Ik vertrouw het niet.

05-01-2011 14:39 204 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames. Ik heb advies nodig.

Ik zal het proberen kort te houden..

Ik vertrouw mijn vriend niet! Gisteren kwam het onderwerp vertrouwen ter sprake. Het begon gemoedelijk maar is uitgelopen op ruzie.

Ik ben van mening dat als je elkaar kunt en wilt vertrouwen je geen geheimen voor elkaar mag hebben in een goede relatie.

Op een gegeven moment zei ik tegen hem; dus als je geen geheimen voor me hebt zou ik bij wijze van spreken zomaar in je hotmail mogen kijken? Nee, dat mocht niet, want privé. Ik vroeg wat er dan zo privé was als hij geen geheimen zou hebben, en toen begon hij vaag te doen.

Ik bleef doorvragen en hij kwam met dingen als; mailtjes van lang geleden, en mailtjes van mensen>lees;vrouwen die hij niet kent [?] en over dat er misschien niet alleen mail van vrouwen instaan.[mannen/homo's?].. 't moet niet gekker worden.

Hij schijnt in z'n msnlijst dus ook veel vrouwen te hebben staan, waarvan hij zegt dat hij ze niet eens kent..SURE!

Ook had hij het over een bepaalde site waar die mailtjes dan van af kwamen en ik ben er vandaag achtergekomen dat het een datingsite is. Maar hetgeen wat het meest vraagtekens bij me oproept was dat hij zei dat hij zich zou schamen als ik die mailtjes zou lezen.....

Kortom, hij werd steeds zenuwachtiger en ik mocht onder geen beding in zijn hotmail.

En nu vertrouw ik hem dus niet meer.

Het is het type dat gelijk contact zoekt met andere vrouwen als het even misloopt in een relatie. Maar nu denk ik dat hij dat ook doet terwijl hij samen met mij is.

Hij heeft vaker gelogen in het begin van de relatie maar ondertussen hebben we heel wat hobbels overwonnen en heb hem dus ook moeten leren vertrouwen. En heb dat ook al die tijd gedaan..tot gisteren dus.

Om het verhaal helemaal compleet te maken; ik ben nu enkele weken zwanger en het kindje is zeer welkom!

Mijn vriend is de meeste tijd bij mij [we wonen nog niet samen], maar ik vraag me nu af wat hij doet als hij alleen thuis is..

Het liefst zou ik zijn hotmail kraken, en dat zeer tegen mijn principes in en dan nog zou ik niet weten hoe. Mijn gevoel zegt namelijk dat het helemaal geen onschuldige mails zijn.

Ik begrijp dat zijn hotmail privé is, maar na deze vage antwoorden en zijn zenuwen, ben ik nu zelf een brok zenuwen. En dat is alles behalve goed voor mijn prille zwangerschap.

Dames, wat moet ik doen?

PS; hij mag ten alle tijden in mijn pc, heb niks te verbergen en heb ook geen vage contacten. Ook vraag ik me af waarom hij die mails niet verwijdert als het al van lange tijd geleden is en als het 'niks te betekenen' heeft.

Toch nog een lange post..ik voel de wet van Wuiles al..
quote:Walstro schreef op 05 januari 2011 @ 14:45:

Eens met LunaStar. Brieven van een ander, ook niet van je partner, maak je niet open en lees je niet, net als dagboeken e.d.Er is ook zoiets als briefgeheim. Dat gold vroeger voor fysieke (=papieren) brieven (en uiteraard nu nog steeds), maar ook voor de electronische variant ervan: e-mails.
World of Warcraft: Legion
zolang het daar bij blijft..

hij zit dan iig thuis.. achter de pc..

hij kan ook de kroeg in gaan met zijn vrienden en daar na twee bier lekker geil tegen de bardame gaan praten.... dat hou je ook niet tegen toch?

ik denk dat je gewoon eens rustig moet praten en kijken in hoeverre je het echt een probleem vindt, misschien heeft hij er nooit bij stil gestaan wat jij ervan vindt... en als ie ziet hoezeer je ermee zit is hij best bereid te stoppen... dus.... maak het niet groter dan het is... eerst praten!
niet dubbel klikken dus....
quote:what-is-a-name schreef op 05 januari 2011 @ 16:10:

Waarom zou je vriend eigenlijk op datingsites zitten? Heb je een reden om dat aan te nemen? Klinkt het je niet onwaarschijnlijk? Als je van iemand houdt doe je dat toch niet, of leef ik dan in mijn eigen bubble? Wat is de reden dat jij denkt dat dat waar zou kunnen zijn? Want als jij daar een terechte reden voor hebt kun je dat je vriend gewoon voorleggen. Snuffelen in zijn mail als hij dat niet op prijs stelt zal er alleen voor zorgen dat jullie nog achterdochtiger naar elkaar zullen zijn. Bovendien kun je in mailtjes vaak niet de juiste context zien. En wat als je inderdaad iets tegenkomt, wat ga je dan doen?

Hij staat op zowat elke profielensite die er te vinden is. Dus zal hij ook op datingsites zitten. Hij heeft het zelf toegegeven toch dat er nog mailtjes komen van die betreffende site. Rest mij de vraag; vanwaar die behoefte nog om ingeschreven te blijven staan als we al en tijd een relatie hebben?

En ook als je op profielensites staat aangemeld als single en blijft staan als single [hyves,facebook en weet ik wat allemaal] geeft dat ook te denken natuurlijk.

Wat ik zou doen als ik wat mocht lezen..is mijn conclusie trekken of het nu wel of niet onschuldig is dat wat hij beweert.
quote:hans66 schreef op 05 januari 2011 @ 16:21:

[...]

Er is ook zoiets als briefgeheim. Dat gold vroeger voor fysieke (=papieren) brieven (en uiteraard nu nog steeds), maar ook voor de electronische variant ervan: e-mails.Hans, niemand betwist hier dat mail niet prive zou zijn. Maar geheimzinnig gaan doen, en totaal geen openheid betrachten, dat is geen goede zaak in een relatie. Daarbij gaat het helemaal niet om wettelijk briefgeheim, maar om onderling vertrouwen en openheid naar elkaar toe.
quote:devilsangel75 schreef op 05 januari 2011 @ 16:23:

[...]

Hij staat op zowat elke profielensite die er te vinden is. Dus zal hij ook op datingsites zitten. Hij heeft het zelf toegegeven toch dat er nog mailtjes komen van die betreffende site. Rest mij de vraag; vanwaar die behoefte nog om ingeschreven te blijven staan als we al en tijd een relatie hebben?

En ook als je op profielensites staat aangemeld als single en blijft staan als single [hyves,facebook en weet ik wat allemaal] geeft dat ook te denken natuurlijk.

Wat ik zou doen als ik wat mocht lezen..is mijn conclusie trekken of het nu wel of niet onschuldig is dat wat hij beweert.Ben je daar net achter gekomen? Dat is inderdaad erg vreemd en ik denk inderdaad dat het goed is om verheldering daarvan te vragen en ook aan te geven wat het met jou doet. Ik snap dat je het een lastige situatie vindt en kan me persoonlijk niet goed in de actie van je vriend verplaatsen.
quote:devilsangel75 schreef op 05 januari 2011 @ 16:23:

[...]Hij staat op zowat elke profielensite die er te vinden is. Dus zal hij ook op datingsites zitten. Hij heeft het zelf toegegeven toch dat er nog mailtjes komen van die betreffende site. Rest mij de vraag; vanwaar die behoefte nog om ingeschreven te blijven staan als we al en tijd een relatie hebben?

Wat ik zou doen als ik wat mocht lezen..is mijn conclusie trekken of het nu wel of niet onschuldig is dat wat hij beweert.

Hoe lang hebben jullie al een relatie?

En heb jij hem de vetgedrukte vraag al eens gesteld?
quote:devilsangel75 schreef op 05 januari 2011 @ 16:00:

Waarom ik zwanger ben? Omdat wij ondanks deze issue van elkaar houden! Omdat we het beiden graag willen. En omdat hij nu eenmaal raak geschoten heeft!

Sorry hoor, maar ik heb deze vraag nu al vaker voorbij zien komen en nu kon ik me even niet inhouden.

Je verandert er natuurlijk niets meer aan. Maar is het dan zo vreemd dat je dit soort reacties krijgt? Als je zwanger bent wil je daar toch graag van genieten i.p.v. bezig te zijn om je af te vragen of je vriend, de vader van het kind, wel te vertrouwen is?

Maar goed, ieder z'n ding.

Ik wens je een goede zwangerschap toe en hoop dat je er met je vriend uit gaat komen.
Dat is een ding wat zeker is...

Maar dat heb ik snel in de gaten hoor. Als je bijv. alleen maar 's avonds laat op MSN welkom bent....en dan haak ik ook af.

Maar ik vind het wél vreemd, dat iemand die een relatie heeft, nog (steeds) op datingsites staat. tenzij je elkaar net een paar maanden kent en je al het hele jaar betaald hebt...

Ik zou in elk geval van mijn partner willen weten waarom hij zijn profiel niet op non-actief zet, zeker niet nu jullie een kindje verwachten.
quote:what-is-a-name schreef op 05 januari 2011 @ 16:29:

[...]

Ben je daar net achter gekomen? Dat is inderdaad erg vreemd en ik denk inderdaad dat het goed is om verheldering daarvan te vragen en ook aan te geven wat het met jou doet. Ik snap dat je het een lastige situatie vindt en kan me persoonlijk niet goed in de actie van je vriend verplaatsen.

Nee dat weet ik al lang van die profielensites, en het was/is ook geen issue voor mij. Als hij daar blij van wordt, prima. Ik heb daar totaal niks mee, dus heb zelf geen hyves en dergelijke.

Het issue is en blijft dat hij spastisch doet als ik vraag welke geheimen hij dan wel niet heeft dat zijn hotmail zo privé is. Had hij gezegd; Oh je mag best kijken hoor, had ik niet eens in zijn mail willen kijken. Zo simpel kan het zijn.
quote:devilsangel75 schreef op 05 januari 2011 @ 16:47:

[...]

Nee dat weet ik al lang van die profielensites, en het was/is ook geen issue voor mij. Als hij daar blij van wordt, prima. Ik heb daar totaal niks mee, dus heb zelf geen hyves en dergelijke.

Het issue is en blijft dat hij spastisch doet als ik vraag welke geheimen hij dan wel niet heeft dat zijn hotmail zo privé is. Had hij gezegd; Oh je mag best kijken hoor, had ik niet eens in zijn mail willen kijken. Zo simpel kan het zijn.

Maar hij vind het niet oke. Als mijn man mij vraagt of hij in mijn email account mag kijken zeg ik ook nee. Heb ik dan meteen iets te verbergen. Tenminste iets wat mijn partner ook aangaat?

Je hoeft echt niet alles te delen in een relatie. Ik ga ervanuit dat mijn man zich houdt aan de afspraken die we gemaakt hebben, dat doet hij ook bij mij. En er zijn best dingen die daarbuiten vallen. Met die dingen heb ik dus niks te maken en die hoeft hij ook niet perse te delen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Hij mag zeker zijn geheimpjes hebben. Maar als die geheimen bestaan uit geile mails en veelvuldig contact met andere vrouwen, dan wil ik dat liever weten ja. Het gaat tenslotte om een heel andere toekomst nu dan pakweg een maand geleden.
Ben nu even weg, ben doodmoe en kan wel even een hazenslaapje gebruiken.

In ieder geval bedankt voor de reacties en ik kom er later weer op terug.
Ik denk dat je die mails niet eens hoeft te zien, omdat je al precies weet wat daar allemaal instaat.....
De beste man is nu druk bezig om alle mails te verwijderen... kijk schat, niets aan de hand!

Maar binnen een relatie op datingsites staan, je socialmedia-status op vrijgezel houden... dat is per definitie geen goede zaak, en bijzonder dubieus.
MIjn man heeft zelfs de wachtwoorden van mijn mail, ik heb geen geheimen, kan me ook niks schelen als hij mijn mails leest.

Maar dat vertrouwensverhaal snap ik wel, ik heb 2 jr geleden mijn man betrapt op een geheime email account, puur bij toeval en daar werd ik ook niet vrolijk van( heel voorzichtig gezegd) Msn, vreemde vrouwen, chatten op solomio.nl enz .

Mijn vertrouwen in hem heeft een behoorlijke deuk gehad, dus ik snap je wel...toch ga ik hem niet controleren, daar heb ik nl helemaal geen zin in, als hij me wil belazeren doet hij dat toch wel, maar mocht ik dat echt ontdekken dan vliegt hij er dan wel uit. Er zijn grenzen....
quote:Quinty schreef op 05 januari 2011 @ 16:31:

[...]

Hoe lang hebben jullie al een relatie? Ben er ook benieuwd naar. En hoe hebben jullie elkaar nou leren kennen? Zat ie toen ook in moeilijke periode met iemand anders (ex)?
Kijk, als je hem echt wilt controleren zou je kunnen overwegen een keylogger te installeren. Google daar maar eens op. Maar hou er dan rekening mee dat je dingen gaat tegenkomen die je niet wilt weten. En dan is de vraag: kun jij daarmee omgaan?

Blijf je liever leven in twijfel zoals nu of wil je het zeker weten met alle gevolgen van dien?

Keuze die je zelf moet maken.

En ik zeg dit niet omdat ik vind dat je hem moet controleren, ik zeg alleen als je het perse wilt weten zou dat een optie zijn om het zonder zijn medeweten te kunnen controleren.

Gewoon een tip, geen oordeel over je relatie of over wat je zou moeten doen.

Succes!
quote:devilsangel75 schreef op 05 januari 2011 @ 16:47:

[...]

Het issue is en blijft dat hij spastisch doet als ik vraag welke geheimen hij dan wel niet heeft dat zijn hotmail zo privé is. Had hij gezegd; Oh je mag best kijken hoor, had ik niet eens in zijn mail willen kijken. Zo simpel kan het zijn.O, het gaat over profielensites, ik las datingsites. Toch is het een vreemd signaal wat ik persoonlijk niet leuk zou vinden. Ben je nu wantrouwig omdat je niet in zijn mail mag kijken? Want ik vind het niet zo vreemd dat hij dat misschien liever niet heeft,òf zijn er ook nog andere signalen?
quote:devilsangel75 schreef op 05 januari 2011 @ 14:39:

Ik ben van mening dat als je elkaar kunt en wilt vertrouwen je geen geheimen voor elkaar mag hebben in een goede relatie.

Hier maak je al een denkfout. Als je elkaar kunt en wilt vertrouwen mag je wél geheimen hebben, want dan vertrouw je erop dat die geheimen niet schadelijk zijn voor de relatie. Dat is vertrouwen. Elkaar geen geheimen gunnen, is controleren en geen vertrouwen

Op een gegeven moment zei ik tegen hem; dus als je geen geheimen voor me hebt zou ik bij wijze van spreken zomaar in je hotmail mogen kijken?

Denkfout 2. Je mailt toch ook met vrienden en vriendinnen? Niet alles wat mijn vrienden mij mailen, is bestemd voor de ogen van mijn partner

Ik bleef doorvragen en hij kwam met dingen als; mailtjes van lang geleden, en mailtjes van mensen>lees;vrouwen die hij niet kent [?] en over dat er misschien niet alleen mail van vrouwen instaan.[mannen/homo's?].. 't moet niet gekker worden.

Dus vooor hij je kende heeft hij op een datingsite gestaan of misschien op een sexdatingsite, en misschien ook wel met mannen gemaild. Tja, dat kan even slikken zijn, maar is geen reden om hem nu niet te vertrouwen toch?

En nu vertrouw ik hem dus niet meer.

en dat is je eigen schuld

Het is het type dat gelijk contact zoekt met andere vrouwen als het even misloopt in een relatie.

Hoe weet je dat?

Hij heeft vaker gelogen in het begin van de relatie

dus je vertrouwde hem al niet, blijkbaar met reden

Om het verhaal helemaal compleet te maken; ik ben nu enkele weken zwanger en het kindje is zeer welkom!

Dus je vertrouwde hem al niet, maar bent zwanger en het kindje is zeer welkom. Ben je bereid het alleen te doen?

Dames, wat moet ik doen?

OF: hem vertrouwen OF: hem dumpen

Toch nog een lange post..ik voel de wet van Wuiles al..

Ik ook
Ik vind het allemaal een beetje politiek correct dat velen in dit geval vinden dat mails privé zijn, want als ik TO was zou ik ook willen weten wat er in stond, al denk ik dat ik wel zou kunnen raden wat de globale inhoud zal zijn.

Ik lees in ieder geval genoeg rare dingen om te begrijpen waarom TO het niet pluis vindt.

Ze kan dit beter nu weten dan wannneer de baby er is en dus zou ik aandringen op openheid, hetzij mondeling hetzij schriftelijk.
Alleen de OP gelezen: Wat doe je nog bij iemand die je niet vertrouwt? Geen basis voor een relatie lijkt me.
quote:iris1969 schreef op 05 januari 2011 @ 17:39:

Ik vind het allemaal een beetje politiek correct dat velen in dit geval vinden dat mails privé zijn, want als ik TO was zou ik ook willen weten wat er in stond, al denk ik dat ik wel zou kunnen raden wat de globale inhoud zal zijn.

Ik lees in ieder geval genoeg rare dingen om te begrijpen waarom TO het niet pluis vindt.

Ze kan dit beter nu weten dan wannneer de baby er is en dus zou ik aandringen op openheid, hetzij mondeling hetzij schriftelijk.

Nouja, er staat geloof ik dat die mails van LANG GELEDEN zijn. Dus dan zijn die niet interessant.

Maar zij vertrouwt hem niet. En ik kan me voorstellen dat dat geheel terecht is, als ik het verhaal zo lees. En volgens mij weet TO dat zelf ook wel. En dat is wel interessant.

En reden genoeg om ermee te stoppen, lijkt me.
quote:devilsangel75 schreef op 05 januari 2011 @ 14:39:

Ook had hij het over een bepaalde site waar die mailtjes dan van af kwamen en ik ben er vandaag achtergekomen dat het een datingsite is. Maar hetgeen wat het meest vraagtekens bij me oproept was dat hij zei dat hij zich zou schamen als ik die mailtjes zou lezen.....

Kortom, hij werd steeds zenuwachtiger en ik mocht onder geen beding in zijn hotmail.

En terecht als ik aan zo'n kruisverhoor onderworpen zou worden zou ik ook zenuwachtig worden.

Ik zou eerder vragen of hij ergens over wou praten, want als hij al aangeeft dat hij zich zou schamen, lijkt het me dat er meer/iets anders aan de hand is dan waar jij hem van verdenkt.
Ik denk zelf in de richting van homo-erotische mails en/of chats en schaamt hij zich daar voor, maar wellicht zit ik er helemaal naast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven