Las Barettas Otoños

06-10-2010 18:09 2537 berichten
Maar goed, alles is weer opgeruimd en nu gaan we zo broodjes eten.
Alle reacties Link kopieren
oeps: murphy in 3voud.

wij gaan toch maar proberen naar Oosterhout te gaan; tis toch wel erg leuk
Wat is daar dan?
kerstfeest van mijn werk
ondanks sneeuw (of juist daardoor) heel erg leuk kerst feest gehad van werk. Nu langzaam terug naar huis
Hier (hoe verrassend ) ook heel veel sneeuw. We aten vroeg en zijn daarna nog wat kerstkaarten gaan rondbrengen in een halve sneeuwstorm met de kindjes de op de slee. Mannie had ook zin om naar buiten te gaan, hij heeft weer praatjes, at lekker, heeft door de sneeuw gehold. Ineens werd hij actief want vanmiddag was hij nog niet bepaald levendig.

Ik ga strijken en opruimen. Aankomende week is weer druk dus een beetje voorwerk is fijn.
Toch nog een boel visite, deels per slee Pluis had een leuke dag in elk geval. Ergens in de ochtend waren er hier 9 kinderen onder de vier (en tien ouders ), en we werden niet eens helemaal gek

Nino drinkt me helemaal leeg op het moment. Ik ben in 1 week 2 kilo afgevallen, en als ik niet genoeg drink, krijg ik barstende koppijn. We zitten dan ook weer op 7 of 8 voedingen per dag. Zodra zijn darmen weer op orde zijn, krijgt hij bijvoeding.

Fijn dat Mannie weer een beetje hersteld is, Pammie.

Nitro, hoe is het bij jou in de buurt met de begaanbaarheid van de wegen? Wordt het een hele moeilijke expeditie om naar de uitvaart van je vader te gaan?
Nitro, gecondoleerd met het verlies van je vader. Was het toch nog onverwachts, zo snel? of zat het er al een paar dagen aan te komen? Ben je nog bij hem geweest van te voren? je was al een paar dagen niet op het forum.

Een beetje een vreemde overgang maar Miffy, van harte gefeliciteerd met Pluis. Gezellig dat er toch nog zoveel visite was.

Heftig zeg, dat drinkgedrag van Nino, maar goed iig dat ie zoveel vocht binnenkrijgt met dat virus.

Wij hadden eindelijk ook sneeuwpret. Kreeg al foto's van mijn ouders van 30 cm sneeuw, en wij hadden nog weinig, maar vannacht en vandaag is er flink wat gevallen. We hebben gesleed, sneeuwballen gegooid enzovoort.

We hadden een kind extra vandaag, dochter van vriendin van man's broer, Mandarijn is helemaal verkikkerd op haar, als ze op de bank zit probeert hij haar steeds te knuffelen, en naast haar te gaan zitten, gelukkig vind ze het wel leuk (ze is 8).

Rij voorzichtig Sok..

Jouw kinderen hebben altijd van die fijne gelijktijdige acties Anky.
Miffy; nog gefeliciteerd met Pluis. Fijn dat er nog genoeg visite kwam vandaag, ondanks de sneeuw.

feestje van werk was erg geslaagd. Lekker eten, voor de kinderen genoeg te doen, mooie cadeaus, super kerstpakket. erg fijn allemaal.

terugrijden was wat lastig (70, 80 km/uur was max), maar op zich goed te doen
Bedankt voor de condoleances. De laatste twee dagen zagen wij het plotseling wel erg hard gaan. Hij kreeg heel veel morfine en kon daardoor blijkbaar ook los laten. Wij (de drie kinderen) zijn niet meer geweest, dat wilde hij ook niet meer. Ik vond dat wel oké, ik denk hij wilde zich niet sterk moeten houden en wilde gewoon alleen zijn met zijn partner, en dat vond ik totaal in orde. Moest alleen even mijn broer, zus en moeder ervan overtuigen dat dit wel echt was wat hij wilde. De instinct zegt dan "naartoe gaan", maar als hij niet wil dan is de koek gewoon op en hij heeft er niet minder om van ons gehouden.

Zoals dat gaat is er nu heel veel te organiseren, best lastig vanaf zo'n afstand. Maar het helpt natuurlijk ook een beetje over de eerste schok heen. En de reis naar de eerste uitvaart (woensdag) gaat met dit weer een crime worden. We laten de kinderen en mannen weer thuis, dat was twee weken geleden heel goed. In januari is er dan nog een uitvaart in z'n oude kerk, en dan nog later een "ter zee uitvaart" van de as.
het blijft heftig, hoor, Nitro. ik kan me heel goed voorstellen dat je vader alleen met zijn partner wilde zijn en dat dat ook moeilijk is voor jullie.

Sterkte met de drukke en meoilijke tijd die komen gaat. ik zal duimen dat het weer meewerkt. wilde je vader dat zijn as uitgestrooid wordt over zee?
Je klinkt heel sterk Nitro
Sterkte met het organiseren van alles Nitrogen. Heel veel werk (en niet het leukste werk), maar het kan ook wel weer prettig zijn om concreet bezig te zijn met dingen en iets te kunnen doen. Ik hoop echt dat het weer woensdag een beetje mee gaat werken.
En hieperdepiep voor jarige Pluis! 3 jaar alweer: het gaat hard!

Goed dat Nino zoveel drinkt Miffy. Alleen voor jou natuurlijk wat minder. Maar het vooruitzicht van bijvoeding is ook wel lekker, geeft jou ook weer wat ruimte.

Haha, wat een kinderen trouwens over de vloer. Knap dat jullie niet gek werden .

En kerstfeest van werk klinkt helemaal leuk Sokje.

Hier ook veel sneeuw, gisterenavond weer het een en ander bijgevallen. Ik hoef gelukkig niet weg vandaag, man moet naar werk, maar gelukkig moet hij maar klein deel door Duitsland en zijn de wegen in NL een stuk beter begaanbaar.

Vrienden waren ook nog op bezoek. Was gezellig, maar ik was MOE na afloop. Merk dat ik sommige dingen (veel mensen om me heen en praten) nog steeds niet helemaal lekker trek. Slapen is ook nog heel slecht en ik heb geen idee wat ik daaraan kan doen...

Nu eerst maar eens koffie. Hier nog geen vakantie, dus Sien moet gewoon om 7.30 uur door een dikke laag sneeuw naar school ploegen.
Niet echt uitgestrooid, Sok, er gaat een urn in zee die later oplost. Dat gaan we waarschijnlijk pas van de lente doen, we moeten aan de waddeneilanden voorbij en daar is het toch wel best guur nu. We zijn allemaal niet zo heel bestand tegen zeeziekte, en als we het nu of in de komende weken doen zou het zomaar kunnen zijn dat het afgeblazen moet worden ivm ijs op de wadden.

Pluis gefeliciteerd!

Hier ook weer veel sneeuw. Er wordt inmiddels vanuit de duitse spoorwegen afgeraden met de trein te reizen. Vliegverkeer ligt sowieso plat en de autobahnen zijn vaak afgelsoten. Hoe zouden ze dat in Scandiniavie doen? Ik bedoel, sneeuw in de winter is toch verder geen verrassing? En verleden winter speelde dit toch ook? Tsssk,
Hoera voor Pluisemans!

Ik ben redelijk goed aangekomen op het werk, kreeg alleen meteen ruzie met de receptie (of: de receptie met mij). Was niet de eerste keer en nu was ik het echt zat. De directeur gaat zorgen dat ik mijn eigen toegangspas krijg. Hoera.

Mannie heeft al bedacht dat hij vanmiddag bij de gastouder op de bank gaat liggen. Vannacht om 3 uur werd hij heel benauwd wakker, klonk pseudokroeperig maar het zette gelukkig niet door. Het duurde alleen eindeloos voor hij weer sliep. Verder is hij wel vrolijk dus het zal wel.

Ik ga fluks weer aan het werk...
wat zatv de recptie dan te zeuren, Pammie? dat ze je niet kennen? nu wel, zeker

en heeft Pammannie de dag op de bank bij de gastouder doorgebracht?, hopenlijk gaat het snel beter.

wij hadden vandaag de elessie-familie op bezoek. de kinders waren nogal geintrigeerd door wonen op het water en dat wilden ze graag met eigen ogen aanschouwen. ze vielen gelijk met hun neus in de sneeuw boter, want het ziet er nu wel heel bijzonder uit. Ook de indrukwekkende ijspegels die aan ons dak hangen, zien er mooi uit. ze waren met de trein gekomen, wat ook nogal wat voeten in aarde had, want zoveel reed er niet.

was leuk om de dames eens in levende lijve te zien. En Poek vroeg toen ze weg waren, wanneer wij eens bij hen op bezoek gaan
Wat gezellig Sok!

Ze kenden me niet en ze waren eigenlijk nog niet 'open' en ik was niet aardig en nog wat meer gezeur. Maar zo sta ik daar 2 dagen in de week en dat kwam me onderhand mijn neus uit.

Pammannie heeft vanmiddag zwaar misbruik gemaakt van het feit dat wij hadden gezet dat hij op de bank mocht als hij moe was. Hij was niet moe maar was met geen stok naar school te krijgen. Ach ja, zo vaak is hij niet 'schoolziek'.

Wij gaan eten. Later.
Allereerst, Nitro, gecondoleerd met het overlijden van je vader. Toch nog snel gegaan dan zeg. Sterkte de komende tijd.

Beetje gek, maar Pluis nog van harte met je verjaardag manneke. Wat 'oud' trouwens alweer zeg. 3 jaar. Ik voel me net een oud wijf maar: waar blijft de tijd?

Wat een gezellige visite Sok Leuk leuk. Hier vragen ze ook regelmatig: mama, jij kent toch ook iemand die op een boot woont? Blijft toch bijzonder denk ik
blijft het ook. het spreekt bij kinderen iig tot de verbeelding.
Wat leuk, de familie Elessie op bezoek. Ik bedacht me net vanmorgen onder de douche dat we Esther en Koeky allebei al heel lang niet gezien hebben.

Pluis had vandaag ook nog een leuke echte verjaardag met z'n opa en oma die op bezoek kwamen. Duurde even voor ze er waren, maar hij werd er wel heel blij van.

Irritant, Pammie, overijverige receptiemiepen.

Nitro, goede reis, en sterkte bij de eerste uitvaart van je vader. Weten je kinderen wel waar je heen gaat?
Jammer ja, dat we Es nog maar zo weinig zien.

Mif, ze was juist níet overijverig

Ik moet 20 cadeautjes inpakken, dat ga ik maar eens doen.
20??? Wrommm. Ga je uitdelen?
Cadeautje voor collega's, maar is een verrassing dus kan ik niet op werk doen. Als ik daar al tijd voor zou hebben
oooooo. Wat lief ja. Ik neem aan dat het op persoonlijke titel is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven