grrrr kerels :s

22-12-2010 08:42 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi dames,

alvast sorry, maar ik ga jullie even als mijn klaagmuurtje gebruiken.

afgelopen nacht bleef onze mezemans maar huilen (hij is pas een weekje oud) dus ik hem de hele tijd proberen te troosten en lekker bij mij neergelegd zodat hij (en ik) mss in slaap viel. helaas. om half zes was ik zo kapot , en mezemans dubbel zo wakker, dat ik mijn lief vroeg of hij mss het flesje wilde geven zodat ik even een kwartiertje kon dutten. nou kreeg me toch een reactie, ja hij moest toch zo op en werken dus waar
ik denk ook niet dat ik er doorheen zit ! baal gewoon flink en de hormonen gieren idd door mijn lijf. jantje lacht, jante huilt zeg maar. het is ook denk ik omdat mezemans vanaf de eerste minuut alleen bij mij rustig was, dat ik hem dus ook meer naar me toe trek zeg maar. de heren moeten gewoon aan elkaar gaan wennen, dan maar weer in het grote bad vanavond want daar genoten ze allebei van !
quote:Des_ree schreef op 22 december 2010 @ 09:36:

ik wil idd alles perfect doen omtrent de kleine. een soort supermamma zeg maar. weet wel dat dat niet altijd kan maar ben heel teleurgesteld als het me niet lukt. op zulke momenten is manlief er wel altijd voor me om me op te vangen. ik wil het nl aktijd voor iedereen goed en perfect doen en alles moet er altijd tip top uitzien. schaam me ook diep voor het feit dat er schulden zijn, ook al lopen er regelingen voor en zien we ze kleiner worden. maar het past niet in mijn picture perfect.Dat lukt je niet, een supermama zijn. En dat is ook helemaal niet nodig. Je huis hoeft niet steriel, alles hoeft niet piekfijn in orde te zijn. Je moet goed voor jezelf zorgen en voor je kind, dat is een eerste vereiste. Je vriend moet zijn handjes gaan laten wapperen, maar daar moet jij hem dan ook de gelegenheid voor geven en niet zijn moeder gaan spelen.
Volgens mij heb je toch de 1e week een kraamhulp in huis ? Dan heeft TO tussendoor toch bijslaaptijd kunnen hebben ? Vind het gewoon een beetje vreemd dat je na de 1e week (met hulp in huis) al kapot bent. Dat je moet wennen aan een nieuwe situatie ok, maar erdoorheen zitten ??

Maar dan denk ik: wacht maar tot je paar maandjes verder bent en het kindje veel huilt en weinig slaapt....dan weet je pas wat kapot zijn is.

Ik weet idd niet hoe haar zwangerschap en bevalling geweest is, maar kom op, 1 week !! Sorry, maar zo denk ik erover.
mijn zwangerschap was lichamelijk gezien super, maar geestelijk heel stresvol door alles en iedereen om ons heen. heb heel weinig kunnen genieten maar en dat wil ik nu zien te voorkomen. heb deze tijd maar een keer met mijn kleintje en vergeef het mezelf straks nooit meer als ik niet heb genoten !

helaas heb ik die realitycheck al vaker gehad, kan daardoor flink wat hebben hoor ! maar soms dan is het lekker om anoniem je hart uit te kunnen storten, dus íg thx ladies !
Ohhhh...ze zit er helemaal niet doorheen !! Alles went meid, als je straks in een bepaald ritme komt, kun je er wat meer van genieten. Maar ik zou zeker met je man/vriend praten, want kan me goed voorstellen dat het niet leuk is als hij zich ervan terugtrekt !!
tjah breezer, da's jou mening en daar heeft TO niets aan. Dus fijn voor jou maar verder: zoek een toppic waar je wel wat zinnigs over kunt zeggen....
Mezemans?? Is dat een hond, een poes, een kind??
@ breezerananas: ik zit er ook helemaal niet doorheen hoor ! heb voor vele heter vuren gestaan ! heb wel zoiets dat wanneer er niets veranderd en dit maanden blijft doorkwakkelen ik er doorheen ga zitten. heb de eerste week idd hulp gehad maar heb niets geslapen omdat ik veel met de kleine bezig was. deze had heel veel moeite met eten en spuugde echt hele voedingen uit. dus voed ik iedere twee uur kleinere hoeveelheden. nogmaals ik zit er niet doorheen, ook niet bijna !
Wat een enorm constructieve bijdrage, not.
mezemans is mijn kindje. eigenlijk heet hij mees. hij is trouwens van 12-12 dus iets ouder dan een weekje ;)
Misschien wil een keer goed lezen helpen Liesse....

To Sterkte! Er zijn een boel wijze adviezen gegeven. Doe er wat mee en wacht niet te lang.
ik ga er vanavond eens goed voor zitten met hem ! en dan duidelijke afspraken (opnieuw) maken, en ook duidelijk maken dat ik iedere avond 15min wil om me op mijn gemak te kunnen douchen ! en dat er ook wij tijd moet komen als mezemans wat ouder is en op zijn eigen kamertje slaapt. want samen knuffelen met een baby (ook al is het de mooiste en liefste van de hele wereld) is toch net anders dan dat het was. super bedankt voor jullie tips dames !
quote:positivodo schreef op 22 december 2010 @ 09:46:

tjah breezer, da's jou mening en daar heeft TO niets aan. Dus fijn voor jou maar verder: zoek een toppic waar je wel wat zinnigs over kunt zeggen....Ehhh...volgens mij heb ik haar wel degelijk een positieve raad gegeven in mijn 1e reactie. Volgens mij zelfs precies dezelfde die jij haar gaf, namelijk: confronteer hem ermee. Maar ik waarschuwde haar alleen maar dat de komende tijd mss nog wel zwaarder zou gaan worden. En ja....ik gaf er ook een persoonlijke mening in. Maar da's niet niet geoorloofd geloof ik.
quote:bosaapje schreef op 22 december 2010 @ 09:51:

Misschien wil een keer goed lezen helpen Liesse.... Dus als ik het over Pieberwiebertje heb, dan weet jij over wie of wat ik het heb.
Wèl als je er bij vermeld dat Pieberwiebertje een week oud is en 's nachts zo huilde en TO aan haar vriend vroeg even een flesje te halen. En het in haar andere postings over haar bevalling en zwangerschap heeft.

Nou nou, dan moet je toch wel een enorm licht zijn om te begrijpen dat ze het niet over haar pup, kitten of wijngaardslak heeft.
Het is gevaarlijk om een baby bij je in bed te nemen als er kans is dat je in slaap gaat vallen.

Ik zou hem voorlopig in zijn bedje naast je bed zetten.
Als je man dan in de kinderkamer gaat slapen is alles opgelost.
hmmpf had vanmorgen in mijn boosheid naar manlief gesmst dat ik hem bedankte voor de hulp en dat de keuringsdatum verlopen was. kreeg ik terug dat ik bot ben en dat ik het maar moest zeggen als ik het niet meer trek :s. nou heb ff pittig terug gesmst. ben benieuwd als hij dadelijk weer pauze heeft wat eruit komt !
@ groll ben idd aan het denken om samen met mezemans naar zijn kamertje te verhuizen. hij heeft nu een wiegje bij ons op de kamer.

heb laats in emotie gezegd dat ik allang bij hem weg zou zijn als ik niet zwanger van hem was geweest. als ik zijn gedrag zo bekijk denk ik dat ik het best meende. heb die avond ook gekeken naar een andere woning en met een goede vriend erover gepraat. hmm toch maar wachten totemoties weer stabiel zijn en dan nog eens nadenken. want hou wel van hem ! en ben nu gewoon weer boos
Terecht, dat je boos bent. Maar je schrijft dat zijn moeder voor hem schoonmaakte en zo. Kun je niet een gesprek hebben met zijn moeder en gewoon vertellen dat je er door heen bent? Ik neem aan dat zijn moeder hem ook kan vertellen dat een baby hebben hard werken is, en dat je allebei er voor moet zorgen.

En anders gewoon lekker gaan douchen en hem voor de kleine laten zorgen. Neem het heft in handen en kom op voor jezelf.
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
Des_ree, jullie zijn nog hartstikke jong, hebben financiële problemen, problemen met jouw ouders, maar een klein sociaal vangnet, wonen nog maar net samen en zijn beiden net ouders geworden.

Dat is nogal wat. Ga nu geen overhaaste beslissingen nemen want je zit nu in een enorme emotionele rollercoaster. En hij ook denk ik.

Meharis' tip is denk ik een goede: vraag hulp, misschien kan schoonmoeder wel even bijspringen.

Bellen met het CB kan ook, soms kan een wijkverpleegkundige heel veel goede tips geven.
Ik vind dat je er nogal lichtzinnig over denkt, bij je vriend weggaan. Jullie hebben samen voor het kind gekozen, het loopt een week niet lekker en je wilt misschien al bij hem weg?!

Ik lees ook niet dat je een goed gesprek hebt gehad. Nee, je stuurt een boze sms en dreigt met het verbreken van de relatie.

Ik vind dat nogal onvolwassen. Ik hoop voor jullie kind, dat er serieuze pogingen genomen worden om ervoor te zorgen dat jullie hieruit komen. Een relatie bestaat uit goede en slechte tijden, het zou bijzonder triest zijn als deze hobbel al te hoog blijkt.
Ik lees dat het al veel langer niet lekker loopt tussen TO en haar vriend.

Maar inderdaad, jullie hebben samen besloten het kindje te laten komen en er moet wel degelijk het een en ander in jullie relatie veranderen. En dat bereik je niet door het bijltje er bij neer te gooien.

Zoek inderdaad hulp bij je schoonmoeder, of het consultatiebureau. Zij kunnen je ook verder helpen.
nou eigenlijk is het zo dat ik besloten had het kindje te houden, hij wilde dit ook en er samen voor gaan. ik had toen al mijn twijfels want hij had geen baan en nam alles maar zoals het kwam. hij is al ontzettend veranderd, heeft nu vast werk en probeert minder uit te geven. maar op de een of andere manier trek ik nog steeds met alles de kar. ik regel werkelijk alles en als ik het niet doe gebeurt het gewoon niet. daarop heb ik laats gezegd dat mees en ik net zo goed apart kunnen gaan wonen want ik sta er
toch alleen voor. heb hem ook gezegd dat ik ontzettend veel van hem hou en zo graag wil dat er iets veranderd zodat we samen een gezin kunnen zijn. was toen ook niet boos maar echt verdrietig en teleurgesteld. en ik heb dan idd de neiging om weg te lopen. weet ook dat ik altijd bij mijn moeder terecht kan als ik bij hem weg zou gaan dat maakt het dubbel zo zuur want mis mijn moeder toch heel erg ! het is nu gewoon een opsparing van emoties die llos komt. ga geen beslissingen nemen nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven