Zwart rode kersttaart

27-12-2010 00:58 35 berichten
Alle reacties Link kopieren

Ik wil gewoon heel graag even horen dat dit bést knap is voor mijn tweede taart ...

Biscuit deeg met cacao..

Een vulling van marshmellowfluff..

Afgesmeerd met een purechocolade creme..

Afgedekt met zwarte fondant en eetbare rode decoraties..
Bij de volgende taart zou ik de foto maken zonder spullen er omheen. Lege aanrecht of nog mooier misschien op een lege grote tafel. (niet bedoelt als kritiek hoor, meer hoe je taart nog mooier uitkomt de volgende keer)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Hij is MOOOOOOOOOOOOOI!
This is not kosher!
Wow, wat knap! Ik vraag me af hoe je met zoiets begint. Ga je je eerst inlezen, volg je een cursus, kijk je een keer met iemand mee? Ik bak regelmatig, maar dan gewoon appeltaart, cake, koekjes etc. Zulke kunstwerken, ik zou niet weten waar te beginnen! Echt prachtig!
quote:Ann Liv schreef op 27 december 2010 @ 09:50:

De fondant heeft toch de kleur van pure chocolade? Vind ik in die zin niet onnatuurlijk. Ik vind hem er erg mooi en lekker uitzien. Is er nog 'n stukje over? Hey Anne, de taart is echt zwárt.. Nou vind ik, ondanks dat het ook niet mijn 1e keus was, zwart nog niet een onnatuurlijke kleur voor eten.. Zwarte olijven, zwarte rijst, zwarte wortels, nori om sushi heen.. Maar oh well :-)... Volgende keer wordtie dus wit met blauwe roosjes..
quote:Mylene_Valerie schreef op 27 december 2010 @ 10:32:

Bij de volgende taart zou ik de foto maken zonder spullen er omheen. Lege aanrecht of nog mooier misschien op een lege grote tafel. (niet bedoelt als kritiek hoor, meer hoe je taart nog mooier uitkomt de volgende keer)Is ook zo MV .. Op de camera staan er nog een paar zonder rommel haha. Nichtje had alleen deze foto met haar blackberry gemaakt.. Vandaar dat hij ook al online stond.. Ik heb het kabeltje van de camera thuis vergeten!
quote:Bezzzz schreef op 27 december 2010 @ 10:37:

Wow, wat knap! Ik vraag me af hoe je met zoiets begint. Ga je je eerst inlezen, volg je een cursus, kijk je een keer met iemand mee? Ik bak regelmatig, maar dan gewoon appeltaart, cake, koekjes etc. Zulke kunstwerken, ik zou niet weten waar te beginnen! Echt prachtig!Hey Bezzz! www.deleukstetaarten.nl ..

Dat is echt een onwijs goede site om eens mee te beginnen.

Je hebt niet eens zo heel veel ervaring nodig... Er staan een heleboel tips and tricks. Laat je vooral niet ontmoedigen door de práchtige creaties die ze daar al maken. We'll get there ..

Ik kwam er een keertje langs.. Ik houd van koken en bakken en dacht; Dat wil ik ook!

xX

Mijn eerste taart was van cakebeslag, zonder vullig met een chocolade botercreme er over heen en daar fondant over heen.
Wat knap!
Hij ziet er prachtig én heerlijk uit!

hij ziet er geweldig uit! En lekker zal ie zéker geweest zijn. Heb je de vulling op een speciale manier gemaakt of kun je gewoon rechtstreeks vanuit de pot smeren?
Uhm op de site van marshmellowfluff staat een 7minutes frosting recept!

1 pot fluff, 4 eiwitten.. 1/2 kopje suiker.. 1/2e kopje vanille suiker.. 1 kopje water.. snufje zout.. En mixen maar! Totdat het stijf wordt..

Xx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven