Geld & Recht alle pijlers

Weer gelukt!!!

07-01-2011 11:44 163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben zo trots. Het is me weer gelukt voor 75 euro boodschappen te doen deze week voor huishouden van 6 personen! Is toch knap, dan eet, drinkt, poept en piest elk persoon een hele week voor maar 11,- Vind het zo'n leuk spelletje. En dan heb ik deze week ook nog schoonmaakartikelen, een fles shampoo, afwasmachineblokjes en wasmiddel bij gekocht. Zo trots, zo trots.

Goed, dat wilde ik dus even melden.
Ons weekmenu ziet er meestal ongeveer zo uit:

3 keer aardappels, groente en vlees.

2 keer chinees of pasta oid (ik kook dan dubbel, en de helft gaat in de vriezer)

1 keer restjes uit de vriezer

1 keer soep met een broodje (zondag is datt)
Lekker hoor! Het scheelt (denk ik) ook dat je grootverpakkingen - in de aanbieding - kunt kopen voor 6 personen!
Ik vind het knap hoor tinkeldel, ik ben best wel zuinig als student maar toch geef ik gemiddeld nog wel 20 euro in de week uit aan boodschappen! Deze maand misschien niet met al die kortingsbonnen van de Xenos, heb zoveel pasta en wereldgerechten ingeslagen :p
Ik vind 20 euro voor 1 persoon ook weinig hoor. Volgens mij heb je er met 1 persoon snel last van dat je met te veel eten zit. Dat hebben wij nu ook nog vaak.

Die kortingsbonnen heb ik nog niet gebruikt. Moet ik toch even doen. ( Te laat zie ik net)
Klopt. ik ben in mijn eentje altijd veel geld kwijt aan boodschappen.Kan helaas niks invriezen, dus grootverpakkingen of dingen op voorraad maken zijn ook niet aan mij besteed. Ik kom dan ook veel bij de Liddle en de euro-merken bij de AH zijn ook goed te doen!
Hol van de week toch de AH maar eens in voor de euroshop-merken. Kom nooit bij de AH, want hoor altijd dat het duur is.

Toch maar eens zelf oordelen.

Ga straks wel naar de C1000, alvast verjaardagsboodschappen halen. Zal dan eerst de aanbiedingen eens bekijken
quote:waaromdan schreef op 09 januari 2011 @ 15:02:

Hol van de week toch de AH maar eens in voor de euroshop-merken. Kom nooit bij de AH, want hoor altijd dat het duur is.

Toch maar eens zelf oordelen.

Ga straks wel naar de C1000, alvast verjaardagsboodschappen halen. Zal dan eerst de aanbiedingen eens bekijkenIk vind persoonlijk de C1000 vaak duurder dan de AH. Ben er toevallig gister nog geweest omdat er een aantal dingen in de aanbieding waren. En het viel me weer op dat het helemaal geen goedkope winkel is.
@Yvie, knap hoor.

Maar ik denk als je wilt dat iedereen dit inderdaad wel kan.

Wij moeten i.v.m omstandigheden(géén schulden/schuldsanering o.i.d) rondkomen van 30 euro per week. Wij zijn een gezin van een 3 personen, waarvan mijn man een hele grote eter is, heeft dit i.v.m zwaar lichamelijk werk ook heel hard nodig en hebben een baby die ik i.v.m te weinig borstvoeding dure zuigelingenvoeding moet geven.

Ik gebruik zuigelingenvoeding van het merk kruidvat á 6 euro per verpakking en daar heb ik 1 1/2 pak (voor de kenner; dus 3 zakjes) per week van nodig. Dus dat is 9 euro per week.

Van het resterende bedrag moeten dus alle andere zaken worden betaald. Is eigenlijk geen doen, maar het zal wel moeten om geen schulden te maken.

Brood haal ik op markt voor 1,- per 2 stuks. Dit is bakkersbrood van 1 dag oud, groenten/fruit haal ik als de prijs mij aanstaat ook op de markt en anders gewoon in de winkel. Heb helaas geen turkse winkel ofzo in de buurt, anders had ik het daar wel gekocht. Heb hier alleen super de boer, aldi en appie zitten. Alleen het groente/fruit van de appie vind ik waardeloos en super de boer is veelte duur dus houd je appie over waar ik mijn boodschappen doe: de aanbiedingen, welke soms zoals iemand anders al schreef in es alsnog goedkoper is en dus es koop.

Nee, iedere dag vlees eten zit er niet in en ben allang blij dat mijn man soms op het werk kan eten en in dat geval ook een goed stuk vlees krijgt, maar dan nog heeft hij genoeg honger dat hij thuis ook echt wel een behoorlijk bord avondeten neemt.

Ook fruit hebben we slechts beperkt, gewoon het goedkoopste.

Vandaag eten wij bijvoorbeeld erwtensoep (uit blik) met tosti met kaas en crackers met zelfgemaakte kruidenboter. Hier ben ik mee begonnen omdat het goedkoper is dan kant en klare kruidenboter, maar het is nog veel lekkerder ook.

Verder heb ik voor vandaag nog vega wraps

Morgen waarschijnlijk stamppot boerenkool met worst, dinsdag pasta met gehakt, tomatensaus en soepgroenten, woensdag, stamp boerenkool van maandag, donderdag pasta van dinsdag, vrijdag rijst met ei of. blikje tonijn en soepgroenten
quote:Cici25 schreef op 09 januari 2011 @ 15:19:

[...]

Ik vind persoonlijk de C1000 vaak duurder dan de AH. Ben er toevallig gister nog geweest omdat er een aantal dingen in de aanbieding waren. En het viel me weer op dat het helemaal geen goedkope winkel is.

Nee het is zeker geen goedkope winkel maar naast de Lidl waar ik ook altijd heen ga. Let bij de C1000 wel altijd op wat ik haal qua prijs. Daarom ga ik eerst naar de Lidl en dan naar de C1000.

Vind de Lidl een goede winkel maar helaas hebben ze heir niet alles zoals in Duitsland. Dat is dn wel jammer.
Bij vergelijkingen van de c1000 en AH, komt de AH er over het algemeen goedkoper uit. En dat merk ik vaak ook als ik er boodschappen haal.
AH euroshopper is vaak goedkoper dan andere winkels, maarrrrrrrrrrr...... AH is meester in verleiden en daar moet je tegen kunnen. Overal staan lekkere dingen voor het grijpen, prachtig uitgestald en veel aanbiedingen (die als je het normaal niet koopt de boodschappen dus duurder maken). Kijk, dat heb je bij de Aldi of de Lidl niet, daar wil je zo snel mogelijk weg en lijkt alles vies (is het niet, maar lijkt niet echt smakelijk qua verpakking etc). Tip nr. zoveel dus: laat je niet verleiden.

@Pinkroses

Vind 30 euro per week met babyvoeding erbij heel knap hoor. Goede tip van dat brood op de markt, ga ook geregeld naar de markt vooral voor fruit, maar zal het brood eens checken want 50ct per stuk is nog goedkoper.

@Atelier_madame

20,- in je eentje is ook heel weinig. Voor meer mensen is gemiddeld goedkoper namelijk, dus dan doe jij het behoorlijk goed.
Dan moet ik toch naar de AH.

Eerlijk gezegd let ik niet echt op de prijzen, vergeet al snel wat iets heeft gekost. Bij het afrekenen schrik ik meestal wel.........

Heb me ook voorgenomen om met een "budget" boodschappen te doen maar dat voornemen is nog niet in werking gesteld
quote:Pinkroses schreef op 09 januari 2011 @ 16:57:

hebben een baby die ik i.v.m te weinig borstvoeding dure zuigelingenvoeding moet geven.

Ik gebruik zuigelingenvoeding van het merk kruidvat á 6 euro per verpakking en daar heb ik 1 1/2 pak (voor de kenner; dus 3 zakjes) per week van nodig. Dus dat is 9 euro per week.

Heb je je goed voor laten lichten? Lactatiedeskundige gebeld (gratis)? Te weinig BV komt echt zelden voor. Als je baby niet genoeg heeft aan jouw melk moet je hem/haar aanleggen, aanleggen, aanleggen. Evt. erbij gaan kolven. Hou dit een aantal dagen vol en je hebt binnen no time genoeg melk en hoef je dus geen dure voeding meer te kopen!
quote:superstar_2 schreef op 09 januari 2011 @ 10:14:

[...]

Ik koop 3 laags sterk en zacht toiletpapier bij kruidvat,8 rollen voor ¤1,99

Nog goedkoper en echt heerlijk zacht: Action 24 rollen voor 3,98

Van alle 'goedkope' merken is die van de Action echt de zachtste. Mijn man heeft chronisch gevoelige billetjes en zweert bij dit WC-papier.
quote:Blackdress schreef op 09 januari 2011 @ 19:00:

[...]

Heb je je goed voor laten lichten? Lactatiedeskundige gebeld (gratis)? Te weinig BV komt echt zelden voor. Als je baby niet genoeg heeft aan jouw melk moet je hem/haar aanleggen, aanleggen, aanleggen. Evt. erbij gaan kolven. Hou dit een aantal dagen vol en je hebt binnen no time genoeg melk en hoef je dus geen dure voeding meer te kopen!Dit had ik eerder moeten weten!! Ik heb het er in de kraamperiode met de kraamverzorgster en verloskundige over gehad, beiden gaven aan dat ik over moest stappen op kunstvoeding, moet wel zeggen dat ik inderdaad ook heb gekolfd, maar ook dit hielp slechts onvoldoende.
Het is nog niet te laat, Pinkroses! Het kan nog steeds

Hoe oud is je baby? Zie je het zitten om het komende dagen heel vaak te laten drinken? Ook een aantal keren 's nachts? Nachtvoedingen zijn namelijk heel erg belangrijk om je productie op peil te houden. Niet leuk, maar wel nodig.
quote:duha schreef op 09 januari 2011 @ 19:23:

[...]

Nog goedkoper en echt heerlijk zacht: Action 24 rollen voor 3,98

Van alle 'goedkope' merken is die van de Action echt de zachtste. Mijn man heeft chronisch gevoelige billetjes en zweert bij dit WC-papier.Was wel een goede voor mij geweest. Heb alleen geen action in de buurt!
quote:Blackdress schreef op 09 januari 2011 @ 19:26:

Het is nog niet te laat, Pinkroses! Het kan nog steeds

Hoe oud is je baby? Zie je het zitten om het komende dagen heel vaak te laten drinken? Ook een aantal keren 's nachts? Nachtvoedingen zijn namelijk heel erg belangrijk om je productie op peil te houden. Niet leuk, maar wel nodig.Eh, 8 weken; is dat niet al te oud?
Nee hoor, juist niet. Een baby is nooit te oud. Zelfs als je al gestopt bent kun je BV weer oppakken. Maar je moet er wel iets voor willen doen.

Probeer hem/haar 's nachts een paar keer bij je te laten drinken, overdag vaak aanleggen, bijv. om de 2 uur. Goed laten drinken, beide borsten aanbieden, eventueel herhalen.

Flesvoeding laten staan. Zul jij eens zien hoe snel je weer voldoende hebt!

Sorry voor de topic-vervuiling, maar ik vind dit zonde van je geld als je graag BV wilt geven.

Er is hier ook een topic voor Borstvoedingsvragen. Ik kijk en lees er zelf nooit, maar volgens mij wordt daar ook wel goed advies gegeven. Lees anders eens mee op het borstvoedingsforum.nl.

Ik geef zelf nu al ruim 3,5 jaar BV, dus ik ben inmiddels behoorlijk ervaren

Succes ermee!
quote:Blackdress schreef op 09 januari 2011 @ 19:36:

Nee hoor, juist niet. Een baby is nooit te oud. Zelfs als je al gestopt bent kun je BV weer oppakken. Maar je moet er wel iets voor willen doen.

Probeer hem/haar 's nachts een paar keer bij je te laten drinken, overdag vaak aanleggen, bijv. om de 2 uur. Goed laten drinken, beide borsten aanbieden, eventueel herhalen.

Flesvoeding laten staan. Zul jij eens zien hoe snel je weer voldoende hebt!

Sorry voor de topic-vervuiling, maar ik vind dit zonde van je geld als je graag BV wilt geven.

Er is hier ook een topic voor Borstvoedingsvragen. Ik kijk en lees er zelf nooit, maar volgens mij wordt daar ook wel goed advies gegeven. Lees anders eens mee op het borstvoedingsforum.nl.

Ik geef zelf nu al ruim 3,5 jaar BV, dus ik ben inmiddels behoorlijk ervaren

Succes ermee!Ook namens mij sorry voor de topic-vervuiling, maar ik ga hier zeker wat mee doen! Ik zal straks dat topic eens opzoeken en ermee aan de slag, want bv geven vind ik behalve goed voor de portomonee ook zeer belangrijk voor mijn zoontje zijn gezondheid. Ben in mijn hart ook bv-moeder. (niet om fv-moeders tegen het hoofd te stoten hoor!!!) maar omdat de kraamverzorgster en verloskundige het aandrongen heb ik het gedaan.
Succes Pinkroses! Ik hoop voor je dat het lukt!
Wisten jullie dat zelfs vrouwen die geen kind hebben gebaard BV kunnen geven? Is in afrika heel normaal hoor! Het duurt natuurlijk even voor de productie op peil is, maar als je ervoor wilt gaan is het zeker mogelijk. Probeer veel rust te creeeeren en inderdaad vaak aanleggen.
Klopt. Adoptiemoeders doen het ook wel eens. Zelfs mannen schijnen BV te kunnen geven. Wel met medicijnen, dacht ik.
Ja, heb ook wel eens een adoptiemoeder gezien op tv die borstvoeding gaf. Go for it Pinkroses, zeker als jij je er fijner bij voelt. En geeft niks hoor van de topic-vervuiling. Ik zie het als een besparingstip, haha.
Inderdaad Pinkroses, gewoon lactatiekundige bellen, heb ik bij mijn 1e ook gedaan. Ik kreeg van haar een kolfschema en daardoor heb ik de bv weer kunnen opkrikken. Het kostte wel wat moeite maar heb toch mijn dochter bijna 6 maanden volledig kunnen voeden, dus ik zou het zeker proberen als ik jou was. Bij mijn 2e kwam de bv weer niet op gang, maar toen zag ik het zelf niet meer zitten, was te vermoeid en ik had al een kleine rondlopen dus toen ben ik na een week of 5 volledig op fv overgestapt, maar vond het toch best moeilijk hoor. En petje af dat je van zo weinig geld toch iedere dag een maaltijd op tafel kunt toveren. Kun je niet in aanmerking komen voor een pakket van de voedselbank? Dat scheelt misschien toch weer iets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven