Rammelende Eierstokken - DEEL 3!!!

27-08-2010 13:11 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten.

Er zijn inmiddels al flink wat dames zwanger, maar we gaan gewoon gezellig verder met deel 3!!!

NaamLeeftijdStart!!N.O.D.Zwanger!Uitgerekend!Boefje30December 2009Babyboef geboren!! 31/08/10Verkademeisje30Januari 2010Milkamannetje geboren!! 15/11/10Orchid34Begin 2010Orchidmannetje geboren!! 03/12/10janine2000131April 2010 Meisjes geboren!!! 13/12/10Nukje33April/Mei 201023/03/11Saartje3131Augustus 201014/06/11Assie7832December 201023/08/11Pauley312011 Moimoi30April 2010?/03/11Frutje30Oktober 201021/03/11Pipo32Oktober 201004/03/11Romorantin25201127/02/11Springstof30September 2011Orchis30Begin 2011Lavender32?Magz25(hopelijk heeeel snel) in 2011?Vicodin25?gember99926?

Als je iets wil veranderen in de tabel, dan hoor ik het graag!!

Deel 2
*breaking news*

(nee, niet zwanger voor zover ik weet)

Ik kan voor drie dagen terugkomen bij mijn oude werk. Dan kan ik daarnaast gaan freelancen. Aaaah! Denk dat ik het wel wil gaan doen, maar superspannend natuurlijk. En een klein stemmetje diep van binnen zegt dat het nu even niet zo heel erg goed zou uitkomen als ik morgen ontdek zwanger te zijn... Owww.

Ik ben een beetje in de war.

*einde breaking news*
Leuk, Frutje, grijp je kans! Jij deed toch redactiewerk of iets dergelijks, iig iets met tekstschrijven als ik mij goed herinner? Daarin is zeker wel iets te vinden als freelancer. En zodra je een paar vaste opdrachtgevers hebt, is het toch geen probleem als je zwanger blijkt te zijn of wordt?
Frutje: wat een goed nieuws!!!! Ik zou er voor gaan.....en de kans om tegelijkertijd iets voor jezelf op te starten. Spannend!!!

En heb je al een test gedaan? O, nee.....die zou je geloof ik tot woensdag bewaren

Romo: toch weer stiekem op het bankje....haha.....ik hoop dat jullie er binnenkort vol overtuiging voor gaan, zit net wat lekkerder op het bankje (of juist niet, want meer zenuwen)

Ik had gisteravond/vannacht mijn twijfel momenten.....ik voel bijna niets qua kwaaltjes, dus dan word ik soms toch onzeker of het echt wel goed zit. Toch zat ik ook wel samen met Assieman te geinen dat hij me aan dit moment moet herinneren als ik kotsend boven de wc hang, etc. En lief als hij is.....dat ik gewoon nog extra zwangerschapstesten moet doen als ik toch twijfel. Misschien dat ik nog wel zo'n mooie met "zwanger" en indicatie hoelang je al zwanger bent ga doen.

Misschien een beetje onzin, maar zelfs mijn borsten zijn bijna niet meer gevoelig (wel groot).

Het zou gewoon fijn zijn als je een soort luikje in je buik open kan maken om te checken of het goed zit
Frutje, wat een fijn nieuws! Daar had je het toch super naar je zin? Ga je dan nu meteen al terug, zonder je half jaar af te maken bij je nieuwe werk?

Ja, mocht je zwanger zijn, dan moet je wel open kaart spelen... Een voordeel: als je nu niet zwanger blijkt, is het minder vervelend! Elk nadeel... etc.

@Romo: we duimen!

@Assie: shit zeg, heb je het slopende Wachtbankje overleefd, komen er nu al de volgende twijfels en onduidelijkheden in je hoofd! Je kunt inderdaad zo'n mooie test doen. Kan het me goed voorstellen, dat je ineens helemaal uitvergroot wat er allemaal wel en niet in je lijf gebeurt.

kunnen de ervaren zwangeren Assie even geruststellen?
@Frutje: wat een goed nieuws. Ik zou er geen moment over nadenken als ik jou was. GO FOR IT! Spannende dag vandaag... *duimduim*

@Assie: ik zou ook onzeker zijn denk ik, maar het grootste teken dat je ECHT zwanger bent is natuurlijk wel dat je niet ongesteld bent. Maar anders doe je inderdaad toch gewoon een test als het jou geruststelt?

Ik heb verder niks te melden. Ik ben klaar met de sneeuw en ik ben toe aan vakantie. Men wat ben ik moe. Het was me het jaartje ook wel. Donderdag ga ik lekker shoppen in de SALE zo'n zin in!
Heb net even gegoogled en hoef me volgens de babybytes site echt geen zorgen te maken.....moet eerder blij zijn dat ik (nu nog) geen kwaaltjes heb. Zo lang ik geen extreem bloedverlies, extreme buikpijn of koorts heb.....moet ik gewoon geduld hebben.

Daar ga ik dan maar vanuit! Assieman zei gisteren ook heel grappig....of ik het in augustus nog steeds niet zou geloven, als we eenmaal een kind in onze armen zouden hebben

Pipo: ik ben ook helemaal toe aan vakantie! En shoppen: ja!! Ga ik ook doen Als het goed is, wordt morgen het salaris, 13e maand, onze extra toelage (CAO overeenkomst) overgemaakt.....en krijg ik met het fietsplan een deel van het bedrag terug. Dan moet ik me toch wel even rijk voelen En hoppa doorsluizen naar de spaarrekening. Voor een goed doel --> Assiebaby!!
Hello dames,

Ik ben eruit: IK GA HET DOEN!

Ik werd vanmorgen wakker met een blij&opgelucht&enthousiast gevoel. Ik heb dit altijd al eens willen proberen (freelancen) dus dit is mijn kans. Ben meteen begonnen met allerlei lijstjes maken, mensen benaderen etc. Zodat ik als ik straks begin een website heb, aan alle belastingregels enzo voldoe en al wat opdrachten heb. Waaaah! Ik ben enthousiast!

Verder wel ongesteld geworden, maar om eerlijk te zijn ben ik er niet zo rauwig om. Het verbaast me ook niet, met al die werkstress enzo. Ik ga komende kerst gewoon heerlijk eten en drinken. Mijn vruchtbare periode is met oud en nieuw, dus we kunnen met een hoogtepunt het jaar in . En dan is mijn NOD op 15 januari.

@Assie

Lekker genieten van het gebrek aan kwaaltjes meid. Het maakt het wel onwerkelijk, maat het betekent niets. Die eerste weken lijken me sowieso heel onzeker. Als je straks een bewegend toeter hebt, is het wat duidelijker allemaal.

@Pipo

Lekker shoppen, zin in!

@orchis

Ik begin daar 1 februari weer. Dan heb ik vier maanden bij mijn huidige werk gewerkt.

Ben trouwens nog steeds ziek, dat wel. Griepje te pakken. Ik blijf morgen sowieso ook nog thuis en overweeg om donderdag te gaan. Dan zijn de bazen er namelijk nog en kan ik ze het persoonlijk vertellen. Spannend, maar ook wel heel leuk om hun gezichten te zien!
GO FRUTJE!

Heerlijk gevoel toch? Dat je over een tijdje geen (of in ieder geval veel minder) frustratie meer zal hebben van je werk! Goede beslissing, ik ben blij voor je!

@Assie: mooi zo! Dus je kunt van googelen ook gerustgesteld worden, dat is mooi. Vaak vind je alleen maar hele erge dingen. Maar die site is erg betrouwbaar neem ik aan. Geniet ervan! Zwanger maar zonder kwaaltjes tot nu toe!

Zo, ik ga maar weer eens door de sneeuw ploegen om eens boodschapppen te gaan doen. Ben gelukkig al nuttig bezig geweest vanmorgen, nadat Orchisman me een schop onder mijn kont had gegeven
@Assie: ik verwacht ook een vette check deze maand Sluis het ook door naar de spaar. Wij willen volgend jaar dan toch ook echt een huis gaan kopen en het is wel nuttig om dan wat eigen geld te hebben. Bovendien moet e.e.a. weer aangevuld worden na een huwelijk wat er flink ingehankt heeft. Maar het was het allemaal waard. Als ik dit zo opschrijf denk ik echt waarom zou ik op zoek gaan naar een andere baan. Ik heb een goed salaris, veel vrije dagen. Maar de uitdaging is wel echt weg en daarbij staat de mentaliteit me hier ook tegen. Aan de andere kant denk en hoor ik ook om me heen dat werk minder belangrijk is als je eenmaal een kind hebt. *twijfel* Nou ja, ga eerst maar eens gewoon een brief schrijven en dan zien we wel verder. Straks valt er uberhaupt helemaal niks te kiezen.

@Frutje: wat stoer van je. Zo komt alles uiteindelijk op zijn pootjes terecht. Gefeliciteerd! Jammer van je OD. Maar 2011 wordt ons jaar, zeker weten! Succes met alles op een rijtje zetten.
Frut!!! Dat klinkt goed! En spontaan ook weer energie om alles te gaan regelen en aan te pakken. Dat klinkt erg positief.

Jammer van je OD, maar fijn om te horen dat je vol vertrouwen naar 2011 gaat!!

Orchis: Ja internet kan ook gewoon heel informatief zijn op een positieve manier Gelukkig maar! haha

Nog maar een paar uurtjes werken en dan lekker vrij!!! Oh, heb er zo'n behoefte aan.....kan ik een paar dagen ook gewoon schandalig veel slapen, ook daar heb ik behoefte aan. Hoewel ik eigenlijk altijd al wel veel slaap, heb ik er nu nog meer behoefte aan mmmmmm, zou bijna verliefd worden op mijn bedje! haha
Assie: zie je wel, toch een kwaaltje! Je bent moe, duidelijk een zwangerschapskwaaltje nu je lijf extra veel energie nodig heeft om de boel in je baarmoeder eens stevig te verbouwen

@Pipo: lastig he... de zekerheid die je nu hebt opgeven. Wat als je ineens zwanger bent in de proefperiode en je daarom niet wordt aangenomen? (sorry, beetje mijn negatieve idee).

Maar ik denk dat het wel waar is wat je zegt over dat je werk minder belangrijk wordt. Al is het maar het eerste jaar.

Dat zegt Orchisman ook altijd. Ik kan me nu heel druk maken om dingen die ik perfect wil hebben, en dat ik dat dan als we een kindje hebben niet meer zo perfect zal krijgen. Hij zegt dan altijd heel droog: dat vind je dan toch niet meer zo belangrijk...

@Frutje: op naar een vruchtbaar oud&nieuw!

En inderdaad, 2011 wordt helemaal ons gelukkig nieuw baar-jaar!
@Orchis: dat is het probleem inderdaad: alles perfect willen hebben. Of tenminste alles eruit halen wat erin zit. En die angst om ontslagen te worden als je zwanger bent heb ik ook. Maar voor hetzelfde geld lukt het niet om zwanger te worden en laat ik wel een gave baan gaan. En er zijn ook organisaties die het geen probleem vinden en waar je gewoon in dienst mag blijven. Ik denk dat ik iig wel even een brief ga schrijven. Misschien word ik niet eens uitgenodigd. Er is natuurlijk ook nog wel het feit dat we een huis willen kopen en daarbij is een vast contract ook wel noodzakelijk...

@Assie: pffff ik moet morgen nog. Maar wat mij betreft, trek ik de stekker er NU al uit. Heb het echt gehad hier en denk dat wat rust me goed zou doen. Dan ben ik beter bestand tegen sommige irritante mensen hier
Pipo: ik zou het altijd proberen.....stel het blijkt je "droombaan" te zijn, heb je achteraf misschien spijt.

Aan de andere kant.....salaris, vakantiedagen, eindejaarsuitkering en deels betaald ouderschapsverlof is op een uni ook wel heeeel lekker. Is er geen groei of verandering van functie mogelijk waar je nu werkt?
Ja, dat is ook waar. stel dat het nog een jaar duurt voordat je eindelijk zwanger bent (laten we hopen van niet!!), dan laat je nu dingen schieten voor niets...

Moeilijke keuze! Maar je hebt gelijk: schrijven kan altijd. En rondkijken is altijd goed.
Zo, even tijd voor wat korte reacties:

@ Janine: Wat een lieve meiskes zeg!! En terecht dat jullie daar de ongelooflijk trotse ouders van zijn!!

@ Frutje: Wat een goeie ontwikkelingen en wat een positiviteit en enthousiasme komt er uit je berichtjes naar voren!! Is zo belangrijk dat je je goed voelt en lekker in je vel zit en ik denk dat dit wel de manier is om daar voor te zorgen!! Ben echt super blij voor je, you go girlll!! Jammer van je OD... maar zoals je zelf zegt, dan maar met een mooi hoogtepunt het nieuwe jaar in!! 2011 moet gewoon ons jaar worden qua zwanger raken (Pipo, Pauley, Orchis, Springstof, Lavender jij, ik (hoop niet dat ik iemand vergeet nu... sorry anders!) )

@ Assie: Wat Orchis al zegt: je klinkt toch wel erg zwanger hoor.. en wat heerlijk dat je straks gewoon een paar dagen lekker bij kunt komen!! Geniet ervan!! En wees voor nu maar gewoon blij dat je (nog) niet boven de pot hangt of zoiets dergelijks..

@ Pipo: tja, lastig... maar of je nu een ontzettend gave baan hiervoor moet laten schieten? Ik ben sowieso een enorme twijfelaar en piekeraar dus ik vind het moeilijk om je te helpen... maar heb je al wel eens een lijstje gemaakt met alle plussen en minnen die je kunt bedenken? Dat geeft wel wat duidelijkheid misschien...

@ Orchis: Ben je lekker van je vakantie aan t genieten? Is niet zo erg als je dan wat minder nuttig bent toch? Tis echt geen weer ook om naar buiten te gaan... brrr k vind het doodeng op straat (ben ook heel bang dat er weer iets mis gaat met mn knie.. is nog zo instabiel af en toe...).

Ik neem inderdaad stiekem weer plaats op HET bankje... of vriend het nu al echt wil of niet ( ergens twijfelt hij nog, maar ergens wil hij heel graag...), dan zullen we het toch echt helemaal veilig moeten doen en dat doen we dus niet (heb het hem wel gezegd hoor, maar ik ga natuurlijk niet eisen dat we t veilig doen... ) ... Spannenddd!!
Ik wil OOK op het wachtbankje!!!
Frutje, wat een wijs besluit. Je hebt een andere baan geprobeerd, het is duidelijk niet bevallen. Je bent hier gewoon niet gelukkig. En wat fijn dat je bij je oude baan terug kunt komen! Het afscheid zei ook al genoeg, toch? Heel stoer dat je daarnaast wilt gaan freelancen!!

Assie, soms kijk ik naar dat kleine ventje in mijn armen en geloof ik het nog steeds niet Je hebt alle tijd om eraan te wennen, dus dat komt echt goed. Het is ook zo bijzonder om zwanger te zijn, en als dat gepaard gaat met zo weinig mogelijk klachten: prima toch? Zegt helemaal niets!

Nukje, haha. Je lijkt wel zwanger Prachtig, alle vergeetacties. Leuk om te onthouden voor later. Hoe lang is het nog tot je verlof?

Janine, wat fijn dat je meiden al zo goed vooruit gaan. En in bad doen is echt leuk he? Trek je het een beetje om iedere keer op en neer te reizen naar het ziekenhuis?

Verder wordt het stiekem steeds drukker op het wachtbankje, spannend zeg! Pauley erbij, Romo die steeds duidelijker een plek inneemt. Ontbreken alleen Orchis en Magz nog, of vergeet ik dan iemand? En ook bij jullie zit het er duidelijk aan te komen. Super zeg!

Dan kunnen we het volgende topic wel een andere naam geven

Wij krijgen vrijdag de sleutel! Dus ik zal de komende tijd hier vast iets minder vaak te vinden zijn, maar met een goede reden dus. Kijk er echt naar uit!

Tijd om Milkababy te voeden.
@Magz: zoals je ziet kan het ineens snel gaan... Houd moed en zo leuk is het niet op het wachtbankje

@VKM: succes met jullie nieuwe nestje, wat leuk. *wil ook een nieuw huis*

@Assie: vakantie !! En ik nog maar 1 dagje
ow.. vandaag voor het eerst flesje (met eigen mamamelk) gegeven aan beide dames.. Ikke is trots..

en trouwens ik heb jullie een mailtje gestuurd met grappig nieuws!

sorry dat ik verder niet reageer op iedereen.. dat komt wel weer!
Ja, lekker vakantie!!! Pipo; nog een paar uurtjes en voor jou is het ook zover!

Straks komt moeders voor moeders langs en zal ik weten of ik nog steeds zwanger ben en mee mag/kan doen met MvM Vind het stiekem toch wel een beetje spannend....

Verder lekker veel geslapen en ik maak er vandaag gewoon eenluierdagje van. Ik zou naar Amsterdam gaan vanavond, maar mijn vriendin heeft ziek afgebeld.....dus blijf lekker thuis! Ook helemaal niet erg.
Jeeej, Assie wat spannend! En lekker vakantie... Bij mij moet het nu ook echt komen want ik word hier langzaamaan gek. Mensen die hun werk niet goed doen en waar ik de dupe van word. Grrrr, dat trek ik erg slecht. Zou ook niet naar Amsterdam gaan als ik jou was. Ik bedenk me tegenwoordig wel 2 keer voordat ik vrijwillig in de trein stap.

Gister een hele gekke ovutest. Wel een streep, maar geen teststreep. Die kwam pas later en was heel licht. Weird. Vanavond nog maar eens proberen.

@Janine: wat bijzonder! Ik ga nu even mijn mail checken...
@ Frutje: Jaah! Wat geweldig! En wat super dat je er gewoon voor gaat, het heeft blijkbaar zo moeten zijn!

@ Orchis: Ja, inderdaad wel bizar als je het zo bekijkt: dat je je als zwangere zit te verheugen op urenlange pijnen, haha. Soms, als ik aan de bevalling denk, word ik wel een beetje bang. Maar ik probeer dat dan zo snel mogelijk weer weg te drukken, want het schiet natuurlijk niet op als ik me daar nu al zorgen over ga maken.

@ Assie: Geen kwaaltjes is fijn en betekent niks. Vergeet niet dat je kindje op dit moment nog niet meer is dan een cel (al klinkt dat wat oneerbiedig); de 'echte' hormonen moeten nog helemaal op gang komen.

En toen je schreef dat je salaris gestort ging worden heb ik ook meteen gekeken en JAH! het staat er inderdaad op! Wat een heerlijk bedrag, en laten er nu ineens allemaal leuke dingen in me opkomen die ik kan kopen/doen .

@ VKM: Ik ben ook een boekje aan het bijhouden voor mijn kind (klinkt nog steeds raar), zodat ze later kan lezen wat er allemaal door me heen is gegaan. En daar schrijf ik natuurlijk ook al die suffe vergeet-acties is; heeft ze later ook nog wat te lachen .

Veel succes met verhuizen/opknappen!

Wij zitten op dit moment ook in de troep, het hele huis wordt zowat verbouwd. Maar door het winterweer waren de werkmannen steeds uren later dan gepland en lopen de werkzaamheden behoorlijk uit. Als we geluk hebben is het a.s. vrijdagochtend achter de rug. Net op tijd voor de kerst.

Verder ben ik aan het begin van de week wel even geschrokken. Ik werd 's nachts wakker van harde buiken die niet meer ophielden... Ik had al eens ergens gelezen dat het niet goed is als je meer dan 6 keer per uur harde buiken hebt. Die van mij kwamen om de 3 minuten... Ik had de volgende ochtend een afspraak met de vk staan en dacht dus de hele tijd 'ik houd het nog wel even uit'. Daar heb ik ontzettend voor op m'n kop gekregen. Blijkbaar ben ik de afgelopen tijd toch te druk geweest, of geeft mijn lichaam aan dat het rust nodig heeft (misschien door de aanhoudende slaapproblemen). Ik mocht ook meteen niet meer gaan werken en daardoor is mijn vakantie een paar daagjes eerder ingegaan dan verwacht. Gelukkig heb ik de afgelopen nachten wel weer goed geslapen en geen harde buiken meer gehad, dus inmiddels ben ik wel weer gerustgesteld. Maar het was wel even schrikken zeg, er gaat echt meteen vanalles door je hoofd...

Maar nu alles weer goed dus, zit hier lekker met een kopje thee achter de pc te luisteren naar al het geklus in huis en verheug me op de kerst (lekker eten!).
*gaat snel haar bankrekening checken*

@Nukje: oef, da's inderdaad schrikken! Waarom slaap je eigenlijk slecht? komt dat door je buik of 'gewoon' stress?

Ik slaap momenteel ook slecht. Klinkt een beetje vaag, maar ik hoor een geluid waarvan ik dacht dat het de wasmachine van de buren was. Na navraag blijkt dit niet zo te zijn maar hoor ik nog wel steeds een geluid en lig ik te trillen in mijn bed (gaat de hele nacht door). Af en toe denk ik dat ik gek word
Helaas, nog geen geld binnen...

Nukje, dat is zeker schrikken! Vooral rustig aan doen dus.

Janine, wat leuk! Horen we tegen die tijd nog precies hoe en wat?

Leuk he, Janine, om je kindjes van je eigen "productie" te zien groeien. Ik vind het ook heel bijzonder. Onze zoon is al meer dan een kilo gegroeid (in één maand van 4020 gram naar 5090), en dat allemaal door mij! Bovendien vind ik het ook wel wat hebben, zo'n klein hummeltje tegen je aan.

Ga je straks wel direct borstvoeding geven, of is dat met een tweeling niet te doen? Op het novembertopic is ook een tweeling, te vroeg geboren, en zij kolft volgens mij en geeft dat. Dacht ik.

Pipo, heb je nu enig idee waar dat geluid vandaan komt? Misschien eens navraag doen bij je andere buren?

Assie, is MvM alweer weg? Hoe was het?
quote:pipo79 schreef op 22 december 2010 @ 10:12:

*gaat snel haar bankrekening checken*

@Nukje: oef, da's inderdaad schrikken! Waarom slaap je eigenlijk slecht? komt dat door je buik of 'gewoon' stress?

Ik slaap momenteel ook slecht. Klinkt een beetje vaag, maar ik hoor een geluid waarvan ik dacht dat het de wasmachine van de buren was. Na navraag blijkt dit niet zo te zijn maar hoor ik nog wel steeds een geluid en lig ik te trillen in mijn bed (gaat de hele nacht door). Af en toe denk ik dat ik gek word

Ik slaap slecht omdat ik meerdere keren per nacht wakker word omdat 1) ik moet plassen; 2) BabyNuk 's nachts salto's oefent; 3) ik me niet meer vanzelf op m'n andere zij kan draaien; 4) ik moet plassen.

De hele tijd een geluid horen is trouwens ook vreselijk!

In de bewuste 'nacht van de harde buiken' had ik ook zoiets: ik hoorde de hele tijd een laag, pulserend geluid en ik werd er gek van. Nukkeman hoorde echter helemaal niks en uiteindelijk kwam ik erachter dat het gewoon mijn (te hoge) hartslag was die ik in mijn oren hoorde gonzen .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven