help! water op adapter nu brommen!

16-12-2010 15:37 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, ik ben geen bange, maar het lekt en het heeft op het stopcontact gelekt, op een adapter. Hij maakt nu herrie!

Ik heb al vaker een schok gehad (van wasmachine, tv etc.) Heb daar niet zo'n zin in.

Wat doe ik?

Trek ik m eruit? Laat ik het zo? Hoe groot is de kans op kortsluiting?
Als hij nu herrie maakt, zou ik het zekere voor het onzekere nemen en hem er uit trekken.

De kans op kortsluiting is aanzienlijk omdat zo'n ding geen waterdichtheid heeft.

Waarom zegt je eigen guttfeeling trouwens niet dat water plus electriciteit geen goede combi is, als dat ding nu aan het brommen is en anders niet?
Draai je aardlekschakelaar om en trek daarna de adapter eruit.
Niet eruit trekken, eerst de spanning eraf halen. Dat doe je door in de stoppenkast de stoppen eruit te draaien/de schakelaar(s) om te zetten.
Aardlek omzetten in meterkast, stoppen uitzetten, en dan adapter uit stopcontact. Stoppen weer aan en aardlek weer inschakelen. Zoiets?

Ik zou gewoon op schoenen met rubberzolen ff de stekker eruit rukken...
Nope
Ik ging er maar van uit dat hij nu nog geen kortsluiting aan het maken is omdat Heleen dat dan al wel gemerkt zou hebben aan haar aardlekschakelaar (typisch bewoner nieuwbouw, I know... ).
Ik heb gewoon gerukt, ik wilde de aardlekschakelaar omzetten, maar toen begon t alarm heel hard te piepen.

Nou ja, toch nog maar een keer de huurbaas bellen. Lek is al 3x gemaakt, komt telkens ergens anders terug!!! Nu dus op stopcontact, gatver.
Vond het wel een veilig idee om een topic te openen, als jullie dan niks meer van me horen weten jullie iig wat er is gebeurd!
Dan loopt er echt ergens een buis in je vloer oid te lekken. Direct bellen, de drukke kerstdagen komen er aan!
quote:heleen1234 schreef op 16 december 2010 @ 15:52:

Vond het wel een veilig idee om een topic te openen, als jullie dan niks meer van me horen weten jullie iig wat er is gebeurd!Ja joh, en wij weten gelijk waar Heleen1234 woont om iemand te waarschuwen. Slim man!
quote:Tia Dalma schreef op 16 december 2010 @ 15:53:

[...]

Ja joh, en wij weten gelijk waar Heleen1234 woont om iemand te waarschuwen. Slim man!
Nou ja, aan de andere kant Tia, 112 bellen om 1234 op te sporen klinkt ook weer niet zo idioot als het er eerst uitzag.
quote:heleen1234 schreef op 16 december 2010 @ 15:52:

Vond het wel een veilig idee om een topic te openen, als jullie dan niks meer van me horen weten jullie iig wat er is gebeurd!

En dan bel ik 112: " Ja ik was net op het vivaforum en heleen1234 zei als we niks maar van haar horen dat ze waarschijnlijk nokkie ligt omdat ze onder stroom heeft gestaan." Hmm oke mevrouw en waar woont heleen1234?

Ehm in vivastad??

Nee zie t niet gebeuren sorry
Het gras aan de overkant is niet groen.
Gaat het Heleen? Wat heb je nu precies gedaan? Waar heb je aan gerukt?
quote:Tia Dalma schreef op 16 december 2010 @ 15:52:

Dan loopt er echt ergens een buis in je vloer oid te lekken. Direct bellen, de drukke kerstdagen komen er aan!het is een plat dak. dus regenwater. huurbaas is vorige week bevallen,
quote:Kampen86 schreef op 16 december 2010 @ 15:59:

[...]

En dan bel ik 112: " Ja ik was net op het vivaforum en heleen1234 zei als we niks maar van haar horen dat ze waarschijnlijk nokkie ligt omdat ze onder stroom heeft gestaan." Hmm oke mevrouw en waar woont heleen1234?

Ehm in vivastad??

Nee zie t niet gebeuren sorryJa, zoiets had ik wel bedacht
quote:heleen1234 schreef op 16 december 2010 @ 16:01:

[...]

het is een plat dak. dus regenwater. huurbaas is vorige week bevallen,En dus kan de huurbaas geen electricien bellen of wie dit soort zaken dan ook oplost? Wat bedoel je?
Moet je daarvoor naar de gevangenis?

quote:Evidenza schreef op 16 december 2010 @ 15:59:

Gaat het Heleen? Wat heb je nu precies gedaan? Waar heb je aan gerukt?Ik heb de adapter uit het stopcontact gerukt! Vliegensvlug. Woesj, ik ging op hyperspeed, geen schok gehad!
Ik wilde gewoon niet zeuren, ik hoopte dat ik het wel ff met een emmertje op kon lossen en dan bellen als ze een beetje bekomen is van alles. Maar toen begon het dus ineens ook op het stopcontact te druppen.

Ik ga d'r bellen.
quote:heleen1234 schreef op 16 december 2010 @ 16:05:

Ik wilde gewoon niet zeuren, ik hoopte dat ik het wel ff met een emmertje op kon lossen en dan bellen als ze een beetje bekomen is van alles. Maar toen begon het dus ineens ook op het stopcontact te druppen.

Ik ga d'r bellen.

Ja, natuurlijk moet je bellen.

Al was het maar dat het voor je huisbaas ook zo ongemakkelijk is als een van haar panden afbrandt. Net nu ze met de baby zit enzo.

Kom op Heleen, dat is geen zeuren. Dat is erger voorkomen.
Heb je nog contact met je huurbaas gehad Heleen? Is het opgelost?

Of moet ik 112 gaan bellen op zoek naar gouden schoenen en rook?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven