IUI, wie ook??

24-10-2010 19:51 1001 berichten
Alle reacties Link kopieren
NAAMLFTDOORZAAKSINDSPOGINGEN NU:IUID&UDRoos146

(Dr)24jrNegatieve

samenlevingstest20085Puregon

+Pregnyl

+IUIWo

2-2

IUIMaggyo

(Ov)28 jrOnbegrepen

infertiliteit

Okt 20086Puregon

+Pregnyl+

Utrogestan+

IUI

25-2 Intake

IVFMa

7-2

IUIDiana82

(Z-H)28jrZaadkwaliteitoktober 20095Puregon+

IUI

april IVFVr

11-2

IUIKnorretje28(Z-h)28 jrPCO,

2e kindfebr

20102Puregon+

Pregnyl

+IUIWo

16-2

IUI?Girly

(Zl)25 jrBaarmoeder-

vernauwing

+Zaadkwaliteit20074Clomid+

Pregnyl

+IUIZa

12-2

FMi31

(N-br)32jrOnbegrepen

infertiliteit

Sept 20086Clomid

+Pregnyl+

Utrogestan

IUIDo

10-2

FMRoos99

(L)33 jrZaadkwaliteitApril

20102IUIMa

14-2

FMRhona

(Z-H)30jrZaadkwaliteit20071IVFDo

24-2

FMPiplilly

(Ov)28 jrVijandig baamoederslijmvliesSept

20081IVFBrabander8327 jrPCOFebr

20102Puregon

+Pregnyl ,

O.I.Zo

30-1

eisprSisu

(N-br)jrPCO,

2e kindJuni

20103Provera+

Puregon+

Pregnyl+

IUIMa

14/2

FMSamm3036jrOnbegrepen

infertiliteit

2e kindjeJan

20091

IUIJemie

(N-H)30jrOnbegrepen

Infertiliteitnajaar

20084Puregon

+Pregnyl+

IUIRust

tot

MaartYvon81

(Gld)30 jrPCO

+Zaadkwaliteitdec

20081IVFJuniZWANGERVechtertje 30jrOnbegrepen infertiliteit20083Clomid

+Pregnyl

+IUIMei

2011Puck 34 jrPCO20041Menopur

+Pregnyl

+IUIJuni

2011Jill Onbegrepen infertiliteit2Menopur

+Pregnyl

+IUIJuni

2011Stephanie 35 jrNegatieve

samenlevingstest20083Pregnyl

+IUIAug

2011Botsauto 34 jrNegatieve

samenlevingstest

+zaadkwaliteitzomer

20093Pregnyl

+IUIOkt

2011

Als jullie nog wijzigingen hebben voor de tabel, willen jullie dit dikgedrukt in je tekst zetten??

(Ook als je toegevoegd wilt worden!)
Wat vervelend jemie dat je er geen goed gevoel over hebt! kan me ook voorstellen dat je je zorgen maakt over je korte cyclus, tja en dan moet je toch vertrouwen op je arts he!! dat is ook zo shit, het ligt nu in de handen van de medici...soms geven ze nog een aantal dagen na iui pregnyl...misschien kun je het aan je arts voorstellen?

Zo herkenbaar cycl. dag 9 in de wachtkamer hopen dat er al mooie follikels opkomen en dan kijkt de gyn....en dan zie je het zelf al....een matig resultaat maar wie weet heb je maandag ineens een heel mooi resultaat.

De vorige keer had ik dit ook, toen heb ik gevraagd of ik de puregon op mocht hogen en dit mocht, daar reageerde ik wel wat beter op.

En een pauze inlassen is natuurlijk heel erg moeilijk omdat het zo verloren tijd lijkt maar het is soms zo goed om even niets te hebben en jezelf even op te laden, geen stress om je ei, spuiten, echo's, timing van de iui daarna weer die slopende dagen.......

Ik zit nu nog steeds op het wachtbankje, vreselijk ik wordt daar zo chagrijnig van he! op het werk hebben ze het ook maar te verduren met me hoor! pfff en ik heb echt helemaal nergens zin in
heej jemie, inderdaad erg vervelend als het dan net even niet zo lekker uitkomt en daardoor geen gevoel er over hebt. heel herkenbaar. ik zou inderdaad overwegen of een maandje rust misschien een idee is. ook omdat je je tijdens het skien misschien niet op je gemakt voelt als je bijvoorbeeld valt ofzo?

ik ben ondertussen nog steeds niet echt ongesteld....echt zo raar...heb gisteren het lichtroze vloeien gehad in de ochtend en verder de hele dag niets.....en vandaag ook helemaal niets. en dat terwijl het normaal met bakken tegelijk uit mijn lijf stroomt ;)

maar goed ik las ook hier op het forum dat girly haar lijf ook op de clomid reageerde nadat ze ermee gestopt was, door 2 maanden niet ongi te worden. dus ik ga er helemaal vanuit dat mijn lijf dat ook doet.

en yvon: sterkte met de wachtbank. knuffels
Hallo allemaal,

Nog niet al te positieve berichten hier helaas...

Balen zeg!!

Op dit moment ben ik aan het wachten op mijn menstruatie. Ik geloof dat het volgende woensdag zou moeten komen. Maar mn lichaam is een beetje van slag. Vorige keer vier dagen over tijd. Nu al pijn sinds afgelopen weekend! Dat is toch heel vroeg als je pas 1,5 week later ongesteld moet worden?? Iemand die dit herkent?

Maak me dan zorgen dat er misschien toch meer aan de hand is... In het ziekenhuis maar even vragen.

Vanavond oppassen bij twee mooi lieve kindjes van vrienden... Vóór hun eerste waren wij al bezig om zwanger te raken. Hoe dubbel is dat!

Maarja toen ik vandaag thuiskwam van mn werk rook ons huis heerlijk fris!! Mijn lieve mam heeft ons verrast. Das toch wel een heerlijk begin van het weekend.
@Jemie; begrijp wat je bedoelt over die 2e fase.. Ik zat destijds al op dit forum en er waren er toen meerdere met een korte luteale fase, vechtertje heeft steeds een korte luteale fase gehad en was de 3e keer wel gewoon zwanger (aan dit verhaal trek ik me op).. Maar goed, een gynaecoloog bij ons in het ziekenhuis vond dat ik toch mijn progesteron moest laten bepalen.. Hij is niet te laag, maar wel laag.. Tja, ik vind de verschillende verhalen ook wel erg verwarrend..Snap niet waarom er niet één beste methode uitkomt die iedereen gebruikt, zoiets is toch te onderzoeken.. Zo denk ik ook dat het echt beter is om een positieve ovulatietest in handen te hebben en dan pregnyl te spuiten.. Ik heb namelijk het idee dat mijn IUI altijd te vroeg plaats vindt.. Maar ik heb er natuurlijk geen verstand van het is een gevoel.. Bij mij wordt vaak bij 17-18mm pregnyl 's avonds gespoten.. Terwijl met Clomid mijn eitje altijd tot 23mm doorgroeit (als je het spontaan afwacht)

@Piplilly; ik heb de laatste tijd in de luteale fase ook al een dikke week voor ik ongesteld wordt menstruatieachtige buikpijn.. Ik weet niet waardoor het komt, vind het ook heel erg raar.. Maar ik weet ook dat mijn lichaam me voor de gek houdt.. Ben al ooit flink misselijk geweest, last van borsten, menstruatieachtige buikpijn, heb ooit niks gevoeld, soms steekjes, 1x zelfs 3 dagen overtijd terwijl ik zeker weet dat mijn eitje gesprongen was op een bepaalde dag, maar nog steeeds niet zwanger...

@Rhona; wanneer moet jij weer naar de gynaecoloog? Vind het echt raar, dat je lichaam ineens zo reageert?? Misschien kan hij uitsluitsel geven..

Ik vind het knap voor iedereen die pauzes in kan lassen.. Ik heb het idee dat het allemaal verloren tijd is en wil dit niet.. En ik kan mijn gedachte toch niet helemaal uit zetten in die pauze..

@Yvon81; nog 3 dagen, dan weet je meer..wachtbankje wordt steeds kleiner ;)
@ piplilly ik herken dat heel goed, ik heb nu altijd sinds ik hormonen gebruik ruim een week van te voren menstruatieachtige pijn in mijn buik. Ja hoe dubbel kan het zijn, moeilijk af en toe he!!

Bedankt Rhona, je weet zeker dat je niet zwanger bent?? anders wel vreemd inderdaad, maar wat ik al eerder schreef het lichaam kan soms gekke dingen doen.

@ i3n inderdaad gelukkig wordt de wachttijd steeds minder... ik vindt ook dat je veel verschillende verhalen over iui hoort, blijf dat ook echt vreemd vinden, waarom niet overal dezelfde richtlijnen, aangepast op de persoon natuurlijk.

Ik spuit pregnyl als mijn ei 20 mm is, mijn gyn geeft altijd tijdens de iui aan of de timing goed is geweest, zou je eens kunnen vragen??

Allemaal een fijne avond!

-X-

Yvon
@Yvon81; mijn gynaecoloog zegt wel elke keer dat het slijm er goed uitziet en de baarmoedermond open is..Bedoel je dat?
Ja dat bedoel ik inderdaad, de gyn kan het zien aan je baarmoeder mond en slijmvlies.
Hai hai,

Zijn er hier ook dames die met IUI begonnen zijn ná IVF of ICSI?

Wij hebben 3 ICSI pogingen gehad en helaas alle 3 mislukt. Nu dus de vraag hoe verder. IUI is misschien een optie maar vraag me af of dat zin heeft. Iemand (positieve) ervaring?
hoi Myrthe,

welkom

ik heb persoonlijk geen ervaringen met iui na ivf of icsi, maar kan me zo voorstellen dat het niet heel veel zin heeft op die manier? maar dat ligt denk ik ook aan wat er aan de hand is of niet?

@yvon: nee ik ben echt niet zwanger. ik ben gister in de namiddag ongi geworden en echt als vanouds met hele zeeën tegelijk!! alleen een beetje laat haha...

ondetussen zit ik met een ander dilemma. want het ziekenhuis is tegenwoordig nog maar bereikbaar voor info en afspraken voor iui van 13.30 tot 14.30 door de weeks. maar nou ben ik natuurlijk woensdag ofzo begonnen met die hele lichtroze vloei en toen 2 dagen niks en vervolgens eind van de middag ongi geworden. maar meestal begin je op dag 3 met de clomid. dat zal voor mij dan zondag zijn...maar doe dat dan uit eigen beweging en idee. weet dus niet of dat ook echt zo de bedoeling is....wel vervelend dat ze ineens zo weinig bereikbaar zijn, moet er echt een wekkertje voor gaan zetten om die tijd om zo niet te laat te zijn voor een belletje....

knuffels
@Rhona;Balen dat je ongesteld bent geworden!... Ik heb het weleens met de gynaecoloog overlegt en eigenlijk maakt het met Clomid niet zoveel uit, al begin je nog op CD5, het werkt toch gewoon net zo goed... Het zijn alleen richtlijnen die ze in het ziekenhuis gebruiken..

Ik heb ze als vraag gesteld; wanneer start nou mijn menstruatie?, als het begint met bruin bloedverliesn dan even op houdt, dan weer na 1-2 dagen begint.. Nou, mijn gynaecoloog zegt dat op de dag dat ik bruine/roze afscheiding krijg dat het dan begint.. Dus dat houdt ik tegenwoordig aan.. Maar ja, nadeel is dan wel dat het soms nog niet goed is doorgezet als ik al start met Clomid (en dan hoop ik dat het geen innestelingsbloeding is).. Maar ik hoor van sommige ook dat je moet beginnen te tellen als het goed doorzet.. Daarbij zegt mijn gynaecoloog; 'wij hebben afgesproken als gynaecologen om van CD3 t/m CD7 clomid voor te schrijven', maar er zijn ook ziekenhuizen die dat van CD 5 t/m CD9 doen (ik heb dat ivm vakantie ook wel eens gedaan, was mijn cyclus zelfs nog korter)... Dus probeer je niet te druk te maken! Komt toch wel goed!

@Mirthe; Ik geloof dat Diana82 wel ICSI heeft gedaan, verder volgens mij niemand.. Wat is de reden dat je eerst ICSI hebt gehad en nu overgaat op IUI?? Zal wel een geldkwestie zijn denk ik of niet?? Krijgt natuurlijk niet meer dan 3 pogingen vergoedt en IUI krijg je wel vergoedt.. Gaat het om de zaadkwaliteit?
@i31 Je hebt me door... Eerste trimester nog niet voorbij, maar al wel een knipperlichtje op 9 weken gezien . Erg spannend dus nog even!

S
@Sophie!! Tuurlijk had ik je door!!! Anders was je allang online verschenen!! Slim om het zo aan te pakken ... Van harte gefeliciteerd!! Echt helemaal super!!! Geniet ervan!! Had ik toch gelijk met je hoge progesteron
@i31 Dank je wel! Ga nu heel hard duimen dat ik snel goed nieuws van jou ga krijgen!

Zal dit forum niet verder spammen, maar wil alle dames veel succes wensen en mogen jullie maar snel naar beneden kukelen in jullie tabel!
@ rhona bij ons is de afspraak dat ik zelf weer mag beginnen met de clomid cyclusdag 4 en dan is cyclusdag 1 de dag dat je menstruatie voor 18.00 uur is doorgebroken, tenminste dat is de afspraak die ze bij ons in het ziekenhuis gebruiken.

Hier helaas slecht nieuws vanmorgen ongesteld geworden, nou ja het moet nog doorbreken maar ik weet genoeg. Jemig wat heftig zeg, kon eerst niet stoppen met huilen, maar lang met mannetje gepraat.

Maandag maar even langs de poli lopen voor een gesprek met de gyn, over hoe nu verder...bah ben zo bang voor wat er allemaal nog komen gaat, en het tijdklokje gaat zo hard voor mijn gevoel, heb vandaag zo vaak tegen mannetje gezegd waren we nu maar eerder begonnen, maar tja achterom kijken heeft geen zin, dat weet ik, maar wordt er zo onrustig van.

Belangrijkste voor nu en de komende tijd is GEDULD!! en dat valt soms zo zwaar, F*CK die medische molen, bah ik vindt het ook zo beangstigend dat onze kinderwens volledig in de handen ligt van de medici en daar moeten we dan maar op vertrouwen...

Pfff ga lekker lang douchen en dan naar vrienden die al extra wijntje ingeslagen hebben

-X-
heej yvon....

weet ff niet wat ik moet zeggen.....ja weet ik wel: jeetje wat balen...vervelend zeg...echt kut....maar niks dekt dan de lading en alles klinkt zo hetzelfde en we horen het veel te vaak hier op het forum....

hele dikke knuffel wijffie :(
Hej allemaal,

Sorry dat ik niet meer dagelijks reageer zoals eerder, kan me er even niet toe zetten elke dag te reageren, lees wel dagelijks even snel hoe het hier gaat. Dit komt mede door de (verplichte) wachtmaand maar ook omdat mijn man zijn werk binnenkort kwijt is :( dit brengt allemaal weer stres met zich mee en hoe gaan we alles betalen en kunnen we wel verder met iui enzow...

Hij gaat alles op alles zetten een nieuwe baan te vinden en we gaan door met iui, dan maar huis verkopen en alles 2e hands, ook dan zijn we gelukkig samen. Maar gelukkig is het nog niet zo ver, maar het is echt even kut allemaal.

Ik denk aan jullie en hoop gauw weer wat positiever te zijn en weer elke dag mee te kletsen hier, hoop dat jullie het begrijpen.

Liefs Roos
@Roos; Knuffel!! Het 'geluk' is er dat het nog 9 maanden duurt voor er uberhaupt een baby komt.. Mijn vriend zit ook thuis sinds 1 januari en we hebben geen goede vooruitzichten.. We hebben ons tweede huis ook nog in de verkoop (in april al 3 jaar).. Maar goed, ik hoop dat het toch binnenkort gaat lukken.. Komt allemaal goed.. Ik wil het zwanger worden dan ook niet stil leggen, het gaat allemaal al niet makkelijk en het is voor mij mijn allerallergrootste wens om ooit een kindje te krijgenk!!
@ Rhona bedankt!! dat doet goed.

@ Roos en i31 jemig wat heftig allemaal zeg, dat dit er dan ook nog eens bij moet komen, sterkte!!!

-X-

Yvon
@ roos en i31: heel veel sterkte, ik weet dat het verliezen van de zekerheid van een baan een heleboel stress met zich mee brengt.

zijn er wel goede vooruitzichten?
Jee Roos & i31, voor jullie (nogmaals) een extra knuffel vanwege al het andere gedoe waar jullie mee te kampen hebben. Zal toch wel een hoop extra spanning opleveren!

En Yvon, ook voor jou sterkte!! Heel herkenbaar; ik heb de eerste keer dat ik ongesteld werd na de IUI ook echt m'n ogen uit m'n kop gehuild en ook ik heb zo'n spijt dat ik niet eerder ben begonnen. Ik was echt zo naief dat ik het zwanger worden wel even kon plannen...

Ik ben vanmorgen voor de 2e FM in het ziekenhuis geweest en mag woensdag de 12e voor IUI 3 langskomen. Helaas met maar één eitje. Ik vraag me af wat ik de afgelopen cyclus fout heb gedaan, aangezien ik de 2e cyclus wel twee mooie eitjes had.

En verder is het me nog niet gelukt om rustig even mijn vragen / opmerkingen met de FA te bespreken. Ik hoop dat dat woensdag wel lukt, vooral omdat ik inmiddels heb besloten dat ik daarna een maandje rust wil nemen. Vind het gewoon niks om ook tijdens de skivakantie te moeten spuiten en er (dus) mee bezig te zijn.
Ik hou me maar voor dat alles goed komt (al duurt het wel verdomd lang ;)) Er stressvol van worden heeft geen zin, dus dat probeer ik me voor te houden en de kruiden helpen goed..

@jemie; Balen dat je maar 1 eitje hebt, jammer dat je je vragen niet hebt kunnen stellen.. Ik vind vaak dat je ze gewoon moet stellen, want echt gelegenheid krijg je er bij ons niet voor!

Moeilijke keuze of niet om een maandje te stoppen.. Heb ik in september ook gedaan ivm vakantie, maar ik was er al 2 maanden van te voren goed ziek van om die keuze te maken!
@i31, natuurlijk komt uiteindelijk alles goed!! Maar niet stressen is makkelijker gezegd dan gedaan, wel fijn dat je in ieder geval het gevoel hebt dat de kruiden goed helpen.

Eigenlijk ben ik wel opgelucht dat ik straks eventjes pauze heb, want eigenlijk is deze cyclus al "weggegooid" voor mijn gevoel. Wel steekt het dat ik straks weer een twee maanden verder ben en de kans dat ik voor mijn 31e of in ieder geval dit jaar nog een kindje krijg weer heel klein wordt.
Hallo meiden,

Een tijd geleden heb ik hier wel eens een berichtje achter gelaten, omdat ik meer wilde weten over IUI.

Vanaf nu zou ik graag met jullie mee willen schrijven, want wij gaan deze maand starten met IUI.

De afgelopen maanden hebben ze voornamelijk bij mij enkele onderzoeken uitgevoerd. Tot nu toe is daar niets negatiefs uit gekomen. De zaadkwaliteit van mijn partner is wisselend door een hersteloperatie. De 2 samenlevingstesten waren negatief.Maandag de 17e heb ik weer de eerste fm meting.

De laatste tijd heb ik wel geregeld mee gelezen op dit topic. Het valt me toch tegen dat er nog zo weinig mensen zwanger zijn. Dat beangstigt me. Niet dat ik denk dat IUI meteen aanslaat, maar als ik dit zo lees dan krijg ik de kriebels.

De achtbaan van emoties waar iedereen steeds in zit, vergt veel energie.

Als je daarnaast nog andere dingen aan je hoofd hebt, zoals bv werkloosheid of dergelijke, dan is dat niet niks! Uiteindelijk houd je daar wel een sterke relatie aan over moet je maar denken. Dat is dan wel een lichtpuntje!

Ik hoop echt voor jullie dat het gauw raak is!

Ik heb nog een kleine vraag. Tot hoeveel dagen voor de IUI mag je nog sex hebben? Hoeveel dagen is gemiddeld het beste qua kwaliteit?

Groetjes, Roosje
jemie spannend woensdag weer de IUI!!! jammer dat er maar 1 eitje is,(ik heb er elke keer maar 1 gehad) maar daar moet het natuurlijk wel mee kunnen lukken.

Wel heel erg knap van je dat je toch voor een pauze gekozen hebt! want dat is niet makkelijk! heel veel succes woensdag he!!

Roosje welkom weer hier, kan me voorstellen dat de resultaten je beangstigen dat heb ik ook nog steeds hoor! maar gelukkig is niemand hetzelfde en is het misschien bij jullie snel raak!!

Mijn vriend heeft een slechte zaadkwaliteit en wij zijn erachter dat als we er 3 dagen tussen houden dit het beste voor hem is, maar over het algemeen is het volgens mij 2 dagen. En na de IUI proberen wij het meestal ook nog een keertje (als ik geen last van mijn buik heb)

Ik denk dat we een beetje gelijk oplopen met de IUI ik heb dinsdag de 18e mijn eerste fm. Moet je ook hormonen spuiten?? wens je alvast heel veel succes!!!!

-X-
@iedereen, bedankt voor de lieve reacties! Het is ook zo, iui is al zwaar, dat weten we hier (helaas) allemaal en dan nog stress van alles en nog wat erbei en vooral financieel hakt er bij mij erg in, meteen allemaal zorgen maken over alles :(

Knuffel terug allemaal!!!

@i31, zo dat is voor jou ook mega zwaar zeg! Fijn dat je rustig wordt van de kruiden. Hoop echt dat t binnekort allemaal goed komt en je mannetje werk vind en jullie 2e huis verkocht wordt, wat zal er dan een last van je afvallen he? Het is niet eerlijk he dat we ons niet voor de volle 100% op het zwanger worden kunne storten :( Dat is eigenlijk wel nodig he...

@Jemie, succes woensdag, Duim voor je!!!

@Roosje99, welkom terug!! Leuk dat je weer mee komt schrijven

Ja bij ons in het zh adviseren ze ook 2 dagen voor de inseminatie geen zaadlozing te hebben... dat zou het beste zijn zeggen ze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven