Verschil Nespresso en Nescafe?

03-01-2011 19:28 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort gaat mijn Senseo de geest geven en wilde alvast weten welk koffiezetding ik hierna ga aanschaffen. Helaas, snap er niks meer van. Je hebt dus Nespresso met leuke meneer Clooney en dan heb je ook nog iets van Nescafe, volgens mij de DolceGusto ofzo. Is dat allemaal hetzelfde, kunnen daar dezelfde cupjes in of zijn het twee verschillende systemen?

Zeg niet dat ik een echt espresso-apparaat aan moet schaffen, want dat vind ik te veel gedoe, daar drink ik te weinig koffie voor. Vast veel lekkerder, maar ik denk dat zo'n ander systeem ookal een verbetering is na 6 jaar Senseo. Wie heeft er raad?
twee keer drukken op hetzelfde cupje dus.
@Marels, een ristretto is een shot koffie, minder nog dan een espresso. Als je daar meer water bij laat lopen is het geen ristretto meer. In feite word het dan een lungo ja.
Dat zeg ik net Tutje

Ik heb een goedkoper apparaat, ik moet zelf nog een keer extra op het knopje drukken om hem weer uit te zetten.

Dus ik laat het water lekker een beetje langer doorlopen, dan heb ik een gewone lungo van bijvoorbeeld een arpeggio.

Limited amandel heb ik nog niet geprobeerd! Dan moet ik die eens halen! Smaakt dat echt naar amandel?!

Ik vind de meeste specials/limiteds wel lekker trouwens. Ben ook erg fan van de Rosabaya.
668, the neighbour of the Beast
quote:Marels schreef op 03 januari 2011 @ 20:11:

Ik maak trouwens van de meeste smaken iets tussen espresso en lungo in

ik ook.

ik heb een simpel apparaat die je zelf stop moet zetten bij ieder kopje.

Mijn ex heeft de oude (duurdere) gehouden waar wel een klein en grote kop knop op zat maar dit gaat ook helemaal prima.
quote:dreamlogic schreef op 03 januari 2011 @ 20:13:

Een ristretto is een shot koffie, minder nog dan een espresso. Als je daar meer water bij laat lopen is het geen ristretto meer. In feite word het dan een lungo ja.

Ik drink dan ook geen ristretto

Heb mijn nespresso van iemand overgenomen, en daar zaten nog wat cups bij, waaronder een aantal Ristretto's. Die heb ik allemaal aan mijn vader opgevoerd, da's de échte koffiejunk hier in de familie.

Wat ik ook heel fijn vind van Nespresso; de caffeïnevrije varianten smaken wel echt naar koffie. Als ik 's avonds nog een arpeggiootje of wat naar binnen gooi, slaap ik gegarandeerd niet. Met die decaffeinato's heb je daar geen last van, en het smaakt toch gewoon naar koffie. Terwijl ik verder caffeinevrij eigenlijk altijd vies vind.
quote:biebelien schreef op 03 januari 2011 @ 20:15:

[...]

ik ook.

ik heb een simpel apparaat die je zelf stop moet zetten bij ieder kopje.

Mijn ex heeft de oude (duurdere) gehouden waar wel een klein en grote kop knop op zat maar dit gaat ook helemaal prima.

Die heb ik ook, en ik vind het helemaal prima.

Je moet alleen niet te lang de keuken uit lopen als je koffie aan het maken bent, dan wordt het wel eens vervelend
mmm ja de rosabaya

poos teug had je ook van die gifgroene,ook zo lekker.

Marels wij hebben dus hetzelfde soort apparaat.

Toen ik deze kocht had ik het niet door en liep de kamer in terwijl de koffie liep.....

wat een smeerbende toen dat ding dus niet stopte toen het kopje vol was.
ben jij mij???
Ik heb ze allebei: de Nespresso en de Dolce Gusto. De Nespresso hebben we in 2006 al gekocht. We hebben zo'n handmatig model. Die was toendertijd in de aanbieding bij de Mediamarkt en we wilden toch van de Senseo af.

Erg lekkere koffie, alleen het nadeel van Nespresso vind ik toch wel dat je de cupjes alleen online kan bestellen of bij de grotere Bijenkorf filialen kan halen. Aangezien we niet zo heel veel koffie drinken gebeurd het bij ons dan ook regelmatig dat de cupjes "over de datum" zijn (staat een datum op tot wanneer volgens de Nespresso de kwaliteit het best is).

Ik ben zelf erg fan van cappuccino's, latte machiato's etc. Dus de Dolce Gusto leek me ook wel wat. Vond alleen het eerste model niet mooi. Toen de Circolo kwam (en ik toch geld had van m'n verjaardag) heb ik voor mezelf de Dolce Gusto Circolo in het grijs gekocht.

Gelijk bijna alle varianten die er beschikbaar waren gekocht en ik vind het heerlijk! (met uitzondering van de Ice Tea Peach).

En tegenwoordig is er ook Nesquick voor de Dolce Gusto, ook erg lekker. Cupjes zijn gewoon in de winkel te krijgen (op een paar varianten na) en de prijs is ongeveer gelijk aan die van de Nespresso. Als je van gewone koffie houdt kun je het beste voor de Nespresso gaan, maar als je van de wat "luxere" koffies houdt zou ik voor de Dolce Gusto gaan
Die amandel is echt heel erg lekker, net of er een vleugje amaretto doorheen zit, en hij ruikt lekker!
Nespresso... gewone koffie? Heiligschennis!
Ik denk het

Doe je maar één keer he? Nou ja....

Gifgroene dat is voor mijn nespressotijd, denk ik...

Ik heb als specials de Rosabaya, de Dulsao en de Indriya. Die laatste was er geloof ik ook weer één die ik voor mijn vader gekocht had.
die Indriya vond ik niet lekker... te bitter. Ik heb die knalroze cupjes helaas gemist, alleen voor het kleurtje had ik die wel willen hebben/
Je hebt twee manieren om koffie caffeine vrij te maken.

Men zegt dat er bij het caffeine vrij maken met water, meer smaak bewaart blijft. De chemische methode zou er voor zorgen dat er juist meer smaak verloren gaat.

Het caffeine vrij maken gebeurt echter voordat de bonen gebrand worden en juist dat proces geeft smaak aan de bonen.

Dat de meeste mensen caffeine vrije koffie niet lekker vinden zal wel te maken hebben met de kwaliteit van de bonen. Daar zitten veel meer gradaties in dan men vaak denkt.
Ik zie die amandel niet staan op de Nespresso club?

Doe eens een linkje?
Ik heb sinds 2 maandjes de Dolce Gusto. Ben helemaal verslaafd!

Alle smaken zijn heerlijk.. en als je van normale koffie houdt ( dus niet van te zoet) gewoon de cafe lungo gebruiken. Heeft de normale koffie smaak! Ik ben zelf helemaal gek van de Latte, Cappucino en de Ice cappuchino. Ik lees hier dat er wordt gezegd dat de Nespresso duurder is, maar als je uitgaat van 8 kopjes voor 4,95, dan lijkt het mij toch wat duurder om Dolce Gusto te drinken! ( hier wel uitgegaan van Latte en capppucino). De normale cafe lungo en de espresso is omgerekend zo'n 30 eurocent.

Ook hier gaan cups in, die door middel van een gaatje en warm water ervoor zorgen dat je koffie krijgt. De smaak is erg lekker, geen veredelde oploskoffie, zoals hier stond! Voor de normale koffie gebruik je 1 cup, voor de latte, cappucino, moccachino etc. gebruik je er 2.

Volgende maand krijgen we het nespresso apparaat, aangezien ik een vader heb die hier helemaal gek van is. Benieuwd wat we hier van gaan vinden.. wordt moeilijk om mijn dolce gusto te verslaan
quote:Marels schreef op 03 januari 2011 @ 20:27:

Ik zie die amandel niet staan op de Nespresso club?

Doe eens een linkje?http://www.nespresso.com/ ... ys=nl&lang=nl&xtor=AL-207
Maar dan betaal je dus 1,25 voor een latte of cappucine Chantilly? Belachelijk, dat vind ik dus echt niet grappig meer.

Of zijn het zestien cups voor 4,95 en gebruik jij er dan twee per kopje?

Anyhow, nog duurder dan Nespresso zou ik nooit voor kiezen, omdat ik Nespresso eigenlijk al schofterig duur vind voor een kopje koffie.
Ik denk dat ze niet meer te krijgen zijn omdat het variations 2010 waren

En ik wilde almond en caramel
ow echt waar... das mooi kud want ik wilde ook nog amandel.

Tsk, volgende keer maar groot inslaan ( en op ebay ermee voor de die hard!)
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 03 januari 2011 @ 20:11:

Marels, als je van niet zulke hele sterke koffie houdt, doe dan twee keer klein drukken bij je apreggio ( mijn favo na ristretto)

( en de limited amandel is to die for!)Nog niet geprobeerd, maar die limited vanille is zalig in n latte met slagroom.
Ik heb m er ook niet meer tussen staan.
Ja, je hebt in ieder doosje 16 cupjes. Voor de cappuchino ( en dus ook de latte) zitten er 8 witte en 8 zwarte cupjes in de doos. voor 1 kopje heb je dus een wit ( waar de melk in zit) en een zwart cupje ( waar de koffie in zit) nodig.

Zo kom je dus inderdaad aan een erg hoog bedrag. Het is dan ook alleen koffie die we 1x per dag/ 2 dagen drinken en nooit aan de visite geven De cafe Lungo wordt hier wel regelmatig gedronken..

Was er vanaf het begin al helemaal ' verliefd' op..en aangezien ik voor mijn uitzet aan het sparen ben leek het me handig om iig dit apparaat te vragen voor mijn verjaardag Nu nog een levenslang abonnement op de cupjes
Of ik doe iets verkeerd hoor, dat ik ze niet zie staan op de Club....
Nespresso vind ik geweldig, het online de cup bestellen vind ik trouwens juist ideaal en als je minimaal 200 capsules besteld is het bezorgen gratis (ongeveer 70 euro)

De specials vind ik irritant, die bestel je - vind je heerlijk - en kan je vervolgens niet meer krijgen.... heeeeeeel irritant....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven