Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
En Dolfje, veel beterschap en die vijgen eet je gewoon lekker een andere keer.
@Dolfje: ik weet dat je nog steeds ziek bent, maar zou misschien het receptje voor de tiramisu willen plaatsen?
@suuz: haha, jullie zijn beiden geen bakwonders kennelijk, al is chocoladecakejes bakken met plantaardige halvarine wel een topper!!

Dolfje, veel beterschap! Iedereen hier een heel fijne Kerstavond gewenst alvast .

Vanavond worden het hapjes, op verzoek van vriend. Ik had het ook al gepost op het Kerst-topic, maar dan ook nog even hier: champignonflapjes uit de oven, minicourgettetaartjes, kipkluifjes en stokbrood met heerlijke (warme) geitenkaas die ik gisteren op de geitenboerderij heb gehaald. Verder hebben we voldoende wijn in huis, evenals toastjes en allerlei soorten kaasjes. Komt goed hier dus! Verder alvast wat voorbereidingen doen voor het diner van morgen en overmorgen.
Dolfje nog steeds ziek

Hoop dat je toch een beetje ok kerst hebt...

Heb vanmorgen al een zandtaartbodem gebakken (en van het resterende deeg jamkoekjes gemaakt ). En zojuist de bavarois, dus dat staat nu in de koelkast op te stijven. Had zoveel bavarois dat ik nog een klein schaaltje over heb.

Wat we vanavond eten is een verrassing (muv het bavaroistaarttoetje), omdat we bij Lief's oom & tante gaan eten.
Mwah,het gaat...

Maar roffel roffel ik heb wel vijgen
quote:winniethepooh schreef op 24 december 2010 @ 12:36:

@Dolfje: ik weet dat je nog steeds ziek bent, maar zou misschien het receptje voor de tiramisu willen plaatsen?Ik had hem uit de allerhande geknipt ooit en heb even online gezocht(gaat sneller dan overtypen) en hier is hij:

tiramisu
Oh en vandaag zouden we eigenlijk samen gaan steengrillen maar heb er geen zin in en heb een pak(jaja) kaasfondue en een stokbrood gehaald.

Kon even niks anders verzinnen.

Ik ga nu weer lekker op de bank liggen serious request kijken en hopelijk ben ik morgen weer wat fitter...
Thanks Dolfje!!

En uiteraard van harte beterschap nog!

Kan me voorstellen dat je gewoon lekker makkelijk een pak kaasfondue hebt gehaald. Als je ziek bent staat je hoofd niet bepaald naar koken en/of langdurig tafelen.
Goed Dolfje, dat je ook vijgen hebt gevonden.
@GB: je hoeft het recept voor tiramisu met vanillevla niet voor me over te typen hoor!

Door de tip van Dolfje ga ik 'm nu met slagroom maken. Ben steeds misselijk enzo, dus durf nu gewoon niet goed met rauwe eieren aan de slag te gaan. Slagroom lijkt me een prima vervanger... Haha lekker vol-vet.

Maar ach, ben 9 kg kwijt, dus een beetje genieten met kerst moet kunnen.
quote:GeorgieBrown schreef op 24 december 2010 @ 16:02:

Goed Dolfje, dat je ook vijgen hebt gevonden.Op 2 plekken zelfs maar vond 1,29 per stuk een beetje teveel van het goede en nu bij een supermarkt 2.99 per 4.
quote:winniethepooh schreef op 24 december 2010 @ 16:07:

@GB: je hoeft het recept voor tiramisu met vanillevla niet voor me over te typen hoor!

Door de tip van Dolfje ga ik 'm nu met slagroom maken. Ben steeds misselijk enzo, dus durf nu gewoon niet goed met rauwe eieren aan de slag te gaan. Slagroom lijkt me een prima vervanger... Haha lekker vol-vet.

Maar ach, ben 9 kg kwijt, dus een beetje genieten met kerst moet kunnen. Gewoon lekker genieten!
9 kg?! zo dat is heel wat Winnie!

Dolfje hoop dat je kerstfondue wel smaakt!

Ik ben ook in 3 supermarkten voor vijgen geweest en uiteindelijk mijn vader gebeld want ik had hem horen zeggen dat ze bij zijn natuurwinkel nog hadden die week dus nu heeft hij ze gescoord! (arme man, ik moet 3 boodschappen doen en dan moet hij de helft nog zelf halen!)

Wel in de aanbieding heb ik gescoord kalkoen met truffemarinade en amandelschaafsel, erbij maak ik haricot verts met spek en ik ovenaardappelmelange van AH gekocht, drie kleuren aardappeltjes die ik ga roosteren. En verder heb ik nog wat kaasjes en gerookte zalm voor vanavond op toast voor bij serious request en 1x per jaar ga ik uit mijn slof en dan kijk ik hét romantische programma van het jaar
Haha ja Suuz, bij de volgende meet moet ik me opnieuw voor gaan stellen als het afvallen zo doorgaat!

Ben gisteren ook weer eens naar de kapper geweest, haha voor mijn doen is er nu best wel weer veel af... denk toch zo'n 6cm. Moest even slikken toen ik zag hoeveel er af ging, maar ben er toch wel blij mee.

Hmmm jullie kerstmenu's klinken allemaal goed zeg!!!

Hier ruikt het inmiddels lekker naar stoofpeertjes. Leuk al die ideeen op zo'n forum.. Hahaha je wordt vanzelf aangestoken.
Jee, 9 kilo! Dat is best veel Winnie. Dan kun je die slagroom wel hebben. ik houd niet zo van slagroom

Wel fijn altijd hè, als je naar de kapper geweest bent. Moet ook. Nodig.
Er ontstaat een run op vijgen door het Viva forum.

Ik heb ze overigens ook bij de natuurwinkel gekocht.
Wow win!! Ik zou die prestatie maar lekker belonen met een lekker kerstdiner!

Ik dacht dus heerlijk 2 dagen in huis te kunnen gaan zitten, maar nee! Morgen eet ik bij mijn schoonvader(schoonmoeder is in turkije) en overmorgen eten we bij mijn moeder.

Wat het gaat worden? Geen idee, ik laat me verrassen!
@winnie: knap hoor, 9 kilo!! Dan kun je de teugels best wat laten vieren tijdens de Kerstdagen.

Jaja, ik snap ineens waarom ik geen vijgen kon krijgen, de halve etenspijler heeft ze opgekocht! Mooi is dat.
Was je toch nog te laat!
Hai dames!

Nou 2e kerstdag gaat wel door, maar dan gourmetten en vooral niet te lang. Ik vind het allemaal goed.

Vandaag hadden kind en ik broccoli, aardappels en een tartaartje. Straks komen 2 vriendinnen all you need is love kijken . Daarbij een hapje en een drankje.

Vanmiddag de vitello tonnato van Hiltje gemaakt. Hij staat nu af te koelen. Tonijnmayo ook gemaakt, die moet ik alleen nog verdunnen als het vocht van de vitello is afgekoeld.

Zo, nu eerst kind douchen en naar bed!
Oh en even for the record: ik heb geen vijgen gekocht, dus ben niet schuldig aan het uitverkocht zijn van de vijgen!
vanavond lamsrack van de Aldi, aardappelpuree en sla.

Vijgen gekocht? Check!!
Everytime you make a typo, the errorists win.
quote:Jynta1981 schreef op 24 december 2010 @ 18:32:

Oh en even for the record: ik heb geen vijgen gekocht, dus ben niet schuldig aan het uitverkocht zijn van de vijgen!For the record: ik ook niet mijn vader schrijft hier niet mee (zover ik weet! )
Lekker hoor Jynta, die vitello!

'T is dat mijn paps en broertje het niet lusten, maar anders had het hier ook op het menu gestaan.

Ik voel me ook niet schuldig over de uitverkochte vijgen... Hahaha ik heb die van mijn woensdag op de markt in Winnie-dorp gescoord.

OT: hier vanavond macaroni gegeten. Ben weer een beetje opgewarmd nu. Brrr was vanmiddag nog even 2 keer naar de Appie gegleden (lopen kun je het niet eens noemen) en was echt helemaal verkleumd. Zo de stoofpeertjes maar eens van het vuur halen. Dan hebben ze een uurtje of 4 opgestaan.
quote:infojunk schreef op 24 december 2010 @ 18:37:

vanavond lamsrack van de Aldi

Hoe smaakte die? Ik heb ze ook in de vriezer liggen. Erg benieuwd of het wat is...

Ik zou vanavond uit eten maar voelde me niet ok, ben dus niet meegegaan. Moest dus even improviseren maar weinig inspiratie...dit is het geworden: 2 pistoletjes, gehalveerd in de lengte (dus vier broodjes) waarvan één met tomaat en kaas (warm) één met brie en tomaat (warm) één met tonijnspread en één met zelfgemaakte garnalensalade.

De garnalensalade gaat met kerst in een gerookte zalmbonbon. Ingredienten: garnaaltjes, gesnipperd uitje, stukjes appel, stukjes tomaat, beetje creme fraiche en een scheute chilisaus. Hij is lekker!!!

Vijgen? Brrrr....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven