Burnout?

22-08-2010 00:39 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb altijd gedacht hoe kan je nou overspannen raken/burnout raken als je in een winkel werkt.Stress kende ik niet, tuurlijk hard werken en deadlines halen wel, maar dat vond ik heerlijk,maar ook maakte ik me nooit zo druk, wat vandaag niet afkwam kwam morgen wel, maar eigenlijk kwam alles ( meestal) wel vandaag af.

En nu u ben ik op, gewoon helemaal kapot, slaap slecht , kan me niet concentreren en ben gewoon volledig de draad kwijt.

Ik weet nu niet zo goed wat ik hier mee aan moet.

Even een mijn verhaal in het kort, met niet al te veel details ivm herkenning.

werk al ruim 13 jaar bij dezelfde werkgever, prima naar mijn zin, af en toe wel eens minder leuke tijden, maar toch altijd met veel plezier naar het werk gegaan,

Ik ben heel trouw aan mijn werkgever en wil me eigenlijk niet ziek melden, maar hoe hou ik dit vol? ik ga dinsdag weer een gesprek met mijn leidinggevende aanvragen om dit te vertellen. Ik hoop dat we dan samen een oplossing kunnen vinden en daar ga ik eigenlijk van uit.

Verder zit ik een beetje te dubben of ik naar de huisarts moet gaan. Ik weet het antwoord eigenlijk wel, gewoon gaan dus, maar wat ga ik zeggen? ik moet altijd als ik bel voor een afspraak doorgeven wat er aan de hand is, moet ik dan gewoon zeggen dat ik denk dat ik ee burnout heb? ik ben altijd bang dat mensen dan denken, oh daar heb je er weer een die al weet wat ze heeft.

Sorry dat het misschien een warrig en lang verhaal is, maar ik ben gewoon zo van de kaart ik kan het ook niet helemaal helder deken en formuleren allemaal.

Wie heeft er ook een burnout( gehad) en hoe is het gegaan. En dan bedoel ik voornamelijk hoe is je ziekmelding gegaan en wat heb je gezegd, zowel tegen je leidinggevende als tegen de huisarts?

Als het niet helemaal duidelijk is,laat het maar weten, dan zal ik het proberen duidelijker te maken

groetjes

Ik heb even een deel van mijn post weggehaald, ben bang toch herkend te worden
Oh, en morgen wil ik een les body & mind volgen in de sportschool. Nee, dat zou ik kunnen doen
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-01-2011 09:21
Reden: reclame verwijderd
% gewijzigd

Geenpaniek, ik vind het fijn als mensen komen vertellen hoe ze uit hun burnout zijn gekomen, maar in jouw geval geeft het nogal een nare bijsmaak. Als ik je een tip mag geven, héél snel die spam/reclame uit je post halen, voordat je een ban krijgt opgelegd.
anoniem_117173 wijzigde dit bericht op 06-01-2011 13:26
Reden: ff wat tekst & uitleg bij de smiley
% gewijzigd
Hoi

Ik weet ook niet wie zn fout het was, van mijn baas of van degene met wie ik een afspraak had,dat die het niet doorgegeven heeft aan zijn vervanger,dat kan ook.

Maar mijn baas zou er voor zorgen dat de afspraak geregeld zou zijn, ik vroeg nog of ikzelf even zou bellen of langs gaan, maar nee hij zou alles regelen. Als dan blijkt dat het vandaag niet kan omdat hij er niet is, had baas dat door moeten geven.want ik heb niets aan die vervanger, die wist zich er geen raad mee.

EN als ik gister nog jankend bij baas zit en heb verteld,heel duidelijk, hoe moeilijk ik het vind en alles, dan ben ik in mijn ogen gewoon een *piep* als je zo laks met iemand omgaat en dan zie ik dat zeker als pesten. Daarbij komt dat meneer 2 weken vakantie heeft, zn goed recht hoor, maar ik kan nu 2 weken hier niets mee doen met hem. Ik heb het wel al gemaild naar de pa,maar ja ook een week vrij...

Ik belmorgen wel naar mijn nieuwe werk plek en maak voor volgende week een afspraak,ben dr klaar mee.

Abc, ik hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen en je wat beter voelt.

Maris, kan me voorstellen dat je vakantie je zo bezig houd, ik moet er op dit moment niet aan denken.goeie tips denk ik van je mw.

Ik ben geslaagd bij de ikea,heb lekker alles van mams gehad,zo lief!! nieuw servies enwat spullies omhet gezellig te maken,kaarsen enzo.

nu ben ik moe.

Heb 2dagen die medicijnen geslikt,vandaag niet, maar daar word ik denk ik ook heel moe van. weet niet echt of het me kalmer maakt,want heb me toch nog druk zitten maken afgelopen dagen,maar wel heel moe dus
-
Oh nee lief, wat kl*te... wil je er iets meer over vertellen? Hoeft niet hoor, als je niet wilt... of wanneer je iets rustiger bent... maar misschien is even van je af schrijven ook wel fijn (kan je het later ook nog weer weghalen als je wilt)

voor jou!
ZEG! Ik had mezelf nog niet als angsthaas getypeerd hoor! En bedankt! x-geenpaniek-x!

90 euro..... Wat denk je zelf?
Liever niet quoten, weet nog niet hoe lang dit blijft staan. Ik heb ook geen zin om toelichting te geven, dus ik hoop dat je het kan volgen (het is onderdeel van mijn antibaasdossier).
Toffe, wat balen zeg dat het nu zo gelopen is. Kan me heel erg voorstellen, dat je jezelf hier rot bij voelt. Het is ook behoorlijk laks van zijn kant. Wat de reden daarvan is kunnen we nu alleen maar naar gissen. Misschien gewoon vergeten? Te druk met van alles?

Wat me wel heel erg opvalt is dat je toch meer naar de negatieve kant kijkt en het meteen op jezelf trekt als de dingen niet gaan zoals je zelf graag zou willen.

Hoe begrijpelijk dit misschien ook wel is alleen worden de dingen daardoor nog zwaarder. Piekeren, depressief gevoel, minderwaardig voelen, down voelen en ontzettend moe zijn..... Dit kost je zoveel energie.

Fijn, dat je toch nog iets leuks gedaan hebt. Ikea heeft zoveel leuke en betaalbare spulletjes. Lieve mams heb je.
Hmm, dat klinkt inderdaad niet als een gezellig gesprek Lief. Wat een moeilijk gedoe zeg, om een werkplek!! Ik snap niet waarom je niet de kans krijgt om het in ieder geval te proberen. En dat 60% verhaal is helemaal een waardeloze K*Topmerking, dat is echt allesbehalve professioneel om dat zo even op je bord te smijten.

Pffff... waarom zijn bazen altijd meestal zulke eikels?!?!?!

en zijn jullie nog ergens toe gekomen? Ga je er wel zitten (al dan niet met 'proeftijd') of is het gewoon nee, punt uit?!? Of zijn de emoties zo hoog opgelopen dat jullie 'ruziend' uit elkaar zijn gegaan zonder concrete afspraken?

Waardeloos zeg
En dat van die angsthazen zie ik nu pas!!! Sjongejonge, als je er niets van snapt, hou dan alsjeblieft gewoon je mond

*negeer - x_geenpaniek_x - modus aan en nooit weer uitzetten*
Lief, lees net je verhaal. Vind het wel erg goed van je, dat je zo kordaat bent geweest. Misschien iets te voor hem?

Het eerste wat ik me afvroeg was of dat zijn argumenten alleen voor hem de waarheid zijn of dat jij er ook iets uit herkent?

Ben je b.v. de hele dag produktief maar net op het moment dat hij voorbij loopt, staat er iemand bij je te kletsen?

Krijg je nu ook de kans om jezelf te bewijzen?

Het is ontzettend balen dat het net nu zo verkeerd loopt.
Angsthazen ....hhahahaha... moest er eigenlijk alleen maar om lachen.

Als je op deze manier je training moet verkopen, dan zullen er wel maar weinig aanmeldingen zijn ;)
-
-
Jeemig, dat klinkt echt als een ruzie! Oohhw Lief wat zul je je vreselijk naar, boos, teleurgesteld, woest, verdrietig en KLOTE voelen. Is je vriend al thuis? Straks maar even lekker van je afschreeuwen en huilen bij hem... hopelijk lucht dat ietsjepietsje op. Als ik iets voor je kan doen, let me know. Ik voel me best ok vandaag dus wil best iets van jouw leed overnemen nu!
Maris, wat een ontzettende stoere broeken heb je voor je vriend gekocht. Hij boft met jou!

Wat betekent trouwens mw? Eigenlijk best wel leuk om je reis positief te visualiseren. En al helemaal als dat je rust geeft.

Abc, hoe is de intake gegaan? Viel het mee?

Vind het wel ontzettend knap dat je ondanks je pijnen toch gaat sporten en er zo positief mee om gaat. Kan die duizeligheid ook niet gewoon van de stress komen? Bij mij was dit wel het geval. Hopelijk heb je nog even wat lekker kunnen slapen en voel je jezelf nu iets beter.

Annemie, stel je jezelf nu niet heel erge hoge eisen? En een nieuwe fulltime baan wat al de benodigde stress op zal leveren, daarnaast ook nog eens leren, veel reistijd per dag, je gezin, therapie en dan ook nog zoveel moeten sporten van jezelf.

Je bent ook nog herstellende van een burnout!!

Dit is al zwaar voor iemand, die wel lekker in zijn vel zit.

Hoe is het vandaag bij de kaakchirurg gegaan?
Och als dat eens kon he maris..... Dan had ik het gister (? Laatst? Wanneer ook al weer?) van jou overgenomen.
Ik moet flink gummen vanavond
Lief, je baas klinkt als iemand, die graag wil laten zien dat hij de baas is. Iemand, die zichzelf wel heel erg goed vind.

En meteen op zijn strepen gaat staan als iemand anders zijn mening zegt, die niet met de zijne overeenkomt.

De vraag is, hoe jij het beste met zo'n flapdrol om kan gaan. Hij is er nu eenmaal en hij bepaald de regels. Is er een andere manier om toch jouw doel te bereiken?

Zou trouwens precies hetzelfde gereageerd hebben. Misschien dat de bmw? jou hierbij kan helpen.
zonnestraal:

bedrijfsmaatschappelijk werker

Ja je hebt gelijk, hoe kan ik ermee leren omgaan. Dus: Hoe krijg ik hem asap weggepest.

Sorry, ben nog niet toe aan constructief denken. Komt wel weer.

Dankjewel dat je me even in mijn gelijk zet dat hij een omhooggevallen joker is. Ik heb er even behoefte aan.
Ach lief, herken het wel. Had ook zo'n bedrijfslijder (ja echt letterlijk met lange ij). Omdat mijn werkgever de therapie betaald, was er dus ook een gesprek samen met hem en de psychologe. Echt zo'n populaire jongen, die wel interessant wilde doen. Ben alleen erg allergisch voor nep gedrag. Had geen zin om zijn ego te strelen. Dan is het toch lastig om jezelf in te houden. Kan nogal direct uit de hoek komen..ahum..

Gelukkig heb ik een hele begaande baas en een prod.chef, die het beste met me voor heeft. Zij deelden mijn mening over hem maar vertelden me ook hoe het beste met hem om kon gaan.

Een paar maanden later werd deze gozer ontslagen. Yes!!
Ja, ik werk dus ook ;)

Heb altijd fulltime gewerkt maar sinds 2 jaar heb ik een parttime contract.

Ben blij dat ik toen de beslissing heb genomen om even wat rustiger aan te doen. Alhoewel het wel de bedoeling was om vorig jaar weer fulltime te gaan werken. Helaas niet gelukt.

Wel werkte ik altijd veel meer uren dan mijn contract.

Besef nu maar al te goed, dat het allemaal zo voorbij kan zijn.

Dus ook lekker genieten dames!!
Lief, je baas klinkt als iemand die graag graag baas wil zijn en daarbij vergeet dat hij met mensen werkt en niet met machines. Wat een droplul. Hopelijk heb je dinsdag een constructief gesprek met je baas en bmw.

Toffe, fijn dat je leuke dingen hebt gekocht (gekregen zelf, lief van je moeder) en dat je er zo blij mee bent. Je hebt groot gelijk dat je zelf een afspraak gaat maken met je nieuwe plek.

Marriss, geniet ervan dat je je best ok voel, zonder dat je nu meteen weer meer wilt, hoe lief ik dat ook van je vindt. Je moet in de eerste plaats aan je zelf denken en pas als je echt over hebt, iets weg geven.

x_geenpaniek_x, wij zijn hier geen angsthazen, we hebben allemaal een burnout en daar hebben we allemaal hulp bij. Tips en ervaringen zijn welkom, maar dit is spam en daar hebben we niks aan (en het is ook tegen de regels trouwens).
Annemie hoe is het gegaan bij de kaakchirurg?

abc,hoe is je intake gegaan?

lief, ik vind het zo goed van je dat je wel gewoon dingen terug durft te zeggen tegen je baas,ik laat altijd zo ontzettend over me heen lopen.

Zonnestraaltje,je hebt helemaal gelijk, genieten van wat we hebben.

Ik ben geloof ik al weer wat rustiger...gelukkig heeft baas 2weken vakantie dus hoef ik ook niet in de zenuwen te zitten of ik hem tegen kom op werk of dat hij belt.

geloof dat ik eenrustig weekend voor de boeg heb,alleen dochter moet zwemmen, maar verder niets geloof ik.

ik ga ff eten koken enz, miss tot later weer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven