Ik vertrouw het niet.

05-01-2011 14:39 204 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames. Ik heb advies nodig.

Ik zal het proberen kort te houden..

Ik vertrouw mijn vriend niet! Gisteren kwam het onderwerp vertrouwen ter sprake. Het begon gemoedelijk maar is uitgelopen op ruzie.

Ik ben van mening dat als je elkaar kunt en wilt vertrouwen je geen geheimen voor elkaar mag hebben in een goede relatie.

Op een gegeven moment zei ik tegen hem; dus als je geen geheimen voor me hebt zou ik bij wijze van spreken zomaar in je hotmail mogen kijken? Nee, dat mocht niet, want privé. Ik vroeg wat er dan zo privé was als hij geen geheimen zou hebben, en toen begon hij vaag te doen.

Ik bleef doorvragen en hij kwam met dingen als; mailtjes van lang geleden, en mailtjes van mensen>lees;vrouwen die hij niet kent [?] en over dat er misschien niet alleen mail van vrouwen instaan.[mannen/homo's?].. 't moet niet gekker worden.

Hij schijnt in z'n msnlijst dus ook veel vrouwen te hebben staan, waarvan hij zegt dat hij ze niet eens kent..SURE!

Ook had hij het over een bepaalde site waar die mailtjes dan van af kwamen en ik ben er vandaag achtergekomen dat het een datingsite is. Maar hetgeen wat het meest vraagtekens bij me oproept was dat hij zei dat hij zich zou schamen als ik die mailtjes zou lezen.....

Kortom, hij werd steeds zenuwachtiger en ik mocht onder geen beding in zijn hotmail.

En nu vertrouw ik hem dus niet meer.

Het is het type dat gelijk contact zoekt met andere vrouwen als het even misloopt in een relatie. Maar nu denk ik dat hij dat ook doet terwijl hij samen met mij is.

Hij heeft vaker gelogen in het begin van de relatie maar ondertussen hebben we heel wat hobbels overwonnen en heb hem dus ook moeten leren vertrouwen. En heb dat ook al die tijd gedaan..tot gisteren dus.

Om het verhaal helemaal compleet te maken; ik ben nu enkele weken zwanger en het kindje is zeer welkom!

Mijn vriend is de meeste tijd bij mij [we wonen nog niet samen], maar ik vraag me nu af wat hij doet als hij alleen thuis is..

Het liefst zou ik zijn hotmail kraken, en dat zeer tegen mijn principes in en dan nog zou ik niet weten hoe. Mijn gevoel zegt namelijk dat het helemaal geen onschuldige mails zijn.

Ik begrijp dat zijn hotmail privé is, maar na deze vage antwoorden en zijn zenuwen, ben ik nu zelf een brok zenuwen. En dat is alles behalve goed voor mijn prille zwangerschap.

Dames, wat moet ik doen?

PS; hij mag ten alle tijden in mijn pc, heb niks te verbergen en heb ook geen vage contacten. Ook vraag ik me af waarom hij die mails niet verwijdert als het al van lange tijd geleden is en als het 'niks te betekenen' heeft.

Toch nog een lange post..ik voel de wet van Wuiles al..
Oh wat moeilijk meiden, even een hart onder de riem...

Je bent 38, dan is dit wel een beetje de laatste kans ja... Wát een moeilijke beslissing, gelukkig zit je nog heel vroeg in de zwangerschap en heb je even om na te denken.

Het moeilijke is volgens mij dat dit allemaal nieuw is, je weet niet of je ook met een afkeer naar je kind gaat kijken omdat het van die kl&^tzak is, je weet niet of je op een normale manier met je ex om kan blijven gaan na hoe hij je bedrogen en voorgelogen heeft, het is één vat vol onzekerheid en nieuwe dingen.

Het enige wat je je denk ik voor ogen moet stellen is hoe je, mocht je het kindje laten weghalen, hier over 10 jaar op terugkijkt. Heb je dan spijt? Of ben je dan vooral blij dat je niets meer met je ex te maken hoeft te hebben. Wat weegt zwaarder, een kindje in je armen of rust en geen frustratie aan je hoofd...

Oh en devilsangel, vertel het maar wel aan je omgeving hoor, je kan nu alle steun gebruiken en helemaal nu je voor deze beslissing staat. Ik ben ook bedrogen 1/2jr geleden, dacht óók het voor mezelf te houden, m'n omgeving had namelijk ivm andere dingen al 100x geroepen dat ik weg moest gaan en dan óók nog dat bedrog, de afgang... maar het scheelt enorm dat je je boosheid kwijt kan en later met mensen misschien zelfs kan lachen om hoe triest hij eigenlijk is. Gewoon vertellen dus!
Ik zou het kindje houden, gezien je leeftijd is de kans minimaal dat je nog iemand anders tegenkomt en daar een gezin mee gaat stichten binnen zeer korte tijd. Maar dan moet je natuurlijk wel goed overwegen of je dit kindje alleen kunt en wilt opvoeden. Heb je een netwerk, vriendinnen, familie waar je op terug kunt vallen, ben je financieel en lichameliijk in staat dit alleen te doen, zijn dingen die alleen jij kunt bepalen. Persoonlijk vind ik dat de zwangerschap nog zo pril is dat de papa zijn rechten wel verspeeld heeft, dus ik zou me niet geroepen voelen om hem te erkennen als vader, zodat je niet voor altijd aan hem vastzit door je kind.
quote:Mamase schreef op 08 januari 2011 @ 12:13:

Ik zou het kindje houden, gezien je leeftijd is de kans minimaal dat je nog iemand anders tegenkomt en daar een gezin mee gaat stichten binnen zeer korte tijd. Maar dan moet je natuurlijk wel goed overwegen of je dit kindje alleen kunt en wilt opvoeden. Heb je een netwerk, vriendinnen, familie waar je op terug kunt vallen, ben je financieel en lichameliijk in staat dit alleen te doen, zijn dingen die alleen jij kunt bepalen. Persoonlijk vind ik dat de zwangerschap nog zo pril is dat de papa zijn rechten wel verspeeld heeft, dus ik zou me niet geroepen voelen om hem te erkennen als vader, zodat je niet voor altijd aan hem vastzit door je kind.

En het kind? Wat heeft het kind in godsnaam gedaan om geen recht te hebben op een vader???

Omgang met beide ouders is in het belang van het kind, als goede ouder heb je ongeacht de relatie met de andere ouder, zorg te dragen voor goede omgang.

De moeder verleent de vader of zichzelf geen gunst om het kind te laten erkennen, dit doe je voor het kind.

Zelf als de vader het niet wil erkennen, zou je nog in belang van het kind, het kind en de vader de mogelijkheid moeten bieden om elkaar te leren kennen en omgang met elkaar te hebben.

Dus ja, sorry een kind is een verbintenis voor het leven.

Daar een goede invulling aan te geven nadat de relatie over is gegaan, is goed ouderschap en een verantwoordelijkheid die mijn inziens hoort bij het krijgen van een kind.
Dit hoeft niet je laatste kans te zijn om een kind te krijgen,ken genoeg vrouwen die op hun 40ste zwanger raakte .
Hi Devil,

Heb je een beetje kunnen slapen? neem ook je rust dat heb je nu onwijs hard nodig. En mocht je de zwangerschap doorzetten, probeer je zoveel mogelijk te ontspannen.

Doe je wel rustig aan? Mocht er iets zijn ik ben hier voornamelijk s avonds op het forum en houd nieuwe postings in de gaten. probeer jezelf anders te verwennen, even de stad in een geurtje kopen etc. Ga naar buiten!, sluit jezelf niet op.

Heel veel liefs! Festina
Meiden ik ben bang! Ik heb net bloed verloren en ik denk dat het lot vanzelf gaat bepalen..
Devilsangel, ik ben ook nog eens dokter en het zou kunnen dat het een miskraam wordt (je bent tenslotte 38, dan heb je ook nog eens meer kans) maar het hoeft niet. Nu moet je jezelf overgeven aan wat er gaat gebeuren, je hebt er geen invloed op... Komt het dan komt het. Maar het kan ook zomaar weer ophouden.

Heel veel sterkte en alsjeblieft, bel iemand die je dierbaar is! Níet je ex natuurlijk (kan soms hele verleidelijk zijn op dit soort momenten) maar je moeder, je vader, je broer, je zus, een goede vrienden. Je moet nu niet alleen zijn!
heb hem net ge-smst dat het dreigt mis te gaan. heb hem bedankt.

hij bedankte me ook.

tis duidelijk dat ik het alleen moet doen. was het gisteren al toen ik he vroeg of hij even naar mij wou komen toen hij bij de buurman zat. zijn antwoord; ik heb bier en ik was dus niet belangrijker.

dames ik hou het hierbij voor nu
Wát een slappe loser zeg... Wees maar blij dat je van hem af bent.
Sterkte Devil en dikke knuff, bel inderdaad vriendin, ma , zus in ieder geval iemand, is gewoon niet goed alleen te zijn.

Liselore, allereerst ben het met je eens dat kids een mama en papa nodig hebben, zeer zeker als ze die ook kennen, door verzorgd zijn.

Maar zoals Devil al aangaf is mister looser wel op meerdere punten aan de lieg. Vaak gaat dit soort gelieg gepaart met nog vele andere problems.

En dan kan je een kind soms beter behoeden voor het verdriet dat dit gaat kosten bij een kind. Dat is ook ouder zijn.
@Devil, ga naar een dokter als je je zorgen maakt....quote:Poezelig schreef op 08 januari 2011 @ 14:44:

Liselore, allereerst ben het met je eens dat kids een mama en papa nodig hebben, zeer zeker als ze die ook kennen, door verzorgd zijn.

Maar zoals Devil al aangaf is mister looser wel op meerdere punten aan de lieg. Vaak gaat dit soort gelieg gepaart met nog vele andere problems.

En dan kan je een kind soms beter behoeden voor het verdriet dat dit gaat kosten bij een kind. Dat is ook ouder zijn.

Maar betekend nee en jawel gelijk komt er een pleidooi waarom het wel goed zou zijn om geen contact te hebben tussen het kind en de vader...

Mag het kind eerst een kans krijgen en de vader ook.....???

Als de vader binnen de relatie met zijn KIND, inderdaad een houding aanneemt die het kind zou kunnen kwetsen zal je het moeten beschermen, op voorhand het contact al afblazen om het te voorkomen is wel erg voorbarig en komt voort uit onvrede binnen de liefdesrelatie, niet uit ervaringen tussen vader en kind.
Ik ben toch weer hier, om afleiding te zoeken, al voel ik me daar ook weer gelijk schuldig en raar over. Op dit moment kan en wil ik verder niemand inlichten. Ik wil alleen zijn.

Ik heb net een hyperaanvalletje gehad en heb het uitgebruld. Ben nu weer even rustig en heb het nodig het van me af te schrijven.

Liselore je hebt gelijk. Ik ben niet het type dat mijn frustraties tegen de vader over de rug van het kind wil laten gaan. Dat hij niet goed voor mij is wil niet betekenen dat hij slecht voor het kind zal zijn. Het is aan hem de keuze wat hij ermee wil. Daarover wou ik het vannacht nog met hem over hebben, maar hij verkoos het bier boven dit onderwerp. De keuze wordt dan heel makkelijk, hij wil en zal geen vader zijn, ondanks zijn eerdere beweringen. Maar ach, dat ken ik nu wel.

Tjoepertje, mijn HA heeft mij verteld dat ik gewoon moet afwachten tot ik de afspraak bij de verloskundige heb. Ik was bij hem vrijdag, de dag van oud en nieuw.

Hij heeft me verder ook niet onderzocht, ondanks dat ik aangaf dat ik bang voor een bacterie was die ik eerder eens had gehad, die vermoedens had ik door bepaalde klachten. Hij heeft gewoon niets gedaan, heeft gezegd dat het vanzelf over kon gaan als ik ál die bacterie zou hebben, het is immers niet gevaarlijk. En dus moet ik hem op zijn woord geloven en afwachten. Het mag duidelijk zijn dat ik deze HA voor gezien laat. Mocht er toch nog uitkomen dat ik het bij het rechte eind heb, klaag ik hem aan wegens nalatigheid!

Wat een puinhoop zeg!!!

Ik besef dat ik nu wel heel veel details blootgeef maar het kan me even niets schelen. Het komt en moet er nu uit. En ik ben tenslotte anoniem.

Bij de bloeding van net zat een klein stolseltje, maar toen ik net van het toilet kwam enkel nog een vaag veegje.

Ik lig nu op bed en zoek op deze manier afleiding, misschien dat er mensen zijn die het op z'n zachts gezegd vreemd vinden om nu hier te posten, maar het voelt op dit moment het beste. Méér kan ik tenslotte niet doen dan het over me heen laten komen en proberen rustig te blijven.
Hoi

Ik snap het wel hoor dat je hier post, het geeft je de gelegenheid je eigen gedachtes even te ordenen en op papier te zetten, ben je ze ook een beetje kwijt, en je krijgt meestal nog zinnige reacties terug ook.

Even dit: ik weet niet wat voor bacterie je gehad hebt, maar bacterieen zijn er over het algemeen niet de oorzaak van als er een miskraam optreedt. Vaak is het vruchtje dan gewoon niet goed geweest, en dat komt héél vaak voor.

Maar bespreek de volgende keer maar wel dat je je huisarts niet goed meer vertrouwt, lijkt me wel zinnig.

Je ex laat zich wel heel erg kennen door bier te verkiezen boven met je praten of jou steunen, wat een klein kind zonder verantwoordelijkheidsgevoel zeg. Ik durf bijna te zeggen dat je beter af bent door een kind in je eentje op te voeden dan met iemand die zo in het leven staat.
quote:devilsangel75 schreef op 08 januari 2011 @ 15:29:

.

Liselore je hebt gelijk. Ik ben niet het type dat mijn frustraties tegen de vader over de rug van het kind wil laten gaan. Dat hij niet goed voor mij is wil niet betekenen dat hij slecht voor het kind zal zijn. Het is aan hem de keuze wat hij ermee wil. Daarover wou ik het vannacht nog met hem over hebben, maar hij verkoos het bier boven dit onderwerp. De keuze wordt dan heel makkelijk, hij wil en zal geen vader zijn, ondanks zijn eerdere beweringen. Maar ach, dat ken ik nu wel.

Lieve devil, jij wilde het daar vanacht over hebben nadat je gehoord had dat hij bij de buurman zat.

Als je hier met hem over wil praten maak dan een afspraak met hem en zeg ook waar je met hem over wil praten.

Persoonlijk zou ik je dat gesprek nu nog niet aanraden. Ten eerste zit jij nog te vol emotie met betrekking to deze man en ten tweede is de het wel en wee van je baby nu prioriteit nr. 1.

Als je nu bloed verliest en je maakt je daar zorgen om meldt je dan bij een HAP bij jou in de buurt. Voor hetzelfde geldt zit jij nu helemaal in de rats vor niets dat zou heel zonde zijn, en als er wel wat is zijn er mensen in de buurt die je kunnen opvangen en bijstaan
Ik voel me inderdaad gesteund hier ja, dat doet me ontzettend goed! Bij deze wil ik dan ook iedereen bedanken *knuff*

Het klopt Tjoepertje, ik ben beter af zonder hem! Ik heb het nog nooit eerder zó beseft! En hoe raar het ook mag klinken, en hoe tegenstrijdig het ook nog voelt van binnen, het geeft me wel een bepaalde rust. Ik heb zijn telefoonnummer en alle sms verwijderd zodat ik niet meer in de verleiding kom om hem iets te sturen. Ik heb hem namelijk al alles gezegd en de huid volgescholden. Zijn nummer uit het hoofd ken ik niet, ik ken mijn eigen nummer geeneens uit het hoofd Dus alles exit!

Maandag ga ik op zoek naar een andere praktijk en HA en zal vragen om een onderzoek. Of beter gezegd; eisen! Maar dat kan natuurlijk niet bij een nieuwe praktijk..

Het stelt me al gerust dat je zegt dat een bacterie in feite niet de oorzaak kan zijn. Bacteriele Vaginose was het wat ik eerder heb gehad.

Bedankt Dr. Tjoep. X
Hmm, bij nazoeken is BV wel gecorreleerd met (late) miskramen. Niet met vroege (en jij zit nog wel erg vroeg nu). Misschien vandeweek inderdaad maar even laten testen of je het weer hebt of niet.

Ik ga ff boodschappen doen dus kan even niet reageren. Maar hou in de gaten hoe je je voelt hè, en bij duizeligheid of hevige buikpijn of heftig bloedverlies of niet vertrouwen bellen met de HAP.
devil, als het je goed doet hier te spuien doen meis. En je kan later altijd nog herkenningspunten weg halen.

Was bier ook al eerder het probleem met liegen?

Want heel raar maar dacht daar gelijk aan, krijg het idee dat veelvuldig liegen over vanalles toch vaak met persoonlijkheidstoornis of verslaving te maken heeft.
Ik hou het in de gaten Tjoepertje. Dank je wel.
Helemaal niet raar dat je hier post, hier kun je namelijk lekker alles kwijt.

Wat een ellendige situatie zeg en goed dat je zijn nummer verwijderd hebt, je moet je concentreren op je eigen situatie, die is het belangrijkst!

Laat hem zijn eigen emoties maar ervaren, die kun jij er nu niet bij hebben.

Wat een eikel van een HA ook, kan er niet bij dat ie je zo laat staan met al je onzekerheden en vragen.

LUL van een vent (zo, dat is eruit) :-)

Hou je sterk en blijf posten! :-)
quote:Poezelig schreef op 08 januari 2011 @ 16:01:

devil, als het je goed doet hier te spuien doen meis. En je kan later altijd nog herkenningspunten weg halen.

Was bier ook al eerder het probleem met liegen?

Want heel raar maar dacht daar gelijk aan, krijg het idee dat veelvuldig liegen over vanalles toch vaak met persoonlijkheidstoornis of verslaving te maken heeft.

Deze gast is niets meer dan een pathologische leugenaar. Niets meer en niets minder.

Ik geloof niet dat het bier hier iets mee te maken heeft, want hij liegt ook als hij nuchter is.

Maar ik begrijp wat je wil zeggen. Ik ben bekend met alcoholisme in mijn omgeving..en ik zie toch duidelijk verschillen tussen de echte die-hards en deze mislukkeling.
quote:Kier_V schreef op 08 januari 2011 @ 16:03:

Wat een eikel van een HA ook, kan er niet bij dat ie je zo laat staan met al je onzekerheden en vragen.

LUL van een vent (zo, dat is eruit) :-)

Hou je sterk en blijf posten! :-)Ja hij zou wel snel naar huis hebben gewild om oud en nieuw te vieren ..ik was tenslotte de laatste in de wachtkamer.
Ik zou hier echt een klacht over neerleggen, zoals hij jou behandelt, zo nog veel meer mensen.

Heb er geen woorden voor, eerder naar huis willen naar de oliebollen en iemand nog onzekerder weer laten vertrekken!

Krijg er de rillingen van.

Heb laatste jaren van mijn huwelijk ervaren wat en wie een pathologische leugenaar is... dat is niet wat jij nu meemaakt denk ik..

(tenzij hij naast deze geweldige acties, er nog een heel ander leven bijheeft/ verzint naar anderen toe)

Je hebt te maken met een leugenaar, geil op de aandacht.

Helaas

Maar JIJ bent daarachter gekomen en JIJ hebt het voor jezelf nu stopgezet.

Klasse toch!!! :-)
Misschien geloofde hij wel in zijn eigen leugens. Als je maar vaak genoeg blijft liegen ga je er vanzelf in geloven. De optie persoonlijkheidstoornis lijkt hier meer op z'n plaats
Devil, probeer inderdaad naast al je verdriet ook stil te staan bij wat je nu allemaal niet meer gaat ervaren.

Afvragen of die nu liegt,

Proberen uit te vinden wat waar is en wat niet.

Aan jezelf twijfelen en je beoordeling.

Gaat je zoveel energie in de toekomst terug geven.

En zoal dat vaak gaat ,het ene komt uit en dan komen er nog wat meer problems uit de kast.

Want het pleit niet echt voor hem dat hij bier belangerijker vind als de zwangerschap. Geeft ook te denken wat voor vader hij zou zijn.

En in alcoholisme zit ook verschil, het is meer dat er in de kern dus meestal dezelfde problems in meer of mindere mate mee gemoeit zijn.

Verantwoordelijkheid, een geregeld leven, en ook het ontkennen/liegen over de mate van gebruik enz

Maar Pathologisch liegen staat vaak ook niet op zichzelf, meestal zit daar toch een persoonlijkheids stoornis dan achter.
quote:devilsangel75 schreef op 08 januari 2011 @ 16:46:

Misschien geloofde hij wel in zijn eigen leugens. Als je maar vaak genoeg blijft liegen ga je er vanzelf in geloven. De optie persoonlijkheidstoornis lijkt hier meer op z'n plaats

Heel herkenbaar :-)

Mijn ex loog altijd 5 jaar van zijn leeftijd af (zo bleef ie onder de 40) en meldde mij eens jaren geleden dat ie de week erop 39 zou worden.. Ik heb hem weer snel uit die droom geholpen.

Ach... die mensen hebben een groot probleem en zien niet in, dat de rest om hen heen ook door het slijk gaan.

Persoonlijkheidsstoornis heeft de jouwe zeker als ik dat zo lees, onbegrijpeliijk dat mensen soms reageren zoals ze doen...Bizar

Wat zijn je plannetjes verder het weekend?

Wat dingen op de agenda om je zinnen te verzetten?

Ontspanning is ook goed voor je geest en in jouw geval juist: je lichaam :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven