Ik ben zo bang... deel 7
zondag 19 december 2010 om 10:13
Deel 7 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.
Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.
Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.
Van praten over werk tot problemen met kolven, van tumorbevriezen tot hondenfoto's, van kerstballen tot iPhones: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.
Deel 6 staat hier.
Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.
Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.
Van praten over werk tot problemen met kolven, van tumorbevriezen tot hondenfoto's, van kerstballen tot iPhones: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.
Deel 6 staat hier.
zondag 2 januari 2011 om 15:29
Phoehee, ik heb met O&N wel een glas (of meerdere glazen) champagne genomen.
Nu ik niet aan de chemo ben kan het ook bst.
Maar ik drink verder bijna nooit, mijn lijf kan er niet zo heel goed meer tegen.
Sjur, ik hou wel van eigenwijs
Inderdaad, het houdt de boel wel levendig, meet meerdere koppige eigenwijze types bij elkaar.
Nu ik niet aan de chemo ben kan het ook bst.
Maar ik drink verder bijna nooit, mijn lijf kan er niet zo heel goed meer tegen.
Sjur, ik hou wel van eigenwijs
Inderdaad, het houdt de boel wel levendig, meet meerdere koppige eigenwijze types bij elkaar.
zondag 2 januari 2011 om 16:33
Heeft een van jullie gisteravond Ronald Goedemondt gezien? zulk lachen wij, het was echt hylarisch http://humortv.vara.nl/pg.82.ronald-goedemondt.html
had nog niet eerder iets van hem gezien, maar hij is zeker de moeite waard
had nog niet eerder iets van hem gezien, maar hij is zeker de moeite waard
zondag 2 januari 2011 om 19:17
Goedenavond lieve dames
Ik ben weer thuis. Vandaag niemand op de pantoffels weggestuurd
En Fee is gearriveerd
Dus mijn dag is helemaal goed.
Gelukkeling ik ga die Ronald vandaag terugkijken, heb hem opgenomen
Bo, wij hadden ook niets in de staatsloterij. Hoewel 15 euro (op anderhalf lot), dus we gaan voor de hoofdprijs in Januari
Ik ben weer thuis. Vandaag niemand op de pantoffels weggestuurd
En Fee is gearriveerd
Dus mijn dag is helemaal goed.
Gelukkeling ik ga die Ronald vandaag terugkijken, heb hem opgenomen
Bo, wij hadden ook niets in de staatsloterij. Hoewel 15 euro (op anderhalf lot), dus we gaan voor de hoofdprijs in Januari
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
zondag 2 januari 2011 om 19:59
Kan niet Its, die hoofdprijs is al voor ons. Wij hadden 12,50 op twee halve loten met oudjaar, beetje jammer, ik had al helemaal uitgedacht wat ik met die 500.000 zou gaan doen, ik was daar best al tevreden mee geweest
Vriend zit Dakar te kijken, ik ga zo boer zoekt vrouw kijken en dan is het alweer tijd om te gaan slapen en weer te gaan werken in 2011. Het is jammer dat die vrije dagen zo snel voorbij zijn.
Zoebie, fijn dat het al wat minder pijn gaat doen. Kun je morgen wel werken, of heb je daar wel echt 2 handen voor nodig?
Bo, heb je lekker gewandeld vandaag? Was dat weer de eerste keer na de operatie dat je uitgebreid naar buiten ging?
Phoehee, jij gaat er ook voor hè, lekker zoeken naar wat nieuws? Hopelijk brengt 2011 voor jou ook weer een leuke nieuwe baan, of leuke opdrachten voor jezelf!
Luonto, ben je alweer veilig thuis? Was het leuk in Parijs?
Its, wat een mooie tekening heeft dat beestje! Heet ze in het echt ook fee?
Ik ga lekker yoghurt met stoofpeertjes pakken. Na de toastjes vanmiddag hadden we geen behoefte meer aan avondeten, maar ik krijg nu wel weer trek! Fijne avond allemaal!
Vriend zit Dakar te kijken, ik ga zo boer zoekt vrouw kijken en dan is het alweer tijd om te gaan slapen en weer te gaan werken in 2011. Het is jammer dat die vrije dagen zo snel voorbij zijn.
Zoebie, fijn dat het al wat minder pijn gaat doen. Kun je morgen wel werken, of heb je daar wel echt 2 handen voor nodig?
Bo, heb je lekker gewandeld vandaag? Was dat weer de eerste keer na de operatie dat je uitgebreid naar buiten ging?
Phoehee, jij gaat er ook voor hè, lekker zoeken naar wat nieuws? Hopelijk brengt 2011 voor jou ook weer een leuke nieuwe baan, of leuke opdrachten voor jezelf!
Luonto, ben je alweer veilig thuis? Was het leuk in Parijs?
Its, wat een mooie tekening heeft dat beestje! Heet ze in het echt ook fee?
Ik ga lekker yoghurt met stoofpeertjes pakken. Na de toastjes vanmiddag hadden we geen behoefte meer aan avondeten, maar ik krijg nu wel weer trek! Fijne avond allemaal!
zondag 2 januari 2011 om 21:33
zondag 2 januari 2011 om 21:39
Zaterdag is mijn vriend jarig en hij wil Aziatisch eten. Ik maak dezelfde garnalen als met kerst (garnalen kokoskerrie met garam masala, citrusblaadjes en koriander), gesmoorde kip met gember en steranijs en ik wil nog een rundergerecht maken. Rendang zit eigenlijk teveel kokos in, waardoor mijn moeder het niet lekker vindt. Dus, heeft iemand een ander idee? En hoe smaakt tamarinde? Ik heb een recept dat me wel lekker lijkt, maar ik kan niet goed bepalen hoe het gaat smaken met die pasta erin.
En ik "moet" een slagroomtaart maken die helemaal is ingepakt met marsepein en versierd met slagroom uiteraard. En een appeltaart. En dan voor op zijn werk een chocoladetaart van fifteen van Jamie Oliver en een kwarktaart ofzo. Ben benieuwd kan ik alvast oefenen voor mijn eigen verjaardag. Dat is "al" over precies 4 weken. Wat zal ik dan eens maken?
En ik "moet" een slagroomtaart maken die helemaal is ingepakt met marsepein en versierd met slagroom uiteraard. En een appeltaart. En dan voor op zijn werk een chocoladetaart van fifteen van Jamie Oliver en een kwarktaart ofzo. Ben benieuwd kan ik alvast oefenen voor mijn eigen verjaardag. Dat is "al" over precies 4 weken. Wat zal ik dan eens maken?
zondag 2 januari 2011 om 21:56
Wat een lekkere dingen zie ik voorbij komen Ing. Ik denk dat ik over zes weken ben dichtgegroeid. Tenminste als die sneeuw niet 'snel weg gaat. 't Is hier nog steeds te glad buiten. Dus ik waag het nog even niet. Ik kan niet werken en mag geen auto rijden met gips. Ben dus mooi voor weken aan huis gebonden. Ik ben het nu na twee dagen al helemaal zat.
zondag 2 januari 2011 om 22:03
Je bent wat van plan Ing! Klinkt wel superlekker allemaal, mjam
Tamarinde smaakt een beetje zurig, weet niet of je (moeder) daarvan houdt? Anders is er maar 1 optie: het vooraf een keer klaarmaken als test (had ik dat nou maar gedaan met de taart uit het kerstmenu ). Maarreh, zijn het kroonjaren die jullie gaan vieren, dat je zo uitgebreid gaat koken?
Ik heb vanavond de restjes weggekookt: couscous met rozijnen en een roast van wortel, pompoen en spekjes erdoor geroerd. Pompoen, wortel en spekjes met kruiden als kurkuma, kummel en kerrie (en peper/zout uiteraard) eerst een uur in de oven, en op het laatst alles door elkaar roeren. Smaakte niet verkeerd, moet ik zeggen, voor zomaar een uitprobeersel. Koelkast open, kijken wat er ligt en improviseren maar!
Tamarinde smaakt een beetje zurig, weet niet of je (moeder) daarvan houdt? Anders is er maar 1 optie: het vooraf een keer klaarmaken als test (had ik dat nou maar gedaan met de taart uit het kerstmenu ). Maarreh, zijn het kroonjaren die jullie gaan vieren, dat je zo uitgebreid gaat koken?
Ik heb vanavond de restjes weggekookt: couscous met rozijnen en een roast van wortel, pompoen en spekjes erdoor geroerd. Pompoen, wortel en spekjes met kruiden als kurkuma, kummel en kerrie (en peper/zout uiteraard) eerst een uur in de oven, en op het laatst alles door elkaar roeren. Smaakte niet verkeerd, moet ik zeggen, voor zomaar een uitprobeersel. Koelkast open, kijken wat er ligt en improviseren maar!
zondag 2 januari 2011 om 22:25
Ohjeetje, niet werken? Hoe zit dat met die ziektedagen? Je mocht toch een bepaalde periode niet ziek worden nu?
Het is geen kroonjaar, mijn vriend wordt 28 en ik 27. Mijn vriend viert zijn verjaardag niet graag, maar wil graag met onze twee families eten; mijn twee broers, mijn zusje en misschien haar vriendje, mijn ouders, zijn ouders, zijn zus en haar vriend. We zijn dus met nogal wat mensen. En dan zijn er allemaal allergieën en dingen die men niet lust. Lekker ingewikkeld dus
Ik heb geen tijd meer om de recepten te oefenen. Ik ga dus toch maar op zoek naar een recept voor oosters stoofvlees ofzo.
Jouw eten klinkt ook heerlijk sjur!
Het is geen kroonjaar, mijn vriend wordt 28 en ik 27. Mijn vriend viert zijn verjaardag niet graag, maar wil graag met onze twee families eten; mijn twee broers, mijn zusje en misschien haar vriendje, mijn ouders, zijn ouders, zijn zus en haar vriend. We zijn dus met nogal wat mensen. En dan zijn er allemaal allergieën en dingen die men niet lust. Lekker ingewikkeld dus
Ik heb geen tijd meer om de recepten te oefenen. Ik ga dus toch maar op zoek naar een recept voor oosters stoofvlees ofzo.
Jouw eten klinkt ook heerlijk sjur!
zondag 2 januari 2011 om 22:43
Die ziekteperiode ben ik vanaf half november voorbij Ing. Ze kunnen me niets maken. Maar ik vind het wel rot. Baal er ook best wel van. Ben benieuwd hoe het morgen gaat als Jan gaat werken.
Wat een hoop eters krijg je, maar wel gezellig.
Sjur jou eten klinkt anders ook niet slecht.
Ik denk dat wij ons moeten behelpen voorlopig.
Wat een hoop eters krijg je, maar wel gezellig.
Sjur jou eten klinkt anders ook niet slecht.
Ik denk dat wij ons moeten behelpen voorlopig.
zondag 2 januari 2011 om 22:51
Is het dan misschien een idee om eens bij een toko binnen te wandelen en te vragen of zij wellicht ideeën hebben? Toko's zat toch, in het amsterdamse? En anders zit in de winkelstraat hier om de hoek een goede! Een stoof met rijst, seroendeng, kroepoek en die bittere koek (weet ff niet meer hoe die heet, heb ik vast verdrongen want ik vind t niet lekker...) en eventueel sperzieboontjes ofzo erbij... komt helemaal goed!
zondag 2 januari 2011 om 23:28
Dus ze lusten helemaal geen cocosmelk Ing? anders heb ik wel een heerlijk recept, wij eten het vaak.
http://www.youtube.com/watch?v=6nP0p-AQiEU
http://www.youtube.com/watch?v=6nP0p-AQiEU
maandag 3 januari 2011 om 07:57
Ik lust geen cocos maar wel cocosmelk dus het kan wel!
Sjur dat zijn nog eens restjes! Wij aten ook restjes, rode kool uit een potje, groenteballetjes en friet. We waren vergeten om voor de 2e ook eten te kopen.
Ingmagh wat een boel werk!
Zoeb gaat er ook geen bus ofzo dat je weg kan?De sneeuw gaat weg dus dan kan je wandelen.
Ik moet gaan, werken.
Sjur dat zijn nog eens restjes! Wij aten ook restjes, rode kool uit een potje, groenteballetjes en friet. We waren vergeten om voor de 2e ook eten te kopen.
Ingmagh wat een boel werk!
Zoeb gaat er ook geen bus ofzo dat je weg kan?De sneeuw gaat weg dus dan kan je wandelen.
Ik moet gaan, werken.
maandag 3 januari 2011 om 09:27
maandag 3 januari 2011 om 09:41
Goedemorgen
Ingh, wat ga je creatief doen met die taarten. Ik doe het je niet na
Ik at gelukkig op het werk, itsman had boterham met ei. Ook wij hadden weer eens niet gedacht aan het feit dat 1 januari een zaterdag was
Gelukkeling, ik heb niet in mijn broek gepiest maar wat is die man geweldig
Ik hoef hier alleen een onmogelijke was te doen, naar mensendieck, en genieten van Fee en de rest van de katten
Ingh, wat ga je creatief doen met die taarten. Ik doe het je niet na
Ik at gelukkig op het werk, itsman had boterham met ei. Ook wij hadden weer eens niet gedacht aan het feit dat 1 januari een zaterdag was
Gelukkeling, ik heb niet in mijn broek gepiest maar wat is die man geweldig
Ik hoef hier alleen een onmogelijke was te doen, naar mensendieck, en genieten van Fee en de rest van de katten
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
maandag 3 januari 2011 om 09:53
Tegelijk Its, ja he wat een onnoemelijke ouweh**** ik had er eerlijk gezegd niks van verwacht, maar we hebben ons tranen zitten lachen.
Ik had wel aan eten kopen gedacht, want op mijn lijstje stond :voor drie dagen eten! Hutspot met draadjesvlees (uit de vriezer), 's ochtends aardappeltjes al geschild, man heeft de pan aangezet, met het kookwekkertje er naast en ik was om kwart over 6 thuis om het af te gieten en te stampen.
Zoebie wat balen dat je zo weinig kunt met een arm, ik heb met je te doen. Ik zie ook niet hoe je zou moeten koken met een arm, je kunt geen aardappeltje schillen. Kan je iets vasthouden tussen je vingers van je rechterhand? of zit dat als een klomp gips aan elkaar vast?
Ik had wel aan eten kopen gedacht, want op mijn lijstje stond :voor drie dagen eten! Hutspot met draadjesvlees (uit de vriezer), 's ochtends aardappeltjes al geschild, man heeft de pan aangezet, met het kookwekkertje er naast en ik was om kwart over 6 thuis om het af te gieten en te stampen.
Zoebie wat balen dat je zo weinig kunt met een arm, ik heb met je te doen. Ik zie ook niet hoe je zou moeten koken met een arm, je kunt geen aardappeltje schillen. Kan je iets vasthouden tussen je vingers van je rechterhand? of zit dat als een klomp gips aan elkaar vast?
maandag 3 januari 2011 om 10:37
Ik kan nog geen broodje opensnijden. Geen kracht in de vingers van mijn rechterhand. Probeer het maar eens. Ik heb het open moeten friemelen met links. Zelfs boter smeren met een hand lukt niet echt. Ik ga toch proberen in mijn uppie te douchen. Maakt niet uit als ik er lang over doe. Dat vind ik wel het eerste wat moet gaan lukken.
En ik word inmiddels laaiend als iemand zegt dat ik nu toch wel een ouwe doos aan het worden ben. Wat heeft dat er nu mee te maken. Denken zeker dat ze leuk zijn. Grrrr
En ik word inmiddels laaiend als iemand zegt dat ik nu toch wel een ouwe doos aan het worden ben. Wat heeft dat er nu mee te maken. Denken zeker dat ze leuk zijn. Grrrr
maandag 3 januari 2011 om 10:47
Sterkte vandaag Zoeb, als ik een beetje in de buurt woonde kwam ik even helpen hoor. Nee ze zijn niet leuk. Jij een ouwe doos hihi, daar klopt niks van, ik wil ze wel eens zien op jouw leeftijd, ik doe je ook al niet na dus.....................
Hopelijk ga je steeds meer kunnen met alleen je linkerarm, het went wel, ik had met die schouder ook in het begin erge moeite, maar die linkerhand werd al snel beter.
Ik ga nu de oliebollen er weer af sporten, later....
Hopelijk ga je steeds meer kunnen met alleen je linkerarm, het went wel, ik had met die schouder ook in het begin erge moeite, maar die linkerhand werd al snel beter.
Ik ga nu de oliebollen er weer af sporten, later....
maandag 3 januari 2011 om 10:51
Goedemorgen, nou hèhè, ik kan er weer op, op de site.
Gisteravond lag alles er ineens uit ook nog, wat een gedoe de laatste tijd!
Ik heb het onverwachts druk, we waren vergeten dat EDF langs zou komen voor de definitieve aansluiting van de zonnepanelen, en nu moet ik nog van alles regelen bij het gemeentehuis hier (dat natuurlijk pas om 14u opengaat op maandag, grrrrr).
Ik heb ze gebeld of ze dus na 14u kunnen komen, maar als echte Fransen kunnen ze dat niet beloven
Verder wil ik vandaag de badkamer schoonmaken dus ik heb het druk
Zoeb, wat rot dat je geen kracht hebt in je hand.
Ik weet nog van toen met de Gemox hoe ontzettend rot het is als je je handen niet goed kan gebruiken.
Dat weet je pas echt als het je gebeurt!
En inderdaad, wat een debiele opmerkingen over dat ouder worden; die gebroken pols heeft nou niet bepaald iets te maken met je leeftijd!!
Ingmagh, ik heb het water in mijn mond lopen
Maar meid, wat moet jij een hoop koken en voorbereiden zeg, dat is hartstikke veel werk!
Phoehee, ik heb precies hetzelfde: ik hou niet can kokos, maar wel van kokosmelk Is wel handig ook, het zit in veel aziatische gerechten tenslotte.
Oh jee, de bel, als dat EDF nou maar niet is!
Gisteravond lag alles er ineens uit ook nog, wat een gedoe de laatste tijd!
Ik heb het onverwachts druk, we waren vergeten dat EDF langs zou komen voor de definitieve aansluiting van de zonnepanelen, en nu moet ik nog van alles regelen bij het gemeentehuis hier (dat natuurlijk pas om 14u opengaat op maandag, grrrrr).
Ik heb ze gebeld of ze dus na 14u kunnen komen, maar als echte Fransen kunnen ze dat niet beloven
Verder wil ik vandaag de badkamer schoonmaken dus ik heb het druk
Zoeb, wat rot dat je geen kracht hebt in je hand.
Ik weet nog van toen met de Gemox hoe ontzettend rot het is als je je handen niet goed kan gebruiken.
Dat weet je pas echt als het je gebeurt!
En inderdaad, wat een debiele opmerkingen over dat ouder worden; die gebroken pols heeft nou niet bepaald iets te maken met je leeftijd!!
Ingmagh, ik heb het water in mijn mond lopen
Maar meid, wat moet jij een hoop koken en voorbereiden zeg, dat is hartstikke veel werk!
Phoehee, ik heb precies hetzelfde: ik hou niet can kokos, maar wel van kokosmelk Is wel handig ook, het zit in veel aziatische gerechten tenslotte.
Oh jee, de bel, als dat EDF nou maar niet is!
maandag 3 januari 2011 om 11:06
je begint nou wel een beetje oud te worden zoeb Nee hoor, als je nou 86 zou zijn zou dat inderdaad verklaren dat je wat vaker wat breekt. Maar op je 33e? Nee
Ik vind het eigenlijk wel meevallen hoor, wat er moet gebeuren. Dit is bovendien nog op een zaterdag ook. Vorig jaar zat ik op een vrijdag met drie verschillende stamppotten en een heleboel bakjes met spekjes, kaasblokjes in verschillende soorten, mosterd, piccalily, ananas en noem maar op en toen kwamen schoonouders niet omdat vriend het niet goed had doorgegeven en mijn ouders niet omdat het zo glad was...
Ik zit er alleen nu al mee dat ik voor de 30e weer wat origineels moet verzinnen Ik denk dat ik mijn moeder maar even bel over die kokosmelk en dan misschien toch rendang ga maken. Dan lust mijn moeder immers de kip en de garnalen wel.
Ik ben er nu al mee bezig en ik moet eerst nog 5 dagen werken, kun je nagaan! (en een cadeautje heb ik ook nog niet..)
Is het de EDF Bo, want dat zou mooi kut zijn. Ik hoop dat het in ieder geval lekker weer is bij je. Hier schijnt voor de tweede dag de zon. Ziet er prachtig uit buiten!
Ik vind het eigenlijk wel meevallen hoor, wat er moet gebeuren. Dit is bovendien nog op een zaterdag ook. Vorig jaar zat ik op een vrijdag met drie verschillende stamppotten en een heleboel bakjes met spekjes, kaasblokjes in verschillende soorten, mosterd, piccalily, ananas en noem maar op en toen kwamen schoonouders niet omdat vriend het niet goed had doorgegeven en mijn ouders niet omdat het zo glad was...
Ik zit er alleen nu al mee dat ik voor de 30e weer wat origineels moet verzinnen Ik denk dat ik mijn moeder maar even bel over die kokosmelk en dan misschien toch rendang ga maken. Dan lust mijn moeder immers de kip en de garnalen wel.
Ik ben er nu al mee bezig en ik moet eerst nog 5 dagen werken, kun je nagaan! (en een cadeautje heb ik ook nog niet..)
Is het de EDF Bo, want dat zou mooi kut zijn. Ik hoop dat het in ieder geval lekker weer is bij je. Hier schijnt voor de tweede dag de zon. Ziet er prachtig uit buiten!