opvolgmelk vs gewone melk
woensdag 29 december 2010 om 17:36
jacjac, bij het CB adviseren ze hier vanaf 12 maanden en geen moment eerder. Maar bij andere CB's in nederland doen ze niet zo moeilijk en zeggen ze het kan best, zeker als je kind geen allergie heeft.
Anders koop je kant en klare opvolgmelk in een pakje !!! Dan hoef je niet zo'n heel blik te kopen. (alleen denk ik dat je met een blik wel goedkoper uit bent)
Anders koop je kant en klare opvolgmelk in een pakje !!! Dan hoef je niet zo'n heel blik te kopen. (alleen denk ik dat je met een blik wel goedkoper uit bent)
woensdag 29 december 2010 om 17:38
woensdag 29 december 2010 om 18:49
woensdag 29 december 2010 om 19:03
9-12 mnd Naar behoefte 1 - 2 x 200 ml Bij borstvoeding vit. D
* 2 x broodmaaltijd met dieetmargarine en beleg, een beker opvolgmelk of pap van opvolgmelk
* fruithapje
* warme maaltijd (zie 7-8 maanden) evt. yoghurt toe
* Tussendoor: zie 7-8 maanden
Bron: Voedingsschema
http:// www. allesoverkinderen. nl/
* 2 x broodmaaltijd met dieetmargarine en beleg, een beker opvolgmelk of pap van opvolgmelk
* fruithapje
* warme maaltijd (zie 7-8 maanden) evt. yoghurt toe
* Tussendoor: zie 7-8 maanden
Bron: Voedingsschema
http:// www. allesoverkinderen. nl/
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
woensdag 29 december 2010 om 19:05
woensdag 29 december 2010 om 19:10
Je baby heeft de vetten nog nodig voor de groei. Tegenwoordig wordt volle yoghurt geadviseerd, later gecombineerd met halfvolle melk (vanaf 1 jaar). Je baby/kindje krijgt dan de beste hoeveelheid vetten binnen.
Je baby heeft de vetten nog nodig voor de groei. Tegenwoordig wordt volle yoghurt geadviseerd, later gecombineerd met halfvolle melk (vanaf 1 jaar). Je baby/kindje krijgt dan de beste hoeveelheid vetten binnen.
woensdag 29 december 2010 om 19:11
RE: yoghurt en vla bij 6 maanden?
Met als uitleg ook dat je kind de vetten nodig heeft, nu het zo in de groei is.
Ik geef het altijd aangelengd met wat water (zonder suiker, vla of fruit) en laat mijn dochter dat uit een gewone beker drinken. Vindt ze fantastisch en erg lekker. Meteen een goede oefening ook.
-------------------------------------------------
Nou ja, ik heb ff gegoogeld, succes er mee
Met als uitleg ook dat je kind de vetten nodig heeft, nu het zo in de groei is.
Ik geef het altijd aangelengd met wat water (zonder suiker, vla of fruit) en laat mijn dochter dat uit een gewone beker drinken. Vindt ze fantastisch en erg lekker. Meteen een goede oefening ook.
-------------------------------------------------
Nou ja, ik heb ff gegoogeld, succes er mee
donderdag 30 december 2010 om 07:58
Hier idd ook advies gewone melk bij 12 maanden. Mijn dochter is bijna 1 en krijgt sochtends en savonds nutrilon, smiddags volle yoghurt en water, thee of sap.
Yoghurt smoothie is ook groot succes, dat geef ik uit een rietjesbeker. Gewoon fruitjes en yoghurt in de blender.
Straks dus gewone melk. En kreeg het advies om dan wel weer vit D bij te geven.
Heb ik direct ook een vraag: geef je dan eigenlijk volle melk of halfvol? En hoeveel eigenlijk?
Yoghurt smoothie is ook groot succes, dat geef ik uit een rietjesbeker. Gewoon fruitjes en yoghurt in de blender.
Straks dus gewone melk. En kreeg het advies om dan wel weer vit D bij te geven.
Heb ik direct ook een vraag: geef je dan eigenlijk volle melk of halfvol? En hoeveel eigenlijk?