(gevulde) champignons
woensdag 29 december 2010 om 19:06
De champignons heb ik in huis, nu alleen het recept nog. Ik ben al dágen aan het zoeken naar hét recept maar kan het nog niet echt vinden, zelfs na het forum te hebben doorgespit.
Vrijdag krijg ik 3 mensen te eten en ik wil (gevulde) champignons als bijgerecht maken. Nu ben ik zelf niet echt gek op champignons, misschien dat het daarom zo lastig is om een goed recept te kunnen vinden. Ze hoeven niet vegetarisch te zijn, maar met geraspte kaas erop lijkt mij wel wat. Ik ben niet echt een ster in de keuken dus ik hoop dat iemand mijn 'idee van geraspte kaas' aan kan vullen tot een geweldig, redelijk eenvoudig recept
Vrijdag krijg ik 3 mensen te eten en ik wil (gevulde) champignons als bijgerecht maken. Nu ben ik zelf niet echt gek op champignons, misschien dat het daarom zo lastig is om een goed recept te kunnen vinden. Ze hoeven niet vegetarisch te zijn, maar met geraspte kaas erop lijkt mij wel wat. Ik ben niet echt een ster in de keuken dus ik hoop dat iemand mijn 'idee van geraspte kaas' aan kan vullen tot een geweldig, redelijk eenvoudig recept
woensdag 29 december 2010 om 19:10
Ja ik heb diverse recepten, met verschillende kazen.
Een lekker recept heeft Mittens gemaakt van mij tijdens het tapasavondje. Recept staat bij Foodmeet deel 1.
Ja verder nog wat recepten met kaas maar denk dat je wel moet weten waar het bij moet smaken als bijgerecht.
Een lekker recept heeft Mittens gemaakt van mij tijdens het tapasavondje. Recept staat bij Foodmeet deel 1.
Ja verder nog wat recepten met kaas maar denk dat je wel moet weten waar het bij moet smaken als bijgerecht.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
woensdag 29 december 2010 om 19:17
woensdag 29 december 2010 om 19:18
Bij het gourmetten of bbqen vul ik ze meestal gewoon met kruidenroomkaas. Dan kunnen ze op de gourmet/bbq, lekker!
Maar als apart hapje / voorgerechtje, vul ik ze meestal met:
- gehakt/prei mengsel met geraspte kaas erover
- gorgonzola
- geitenkaas / walnoot
Gewoon leeghollen, er iets inproppen en nog even een kwartiertje in de oven.
Als je nou wat verschillende vullingen doet, zit er altijd wel wat naar ieders wens bij toch?
- gorgonzola
- geitenkaas / walnoot
Als je nou wat verschillende vullingen doet, zit er altijd wel wat naar ieders wens bij toch?
woensdag 29 december 2010 om 19:23
woensdag 29 december 2010 om 19:26
woensdag 29 december 2010 om 19:27
quote:_maris_ schreef op 29 december 2010 @ 19:18:
Bij het gourmetten of bbqen vul ik ze meestal gewoon met kruidenroomkaas. Dan kunnen ze op de gourmet/bbq, lekker!
- gorgonzola
- geitenkaas / walnoot
Als je nou wat verschillende vullingen doet, zit er altijd wel wat naar ieders wens bij toch?Die met gehakt/prei mengsel met geraspte kaas lijkt me wel wat, die ga ik onthouden. Gorgonzola en geitenkaas wordt niet wat want dat lusten ze niet.
- gorgonzola
- geitenkaas / walnoot
Als je nou wat verschillende vullingen doet, zit er altijd wel wat naar ieders wens bij toch?Die met gehakt/prei mengsel met geraspte kaas lijkt me wel wat, die ga ik onthouden. Gorgonzola en geitenkaas wordt niet wat want dat lusten ze niet.
woensdag 29 december 2010 om 19:34
Wrijf de champignons schoon en haal de steeltjes eraf, maar hou deze bij. Doe bij de steeltjes de hamblokjes en één of twee teentjes look. doe dit alles in de mixer en mix dit een paar keer, niet te lang. Doe het mengsel in een mengkom en doe er de sperma aan toe. Begin met een half potje. Achteraf kan men altijd nog toevoegen. Doe er ook wat zout en peper een beetje oregano en basilicum aan toe en meng dit alles goed dooreen. Met dit mengsel vul je nu de champignons. Doe wat olijfolie in een vuurvaste schotel en leg er de champignons in. 30 minuten in de oven op 180 graden C.
woensdag 29 december 2010 om 20:02