Geld & Recht alle pijlers

Weer gelukt!!!

07-01-2011 11:44 163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben zo trots. Het is me weer gelukt voor 75 euro boodschappen te doen deze week voor huishouden van 6 personen! Is toch knap, dan eet, drinkt, poept en piest elk persoon een hele week voor maar 11,- Vind het zo'n leuk spelletje. En dan heb ik deze week ook nog schoonmaakartikelen, een fles shampoo, afwasmachineblokjes en wasmiddel bij gekocht. Zo trots, zo trots.

Goed, dat wilde ik dus even melden.
Gefeliciteerd!

Misschien is het ook leuk om te vertellen wat je dan zoal koopt en waar. Misschien kunnen we er nog wat van leren
Applaus !!!!! Loop je hiervoor verschillende winkels af ? Of hoe doe je dat ?

Ik doe zelf voor een 3-personen gezin 2 x per week boodschappen en ben per x al 75,- kwijt
Erg knap, wat eet je zoal de hele week???

Ik ben veel en veel meer aan boodschappen kwijt,wij zijn met zn vieren+hond
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Ehm. en dan eeet je de hele week Nasi en macaroni? Ofzo?
wat goed zeg! En ook wel handig: niet meer elke dag in de supermarkt staan bedenken wat je die avond weer gaat koken maar in 1 keer voor de hele week boodschappen doen. Ik ben erg benieuwd naar je weekmenu; ik vind het een crime om elke keer iets te verzinnen; laat staan een beetje binnen budget. Dus, kom maar op met je boodschappenlijstje
Ik ben dat bedrag meestal al kwijt voor 1 persoon
Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Incl. schoonmaakmiddel en afwasmachine blokjes en wasmiddel? En dan nog boodschappen voor de hele week voor 6 personen?

Eet je dan wel verse groente, vlees, zuivel?
Ik vind dat ontzettend knap.

Wij jagen er met twee volwassen en twee kleine kinderen zo'n 800 à 1000 euro per maand doorheen aan boodschappen, kinderkleding, simpele cosmetica, cadeautjes, dingetjes voor in huis en uitjes.

Daar zitten dan nog niet eens de volwassenkleding, kapperbezoek, duurderde cosmetica en privé aanschaffen bij, want die betalen we ieder zelf.

O ja, er zit trouwens wel benzine bij voor twee auto's..

O nee, toch niet.

Nou doen we er ook niet echt ons best voor om dit bedrag lager te krijgen, maar dat jij het voor 75 euro per week kan vind ik erg knap. Applaus!
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ik moet zeggen dat ik er ook geen moeite mee heb dat voor 1 persoon in de week uit te geven. Ik doe het niet altijd omdat ik het geld er gewoon niet voor heb, maar toch
Ik ben ook wel benieuwd wat je dan zoal koopt en klaarmaakt. Ik ben met 4 personen al meer kwijt per week.
Schoonmaak artikelen, shampoo ,vaatwasblokjes,wasmiddel.

Kost toch ook al snel 15 euro bij elkaar, dan eet je dus voor 60 euro , voor 6 personen????
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Tenzij je dat bij de Action koopt. Dan ben je denk ik zo'n 7,50 kwijt.
vertelvertelvertel!! Je houdt ons wel in spanning, hoor :-)
quote:nixus schreef op 07 januari 2011 @ 11:52:

wat goed zeg! En ook wel handig: niet meer elke dag in de supermarkt staan bedenken wat je die avond weer gaat koken maar in 1 keer voor de hele week boodschappen doen. Ik ben erg benieuwd naar je weekmenu; ik vind het een crime om elke keer iets te verzinnen; laat staan een beetje binnen budget. Dus, kom maar op met je boodschappenlijstje

Het is een kwestie van tijd inversteren in het boodschappen doen, ik loop minimaal 3 winkels af en vergelijk ook de reclame's met andere winkels.

Als er vlees in de aanbieding is kijk ik hoeveel stuks er in de verpakking zit en daarbij verzin ik welke groenten weer lekker bij is.

En zo eten wij elke dag anders voor weinig geld.
quote:Flowerfield schreef op 07 januari 2011 @ 11:58:

Tenzij je dat bij de Action koopt. Dan ben je denk ik zo'n 7,50 kwijt.Als je naar duitsland gaat ben je ook een stuk goedkoper uit met was middelen shampo en douchgel,verder scheelt het bij de lidle in duitsland ook weer in de prijs met de lidle in nederland wat betrefd vlees
quote:Paque_ schreef op 07 januari 2011 @ 11:52:

Ehm. en dan eeet je de hele week Nasi en macaroni? Ofzo?Sinds kort eet mijn jongste weer bij ons en ze betaald daar aan mee, en ik kan met gemak voor 3 personen met ¤70,- pw rond komen en dan eten we elke dag wat anders en toch vers, het is een kwestie van tijd inversteren,en creatief zijn.
Ik ben ook wel benieuwd, ik jaag er hier gemiddeld rond de 150 per week doorheen, soms minder, vaak meer.

Moet ik zeggen dat wasmiddel, wasverzachter ed wel van A-merken wil en wij geen varkensvlees eten en heel veel groenten en fruit er door heen jassen.
quote:ronniemitchel schreef op 07 januari 2011 @ 12:14:

[...]

Sinds kort eet mijn jongste weer bij ons en ze betaald daar aan mee, en ik kan met gemak voor 3 personen met ¤70,- pw rond komen en dan eten we elke dag wat anders en toch vers, het is een kwestie van tijd inversteren,en creatief zijn.Ja, maar 3p is wat anders dan 6.
quote:Paque_ schreef op 07 januari 2011 @ 12:22:

[...]

Ja, maar 3p is wat anders dan 6.Jep dat is waar, had ik ff vergeten dat to het over 6 personen had,dan zou ik niet weten hoe ik dat zou moeten doen met dat bedrag en dat terwijl ik echt alles op alles zet om zo goedkoop mogelijk boodschappen te halen, maar misschien is zij wel in Duitsland geweest en dat scheelt echt erg veel geld , zowel bij Kaufland als de lidle daar ben je een stuk goedkoper uit.
ik denk dat wij ook ongeveer 75 euro kwijt zijn, maar dan voor 4 personen.

Maar ik heb dan ook geen zin om tig supers af te lopen voor koopjes. Meestal gaan we naar de AH en dara kun je ook prima goedkoop boodschappen doen. Kwestie van op de aanbiedingen letten en huismerk of Euroshopper-producten kopen.
Star, heb jij dan echt een weekmenu ed?
quote:Starshine schreef op 07 januari 2011 @ 12:27:

ik denk dat wij ook ongeveer 75 euro kwijt zijn, maar dan voor 4 personen.

Maar ik heb dan ook geen zin om tig supers af te lopen voor koopjes. Meestal gaan we naar de AH en dara kun je ook prima goedkoop boodschappen doen. Kwestie van op de aanbiedingen letten en huismerk of Euroshopper-producten kopen.Ik begin altijd bij Appie, (op die manier loop ik weer richting huis )dan duik ik de turkse winkel in en vandaar uit loop ik door naar de lidle,en soms loop ik even de plus in zoals gisteren omdat de riblappen in de "aanbieding "zijn, ik heb gekeken en zag dat ze daar per kilo nu ¤9,98 kosten, bij de lidle kost 1400 gr ¤10,60 en dan laat ik het bij de plus liggen en loop zo eventueel door naar de lidle of naar huis
Slik. Ik heb in mijn eentje al 40 uitgegeven deze week.
riblappen kosten bij de AH standaard 7,99 RM

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven