Burnout?

22-08-2010 00:39 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb altijd gedacht hoe kan je nou overspannen raken/burnout raken als je in een winkel werkt.Stress kende ik niet, tuurlijk hard werken en deadlines halen wel, maar dat vond ik heerlijk,maar ook maakte ik me nooit zo druk, wat vandaag niet afkwam kwam morgen wel, maar eigenlijk kwam alles ( meestal) wel vandaag af.

En nu u ben ik op, gewoon helemaal kapot, slaap slecht , kan me niet concentreren en ben gewoon volledig de draad kwijt.

Ik weet nu niet zo goed wat ik hier mee aan moet.

Even een mijn verhaal in het kort, met niet al te veel details ivm herkenning.

werk al ruim 13 jaar bij dezelfde werkgever, prima naar mijn zin, af en toe wel eens minder leuke tijden, maar toch altijd met veel plezier naar het werk gegaan,

Ik ben heel trouw aan mijn werkgever en wil me eigenlijk niet ziek melden, maar hoe hou ik dit vol? ik ga dinsdag weer een gesprek met mijn leidinggevende aanvragen om dit te vertellen. Ik hoop dat we dan samen een oplossing kunnen vinden en daar ga ik eigenlijk van uit.

Verder zit ik een beetje te dubben of ik naar de huisarts moet gaan. Ik weet het antwoord eigenlijk wel, gewoon gaan dus, maar wat ga ik zeggen? ik moet altijd als ik bel voor een afspraak doorgeven wat er aan de hand is, moet ik dan gewoon zeggen dat ik denk dat ik ee burnout heb? ik ben altijd bang dat mensen dan denken, oh daar heb je er weer een die al weet wat ze heeft.

Sorry dat het misschien een warrig en lang verhaal is, maar ik ben gewoon zo van de kaart ik kan het ook niet helemaal helder deken en formuleren allemaal.

Wie heeft er ook een burnout( gehad) en hoe is het gegaan. En dan bedoel ik voornamelijk hoe is je ziekmelding gegaan en wat heb je gezegd, zowel tegen je leidinggevende als tegen de huisarts?

Als het niet helemaal duidelijk is,laat het maar weten, dan zal ik het proberen duidelijker te maken

groetjes

Ik heb even een deel van mijn post weggehaald, ben bang toch herkend te worden
Oh rooibos is wel lekker voor de afwisseling, van teveel choco krijg ik buikpijn. Ik heb kerstkransjes, van die gevulden. Wel rap wezen, anders zijn ze op. Vre-se-lijk, moet ik ook nog avondeten voor mezelf maken!!!
Arm kind. Ik ga zo met man een patatje halen, ga je mee?

Hoewel, dan wil ik wel een paar kransjes, want die heb ik niet.
Hoi allemaal,

allereerst wil ik iedereen fijne dagen wensen en ik hoop dat we allemaal kunnen genieten van wat we hebben.

ik heb net gezellig gedineerd met man en kinderen gewoon thuis, tafel mooi gedekt en kaarsjes aan heel kneuterig en gezellig.

zit nu te wachten tot het ijs iet zachter is zodat ik toetje kanmaken.

zoals verwacht( maar heel stiekem hoopte ik dat het anders zou lopen) heeft baas niet meer gebeld en heb ik ook mijn kerst pakket niet.

Komende heb ik een gesprek met hem en met de pa, als alles goed is dan, en dan gooi ik denk ik alles op tafel. en dat kerstpakker mag hij steken waar de zon nooit schijnt. bah, wat een misselijke streek is dit zeg!

anyway ik ga me er de komende dagen niet druk om proberen te maken, maar lekker proberen te genieten van de dagen met mensen om me heen die van me houden en van wie ik hou.

tot later lieve meiden
Ach toffe, wat weer een teleurstelling. De zoveelste. Bah. Ik kan me voorstellen dat je dat wel van je hart wilt, maar ik zou je wel aan willen raden dat gesprek wel enigszins tactisch te doen. Ik bedoel, hij is je baas en kan je (op werkgebied dan) maken en breken... Ik moet eenzelfde soort gesprek met mijn lg voeren, ben ook enorm pissig en teleurgesteld in die man, maar dit wordt wel een zorgvuldig voorbereid gesprek (bij de feiten blijven, praten vanuit jezelf, in de ik-vorm: ik ben teleurgesteld omdat, ik had graag gezien dat... etc.)

Maar voor jou want ik weet hoe frustrerend en pijnlijk het is als je zo behandeld wordt.

Geniet van je kneuterige avondje, heerlijk toch!! Heb je nog kerstplannen verder?

Lief, vent en ik zijn gisteren na de sauna langs de snackbar gereden voor een lading patat en dellen, en om te voorkomen dat ik dichtgroei ga ik nu toch maar voor een broodje en een kopje soep Maar bedankt voor het aanbod. Ik heb twee kerstkransjes voor je laten liggen
Toffe, ik heb het vaker gezegd en herhaal het nog maar eens, die baas van jou is een vreemde man. Ik snap echt niet dat hij niet even het fatsoen gehad heeft om je te bellen na de opening van de nieuwe winkel. Succes volgende week met dat gesprek met baas en pa. Misschien van te voren wat punten op papier zetten zodat je een spiekbriefje hebt. En inderdaad wat Mariss zegt probeer het bij jezelf te houden. Kan me heel goed voorstellen dat dat heel moeilijk is als je zo boos en teleurgesteld bent, maar uiteindelijk levert dat wel het meeste op waarschijnlijk.

Gezellig om lekker met zijn vieren te eten aan een mooi gedekte tafel. Was je toetje lekker?

Marriss, balen dat je toch weer hoofdpijn hebt en dus nu niet mee kan met het etentje. Maar misschien is een avondje rust ook wel lekker, er komen immers nog twee drukke dagen aan. Heb je het wel weer goedgemaakt met je vriend voor hij weg ging?

Ik heb me vanmiddag uitgeleefd in de keuken. Ik had zin om een taart te bakken, maar niet om naar de supermarkt te gaan dus dat werd hem niet. Maar ik had wel alles in huis voor kerstkransjes. De eerste lading schuimkransjes waren aangebrand, de gewone kerstkransjes vind ik niet zo goed gelukt (niet zoet genoeg voor mij, vriend vindt ze wel lekker) en de tweede lading schuimkransjes zijn ook niet echt gelukt. Dat schuim zakte in toen ik de suiker er bij deed. Die heb ik gevuld met chocola, dus ik ben benieuwd hoe die smaken als de chocolade goed uitgehard is.

Lief, de coca cola truck in de straat zou mij ook wel opvrolijken. Net als Marriss woon ik in een dorp, dus dat zie ik hier niet zo snel gebeuren. Ook veel te ver van Eindhoven af trouwens. Ik heb SR er op staan nu. Heb er eigenlijk niet eens zoveel van gezien afgelopen week. Voor mijn gevoel heb ik vorig jaar meer gezien, toen had ik vrij voor de kerst en heb ik tussen kerst en Oud & Nieuw wel gewerkt.

AYNIL kijk ik echt niet naar, dat vind ik zo'n vreselijk kwijlprogramma. Niks voor mij. Vriend zou daar ook niet blij van worden trouwens. Hij wil SR eigenlijk ook niet zien, maar hij zit muziek te maken, dus ik kijk lekker toch naar SR.
Toffe: Ik krijg kippevel van je eerste zin. Dat is wat ik mezelf de al een hele week voorhou, ik moet kijken en genieten van de dingen die ik nog wel heb. Ik heb een onwijs lieve en mooie dochter, en die verdient gewoon een leuke gezellige kerst.

Wat jammer dat het voor jou toch weer tegenvalt. Misschien wel een idee om alles wat je dwars zit even op te schrijven. Bij mij hielp het wel, dat dan in ieder geval de emo lading er een beetje af was, dus dat ik dan beter zonder tranen mijn verhaal kon doen.

Lief: Wat ben jij goed bezig met je terrine, het klinkt heerlijk, wat knap dat je de energie op kan brengen om zo een uitgebreid diner in elkaar te zetten.

Ik vind het ook vaak opvallend hoe veel overeenkomsten dat er tussen ons zijn, maar wat abc ook al zei, dat heeft er uiteindelijk ook toe geleid dat we allemaal een bo hebben.

Ik vind het wel bijzonder dat zelfs datums overeenkomen.

Marriss: Meis, wat jammer dat je weer iets af moet zeggen, waar je je op verheugd had. Misschien maar goed, zodat je de drukte van het weekend wat beter kan hebben, maar ik kan me wel voorstellen dat je er heel erg de balen van hebt.

Ik heb ook heel vaak last van mijn nek en mijn schouders, voor een gedeelte komt dat wel uit mijn bekken vandaan, maar een groot gedeelte is ook wel de wijten aan spanningen.

De fysio neemt het iedere week even mee, meestal kraakt hij de boel even recht, en dat scheeld al enorm. De massage die die erna geeft, vind ik meestal iets minder, omdat het echt heel pijnlijk is. Maar de volgende dag merk ik wel het verschil.

Abc: Ik kan me voorstellen dat het echt rot voelt om niet naar de verjaardag van je zusje te gaan. Maar het is inderdaad wel heel verstandig, met het oog op komend weekend. Heb je er inmiddels wel een beetje vrede mee?

Ik heb ook nog niet het idee dat er weer al bijna een jaar voorbij is gegaan. Het lijkt wel of ik zelf stil heb gestaan in een wereld die wel door is gegaan. Heel vreemd.

Margriet: Ben je de stressbultjes weer een beetje kwijt?

Ik heb vandaag de boel in huis weer aan kant gemaakt, en lekker een heel stuk gelopen. Het was wel koud, maar het heeft mijn hoofd wel even lekker leeg gemaakt.

Ik ga zo samen met man naar harry potter kijken, ik wilde eigenlijk naar aynil kijken, maar dan krijg ik idd ook ruzie. Moest ik maar boven gaan kijken zei hij. Maar ja, dat vind ik ook weer zoiets met kerstavond.

Ik weet dat traumaverwerking nog veel intensiever is dan een bo. De kleine stukjes die ik gepakt heb bij pmt,maakten al heel veel bij me los. Dat is juist de reden dat ik een beetje aan het twijfelen ben. Ik ben bang dat ik het niet ga redden in een maand, maar ik wil wel heel graag aan mijn nieuwe baan beginnen in februari. Misschien moet ik het maar laten rusten, en er op een later moment mee aan de slag gaan. Aan de andere kant, blijft het me achtervolgen, en zit ik dan over een jaar niet weer met een bo thuis?

Maar soms vraag ik me ook wel eens af, wanneer heb je iets verwerkt? Dit is nu een hele zware maand, maar als die voorbij is ben ik er ook weer minder mee bezig. En zeker omdat de lichamelijk pijn nu onder controle komt, en als ik straks weer gewoon aan het werk ben, denk ik dat het al heel anders word.

En wat er ook gebeurd ik zal altijd een moeder van twee prachtige meiden blijven.

Lieve meiden, ik wens voor jullie allemaal goede, fijne kerstdagen.
Meiden hele fijne dagen...... Toch wel bijzonder een witte kerst. Ligt er bij jullie ook zoveel sneeuw?

Het was vandaag gewoon gezellig in de straat. Ging eventjes te voet naar de supermarkt en was inderdaad niet de enigste. Pff... die drukte, stond gelukkig toch nog snel weer buiten.

Ben nu toch wel ontzettend moe en ga zo lekker de hele avond relaxt op de bank hangen. Probeer morgen weer op jullie te reageren.
Annemie, in een maand zo'n trauma verwerken lijkt me iets te optimistisch, maar om het nu maar helemaal weg te schuiven is dan wel weer het andere uiterste.

Het lijkt wel of ik zelf stil heb gestaan in een wereld die wel door is gegaan

Dat is precies wat ik vanmiddag tegen mijn vriend zei. Volgens hem 'mis' ik het stressgevoel dat ik normaal bij kerst heb en kan ik me daardoor niet voorstellen dat het al kerst is. Normaal ben ik om deze tijd van het jaar inderdaad heel gestressd en zie ik vreselijk op tegen kerst en al het verplichte gedoe er om heen. Nu ben ik relaxed en heb ik zin in de gezelligheid van de komende dagen. Vriend was ook heel blij dat ik zo lekker aan het bakken en proberen was geweest vanmiddag. Volgens hem heb ik een heldere blik in mijn ogen en daar wordt hij dan weer heel blij van.

Het voelt nog steeds raar dat ik niet bij mijn zus ben nu, maar ik ben wel blij dat ik niet heen hoef. Ik ben moe door te weinig slaap en heb geen zin in drukte vandaag.

Ik wens jullie allemaal hele fijne kerstdagen en zoals Toffe het zo mooi zei, laten we genieten van alles wat we wel hebben.
Maris, trouwens, misschien vind je me een wijsneus hoor, maar heb je de lepeltheorie al gelezen? Vind het wel wat voor jou eerlijk gezegd.....

Lekker een kransje. Heb vandaa gtrouwens een ge-wel-di-ge witte chocoladecreme gemaakt, wil je proeven?

Ook ik heb last van nek en schouders en ik dekn ook dat onze hoofdpijn ervandaan komt. Niet altijd, maar het zal geen goede invloed hebben. Ik krijg zelf tegenwoordig sportmassages, maar ze combineert het wel met andere technieken.

Toffe, ik ben eruit, je baas is een eikel. En ik heb altijd gelijk.

Abc, jammer van je baksels.

annemie, die terrine was wel vermoeiend hoor. Heb nu wel hoofdpijn. Komt waarschijnlijk ook weer odat het best spannend was voor me, ik heb het nooit eerder gedaan, dus ik heb vast mijn schouders een poosje opgetrokken gehad. Had vanochtend ook geen zin om op te staan, omdat ik het zo spannend vond of het ging lukken. Het lijkt dus wel of ik het allemaal even doe, maar dat is niet zo hoor. Maar het lijkt erop dat hij is gelukt en dat geeft wel weer een vorm van energie.
Nee lief, nog niet, het was me weer compleet ontschoten, zoals zoveel de laatste tijd. Oh daarover gesproken, ik ging deze week de frituurpan verschonen, en we hebben zo één met een kraantje. Hij staat in de bijkeuken en daar is het koud, dus ik dacht slim te zijn... tafeltje neergezet, lege fles frituurolie erop, kraantje van de pan open... en de vieze frituurolie stroomde er prachting in. Ik de keuken weer in, loopt vriend 10 minuten later de bijkeuken in, fles overstroomd, alles onder het vieze vet... was ik dus glad vergeten dat ik dat had neergezet

Ga nu de lepeltheorie even lezen.
Bijzonder, die lepeltheorie. Mooi uitgelegd, heel herkenbaar... ik hoop (en ga er vanuit) dat wij onze dagen steeds vaker beginnen met een lepel meer. En dat we uiteindelijk weer zoveel lepels hebben, dat tellen/plannen niet meer nodig is, maar we weer gewoon onze eigen dingen kunnen doen, ons leven kunnen leiden zoals we dat willen (en dat ik volgend jaar kerstavond dus weer gewoon doorbreng met mn vrienden in het restaurant, en Abc bij dr zus, en dat Lief dan een 6-gangen diner uit dr mouw schudt zonder moeite, dat Annemie happy is met dr nieuwe baan en de traumaverwerking positief heeft doorlopen, dat Toffe nóg meer kan genieten van dr gezin dan nu, en dat Zonnestraaltje en Margriet ook heppie en gezond zijn!)
quote:lief_29 schreef op 24 december 2010 @ 17:49:

We gaan vanavond gewoon lekker offtopic, wat vind je daarvan. Zal de rooibos klaarzetten.

offtopic offtopic offtopic....

ben je nou?!?!
Ja zeg, JIJ ging vreemd bij het Kerstspecial topic!

Heb een DVDtje gekeken, anders kreeg ik ruzie

En nu ga ik nog naar bed ook. Sorry. Fijne avond en ik hoop dat je goed slaapt.
Goedemorgen.

Iedereen topfit voor de kerst? Ik heb goed geslapen, maar mijn neus zit nog verstopter dan gister en mijn hoofd zit vol snot, maar goed dat mag de pret niet drukken.

Veel plezier allemaal vandaag.
Haai allemaal, volgens mij heb ik jullie nog geen fijne kerstdagen gewenst, dus bij deze. Hopelijk kan iedereen genieten van de mensen om zich heen en het eten! Wij hebben een witte kerst, jullie ook?

Ik ben het huis aan het poetsen in mn pyjama, lekker kerstig dus

gisteravond belde vriend of ik hem op wilde halen uit de kroeg, waar ze na het eten nog even zaten. Prima dacht ik, dan zie ik mn vrienden toch ook nog even, geef ik iedereen een kerstkus en dan naar huis. Ik was 5 tellen binnen, begon helemaal te trillen, kreeg een hartslag van 300... Dus meteen rechtsomkeert gemaakt naar buiten. Helemaal huilen en trillen, ik schaamde me dood... Na vijf minuten ging mn hart weer normaal doen en werd het trillen minder, maar jemig ik schrok me wild. Had het niet aan zien komen. Gelukkig wel goed geslapen (wel over lg gedroomd, das minder) en voel me vandaag wel ok. Straks even naar schoonouders lopen, daar blijven we denk ik een uurtje. Zijn 12 volwassenen en 5 kinderen, dus dat is me te druk om heel lang te blijven. Dan nog even naar mijn ouders lopen en morgen lekker samen thuis.

Fijne dag allemaal!
abc: Jammer dat je helemaal vol zit. Doe je het rustig aan?

Marriss: Wat zal jij onwijs geschrokken zijn zeg. Zoals je het beschrijft lijkt het wel op een paniekaanval. Ik heb ze ook wel eens gehad. Klinkt stom, maar niet te lang wachten voordat je weer een keer naar diezelfde kroeg gaat. Al is het maar 10 minuten, anders ga je er misschien steeds meer tegenop zien.

Wel opvallend dat je dan gelijk weer over je lg droomt.

Mijn man is nu opa en oma op aan het halen, die komen toch nog even een bakkie doen. (zijn allebei bijna 90) Is wel gezellig, vind vooral mijn dochter wel fijn, dat wij toch ook nog visite krijgen.

Ik hoop dat jullie allemaal een fijne dag hebben.
Ik heb een vreselijke dag gehad en ik kan het hier niet vertellen. Maar ik geloof wel dat ik heb ontdekt waar sommige "overtuigingen" bij mij vandaan komen. Wat een k*tdag en wat een r*tzak.

Vandaag lekker met mijn man genieten van een viergangendiner. Gaat vast een stuk fijner worden.
Lief, . Je mag me altijd mailen als je je verhaal toch kwijt wil, dat weet je he? Ik hoop dat je vandaag een leuke dag hebt en kunt genieten van je man en je viergangendiner.

Marriss, klinkt heel heftig zo'n paniekaanval. Hoe was je dag gister? Kon je het aan.

Gezellig Annemie, dat je opa en oma (of die van je man?) komen. Leuk dat ze nog samen zijn, dat is op zijn leeftijd toch niet vaak meer zo. Was het gezellig?

Toffe, Margriet, Zonnestraaltje, hoe was jullie eerste kerstdag?

Wij hebben een leuke dag gehad gister. Het was gezellig, het eten was lekker en iedereen was blij. Het was wel weer veel later dan gepland dus veel te laat naar bed gegaan gister. Vanmorgen alweer om half acht wakker omdat mijn hoofd nog steeds vol snot zit en ik echt niet meer fatsoenlijk adem kon halen.

Zo meteen naar een verjaardag, hier in het dorp dus we gaan maar lopen. Het heeft vannacht weer gesneeuwd hier en er ligt te veel sneeuw om te fietsen. Het is ook heel mistig, dus ik hoop dat het vanmiddag beter is, dan moeten we echt wel met de auto om naar mijn zus te gaan.

Veel plezier allemaal vandaag.
Lief, wat vervelend voor je dat je dag zo K.. was. Maak er vandaag maar een extra mooie dag van!!

Een openbaar forum is soms wel fijn als je gelijkgestemden zoekt maar het kan ook wel lastig zijn als je graag iets heel erg privé kwijt wil.... het ligt hier dan meteen op de "straat".

Maris, klinkt inderdaad als een paniekaanval. Heftig hoor. Is dit de eerste keer dat je zoiets meemaakt?

Moest wel lachen om je frietpan verhaal ;)

Abc, lekker hé geen gestress met de feestdagen.

Hoe smaakten je schuimkransjes? Was het nu wel gelukt? Het klinkt in ieder geval al heel erg lekker.....

Als mijn neus dicht zit, dan maak ik altijd zelf een zoutoplossing en snuif dit dan op. Helpt vrij goed. Niks voor jou? Veel plezier op de verjaardag.

Annemie, traumaverwerking is echt heel erg zwaar. Dat is precies wat ik nu doe m.b.v. EMDR. Je kan dan niet zeggen, ik wil er maar een maandje de tijd voor nemen. Puur omdat je niet weet of het dan voor jou ook echt goed is.

Misschien komen er een hele hoop andere dingen naar boven.

Als jouw trauma(s) je leven beïnvloeden, dan moet je hier zeker iets aan doen. Komt jouw bo doordat je gedrag voortvloeit uit iets van je verleden/heftige ervaringen, dan moet je daar zeer zeker iets aan doen.

Maar ik kan me goed voorstellen, dat je een frisse start wil maken bij je nieuwe baas. En niet meteen met zware therapieen bezig wil zijn en je daardoor misschien wel ziek moet melden.

Je kan ook altijd zorgen, dat je een afspraak plant op vrijdagmiddag. Zodat je een heel weekend hebt om bij te tanken en je jezelf lekker laat verwennen door je man en dochter.

Of start pas met EMDR, zodra je iets meer gewend bent aan je nieuwe baan en opleiding. Want dat kan ook wel weer wat stress opleveren.

Heb gisteren een hele heerlijke luierdag gehad. Ben lekker thuis gebleven. Was uitgenodigd door mijn ouders en ook door mijn nichtje om gezellig bij hun te komen eten.

Maar had gisteren echt geen zin. Al die drukte en dan dat lange hangen enzo.

Misschien dat ik zometeen wel nog even spontaan langs mijn ouders ga. Kreeg gisteren een sms of dat ik vandaag bij mijn vrienden kom eten. Heb ik eigenlijk wel zin in.

Alleen even kijken of dat het verstandig is om met de auto op pad te gaan. Er ligt hier echt een berg sneeuw. Mijn hond vind het geweldig..... sneeuw happen...

Het is inderdaad mijn bedoeling om mijn kinderwens als alleenstaande in vervulling te laten gaan. Was daar het begin van dit jaar ook al mee bezig. Maar door al het gestress heb ik dit even op een laag pitje gezet.

Maar volgend jaar wil ik er weer voor gaan!!
Lief, ook ik sta voor je klaar hoor, als je iets kwijt wilt. In ieder geval een voor jou! Hopelijk wordt dit een fijnere kerstdag.

Zonnestraal, wat spannend dat je in je eentje voor een kindje wil gaan. Hoe wil je dat doen? Ik heb wel eens zitten lezen op het 'kind in je uppie' topic, heel bijzonder... hoop voor je dat het lukt! Fijn dat je mensen om je heen hebt die je hebben uitgenodigd voor de kerst. Veel plezier.

Abc, vervelend dat je hoofd zo vol snot zit. Even stomen misschien? Fijne dag, hopelijk hou je het wat vol ondanks je slechte nacht.

Annemie, wat leuk, die twee mensen over de vloer. Ga je ook nog voor ze koken? Veel plezier.

Weten jullie dat ik geen seconde aan het woord 'paniekaanval' heb gedacht? Pas toen Annemie het schreef dacht ik... 'zou het?' maar ik denk het inderdaad wel. Nog nooit eerder gehad.

Gister was oke, eerst even bij schoonfamilie geweest, 1,5uur ofzo. Daarna bij mij familie, en daar de laatste 2 gangen van het diner meegegeten. Kon het best goed volhouden. Lekker lopend naar huis gegaan en daar nog even samen op de bank tv gekeken. Vandaag lekker niks, zitten beide nog in pyjama en ik ga straks lekker koken voor ons 2en.
Hoi allemaal

heb nog niets bijgelezen, dus misschien hebben jullie het al verteld, maar ikhoop dat jullie allemaal een fijne kerst hebben.

giste heb ik wel een leuke dag gehad.

voorhet eerst hebben we echt als gezin samen een kers ontbijt gehad haha,we proberen het elk jaar weer, maar nooit lukte het haha en nu wel, heel gezellig en relaxed.

verder zijn we bij mijn ouders geweest, lekker gegeten met heel veel gangen dus ik denk dat ik minstens 20 kilo ben aan gekomen, pffff zat zo vol

Vandaag een luierdag, kinderen zijn op de wii aan het spelen, man is aan het werk en ik doe rustig aan.

alleen 1 probleem, man weet nog niet hoelaat hij thuis zou zijn en we zouden gaan gourmetten, op zich geen probleem we zouden gewoon eerder kunnen beginnen, maar gourmetset staat ergens waar ik niet bij kan haha, hoe dom! Dus moeten toch wachten haha of ik gooi gewoon alles in de grote pan.

heb nog geen afspraak met de ha gemaakt...maar nu moet ik eigenlijk wel, denk namelijk dat ikvocht in mijn knie heb en doet ongelovelijk pijn. niet dat ik hele dag loop te creperen, maar ik gewoon een rot gevoel en kan mn knie niet goed meer buigen,

tot later fijne dag nog
Heel graag zou ik op jullie willen reageren, maar ik kan het niet onthouden. Mijn hoofd zo vol dat ik me niet op jullie stukjes kan concentreren. Heel egoïstisch. Ik merk dat ik dit forum meer gebruik om van me af te schijven. Het werkt therapeutisch. Dat is heel fijn. Hopelijk lukt het me beetje bij beetje om wel te reageren.

Ik ben wel geïnteresseerd in jullie en lees jullie stukjes ook.

De kerstdagen heb ik met mijn gezin in alle rust doorgebracht. Het voelt heel bevrijdend. Niet meer doen wat er van je 'verwacht' wordt, maar je eigen geluk (met gezin!) zoeken. Mijn familie zal het vreemd vinden, maar ik vind het des te vreemder dat ze me tijdens mijn ziek zijn zo keihard hebben laten vallen.

Ik heb er voor gekozen mijn eigen weg te gaan en niet langer volgens de ongeschreven claimende regeltjes te leven. Dat heeft me ongelukkig en onzeker genoeg gemaakt. Ik hoor er nu niet meer echt bij, maar dat liever dan erbij horen en verdrietig voelen. Het is mijn leven.
Lief: Wat jammer dat gisteren anders gelopen is dan je gehoopt had. volgens mij kan je die even gebruiken, en je weet me te vinden als je het verhaal niet online wil zetten. Ik hoop dat je vandaag wel een leuke dag zal hebben.

Abc: Fijn dat jou dag wel goed is gegaan, ondanks dat je helemaal vol zat. Is de mist een beetje opgetrokken? Veel plezier bij je zusje.

Marriss: Gelukkig is het bij jou ook goed gegaan zo te lezen, fijn voor je. Wanneer moet je weer naar mw? Dan zou ik die paniekaanval zeker bespreekbaar maken hoor. Verstandig dat je vandaag lekker je rust pakt.

Zonnestraaltje: Dat ik een bo heb gekregen heeft zeker met mijn verleden te maken. Ik ben er dan ook van overtuigd dat ik er iets mee moet. Ik wilde van de zomer ook al starten met emdr, maar ik moest eerst stabiel worden van mijn psych. Sinds een maand ofzo vind ze dat ik dat ben, maar ja nu is de tijd inderdaad weer tekort voordat ik aan mijn nieuwe baan begin. Want dat geeft natuurlijk ook weer spanning. Die vrijdagmiddag is misshien nog wel een idee, maar ik zal de eerste maanden ook nog behoorlijk moeten leren naast mijn werk, dus misschien toch maar even op de lange baan schuiven.

Margriet: Fijn dat je nu voor jezelf durft te kiezen, dat je even niet de puf hebt om op ons te reageren is niet erg hoor, dat hebben we allemaal gehad. En als het je helpt om het lekker van je af te schrijven is dat prima.

Toffe: Echt even naar de ha met die knie hoor, heb je al wel een pijnstiller ingenomen? Ben je gevallen ofzo?

Is idd niet handig dat het gourmetstel op een plaats staat waar je niet bij kan, misschien de buurman even vragen?

Wij hebben ook leuke dagen gehad, was gisteren nog heel gezellig met die twee oudjes. Zijn de opa en oma van mijn man, zijn nog heel bijdehand voor hun leeftijd, zo wonen ze bijvoorbeeld nog helemaal zelfstandig. Ik had wel gevraagd of ze wilden blijven eten, maar dat werd dan weer teveel voor ze.

Dus toen ze weg waren, hebben we nog gegourmet, en daarna hebben we onze dochter leren klaverjassen.

Vandaag zijn we naar het strand geweest, heerlijk door de duinen lopen struinen. Zoals jullie weten is het strand de plaats waar ik heel veel kwijt kan, dus ik heb alle muizenissen die vandaag en gisteren in mijn hoofd zaten weer lekker mee kunnen geven aan de golven.

Allemaal nog een fijne dag verder.
Jullie kerstdagen klinken goed (op de eerste kerstdag van Lief na dan). Volgens mij hebben we deze kerst allemaal voor onszelf gekozen en gedaan waar wij ons goed bij voelen. We leren het nog wel eens .

Is het goed gekomen met je gourmet, Toffe?

Wij hebben gister een leuke dag gehad. De verjaardag 's morgens was best gezellig. Ik kan niet zoveel met die kant van de schoonfamilie, maar het viel me echt 100% mee. Op de een of andere manier ben ik zelf nu gewoon zo ontspannen en relaxed dat ik ook de minder leuke dingen veel beter kan verdragen. Normaal zat ik mezelf echt dagen van tevoren al op te vreten als we daarheen moesten, maar nu helemaal niet.

Ik zei gister nog tegen mijn vriend dat ik nu de laatste week echt het gevoel heb dat het goed gaat. Ik voel me licht en relaxed, licht voelen klinkt misschien heel raar, kan ook niet zo goed uitleggen wat ik daarmee bedoel, maar misschien snappen jullie het zo wel. We snappen hier immers zoveel dingen van elkaar die anderen misschien niet snappen.

Het kerstbuffet bij mijn zus gister was heerlijk en veel te veel. Er konden echt nog minstens zes mensen van eten volgens mij. Ze hadden allerlei kleine hapjes gemaakt, bladerdeeghapjes, miniquiches, salades, rauwkost vissandwiches, mini empanada. Echt heel lekker allemaal.

Komende dagen lekker rustig aan doen, beetje huishouden, nieuwe telefoon uitzoeken en uitproberen daarna en dan komend weekend lekker naar de zee. Vriend is helaas deze week toch aan het werk (hij zou vakantie hebben, maar deadline dus toch werken) dus ik heb alle rust om bij te komen van de kerst en me voor te bereiden op Oud & Nieuw.

Het sporten ging goed vanmorgen. Ik kon heel moeilijk mijn bed uitkomen en mijn neus zit nog steeds vol, maar ik kon alle cardio's goed volhouden en heb zelfs hogere weerstand gehaald dan anders. Was ik echt heel blij mee.

Gewone zoutoplossing of stomen werkt niet bij mij voor mijn verkoudheid. Ik heb neusspray van de huisarts en dat werkt wel, maar op de een of andere manier zit alles 's morgens zo vast en vol dat ik er wakker van word. In de loop van de dag gaat het wel beter gelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven