Gezondheid alle pijlers

E621 Ve-tsin

05-01-2011 14:15 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ve-tsin helpt mijn darmen op hol.

Ik heb hier op het forum er al veel meer schrijfsels over gelezen.

Kunnen we hier elkaar helpen met het omzeilen van dit spul?

Waar zit het veel in en wat kan beter vermeden worden?
In Chinees eten zit het veel. Is het niet E620? Ik heb er wel eens een topic over gezien.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
OmzIJlen??
quote:Xander68 schreef op 05 januari 2011 @ 14:25:

OmzIJlen?? Spul schijnt ook slecht te zijn voor je hersenen
Xander68 schreef op 05 januari 2011 @ 14:25:

OmzIJlen??

Wat is je probleem, Xander68?
E621 is inderdaad troep. Omzeilen is nogal moeilijk want het zit vrijwel in de meeste bewerkte producten. Dus etiketten lezen!

Het zit in alle chips, sauzen, ik kan hier wel een hele lijst neerzetten, ik kan beter zeggen waar zit het niet in?

Hier komt het niet in huis, maar dat betekent dat je vrijwel alles zelf moet maken en alle etiketten moet lezen.
En natuurlijk in alle kant en klaar maaltijden, pakjes soep, saus, pakken kant en klaar maaltijden etc. etc.
Het helpt mijn darmen ook op hol. Voor zover ik weet zit het voornamelijk in chinees voedsel, dat omzeil ik dus

Ik ben sowieso voorzichtig met gekruid voedsel, koolsoorten, zuivel en ik eet geen varkensvlees.
Hier zie je al een hele lijst: Maar dat is nog maar een beetje:

http://www.goedgeweten.be/ingredienten/e621/*/
quote:Blackdress schreef op 05 januari 2011 @ 14:37:

E621 is inderdaad troep. Omzeilen is nogal moeilijk want het zit vrijwel in de meeste bewerkte producten. Dus etiketten lezen!

Het zit in alle chips, sauzen, ik kan hier wel een hele lijst neerzetten, ik kan beter zeggen waar zit het niet in?

Hier komt het niet in huis, maar dat betekent dat je vrijwel alles zelf moet maken en alle etiketten moet lezen.Het is een smaakopwekker dus volgens mij heb je helemaal gelijk.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Zat het alleen maar in Chinees eten, maar het zit in vrijwel alle gekruide voorverwerkte produkten. Bitterballen, frituurhapjes, Soja saus, Ketjap Manis, Chilisaus, etc. Ga maar eens etiketten lezen
Het is een ontzettend zout goedje wat er voor zorgt dat je alleen maar meer en meer wilt. Waarom heb je niet voldoende aan een schaaltje chips? Juist, door de E621 wil je alleen maar meer eten. Het is een enorme dikmaker.
Alle E-nummers zijn troep. ontzettend verslavend ook.
quote:Gebakje21 schreef op 05 januari 2011 @ 15:00:

Alle E-nummers zijn troep. ontzettend verslavend ook.Dat is nou weer onzin. Sommige heel onschuldige dingkes hebben een E-nummer gekregen: geen troep en ook niet verslavend.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
ja toch wel Tonkje!

Lees: http://mens-en-gezondheid ... chadelijke-e-nummers.html

En ze zijn ook kankerverwekkend ook nog, in Thailand zit het bijna overal in!! Ook in Nederland zit er veel in die zakjes of bakjes met aanmaak noodles!
E621 komt van nature volgens mij voor in oude kaas of parmezaanse kaas. Niets engs aan.

Dat je er gevoelig voor bent is natuurlijk wel vervelend. Verse groenten en vis kopen lijkt mij de beste manier om het te omzeilen (met "ei", dacht ik ?).
T scheelt al weer dat ik bijna niets uit die lijst van BD eet / in huis haal.

Goed etiketten lezen dus.

En E staat er alleen maar voor dat het op een bepaalde lijst staat.

Ik vind het alleen wel fijn om van andere die ook gevoelig zijn voor ve-tsin te horen hoe ik het kan omzeilen
621, mononatrium glutamaat Dit prikkelt smaakpapillen waardoor men meer van het product gaat eten

Komt voor in: soepen, frikadellen, rookworst, gemodificeerd zetmeel en knakworst
Hebben we het nou over E 621 of Ve-tsin? Voor zover ik weet slaan mn darmen alleen maar op hol van het laatste. Op E-nummers let ik nooit. (Al probeer ik uiteraard wel gezond en gevarieerd te eten) Maar bitterballen, ketjap, chilisaus... allemaal in huis

Edit: kant en klare pakjes/zakjes, instant maaltijden, die vieze noodles waar je alleen een scheut kokend water overheen hoeft te doen, cup a soup ed. dan weer niet.

Chips en sausen als mayo, ketchup, curry daarentegen weer wel in huis, maar wordt niet wekelijks gegeten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mononatriumglutamaat
http://lmgtfy.com/?q=e-nummers+schadelijk

Niet alle E-nummers idd, maar een groot scala dus wel!!
quote:_maris_ schreef op 05 januari 2011 @ 15:11:

Hebben we het nou over E 621 of Ve-tsin? Voor zover ik weet slaan mn darmen alleen maar op hol van het laatste. Op E-nummers let ik nooit. (Al probeer ik uiteraard wel gezond en gevarieerd te eten) Maar bitterballen, ketjap, chilisaus... allemaal in huis E621 = ve-tsin = Mononatriumglutamaat
E621 zit altijd in/is het zelfde als: mononatriumglutamaat, msg, glutamaat, glutamaatzuur, plantaardige gehydrogeneerde olien en vetten, gehydrogeneerde eiwitten, gelatine, calcium- of natriumcaseinaat, toegevoegde gist, gistextract, monokaliumglutamaat en sommige maisolien.
quote:Gebakje21 schreef op 05 januari 2011 @ 15:12:

http://lmgtfy.com/?q=e-nummers+schadelijk

Niet alle E-nummers idd, maar een groot scala dus wel!!Het gaat me er niet om wat schadelijk si of niet of welk e-nummer wel en welke niet. Het gaat me om overgevoeligheid voor ve-tsin en hoe daar mee om te gaan.
E621 = Vetsin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven