Stank in huis
dinsdag 21 december 2010 om 11:24
Sinds vrijdag stinkt het bij ons in huis. Het begon in de woonkamer en lijkt zich uit te breiden naar de gang en de keuken Vooral als de verwarming aanstaat meurt het de tent uit.
Het leek in eerste instantie een beetje op een rioollucht, maar is inmiddels vele malen smeriger :puke:
We wonen in een oud huis, op de middelste etage, dus het is niet de kruipruimte. We hebben al over de hele vloer gesnuffeld, maar het lijkt meer op een meter hoogte te zitten. En het komt echt in vieze vlagen voorbij.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Of beter nog, heeft iemand de oplossing?
Het leek in eerste instantie een beetje op een rioollucht, maar is inmiddels vele malen smeriger :puke:
We wonen in een oud huis, op de middelste etage, dus het is niet de kruipruimte. We hebben al over de hele vloer gesnuffeld, maar het lijkt meer op een meter hoogte te zitten. En het komt echt in vieze vlagen voorbij.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Of beter nog, heeft iemand de oplossing?
dinsdag 21 december 2010 om 11:49
Was een klepje in een pijp op het dak, dus weet niet of je het zelf kan doen. Maar ik zie nu pas dat je een oud huis hebt (beter lezen volgende keer, misschien bezoekje aan Hans), kan het ook geen halve verstopping zijn in je zwanenhals van de afvoer van bijv. de wastafel in de badkamer?
In mijn vorige huis (was stokoud en compleet uitgewoond), zat er een permanente aangekoekte rest in de zwanenhals, waar vanalles achter bleef hangen en dan ging liggen stinken. Dus gooide ik daar regelmatig handje soda in.
In mijn vorige huis (was stokoud en compleet uitgewoond), zat er een permanente aangekoekte rest in de zwanenhals, waar vanalles achter bleef hangen en dan ging liggen stinken. Dus gooide ik daar regelmatig handje soda in.
Nope
dinsdag 21 december 2010 om 11:50
dinsdag 21 december 2010 om 11:53
quote:Murdoch schreef op 21 december 2010 @ 11:48:
Misschien heeft het iets met rioolafvoer vs vrieskou te maken?
dat is ook een goede. Het riool is natuurlijk ook nogal oud. En het is sinds vrijdag. Toen heeft het heftig gesneeuwd. Maar dan zou het bij de benedenburen toch helemaal heel erg moeten stinken? Ik heb ze er nog niet over gehoord.
Die soda ga ik ook maar weer eens doen. Kan geen kwaad.
Misschien heeft het iets met rioolafvoer vs vrieskou te maken?
dat is ook een goede. Het riool is natuurlijk ook nogal oud. En het is sinds vrijdag. Toen heeft het heftig gesneeuwd. Maar dan zou het bij de benedenburen toch helemaal heel erg moeten stinken? Ik heb ze er nog niet over gehoord.
Die soda ga ik ook maar weer eens doen. Kan geen kwaad.
dinsdag 21 december 2010 om 12:30
Ik had dat ook in mijn vorige huis,dat bleek te komen door een klepje dat er niet zat,was een soort open systeem.Zonneboiler,en in die ruimte/kast was een aan de bovenkant open pijp.Meuren bij vlagen!Heb er na info over te hebben ingewonnen sla-olie in gegoten,als stankafsluiter.Hielp matig.Was blij toen het verkocht was.
dinsdag 21 december 2010 om 12:37
dinsdag 21 december 2010 om 13:04
dinsdag 21 december 2010 om 13:11
Geen mogelijkheid om op mijn werk te komen vandaag, dus ik zit weer heerlijk in de weeige lucht
De bovenburen hebben nergens last van. De benedenburen heb ik nog niet gesproken.
Ik ga sowieso overal even een kopje water in gooien, maar aangezien de lucht toch echt in de woonkamer hangt (geen open keuken oid), ben ik bang dat dat niets uithaalt.
De bovenburen hebben nergens last van. De benedenburen heb ik nog niet gesproken.
Ik ga sowieso overal even een kopje water in gooien, maar aangezien de lucht toch echt in de woonkamer hangt (geen open keuken oid), ben ik bang dat dat niets uithaalt.
dinsdag 21 december 2010 om 13:57
quote:The_Jets schreef op 21 december 2010 @ 13:47:
En je weet zeker dat het niet de benedenburen zijn die zo vies ruiken?
Er komt af en toe wel wat van de benedenburen naar boven, maar met deze lucht zouden ze denk ik toch echt dood moeten zijn. En daarvoor maken ze nog teveel herrie
De bovenburen zeiden ook al: komt het niet van beneden. Maar zij konden zich ook niet voorstellen dat dat zo was met deze smerige lucht.
Ik vermoed inmiddels iets met spouwmuren en geen ventilatie oid ivm sneeuw.
En je weet zeker dat het niet de benedenburen zijn die zo vies ruiken?
Er komt af en toe wel wat van de benedenburen naar boven, maar met deze lucht zouden ze denk ik toch echt dood moeten zijn. En daarvoor maken ze nog teveel herrie
De bovenburen zeiden ook al: komt het niet van beneden. Maar zij konden zich ook niet voorstellen dat dat zo was met deze smerige lucht.
Ik vermoed inmiddels iets met spouwmuren en geen ventilatie oid ivm sneeuw.