo gelopen is.

Ik zal vast beginnen.

In mijn ideale leven zou ik:

- met mijn vriend samenwonen in een authentiek eigen huisje, knus en gezellig ingericht en een sprookjesachtige dichtbegroeide tuin. aan de rand van de stad, bij het bos.

- drie of vier kinderen hebben (ligt aan het temperament van de kindjes!)

- pleeggezin zijn voor kinderen in nood of een kindje adopteren.

- een golden retriever!

- vrijwilligerswerk doen met daklozen of ouderen oid. Echt iets kunnen betekenen voor iemand anders.

- veel tijd hebben om taaren te bakken met de kindjes en andere huiselijke mutsedingen ;)

- twee keer per jaar op vakantie gaan naar idyllische plekjes, hoeft niet luxe of heel ver te zijn.

- financien moeten geen probleem zijn, maar ik hoef niet rijk te zijn. Modaal of liever iets daar boven gezien grote gezin en vrijheid.
zo.

en wat voor werk gaat je vriend doen om dit allemaal te bekostigen?

want je wilt een huis op de duurste locatie, 2x per jaar op vakantie, veel tijd om taarten te bakken met je 3/4 kinderen en pleegkinderen, een hond, vrijwilligerswerk doen...

dan heb jij zelf denk ik geen tijd meer voor een baan.
Dit staat bij Psyche maar ik zie overwegend zaken van materiele aard. Ik denk dat jouw ideale leven dat is waar je tevreden mee bent en waar innerlijke groei prioriteit zou moeten zijn.
In mijn ideale leven win ik eerst de jackpot van de staatsloterij omdat mijn ideale leven veel geld kost.

Dan zeg ik mijn baan op en ga lekker reizen, fotograferen en reisfotoboeken uitgeven.

Ga nieuwe uitdagingen aan zoals m'n vliegbrevet halen.
Mijn ideale leven,

Dat wij allemaal gezond blijven,gelukkig zijn.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Ik wil al het bovenstaande (de materieele zaken, gezondheid, gelukkig zijn en het vliegbrevet klinkt ook niet slecht ).

Oh, en ik wil 2 katten, een hondje en wat kippen in de tuin.
En in mijn ideale leven blijven mijn ouders uiteraard nog erg lang in goede gezondheid leven en ikzelf krijg natuurlijk ook geen nare ziektes of andere ongemakken. Ook kan ik in mijn ideale leven eten wat ik wil zonder aan te komen.
Jaaa! De golden retriever heb ik. Aanrader!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
En hoe oud ben je??

Toen ik 20 was, wilde ik zo ongeveer hetzelfde als jij, denk ik. Voortschrijdend inzicht zorgde ervoor dat ik bij 2 kinderen stopte. Nou begon ik door omstandigheden ook 10 jaar later aan kinderen dan ik in de planning had..

Ik denk dat je beter niet al te veel dingen kunt plannen. Soms is het plaatje dat je schetst leven een stuk minder ideaal, dan dat je er van buiten naar kijkt.

(ik word al moe als ik het lees, eerlijk gezegd, wat je allemaal wilt doen)
Later is nu
daarom heet het dus ook ideale leven.

Ik snap ook wel dat het geen realiteit is. Het is de kunst om te zoeken naar hoe je dat soort dingen in je gewone leven kunt toe passen.

Ik ben het totaal niet eens met Aubrey. Het zijn juist geen materiele zaken. Wat uit mijn ideale leven spreekt is een lieve moeder worden die veel tijd met haar kinderen kan besteden en knusheid/gezelligheid om me heen. De rest is fantasie om dat te bewerkstelligen.

Ik zou bijvoorbeeld niet 5, maar vier dagen kunnen werken. Een authentiek huisje in een minder leuke buurt enz. Compromissen tussen de realiteit en het ideaalbeeld.

De vraag was dus hoe jullie leven er ideaal uitziet. Gezond en gelukkig is universeel, maar wat zou je gelukkig maken?

Vind het wel jammer dat er zo oordelend wordt gereageerd.
In mijn ideale leven doe ik gewoon op een dag wat ik had afgesproken met mezelf en ben ik daar gelukkig mee!
Ik schaar me dan toch bij Elninjo. Met een grote zak geld erbij, kan ik mijn ideale leven gaan leven. Zou zelfs graag doen wat zij doet, alleen ik heb er kinderen bij

EN ik denk dat al dat ideale leven dat jij beschrijft, om zelf te leven niet zo ideaal is. Én 4 kinderen, én 4 dagen werken, én taarten bakken, én vrijwilligerswerk.. enneh.. slápen?
Later is nu
In mijn ideale leven zou ik vrijwilligerswerk gaan doen met kindsoldaten in Oeganda ofzo... Spijtig genoeg moet je dan wel de middelen hebben om je verblijf ginder te bekostigen (al denk ik nu niet aan een hotel, een hutje is voor mij voldoende) en om die middelen te hebben moet je dan weer gaan werken waardoor je geen tijd hebt om naar daar te trekken...
Ehmm in mijn ideaal leven zou ik in een leuk huisje wonen aan het strand. Een leuke vent aan de haak slaan en mezelf voortplanten . Een hond aanschaffen of misschien wel 2, een golden retriever want die hadden wij vroeger..

Verder zou een leuke bijkomstigheid zijn de staatslotterij winnen omdat geld te verbrassen en te schenken aan een paar goede doelen.

Verder ehmm nee dat was het voor nu
Het gras aan de overkant is niet groen.
Ik ben trouwens 23 en heb niet de verwachting dit alles te gaan bereiken. Die intentie heb ik ook niet. Ik heb de intentie dat het leven dat leef zo dicht mogelijk bij voor mij belangrijke waarden blijft.

Zie om me heen veel mensen die eigenlijk niet gelukkig zijn in hun baan, liever een andere studie hadden willen doen, in een relatie blijven uit veiligheid enz. Dat wil ik dus niet met mijn leven. Je zal altijd concessies moeten maken, maar die wil ik dan ook bewust maken. En niet klagen over de situatie zonder mijn eigen lot in handen te nemen.
quote:elninjoo schreef op 14 december 2010 @ 14:17:

(...)Ook kan ik in mijn ideale leven eten wat ik wil zonder aan te komen. Oe, die was ik nog helemaal vergeten.. Misschien wil ik dat nog wel het meest
Mijn ideale leven:

In mijn ideale leven komt er een witte prins op een knap paard mij redden.

Uiteraard is hij in het bezit van eigen villa en een onuitputtelijke bankrekening.

Hij is veel weg om al dat geld te verdienen zodat ik het over de balk kan smijten en niet al teveel last van hem heb.

En toen werd ik wakker,zucht...
Ik wil later (als ik groot ben) een huisje, (mag kleiner dan nu) met vooral een stuk grond waar plek is voor geiten.

waar wij (man en ik) en onze kids (3) lekker kunnen genieten.

(moet dus alleen het huis met grond nog)

Verder gelukkig en gezond leven voor al die me wat waard zijn!

En absoluut geen goldenretriever, ik vind honden vies.....een paar siamezen ja dat mag wel.
Het ideale huisje herken ik wel, Xam! Ik wil later ook zo'n leuk knus oud huisje, het moet huiselijk en warm zijn....met een gezellige villa kakelbont inrichting!

Dat heb ik nu ook al, alleen dan geen huisje. Maar wel knus en oud! Ik zou nooit in zo'n akelige fantasieloze nieuwbouwwijk kunnen wonen.
quote:elninjoo schreef op 14 december 2010 @ 14:17:

Ook kan ik in mijn ideale leven eten wat ik wil zonder aan te komen.

Oh, dat heb ik al bereikt.

Ja, ik ben een gezegend mens
Mijn ideale leven: eten en drinken wat ik kan zonder de conseqenties en een vette bankrekening
In mijn ideale leven ben ik getrouwd en ben ik moeder..

Wonen we in een leuk vrijstaand huisje.

Verdiend mijn man genoeg zodat ik thuis kan blijven voor de kindjes.

Één dagje werken.

Als ik dan toch mag kiezen, dan ook nog de staatsloterij winnen. Met oud en nieuw graag!!
In mijn ideale leven blijf ik net zo gelukkig met mijn vriend als dat ik nu ben. Samen wonen we in een heel gezellig huisje, vrienden en familie allemaal in de buurt, een hond en twee katten en ach ja, doe dan ook maar twee kinderen. Jongen en meisje met ongeveer twee jaar verschil, lief en ondernemend, vooral niet lastig en wakker op tijden dat ik wil slapen.

Mijn bedrijfje is uitgegroeid tot een imperium , waardoor we ons nooit meer zorgen hoeven te maken over de financien en regelmatig mooie reizen kunnen maken. Ondanks dat grote bedrijf heb ik veel vrije tijd om te koken, te lezen en leuke dingen te doen met kids en man.

Tja, ideaal he...
quote:Aubrey schreef op 14 december 2010 @ 14:13:

Dit staat bij Psyche maar ik zie overwegend zaken van materiele aard. Ik denk dat jouw ideale leven dat is waar je tevreden mee bent en waar innerlijke groei prioriteit zou moeten zijn.

ik zie weinig materiele zaken.

TO wil graag mensen helpen.

kinderen hebben en een hond.

en ze hoeft niet ver weg op vakantie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven