IUI, wie ook??

24-10-2010 19:51 1001 berichten
Alle reacties Link kopieren
NAAMLFTDOORZAAKSINDSPOGINGEN NU:IUID&UDRoos146

(Dr)24jrNegatieve

samenlevingstest20085Puregon

+Pregnyl

+IUIWo

2-2

IUIMaggyo

(Ov)28 jrOnbegrepen

infertiliteit

Okt 20086Puregon

+Pregnyl+

Utrogestan+

IUI

25-2 Intake

IVFMa

7-2

IUIDiana82

(Z-H)28jrZaadkwaliteitoktober 20095Puregon+

IUI

april IVFVr

11-2

IUIKnorretje28(Z-h)28 jrPCO,

2e kindfebr

20102Puregon+

Pregnyl

+IUIWo

16-2

IUI?Girly

(Zl)25 jrBaarmoeder-

vernauwing

+Zaadkwaliteit20074Clomid+

Pregnyl

+IUIZa

12-2

FMi31

(N-br)32jrOnbegrepen

infertiliteit

Sept 20086Clomid

+Pregnyl+

Utrogestan

IUIDo

10-2

FMRoos99

(L)33 jrZaadkwaliteitApril

20102IUIMa

14-2

FMRhona

(Z-H)30jrZaadkwaliteit20071IVFDo

24-2

FMPiplilly

(Ov)28 jrVijandig baamoederslijmvliesSept

20081IVFBrabander8327 jrPCOFebr

20102Puregon

+Pregnyl ,

O.I.Zo

30-1

eisprSisu

(N-br)jrPCO,

2e kindJuni

20103Provera+

Puregon+

Pregnyl+

IUIMa

14/2

FMSamm3036jrOnbegrepen

infertiliteit

2e kindjeJan

20091

IUIJemie

(N-H)30jrOnbegrepen

Infertiliteitnajaar

20084Puregon

+Pregnyl+

IUIRust

tot

MaartYvon81

(Gld)30 jrPCO

+Zaadkwaliteitdec

20081IVFJuniZWANGERVechtertje 30jrOnbegrepen infertiliteit20083Clomid

+Pregnyl

+IUIMei

2011Puck 34 jrPCO20041Menopur

+Pregnyl

+IUIJuni

2011Jill Onbegrepen infertiliteit2Menopur

+Pregnyl

+IUIJuni

2011Stephanie 35 jrNegatieve

samenlevingstest20083Pregnyl

+IUIAug

2011Botsauto 34 jrNegatieve

samenlevingstest

+zaadkwaliteitzomer

20093Pregnyl

+IUIOkt

2011

Als jullie nog wijzigingen hebben voor de tabel, willen jullie dit dikgedrukt in je tekst zetten??

(Ook als je toegevoegd wilt worden!)
Heej iedereen,

Sorry dat ik paar daagjes niets heb laten horen, zit echt ff in een mega dip :( vind het zo moeilijk positief te zijn voor weer een volgende ronde iui :( en dan te bedenken dat ik met poging 5 pas op de helft ben... zucht! Maar eventueel eerder over op ivf is ook zonde denk ik, dan weet je nooit zeker of je te vroeg gestopt bent met iui... Kan ivf beter achter de hand houden zeg maar he? Das inderdaad toch weer een stap verder.

Ik lees sowiso elke dag mee, hoe het met jullie gaat!!!

@Yvon81, welkom!!! Ik weet ook niet hoe dat moet, die foto bij je naam, sorry. De andere weten het wel gelukkig. Jij zit ook met dat dilemma he, verder met iui's of over op ivf? Denk wij allemaal wel helaas... Hoop dat voor jou gewoon 3x is scheepsrecht opgaat!!!

@Stephanie, lees je nog mee? Ik ben zooo benieuwd hoe het met je is!!! En wanneer heb je je 1e echo???

@wachtende dames, hoe gaat het ermee, voelen jullie al dingen anders dan anders? jullie nod is begin januari he, ik duim mega hard voor jullie want die lijst met zwangere dames moet nou eens groter worden dan de bovenste lijst!

Lijkt me een goed voornemen ipv minder snoepen, afvallen enzo ;)
@Yvon81. Je moet naar mijn viva gaan en dan profiel wijzigen, dan kun je je portretfoto toevoegen..

@Roos.. Knuffel.. Kon ik maar iets voor je doen.. Ik weet zelf dat het helaas zo is dat niemand iets voor me kan doen.. Het enige wat helpt is zwanger worden.. Ben er soms ook zooooo klaar mee, maar ook daar schiet ik niks mee op.. Als ik klaar ben met dik zijn, ga ik lijnen. Als ik klaar ben met een persoon, verbreek je het contact.. Maar dit moet je ondergaan.......

Hebben jullie je al verdiept in een adoptieprocedure?? Volgens mij ben ik er al ooit over begonnen. Maar ik ben nu 32, mijn vriend ook.. Misschien dat we het vast op willen starten, aangezien het nog jaren duurt voor we een adoptiekindje krijgen..Ik heb helemaal geen idee hoe het werkt...
@i31, Lief dat je dat zegt! Ja je kan ook indd niets anders dan weer wachten en weer alle moed verzamelen en weer positief zijn ... het wordt wel per poging zwaarder vind ik...

Ja wij hebben het 1x eerder over gehad adoptie maar toen reageerde er verder niemand op nog maar wij weten al zeker dat we dat niet willen. We willen echt alleen een kindje van ons samen. Maar ik heb wel diep respect voor mensen die dat wel willen en doen! Iedereen moet daarin zijn eigen gevoel volgen, ja toch? Ik ga proberen weer alle moed te verzamelen, heb nog even de tijd. Hoe voel jij je? Leuke kerst gehad? Nog plannen met oud en nieuw?

En alle andere dames ook nog plannen met oud en nieuw?
haai all,

@diana: thanks. het is inderdaad de punctie waar ik zo tegenop kijk. ow en niet te vergeten de 10 dagen van hormonen injecteren!! dacht dat ik gek werd! haha ;)

hoe voel je je na zo`n punctie? ik las namelijk alleen maar horrorverhalen geloof ik!

@ Roos146: sterkte meis. de dips zijn zo herkenbaar. en adoptie hebben wij wel besproken, maar is echt als allerlaatste redmiddel om het zo maar te zeggen. ik ben trouwens pas nog begonnen over een eventuele sperma donor, omdat de gyno in het laatste gesprek toch wel heel duidelijk is geweest dat de zaadkwaliteit voor de problemen zorgt. nou dat had ik beter niet kunnen doen, want dat wil hij echt niet! zo dat was even schrikken! maar gelukkig draaide hij na ons kleine gesprekje al bij, naar: ik weet het niet, ik denk niet dat ik me daar prettig bij zou voelen. maar ik wil er ook nog even niet over na denken.

hebben jullie het daar wel eens over gehad?
@Roos; Tuurlijk moet iedereen het zelf weten... Maar ik geloof niet dat ik me er ooit bij neer kan leggen dat ik nooit mama zal worden... Maar ja, stel dat we nog een jaar in het medisch circuit zitten en nog 5 jaar op adoptie moeten wachten (wat meestal langer wordt), dan ben ik 38 jaar!

Ik heb zoals elke maand alweer menstruatieachtige krampen sinds gisteren.. Zal wel niks worden deze maand... Donderdag hoor ik mijn Progesteron, ik hoop dat die nu weer goed is, zodat ik de volgende maand geen Progestan hoef te gebruiken..

Kerst was prima, heb ook gewerkt en oud op nieuw vieren bij vrienden, wordt wel prima denk ik...

@Rhona; wij hebben het nooit gehad over een donor, het zaad van mijn vriend is goed.. Wel was de allereerste keer zaadonderzoek beetje onder de maat (we hadden het toen ook niet precies volgens de regels gedaan).. Toen was meneer wel flink van slag.. Hij voelde zich echt enorm in zijn mannelijkheid aangetast zeg.. Vond dat echt niet nodig, hij vond echt dat hij minder man was.. Maar gelukkig was het later dus steeds prima...

Die 10 dagen dat je moet spuiten met IVF is dat hetzelfde als Puregon spuiten (want dat stelt echt niks voor, je voelt het naaldje verder niet ofzo).. het nadeel is wel dat het elke dag op hetzelfde tijdstip moet..
Hoi allemaal,

mijn IUI was gister een week geleden. Kreeg maandagavond wat roze afscheiding, dan weet ik dat binnen enkele dagen mijn menstruatie eraan komt. Heb ook de klachten alweer, rug en buikpijn...!! Dus ben bang en weet haast zeker dat deze IUI (nummer 4) ook niet gelukt is. Hebben bij de IUI ook meteen een IVF gesprek gepland, op 25 februari. Spannend, hoop dat het niet nodig is, hebben nog 2 IUI pogingen te gaan!

Sterkte allemaal met wachten..!!
heey allemaal

ik ben vandaag weer geweest naar me eigen gyneacoloog, er was nog geen verandering te zien, en dus moet ik aanstaande Woensdag weer terug. We hebben ok besproken over hormonen maar hij zegt ook er zijn meer nadelen dan voordelen aan hormonen en dus wil hij daar nog mee wachten. Ik had aan de rechterkant wel een eitje van 6,4mm maar die is buiten de eierstok en dus kunnen we daar jammer genoeg niks mee doen weer iets heel vreemds dat die daar buiten zit, maar goed we wachten het weer rustig af en dan gaan we Woesdag weer terug om te kijken, het lijkt binnen in allemaal een beetje stil te staan. Ik ga gewoon lekker genieten van oudjaar en dan met goede moed in 2011 weer verder met de komende FM,s en IUI,s ik wens iedereen heel veel succes toe voor degene die in de wachtweken zitten, en de gene die in 2011 weer IUI/IVF heeft ook heel erg veel succes met de nieuwe rondes!!!

Ik wil alle dames een heel goed uit einde toewensen en dat in 2011 voor ons allemaal een mooi wonder met zich mee brengt

Hoi meiden,

ik lees af en toe nog mee Roos! Vind het veel te spannend en ben veel te benieuwd naar hoe het met jullie gaat om niet meer mee te lezen!

En bovendien duim ik nog heel hard mee!

Met mij gaat het nog steeds goed volgens mij. Ik voel vrij weinig. Af en toe m'n buik, onderin, heel licht alsof ik ongesteld moet worden, maar dan zonder pijn. En nu beginnen m'n borsten een beetje gevoelig te worden.

Ik ben super blij en moet er de hele dag aan denken maar omdat ik zo weinig voel is het nog steeds heel onwerkelijk. 10 januari eerste echo.

Wens jullie heeeeeel veel sterkte en hoop dat jullie allemaal goed nieuws krijgen in 2011!!

Liefs,

S
Hey,

Nou dat plaatje lukt me nog niet (dom dom) maar dat is ook helemaal niet belangrijk eigenlijk.

Jeetje Roos wat herkenbaar je gedachten en gevoelens, gewoon maar laten komen, voelen en doen wat goed voelt op dat moment.

Hoezo op de helft met poging 5? als ik vragen mag, krijg je er in totaal 10?

Wens alle dames hier veel sterkte, met wachten, onderzoeken, echo's enz. het is niet niks allemaal he! bah!!

Enige wat we kunnen doen is ondanks alles positief blijven!! ook al valt dit soms zoooo zwaar.

Zelf heb ik om weer wat moed te verzamelen voor de volgende iui wel wat aan deze pagina gehad; http://9maand.be/club/profiel/39783

Misschien staan er wat tips voor jullie bij.

-X-

Yvon
Hi meiden...voor mij is het dag 10 na de IUI en ik kan inmiddels de klok erop gelijk zetten, want het is weer game over voor mij.

Meteen vanochtend had ik weer (flink) wat bloedverlies

Wel is de teleurstelling/schrik minder groot dan de vorige keer, want ik wist 't al een beetje de afgelopen dagen - je leert je lichaam erg goed kennen door dit gedoe - en vanmorgen voordat ik opstond wist ik wat ik op de wc zou aantreffen.

Nou ja, ik ga lekker 2010 afsluiten en met goede moed aan 2011 beginnen, hoewel ik me afvraag of IUI wel de juiste behandeling voor mij is.

Hebben jullie, of in ieder geval één van jullie, positiever nieuws??

@ Roos en i31 : ik wilde eerst ook persé niet aan adoptie denken, ik wil gewoon een (liefst 3...) kindje van ons samen en verder niet. Maar het idee dat ik nooit een echt gezin zal hebben kan ik niet verkroppen, dus ik begin voorzichtig wel over adoptie na te denken. Hoewel de barrière groot is hoor, hoe egoïstisch en verwend en westers het ook mag klinken (ik kan me voorstellen dat er nu allerlei mensen over me heen gaan vallen) : ik wil graag een jong, gezond, kindje wat ik al van heel jongsafaan mag verzorgen en grootbrengen. En die kans is vrij klein bij adoptie.
@Jemie; aaah, ongesteld dus.. Maar ook al snel na IUI of niet?? Was je progesteron wel goed??

Ik ben nog niet ongesteld, maar weet ook dat het vandaag of morgen zal komen... Ondanks de Clomid heb ik weer een laag progesteron, dus komende maand ga ik Progestan gebruiken...
@ Jemie: balen..!!! :( Bij mij hetzelfde...! Ik had maandag wat lichtroze afscheiding, dinsdag en woensdag niks. Sinds een paar uur weer afscheiding, deze wordt steeds roder. Zal één deze dagen wel doorbreken. Helaas is ook deze poging niet gelukt :( Het zou zo mooi kunnen zijn om zwanger 2011 in te gaan, maar goed. Begin ook echt wel te twijfelen over IUI, nu we al 4x geprobeerd hebben. Nog 2 te gaan en dan 25-02-11 op naar IVF! Ik heb zo'n gevoel dat het toch echt IVF gaat worden...!!

Rest van de meiden al nieuws?

@ i31: succes met wachten...!! Hopelijk van jouw kant positiever nieuws!!
Met zo'n laag progesteron kan er eigenlijk geen vruchtje innestelen, dus dit gaat hem bij mij ook niet worden. Bij ons is nog niet over IVF gesproken.......
@i31, ja weer PRECIES op dag 10 na de IUI. Wat ik al zei, ik kan de klok er op gelijk zetten...

Maar volgens de fertiliteitsverpleegkundige is er niks aan de hand. Moet ik volgende keer dus toch nog echt een keer aan de FA of de dienstdoende gyn voorleggen. Had dat eigenlijk al bij de laatste IUI willen doen, maar toen had ik dus ook een verpleegkundige. Zij zei dat ze het wel in het dossier zou zetten... maar ik wil 't toch liever nog even met een arts bespreken.

Balen dat jouw progesteron (ook) weer te laag was!
Bah!! wat een rotnieuws allemaal zeg!!

Sterkte dames om dit weer even een plekje te geven!

Dan toch maar een wijntje morgen.

Wens jullie allemaal een goede jaarwisseling!! weg 2010 kom maar op 2011!!
@Yvon81; grappig dat het stukje je helpt.. Het stukje zorgt alleen maar voor nog meer nadenken...Ik ben al de hele dag bezig met wat doe ik verkeerd... Dan drink ik geen cola... Dan drink ik meer water...Dan denk ik na over en warm bad of een kruik, over liggen na IUI thuis op bed, over wel/niet werken... En nu staat daar weer een lijstje met wat je allemaal moet gebruiken, wanneer je wel/niet moet sporten etc etc... Volgens mij kan het toch niet zo zijn dat wij niet zwanger worden van die dingen, terwijl drugsverslaafden, tienermeisjes, alcoholverslaafden, zomaar zwanger worden.....

Ik heb ook niet zozeer een goed gevoel bij IVF, als het hem in de innesteling zit, blijft dat straks een probleem...Ik ga ook maar niet aandringen op IVF denk ik.. Ik weet niet wat het beste is... Aan de andere kant wil ik door (ook dat er een keer een einde aan komt), spontaan zwanger worden kan mogelijk bij ons toch nog..

@Jemie; ik herken wel wat je zegt hoor.. Ik wil ook een gezond, jong kindje.. De kans dat je die krijgt is inderdaad klein en je moet er zoiezo lang op wachten... Wij wachten denk ik nog maar even met aanvragen.. Heb gister zitten zoeken.. Je moet al 900,= betalen voor een bijeenkomst (die verplicht is) 12000,=voor adoptie.. later nog eens 1000,=. Maar als je zwanger bent, wordt alles stop gezet en evt. later weer opgepakt.. Jammer dat zo'n bijeenkomst al zoveel geld moet kosten, anders kon je misschien wat meer horen over hoet het werkt...
Hè shit Maggyo dat het bij jou ook weer niet gelukt is:-((

De twijfels over IUI heb ik dus ook, hoewel jij er al meer pogingen op hebt zitten. Sterkte meis, hoop dat je toch nog een fijn oud&nieuw hebt en met frisse moed aan 2011 kunt beginnen.

@i31 (en Yvon) : herkenbaar hoor... ik wil niet onaardig zijn, maar ik vind de pagina nogal overdreven en volgens mij is het - hoewel dat iedereen dat voor zichzelf kan en moet bepalen - ook niet goed om er in deze mate mee bezig te zijn. En bovendien zijn veel dingen ook gewoon niet waar.

Ik heb ook lang zitten zoeken naar oorzaken, naar dingen die ik misschien fout deed, vooral omdat ik in het begin nog wel gewoon een wijntje dronk. Maar mijn lief is een voorbeeld: trekt zich nergens wat van aan, neemt een biertje als hij daar trek in heeft, gaat in een warm bad of de sauna als hij het koud heeft en eet lang niet zo gezond als voorgeschreven wordt. En toch is zijn zaad goed.

En hoe vaak hoor je niet het zogenaamde fabeltje over mensen die jaren bezig waren en pas zwanger raakten toen ze de wens/hoop hadden opgegeven? Hoe kan dat dan? En waarom is het vaak wel snel raak bij mensen die roken en/of drinken?

Welke invloed heeft het een wel en het ander juist niet?

Het blijft iets lastigs, ze kunnen een hoop onderzoeken...maar dit blijkbaar (nog) niet.

Overigens heb ik ook - eigenlijk al 1,5 jaar!!! - het gevoel dat het bij de innesteling fout gaat. Dat mijn baarmoeder op de een of ander manier er niet klaar voor is of niet wil...

Ik ga zelf dus eerst volgende keer echt aan de FA vragen of ze mijn progesteron nog een keer willen meten.
Zoals jullie al zien in de tabel, nu definitief game over voor mij.. Tja, wat jullie beschrijven over IUI heb ik ook hoor. Ik heb ook gewoon het idee dat we die IUI elke keer een paar dagen te vroeg doen.. Volgens mij kunnen ze beter kijken met ovulatietesten of je lichaam ook klaar is voor een eisprong, maar goed, de gyneacoloog zal het wel weten (mag ik hopen).. Daarbij is de progesteron bij mij nog te laag...

Veel plezier vanavond allemaal.. En het aller allerbeste voor 2011!!
Jeetje wat een rot nieuws allemaal, ik hoop voor de dames dat jullie wel een beetje kunnen gaan genieten vanavond en dan weer met goede moed in 2011 nieuwe rondes in gaan!!!! wij gaan in ieder geval zeker genieten vanavond we gaan er lekker tussen uit naar de nieuwjaars party hier op het dorp, de kids zijn bij hun moeder dit jaar en dus kunnen we er even tussen uit en daar gaan we ook echt het beste van maken!!!!

ik wens iedereen een heel goed uit einde toe enne uit kijken met vuurwerk het aller beste voor 2011 in 2011 wil ik alleen maar leuk nieuws zien op het forum!!!
Hey dames,

Kan me voorstellen hoor dat jullie het een beetje over de top pagina vinden, maar ikzelf was er ook elke keer over aan het nadenken wat is nu verstandig wat nu, en toen ik deze pagina tegenkwam vond ik het fijn om er een paar punten voor mezelf uit te halen waar ik me goed bij voelde, wat me een klein beetje helpt om soms even alle gedachten die er maar door me heen vliegen te ordenen, beetje houvast te hebben zeg maar (weet misschien best beetje naief)....hmmm lastig uit te leggen.maar dat hoeft natuurlijk ook niet, ieder moet gewoon doen waar ze zich goed bij voelt!! wat je sterker maakt en waar je kracht uitput! Omdat het mij wat handvaten gaf wilde ik het hier toch even neerzetten, vandaar.

Het is inmiddels alweer een paar uurtjes 2011!! (gelukkig) allemaal de allerbeste wensen!!!!!

-X-

Yvon
@Yvon81; is ook prima!! Alleen wil ik mezelf niet nog gekker maken en nog meer bezig houden met waar ik mogelijk schuldig aan ben....
@Yvon81; is ook prima!! Alleen wil ik mezelf niet nog gekker maken en nog meer bezig houden met waar ik mogelijk schuldig aan ben....
@degene die ongi zijn geworden, allemaal een hele dikke knuffel!!! :(

@iedereen, GELUKKIG NIEUWJAAR! Hopelijk wordt 2011 een vruchtbaar jaar voor ons allemaal hier!

@Diana, hoe is het bij jou???

Wij proberen het toch maar deze maand, rond de eisprong (deze dagen dus) veel sexe, blijf na de daad extra lang op me rug liggen met benen omhoog hahaha :P

@iedereen, Hoe was jullie oud en nieuw?
Sexen rond de eisprong.. Hoe deden jullie dat???

Ik begrijp dat sommige mensen sexen wanneer ze willen sexen.. Ik ben zo'n controlefreak, hebben dus die anderhalf jaar voor het medisch circuit van dag 14 tot dag 30 om de dag gesext.. Ons hele sexleven is daardoor naar de mallemoeren.. Als ik nu in het circuit niet zwanger wordt, vrees ik dat ik óf arm wordt aan ovulatietesten (vanwege onregelmatige cyclus) óf ons sexleven nog meer naar de mallemoeren gaat...

Herkennen jullie dit of kunnen jullie dit meer loslaten?
@i31, ja ik herken dit zeker!!! Wij hebben ook 1,5 jaar elke keer gesext rond dag 14 en inderdaad je sexleven gaat er echt aan ja omdat het dan MOETEN wordt ja... maar sinds wij in de medische molen zitten doen we dat dus niet meer, gewoon wanneer we zin hebben en potje vol als dat moet, verder niet... alleen nu moeten we verplicht een maand stoppen met iui maar ik weet dat mijn eisprong elke maand tussen dag 10-13 ligt dus dat is vandaag t/m dinsdag. We hadden eerst zoiets van we doen niet extra ons best want het heeft toch geen zin maar dachten na kerst, waarom ook eigenlijk niet gewoon toch rond de eisprong extra veel sexen :P dus dat doen we nu gewoon en het bevalt prima hoor hahaha komt vooral omdat afgelopen half jaar we niet meer MOESTEN tijdens iui. Ja alleen potje vol 1x per maand. Vinden het deze maand niet erg hoor maar alleen rond deze dagen hoor, niet weken lang daar hebben we geen zin in, snap je?

Bij ons is de laatste maanden ons sex leven weer beter geworden omdat we niet moesten. Bij jullie dan? Maar ik heb geen onregelmatige cyclus dus misschien dat het daardoor voor ons makkelijker is? En inderdaad anders ovu testen ja maar dan betaal je je scheel ja :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven