Geld & Recht alle pijlers

Weer gelukt!!!

07-01-2011 11:44 163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben zo trots. Het is me weer gelukt voor 75 euro boodschappen te doen deze week voor huishouden van 6 personen! Is toch knap, dan eet, drinkt, poept en piest elk persoon een hele week voor maar 11,- Vind het zo'n leuk spelletje. En dan heb ik deze week ook nog schoonmaakartikelen, een fles shampoo, afwasmachineblokjes en wasmiddel bij gekocht. Zo trots, zo trots.

Goed, dat wilde ik dus even melden.
quote:duha schreef op 09 januari 2011 @ 19:23:

[...]

Nog goedkoper en echt heerlijk zacht: Action 24 rollen voor 3,98

Van alle 'goedkope' merken is die van de Action echt de zachtste. Mijn man heeft chronisch gevoelige billetjes en zweert bij dit WC-papier.Ah thanks die ga ik straks meteen even halen....
Ik ga zometeen weekboodschappen doen. Eigenlijk is het deze week maar voor een halve week, tot vrijdagochtend. Dan gaan we een weekendje weg. Normaal geef ik ongeveer 60 euro uit voor een vollen week. Mijn streven is om het nu met 35 euro te redden. Eens zien wat ik er van bak!
Zag net dat de mosselen in de aanbieding zijn bij de Plus, 2 bakken voor 4,00. Dat wordt lekker mosselen eten deze week, joehoe!

Enne Duha...you go girl!
Jammergenoeg hebben wij geen Plus hier voor de mosselen, maar wel lekkere aanbiedingen gescoord bij de lidl.

Geconcentreerd wasmiddel van Formil, 2 x 20 wasbeurten voor 4 euro.

Kipfilet; 1 kilo voor 3,99!!! Bij dit soort aanbiedingen koop ik altijd groot in. Dit keer drie kilo gehaald en de kipfilets pet 2 in de vriezer gedaan.

Ben met mijn boodschappen vandaag in totaal uitgekomen op 51,81. Een beetje meer dan de bedoeling was. Omdat ik eigenlijk maar 1 kilo kip nodig had en de overige 2 kilo voorraad is haal ik die er nog wel af. 51,81 - (2*3,99) = 43,83.

Wat had ik kunnen weglaten:

2 pakken mix voor muffins Dr. Oetker = 3,06

3 zakken chips van smiths = 2,39

2 pakken optimel drink = 1,12

Al deze extra's waren in de 'aanbieding' en je kreeg er nog extra zegels voor ook. Daar ben ik dus heel gevoelig voor..... grrrr.... Als ik dit niet gekocht had dan was ik uitgekomen op 43,83-3,06-2,39-1,12= 37,26.... en dat was heel netjes geweest.

Voor straf 'mag' ik woensdag niet naar de markt om wat lekkers.
Klinkt heel goed hoor Duha, je mag toch wel wat lekkers kopen. Ik doe het zo dat ik door de week eigenlijk niks van snoep/chips koop, maar in het weekend wel en dan let ik er wel op dat ik niet het duurste lekkers koop. Verder bak ik zelf veel, maarja dat vind ik toevallig leuk. Kijk, die mosselen die ik zo ga kopen is ook niet het allergoedkoopse avondeten, maar het moet wel leuk blijven toch! En weet je, als je standaard probeert zo min mogelijk uit te geven, geef je al direct veel minder uit dan wanneer je er niet op let.
Klopt helemaal hoor, ik houd nu sinds een jaar bij wat ik uitgeef (echt ieder dubbeltje) en ik houd al veeel meer over aan het eind van de maand! Zoveel eigenlijk dat we nu met gemak een keertje uit eten zouden kunnen ofzo, iets waar we voorheen echt voor moesten sparen. Ik ben dus al heel tevreden, maar het kan geen kwaad kritisch te blijven kijken.
quote:layla1969 schreef op 09 januari 2011 @ 21:34:

Inderdaad Pinkroses, gewoon lactatiekundige bellen, heb ik bij mijn 1e ook gedaan. Ik kreeg van haar een kolfschema en daardoor heb ik de bv weer kunnen opkrikken. Het kostte wel wat moeite maar heb toch mijn dochter bijna 6 maanden volledig kunnen voeden, dus ik zou het zeker proberen als ik jou was. Bij mijn 2e kwam de bv weer niet op gang, maar toen zag ik het zelf niet meer zitten, was te vermoeid en ik had al een kleine rondlopen dus toen ben ik na een week of 5 volledig op fv overgestapt, maar vond het toch best moeilijk hoor. En petje af dat je van zo weinig geld toch iedere dag een maaltijd op tafel kunt toveren. Kun je niet in aanmerking komen voor een pakket van de voedselbank? Dat scheelt misschien toch weer iets.Zou zeker iets kunnen schelen ja, maar helaas zijn er ook nog wachtlijsten
Potverdorie, die stouterds van de Plus! Hadden ze de mosselen gewoon in een kleinere verpakking gestopt, niks geen besparing dus. Helaas, geen mosselen dus deze week.
quote:ivy1970 schreef op 10 januari 2011 @ 14:33:

Potverdorie, die stouterds van de Plus! Hadden ze de mosselen gewoon in een kleinere verpakking gestopt, niks geen besparing dus. Helaas, geen mosselen dus deze week.

Dus 3,99 voor 2 kilo is duur!!??

Weet eht niet, haal het nooit maar eet het wel

Mijn moeder zou het gaan maken van de week...........
3,99 voor 2 kilo mosselen is normaal, geen voordeel ofzo. Ik en man zijn nogal mosselliefhebbers en oudste dochter doet tegenwoordig ook mee en dan is twee kilo dus te weinig, moet ik twee bakken van 2 kilo kopen.
quote:superstar_2 schreef op 09 januari 2011 @ 10:14:

Ik koop 3 laags sterk en zacht toiletpapier bij kruidvat,8 rollen voor ¤1,99

Goeie prijs!

Wij zijn alleen wel erg kritisch wat betreft het papier; het moet echt sterk zijn, niet in van die smalle rolletjes afscheuren als je veegt, en je moet er geen kriebel van krijgen (van sommige krijgen we echt jeuk). We hebben geen Kruidvat op fietsafstand, dus Euroshopper blijft voor ons toch het goedkoopst voor het soort papier dat we zoeken.
quote:duha schreef op 09 januari 2011 @ 19:23:

[...]

Nog goedkoper en echt heerlijk zacht: Action 24 rollen voor 3,98

Van alle 'goedkope' merken is die van de Action echt de zachtste. Mijn man heeft chronisch gevoelige billetjes en zweert bij dit WC-papier.

Hoeveel laags is dat?

Ook geen Action in de buurt overigens.
wat ontzettend knap dat je met zo weinig geld voor zoveel mensen boodschappen kan doen!

Man ik wou dat ik goedkoop boodschappen scoren kon zien als een sport, maar ik vindt het alleen maar gedoe en lastig (maar ja dat ligt dus aan mij)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven