eerste fruithapje

13-12-2010 10:27 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ga mijn zoontje voor het eerst een fruithapje geven.

Hoe hebben jullie dat gedaan? Is dit 1x per dag of eenpaar keer, ik neem aan dat je de eerste keer eerst een paar hapjes geeft en niet meteen een heel potje?

En geef je ook nog gewoon al zijn flessen?
Ik ben een beetje geschrokken van alle reacties over het eerste fruithapje

Ik ga eerst maar eens overlggen met CB.

Mar ik word af en toe wel moe, de een zegt dit en de ander dat. De burvrouw zegt Geef hem maar z'n fruthapje, mijn zusje zei Je moet prcies wachten tot hij 4 maanden is.
Bubbles, niet afgaan op je buurvrouw of je zusje. Afgaan op wat deskundigen zeggen. En het advies momenteel is nog steeds bijvoeden pas na zes maanden vanwege het risico op ontwikkelen van allergieën.

Zo moeilijk is het niet hoor! De gezondheid van je kind staat toch voorop?
Eens met Georgette. En geloof ons nou maar, wachten tot 6 maanden is beter. En zo spectaculair is het echt niet hoor.
Precies! Niks buurvrouw of zusje, op het forum moet je zijn
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Bubble luister nooit zomaar naar buurvrouwen en dergelijke, Google en onderzoek zelf. Dan hoef je ook niet onzeker te zijn!
quote:nouschi schreef op 13 december 2010 @ 18:33:

Precies! Niks buurvrouw of zusje, op het forum moet je zijn
Fruithapjes en dergelijke lekker vanaf 6 maanden geven. En brood en verwante zaken pas vanaf een maand of 8/9!
Surface, hoe kom je daar nou weer bij? Dat is echt een heel achterhaald advies. Brood mag gewoon vanaf 6 maanden.
-
quote:Erwt schreef op 13 december 2010 @ 16:48:

[...]

De meeste kinderen maar 4 volgens mij

Verder wel eens. Wij beginnen binnenkort en ik heb nú al het idee (als ik naar het bijvoedingsschema van het CB kijk) dat ik alléén nog maar met eten bezig zou moeten zijn

Grappig hoe snel ik dat soort dingen vergeet, maar baby's van 3,5 maand zitten nog wel op 6 voedingen toch?

@TO, Kruidvat melk is prima, ik ben ook heel snel overgestapt op Kruidvat melk, ik vind Nutrilon echt belachelijk duur en ik hoorde laatst dat hij nog duurder is geworden in de nieuwe verpakking?

Volgens mij had Nutrilon ooit een proces aangespannen tegen Kruidvat omdat de melk qua samenstelling teveel op Nutrilon leek, dus dan zal het wel goed zitten.

Fruit-en groentehapjes van Kruidvat vond ik ook niet zo'n succes, hoewel ze tegenwoordig wel weer een bio-lijn hebben, misschien is die qua samenstelling wat beter (zonder toegevoegde suiker e.d.)
quote:anemoon schreef op 13 december 2010 @ 20:26:

Surface, hoe kom je daar nou weer bij? Dat is echt een heel achterhaald advies. Brood mag gewoon vanaf 6 maanden.In mijn CB boekje staat dat je met 6 mnd kunt beginnen met een broodkorstje geven om op te sabbelen en daarna stukjes brood.Boekje is 4 jaar oud.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ohja, toen ik dat schreef, had ik nog niet gezien dat dat kindje nog maar 3,5 maand is! Ik geloof dat Doperwtje toen op 5 flessen zat? Ik ben het ook al vergeten
quote:nouschi schreef op 13 december 2010 @ 18:33:

Precies! Niks buurvrouw of zusje, op het forum moet je zijn @ Nouschi (als je dit leest) ik vind deze opmerking zo fantastisch, vind je het goed als ik deze als onderschrift gebruik? (zonder verwijzing hoor, gewoon die zin)
Mijn zoontje krijgt ook sinds kort een fruit en groentehapje erbij. Eerste paar keer echt alleen een klein hapje om wat te wennen aan de smaak, en langzaam aan gaan er steeds meer hapjes in. Hij vindt het lekker en kan echt boos worden als hij niet snel nog een hapje krijgt.

Oh, en 's avonds voor het slapen gaan krijgt hij rijstebloem door de melk.

Het consultatiebureau vertelde mij ook dat dit mocht vanaf 4 maanden (alleen nog geen flessen laten vervallen dus). Belangrijk is misschien inderdaad wel of er allergieen in de familie zitten (bij ons niet).

Gedoe vind ik trouwens wel meevallen hoor. Hij krijgt meestal 4 flessen per dag (waarvan soms nog eentje 's nachts), en dan ergens in de ochtend wat fruit, en rond etenstijd wat groenten.

Ik geef wel eens iets uit potje maar maak ook dingen zelf. Gewoon omdat het een kleine moeite is om wat worteltjes op te zetten en te pureren, en zo'n potje toch bijna een euro kost!
quote:anemoon schreef op 13 december 2010 @ 20:26:

Surface, hoe kom je daar nou weer bij? Dat is echt een heel achterhaald advies. Brood mag gewoon vanaf 6 maanden.Nou, zo achterhaald is dat niet! De invloed van een eiwit als gluten op de darmen is nog steeds niet helemaal duidelijk, en dus wordt er nog steeds geadviseerd om te wachten met gluten.
Ja, tot 6 maanden...
-
Ik heb ook begrepen dat brood pas na een maand of acht mag. Zo gek vind ik het niet dat Surface dat zegt.
Overal wordt aangegeven dat je vanaf zes maanden in ieder geval met een broodkorst kunt beginnen. Ook CB overigens
Brood met veel granen enzo wordt volgens mij wel iets later geadviseerd inderdaad.
Zelfs van Stefan Kleintjes mag gewoon volkorenbrood al na 7 maanden, en andere soorten brood vanaf 6 maanden. Van het voedingscentrum mag het na 6 maanden.
-
Nou TO ik zou niet zomaar naar de mensen op dit forum luisteren. Gewoon ff vragen bij het cb. Ons kindje is nu ook bijna 4 maanden. Het cb zei mij dat handjes in de mond stoppen wel een teken is van dat ze iets anders willen proberen. Daarbij zijn vriend en ik allebei nergens allergisch voor. Ik ga dus wel met 4 maanden beginnen. Eerste keren zal ze toch niet echt eten,maar is het meer proeven.En... ik heb vroeger ook eerder dsn 6 maanden bijvoeding gehad. Ik heb er niks aan over gehouden hoor.
Ja en ik heb er wel wat aan overgehouden. Diverse allergieën. Wat zegt dat nou, dat jij dat niet hebt? Dat is toch geen maatstaf voor iedereen!
Was het maar zo dat het CB altijd wist waar ze het over hebben... er zijn er veel die prima zijn, maar er zijn er ook bij die adviezen geven waar de honden werkelijk geen brood (no pun intended) van lusten. Sommige artsen en verpleegkundigen gaan niet met hun tijd (en de stand van onderzoek) mee helaas.

Googlen naar het WHO-advies is niet zo moeilijk, en daar zou het CB zich officieel ook op moeten baseren.
Precies, Wen weet het goed te verwoorden.
Het is mijn kind en ik heb geen allergieen. (vriend ook niet) Als ik jou was geweest en ik had wel last gehad van allerlei allergieen, dan had ik gewacht tot 6 maanden.

En het CB weet niet waar ze het over hebben. Ik had een "nieuwe" arts, vers van school dus! Lijkt me toch dat die de meest actuele informatie hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven