Uitgerekend augustus 2011

06-12-2010 14:40 1184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Gisteren kwam ik erachter dat ik zwanger ben! Het is mijn tweede zwangerschap, maar mijn eerste kindje. Ik wil nog niet aan de grote klok hangen dat ik zwanger ben (alleen wederzijdse ouders weten het), vandaar dat ik dit topic open (anders kan ik m'n mond niet houden...)!

Zijn er nog meer meiden die net als ik in augustus 2011 zijn uitgerekend? Kom dan hier gezellig kletsen!!!

NicknameLeeftijdKind.UitgerekendWat wordt het?BijzonderhedenLoessm2714/8jongen-bluebird3019/8--Sakenigiri34110/8Meisjenekplooimeting 4/2 (uitslag 8/2)gerlanda?217/8-wendy8228117/8meisje-clarabella29117/8meisjeecho 7/2battleangel7631120/8Jongennekploometing 10/2Poeszie30121/8-helly32222/8-jill8525122/8meisje18-2 echoAssie7832123/8meisjeecho 7-2Drenthegirl27123/8meisje-biancapink23124/8meisje-lou7634224/8echo 19/1marije8129124/88-2 echobabydolly23126/8meisjeecho 28/1an8624126/8-fachat32327/8jongen-stephanietjeG?27/8echo 3-2passiebloem27129/8-leeuw1035330/8echo 8/2
Welkom alle nieuwe zwangeren!

@ Bianca: dat lijkt me erg moeilijk/ nachtmerrie! Hopelijk gaat het dit keer goed! Voelde je al minder zwanger tijdens de miskraam?

@ Jill: ik vind het heel moeilijk om geheim te houden.... ik wil het liefst iedereen het al vertellen. Vertellen het nog even niet, want anders moet je iedereen vertellen dat je een evt een miskraam hebt gehad.

Oeps ik heb laatst ook taart gebakken en zitten snoepen van het beslag (fout dus).... Hopelijk hebben we een sterk kind. Mag je wel een spiegelei eten of ook niet?

En hoe zit het met roomkaas en monchou?

Hier behalve zere borsten en met vlagen iets misselijk weinig klachten. Wel afgelopen zaterdag tijdens feest discussie met een vriend over onze bruiloft. HIj dronken en ik natuurlijk nuchter...... ik had de tranen in de ogen en dat is echt niks voor mij!
Goedemorgen allemaal!

Welkom alle nieuwe zwangeren!!

Ik heb ook erg weinig kwaaltjes; eigenlijk alleen steeds groter wordende borsten en ze zijn ook wel vrij gevoelig. Daar stoppen zo ongeveer de kwaaltjes. Ja, af en toe wat sneller emotioneel.....maar dat kan ik normaal ook wel vrij snel zijn, dus of het nu echt anders is, tja....

En wat betreft het willen vertellen dat je zwanger bent. Ik kan al aardig mijn ei kwijt. Mijn beste vriendin is op de hoogte en daar kan ik lekker mee praten en onze ervaringen delen. Heel fijn. Op mijn werk is alleen mijn directe collega op de hoogte. Verder krijgt niemand het voorlopig te horen. Daar wacht ik echt braaf de 12 weken af.

Roomkaas en monchou mag je volgens mij gewoon lekker eten hoor!

Bianca: ik heb helaas geen tips over het reduceren van de spanning. Kan me goed voorstellen dat het extra spannend is, omdat je de vorige keer een miskraam hebt gehad. Misschien toch zoveel mogelijk naar je lichaam luisteren en op tijd rusten/relaxen en tijd voor jezelf plannen??
Trouwens nog een vraagje aan iedereen die zich voor Moeders voor Moeders heeft opgegeven.

Ik heb vorige week zo'n online formulier ingevuld, maar heb tot nu toe nog niets gehoord......hoe snel werd er bij jullie gereageerd? Begin nu te twijfelen of het formulier misschien niet is doorgekomen, ofzo. En ik zou wel graag mee willen doen.

Vanaf woensdag ben ik vrij. Als ze dan nog niet hebben gebeld, bel ik zelf voor de zekerheid wel even.
Beste Biancapink:ik denk dat iedereen zichzelf af en toe onzeker voelt over de zwangerschap. gaat het wel goed, of niet. Moet ik mezelf niet misselijk voelen, of is het ook goed als ik mezelf niet misselijk voel, allemaal vragen met maar 1 ware gedachten erachter; iedereen wil dat het goed gaat met de kleine. Persoonlijk vind ik het heel spannend omdat mijn zus twee zwangerschappen heeft moeten laten afbreken i.v.m. afwijkingen bij de kleine. Ik vind het verschrikkelijk voor haar, omdat ik mezelf zo machteloos voel. Ze weet nog niet dat ik zwanger ben, wil het wel met kerstmis vertellen. Ben bang dat als ik langer wacht zij zichzelf helemaal buitengesloten voelt. Maar ik hoop dus maar dat de genen van mij en mijn man wel een goede combinatie opleveren en dat wij dus een gezond kindje ter wereld mogen brengen. Ik hoop dat jij het vertrouwen in jouw lijf kan houden om er nu van te genieten. Wellicht dat het nu allemaal goed gaat. Bespreek regelmatig je onzekerheden hier op het forum, dat lucht vaak al veel op en met wat steun en begrip van de overige meiden kan dat die onzekerheid vaak weer worden weggenomen.
@ Assie: ik heb me donderdag aangemeld dmv bellen. De mw van mvm is net weg. Dus ik zou er maar eens achteraan!
@Assie: Ik heb me ook aangemeld d.m.v. het formulier op internet. Zou het wel raar vinden als ze daar niet op reageren!
Passiebloem; wanneer heb jij het ingevuld en heb je al iets gehoord?

Ik zal er wel een telefoontje aan wagen, zou zonde zijn als het online formulier toch niet aangekomen blijkt te zijn en ze behoefte hebben aan deelneemsters.
Ik heb het mijn baas verteld, en hij reageerde heel goed. Hij was vooral heel blij voor mij. Ik word morgen teruggebeld door de verloskundige voor mijn eerste afspraak, heb er echt zin in. Ik merk dat ik een beetje ongeduldig ben, maarja heeft weinig zin want het duurt toch echt nog tot augustus

Marije; heel veel succes met je echo morgen.
Hallo allemaal,

Gefeliciteerd nieuwe zwangeren!

De afgelopen dagen heb ik veel steekjes in m'n onderbuik gevoeld met hier en daar een flinke uitschieter. Ik schrok hier erg van, want ik weet dat ik enkele vleesbomen heb en dat die onder invloed van hormonen kunnen opspelen. Maar gelukkig is het nu weer weg. Ondanks dat spoken er nog wel eens negatieve scenario's door m'n hoofd...Zijn hier moeders die ervaringen hebben met vleesbomen/myomen?

Ik ken zelf alleen het verhaal van m'n eigen moeder. Toen ze zwanger was zwol haar buik zo erg op dat de artsen dachten dat ze een tweeling kreeg. Later bleek dat dus een vleesboom.

Maar ja, ik ben gezond ter wereld gekomen

Ik heb mezelf ook aangemeld voor Moeders voor Moeders. Gewoon telefonisch en ik word deze week teruggebeld.
Jill: wat fijn dat je baas positief reageerde!! Mag ik vragen waarom je het op je werk al zo vroeg verteld hebt?

Sakengiri: ik heb geen ervaring met vleesbomen e.d. Hoop dat je er niet teveel last van gaat krijgen......kunnen ze de eventuele groei e.d. daarvan ook in de gaten houden op een echo? En brengt het nog extra risico's met zich mee?

Vandaag mijn laatste werkdag en dan 1,5 week vrij. Heerlijk, heb er zin in.
Hallo allemaal,

Graag wil ik met jullie meeschrijven! Gisteren een test gedaan en die was positief. Volgens eigen berekening ben ik 28 augustus uitgerekend maar doordat ik een nogal rare cyclus heb weet ik dat niet helemaal zeker.

Ik ben 32 jaar, we hebben al een dochter van 4. Afgelopen april heb ik een missed abortion gehad dus dit is mijn 3e zwangerschap.
@Assie - de groei van de vleesbomen kunnen ze inderdaad via echo's bijhouden. Het zou kunnen leiden tot een vroeggeboorte, maar ja ook tot onvruchtbaarheid of vermindere vruchtbaarheid. En daar heb ik gelukkig nog geen last van . M'n huisarts heeft ook gezegd dat ik direct een verwijzing naar de gynaecoloog kan krijgen als ik dat nodig acht. Dus dat is wel rustgevend.
Hallo allemaal, ik heb allang niet meer geschreven op viva, maar nu ik net weet dat ik zwanger ben, voel ik weer de behoefte om ervaringen te delen! Dus als er nog plaats is voor 1 erbij?
Ik zal me ff verder voorstellen, ik ben 32 jaar en ben nu uitgerekend op 27 augustus. Als alles goed gaat wordt het ons derde kindje, we hebben al 2 zoons van 8 en 3. Ik heb nog geen vk gebeld, dat doe ik pas na de kerstvakantie. Dus echo weet ik nog niet!
Ha, toch nog meer nieuwe dames erbij, ik dacht al dat ik de laatste was. En ik vind het stiekem ook wel leuk dat jullie ook al een kindje/ 2 kindjes hebben, fachat en helly! Ik ben de vorige zwangerschap de eerste drie maanden vreselijk moe geweest en later heb ik ook veel last gehad van duizelingen door een lage bloeddruk. Met een peuter in huis zie ik daar wel tegenop...

sakenigirl, wat naar van die vleesbomen zeg. Wel fijn om te weten dat het bij je moeder (en jou) goed afliep maar het lijkt me wel extra spannend nu.

Sinds vandaag lust ik opeens geen rooibosthee meer (dat drink ik normaal met liters tegelijk) en wil ik geen muesli meer in mijn yoghurt. Ook had ik geen zin in brood, gelukkig had vriend afgelopen weekend al de juiste crackers in huis gehaald . Hebben jullie ook opeens geen trek meer in eten dat je anders wel lust?

Je mag bijna alles wel eten hoor, nu. Kazen van ongepasteuriseerde melk zijn in NLse supermarkten niet verkrijgbaar, hooguit bij een speciaalzaak. In Frankrijk is dat wel anders. Verder geen rood (rauw) vlees en gerookte zalm kan de lysteriabacterie (hysteriabacterie) hebben dus dat heb ik vorige zwangerschap ook maar vermeden.

Morgenochtend weet ik waarschijnlijk wanneer ik de termijnecho heb!
Ha, toch nog meer nieuwe dames erbij, ik dacht al dat ik de laatste was. En ik vind het stiekem ook wel leuk dat jullie ook al een kindje/ 2 kindjes hebben, fachat en helly! Ik ben de vorige zwangerschap de eerste drie maanden vreselijk moe geweest en later heb ik ook veel last gehad van duizelingen door een lage bloeddruk. Met een peuter in huis zie ik daar wel tegenop...

sakenigirl, wat naar van die vleesbomen zeg. Wel fijn om te weten dat het bij je moeder (en jou) goed afliep maar het lijkt me wel extra spannend nu.

Sinds vandaag lust ik opeens geen rooibosthee meer (dat drink ik normaal met liters tegelijk) en wil ik geen muesli meer in mijn yoghurt. Ook had ik geen zin in brood, gelukkig had vriend afgelopen weekend al de juiste crackers in huis gehaald . Hebben jullie ook opeens geen trek meer in eten dat je anders wel lust?

Je mag bijna alles wel eten hoor, nu. Kazen van ongepasteuriseerde melk zijn in NLse supermarkten niet verkrijgbaar, hooguit bij een speciaalzaak. In Frankrijk is dat wel anders. Verder geen rood (rauw) vlees en gerookte zalm kan de lysteriabacterie (hysteriabacterie) hebben dus dat heb ik vorige zwangerschap ook maar vermeden.

Morgenochtend weet ik waarschijnlijk wanneer ik de termijnecho heb!
Wat ik wel merk dat mijn behoefte naar fruit omhoog gaat! Bij mijn eerste zs at ik ontzettend veel appels echt elke dag een paar, bij mijn 2e zs geen bijzondere dingen. Wel lustte ik beide zs geen cola (light) meer, terwijl ik echt heel veel cola drink normaal. Dat heb ik nu nog niet!

Trouwens kijk uit hoor, de appie verkoopt wel rauwmelkse kazen (au lait cru).

Ik ben stiekem wel blij dat mijn kinderen zoveel in leeftijd schelen, heb lijkt me met een rondlopende peuter echt extra zwaar!

Goede tip van moeders voor moeders sakenigirl, moet ik ook doen, de vorige keren was ik steeds te laat!

Morgen ff bellen!
Ben me helemaal vergeten "voor te stellen" in dit topic.

Bij deze!

Ik ben 27 jaar en mijn partner 33. Voor ons wordt dit ons eerste kindje samen, want mijn vriend heeft al een kindje uit een eerdere relatie. Volgens de berekeningen ben ik 29 augustus uitgerekend. Ik heb nog geen contact gehad met een vk... dat stel ik even uit tot na de kerstvakantie. Wel hebben we het grote nieuws vandaag aan mijn moeder verteld. Ze was erg blij (eerste "echte" kleinkind voor haar)! Leuk om te zien. Dat was 'm wel zo'n beetje denk ik!

@Assie: ik heb zaterdag het formulier ingevuld, maar tot nu toe nog niks gehoord. Ik denk dus dat ik morgen even ga bellen.

@Lou: ik heb eigenlijk nergens trek in. Niet in brood en ook niet in warm eten... Normaal ben ik ook niet zo'n grote eter, maar nu is het wel heel "erg"! Zodra ik wel wat gegeten heb, heb ik meteen een heel opgeblazen gevoel. Een voordeel, w.s de eerste kerst zonder kilo'tje extra
Hallo meiden!

Gisteren bij de vk geweest, en we hebben de eerste 'vlek' op het scherm mogen zien! Ik ben dus daadwerkelijk zwanger (altijd fijn om te horen van een professional), en ik vind het echt een klein wondertje zo snel na de miskraam.

Ik ben nu ongeveer op de tijd dat het de vorige keer misging... dus het blijft nog wel erg spannend... al zegt mn gevoel dat het deze keer goed zit!

Ik moet over een week of 2 terugkomen om te kijken of het allemaal goed groeit... Spannend!

Er is een beetje spanning verdwenen nu dat we zelf op het scherm zagen dat er iets zit, maar nu ben ik weer bang voor andere dingen.... wat als het niet groeit... of wat als het een leeg vruchtzakje is... dat hoor je ook zo vaak....

Ik weet niet hoe ik een foto hierbij kan toevoegen, maar op de foto zie je een donkere 'vlek' met een wit stipje erin.. Iemand ook al iets dergelijks gezien?

Ik heb overigens heel erg de behoefte om gezond te eten, haha! S'ochtends vers geperste sinaasappelsap, s'middags een smoothie met 2 soorten fruit, en s'avonds veel groenten. Ik probeer deze zwangerschap alles goed te doen!

Verder alleen wat pijnlijke borsten en een sterkere neus geloof ik! Ook erg opgeblazen, maar niet misselijk oid.

Jammer dat ik in Frankrijk niet mee kan doen met moeders voor moeders, had ik wel gedaan anders.

Ach, en mijn arme moeder... ik belde haar gister met het goede nieuws, en heel blij natuurlijk, maar ook moeilijk, want wij zitten ver weg, en na de winter verhuizen we naar Schotland....

Poeh, lange post, sorry :-)

Hoe gaat het met jullie?

Marije
Net met het ziekenhuis gebeld voor de nieuw afspraak, en ik heb een 2e scan op 10 januari...!
Gisteravond heeft MvM gebeld en ze komt vandaag langs......dus het online formulier werkt! Heeft wel ruim een week geduurd voordat ik werd gebeld, dus Passiebloem, je kan misschien nog even afwachten?

VInd het toch wel een beetje spannend.....of ik nog steeds zwanger ben en mee mag/kan doen.

Marije: fijn dat je al iets kon zien op de echo en heel begrijpelijk dat je moeder het toch wel wat moeilijker vindt, nu jullie wat verder weg wonen......maar die afstanden zijn allemaal prima te overbruggen hoor! Komen je ouders straks ineens veel vaker langs! (zie ik in ieder geval bij een goede vriendin).

Ik heb trouwens echt nog niet dat ik dingen niet lust ofzo....vorige week wel dat lunch minder vlot naar binnen ging en heb ik minder gegeten....voor de rest merk ik eigenlijk niets. (gelukkig maar, misschien).
Hey dames,

Wat is er weer veel geschreven!

Ik ben gisteren en vandaag lekker vrij, had ik ook wel even nodig weer. Hahah... Gelukkig voel ik me sinds gisteren een stuk beter! Veel minder misselijk dan eerder. Heel fijn maar ook een beetje eng want die misselijkheid was wel een beetje een bevestiging. Hopelijk voel ik me wel zo met kerst want misselijk zijn met kerst lijkt mij niet heel leuk met al die etensgeuren in huis. Vandaag even de stad in kerstkado's halen. Gisteren hadden we ook al een deel gehaald dus kan ik lekker rustig aan doen. Is wel goed dat het niet allemaal in 1 keer moet want tegen stress kan ik nu echt niet, dan zit ik zo weer te janken. Hahaha...

Marije, wat fijn dat je een vlek hebt gezien! Als het een leeg zakje was had de vk dat toch wel kunnen zien? Zo jullie verhuizen veel. Niet heel fijn voor je moeder nee. Hou jij dat wel vol?

Fachat, bij mij gaan er kilo's mandarijnen en sinaasappels doorheen. Heerlijk! En gezond.

Sakenigirl, wat vervelend van die vleesbomen! Ik hoop dat je er niet te veel last van krijgt!

Alle nieuwe zwangeren: WELKOM en gefeliciteerd!
Ik heb de verloskundige gesproken en ik heb 5 januari de eerste echo! Ik heb er echt heel veel zin in!

De reden dat ik het mijn baas verteld heb is dat ik een erg goede band met hem heb en het gewoon graag wilde vertellen.

Ik ben nu echt super verkouden en voel me slecht. Ik had al niet zo'n honger, maar nu helemaal niet meer.
@ drenthegirl: ik had bij mijn eerste zwangerschap de eerste echo gehad...alles was in orde we hadden een hartje gezien....toen was ik 7 weken en 4 dagen.... 2 weken later mocht ik nogmaals terug omdat ik nog niet zo ver was om de drempel van 9 weken te hebben...bij de 2e echo was hij/zij niet meer gegroeit (gestopt met 8 weken) dus ik voelde me nog op en top zwanger want dat was ik ook nog alleen leefde het niet meer.... na het besluit genomen te hebben om het weg te laten halen liet het vanzelf los...alleen niet voldoende....kreeg infectie en met spoed opgenomen in het ziekehuis om alsnog een curretage te ondergaan.....

@bleubird1980: pff jeej ook al zo;n heftig verhaal met je zus..... ik weet zeker dat je zus ondanks wat ze heeft meegemaakt erg blij voor jullie is hoor.....!! mooie tijd met kerst om het te vertellen...

ik heb het ook al op mijn werk verteld....(werk in een kinderdagverblijf) we zijn een erg hecht team en waren er vorige keer ook erg bij betrokken....en altijd handig als je steun om je heen hebt ....
@Assie: heb vandaag toch maar even gebeld naar mvm (ongeduldige ik...). Werd 's middags terug gebeld en afspraak gemaakt voor na mijn vakantie (dus 3 jan). Ze vond dat ik me "snel aangemeld" had, maar toen ze ging rekenen, met alle feestdagen er tussen, bleek het toch wel handig te zijn!! Heb dus 3 jan het gesprek en als alles goed is, kan ik ook meteen beginnen. Ben erg benieuwd. Vriendlief vond het een beetje een apart idee... maar staat er wel achter. Ik weet dat mijn moeder er vroeger tijdens haar zwangerschappen ook aan meegedaan heeft, dus vind het wel een mooie gedachte om nu zelf ook mee te kunnen doen.

@biancapink: wat een heftig verhaal van je eerste zwangerschap. Lijkt me vreselijk.

@Marije: kan me voorstellen dat je moeder teleurgesteld is. Mijn moeder woont om de hoek en is zo blij en enthousiast. Maar goed, Schotland is gelukkig niet het einde van de wereld. Ken iemand met een dochter en kleinkind in Australie. Ze hebben hun kleinkind nog maar 2 of 3 keer gezien in 4/5 jaar tijd. Lijkt me echt heel erg. Nou moet ik ook toegeven dat ik echt een mama's kindje ben. Nog steeds, hihi, ben benieuwd of dat gevoel zo sterk blijft....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven