Geld & Recht alle pijlers

Weer gelukt!!!

07-01-2011 11:44 163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben zo trots. Het is me weer gelukt voor 75 euro boodschappen te doen deze week voor huishouden van 6 personen! Is toch knap, dan eet, drinkt, poept en piest elk persoon een hele week voor maar 11,- Vind het zo'n leuk spelletje. En dan heb ik deze week ook nog schoonmaakartikelen, een fles shampoo, afwasmachineblokjes en wasmiddel bij gekocht. Zo trots, zo trots.

Goed, dat wilde ik dus even melden.
Dat vind ik erg knap! Ik geef 100 euro per week uit voor 4 personen. Deze week zelfs maar 80 ivm afscheid van 2 collega's waar een bijdrage van 10 euro per collega werd gevraagd. Was toch weer even 20 euro, hoppa weg. Ik kan ook makkelijk maaltijden van 1,00 à 1,50 per persoon maken en ik houd regelmatig een boodschaploze week. Dan eet ik de voorraad kast en de diepvries eens goed leeg want anders ligt het er te lang. Vaak blijkt dat ik dan nog bergen eten in huis heb.
Laat brandnetels staan; juist op brandnetels leggen vlinders hun eitjes.
@Sweetfirefly

Dat is ook zo'n goede tip, je voorraadkast leeg eten. Ik kijk nu veel vaker, wat heb ik in de kast en daar maak ik dan iets mee. Voorheen werd de voorraad meer en meer en meer. Moet zeggen dat ik sinds ik op de boodschappen let, ik ook veel minder weggooi. Vind ik ook best fijn
Ik zeg ook nergens dat je elke dag een kerstdiner op tafel moet zetten. Maar ik wil mijn kinderen wel elke dag verse groentes en fruit laten eten. En goed vlees/vis. Maar goed, dat is persoonlijk, en als dit jou een kick geeft moet je dat vooral doen.
Wat klinkt je ondertoon onaardig Blackdress.
Pfoeh... wij zitten daar met z'n tweeën al aan. En als we er dan nog non-food bij kopen (wasmiddel, wc papier etc.) dan zitten we erover heen. En ik eet geen vlees!

Trouwens dat AH brood 3 voor 2 euro is helemaal niet lekker. Het smaakt alsof het oud is. Dan kun je wel weinig geld uit willen geven, maar als je het dan eet bij gebrek aan beter is het toch zonde? Net als dat je goedkope kleding koopt die zo stuk en vaal is. Kun je toch beter een duurder stuk kopen wat langer mee gaat en mooier is?
quote:Blackdress schreef op 07 januari 2011 @ 14:52:

Tenzij hetnatuurlijk niet anders kan, maar anders vind ik het niet bijzonder. Als je van alles het goedkoopste neemt lukt dat iedereen. Het is alleen de vraag of je het ook wilt. Ik wil namelijk geen goedkoop wc papier. Ik wil geen supermarktvlees/brood/nootjes etc. Elke dag voldoende groentes en veel fruit. En dat kost dus ook veel en veel meer. Maar ik zou liever geen vlees eten dan supermarktvlees. Brrr.Wat fijn dat jij de keuse hebt om zo veel geld uit te kunnen geven, veel kunnen het niet missen, ik wil ook zo veel, helaas laat mijn beurs dat niet toe,en laat ik nu toch heel blij en tevreden en met smaak de supermarkt vlees en de goedkoopste groenten en fruit en brood eten, maar goed ik ben en creatief en kan goed koken.
quote:Blackdress schreef op 07 januari 2011 @ 17:48:

Ik zeg ook nergens dat je elke dag een kerstdiner op tafel moet zetten. Maar ik wil mijn kinderen wel elke dag verse groentes en fruit laten eten. En goed vlees/vis. Maar goed, dat is persoonlijk, en als dit jou een kick geeft moet je dat vooral doen.

volgens mij geeft TO haar kinderen ook elke dag groente en fruit, of heb ik wat gemist?

Als je groente van het seizoen koopt, is dat meestal het goedkoopste btw.
Tja, supermarktbrood, dat vlees en plofkip

Komt onze monden niet binnen

Dus ik ben meer kwijt, maar dat vind ik niet erg

Kan zowiezo met vakantie, en over smaak valt niet te twisten
wat is er nou weer mis met brood van de supermarkt?

wat een gesnob.
quote:shoppen schreef op 07 januari 2011 @ 18:39:

Tja, supermarktbrood, dat vlees en plofkip

Komt onze monden niet binnen

Dus ik ben meer kwijt, maar dat vind ik niet erg

Kan zowiezo met vakantie, en over smaak valt niet te twistenHahahaha ach ja wij zijn gewend om het met minder te doen, des ondanks smaakt de kip zoals ik het klaar maak erg lekker,en als wij het straks financieel weer beter hebben, ga ik fijn op dezelfde voet door kunnen we lekker sparen voor dingen die nodig/belangrijk zijn.
quote:Starshine schreef op 07 januari 2011 @ 18:40:

wat is er nou weer mis met brood van de supermarkt?

wat een gesnob.Wel nee gewoon verwend.
ik laat het brood trouwens gewoon in de vriezer en haal er elke dag een paar boterhammen uit, altijd vers dus en altijd lekker.
Ik durf te wedden dat als ik een stoofschotel van supermarktvlees maak of eentje van slagersvlees, je het verschil niet proeft.

We hebben het hier over gewoon vlees, niet over biologisch oid.
Knap hoor, ben benieuwd hoe je dat voor mekaar krijgt Ik ben wekelijks al 50 tot 60 euro kwijt voor 2 personen ?
quote:Liv schreef op 07 januari 2011 @ 18:49:

Ik durf te wedden dat als ik een stoofschotel van supermarktvlees maak of eentje van slagersvlees, je het verschil niet proeft

Eens.

Er zijn mensen die niet zo heel veel waarde hechten aan (dure) smaak en dus net zo lief een snitzel oid van de supermarkt eten.

Bovendien, in het geval van wat Liv hierboven schrijft: soms proef je het niet eens.
@Blackdress

Je toon is inderdaad beetje onaardig, maar misschien bedoel je het zo niet. Zoals iemand anders al aangaf eten mijn kinderen inderdaad elke dag verse groente en fruit. Op de fruitschaal liggen elke dag minstens appels en bananen en volgens mij is roerbakgroente, hartige taart (met groente en noten) en seizoensgroente, zelfgemaakte soep (met groente) toch heel gezond of ben ik gek?

@Liv

Ik denk dat je het bij sommige stukken vlees wel proeft, maar weet zeker dat ik de stoofschotel van de echte slager er ook niet uit zou halen.

@Starshine

Mijn brood ligt ook in de vriezer, elke keer haal ik er een halfje uit.

En natuurlijk is dat donkerbruine, zonnebloemzaden brood met allerlei pitjes erop hartstikke lekker, maar dat schaf ik dan heel af en toe aan. Ik ben overigens toch de enige die dat eet, lekker met kaas.
bij de AH hebben ze appels in de bonus nu Ivy

Ach, bij de super moet je natuurlijk wel weten welk vlees je meeneemt. Een biefstuk voor 5 euro de kilo kan ook niks zijn, dus dat moet je niet willen. (nou vind ik biefstuk sowieso niet lekker)
quote:Liv schreef op 07 januari 2011 @ 18:49:

Ik durf te wedden dat als ik een stoofschotel van supermarktvlees maak of eentje van slagersvlees, je het verschil niet proeft.

We hebben het hier over gewoon vlees, niet over biologisch oid.Klopt de nederlandse rundvlees ligt helaas nergens meer in de winkel,ik vond vroeger sucade lappen erg lekker, maar die nu in de winkel liggen of het nu van de slager of uit de super komt het is zo taai als een schoenzool, terwijl je het vroeger echt lekker mals kon stoven, nu na 4uur stoven is het niet lekker.
quote:Lisa72 schreef op 07 januari 2011 @ 19:03:

[...]

Eens.

Er zijn mensen die niet zo heel veel waarde hechten aan (dure) smaak en dus net zo lief een snitzel oid van de supermarkt eten.

Bovendien, in het geval van wat Liv hierboven schrijft: soms proef je het niet eens.Ik haal alleen "kale "schnitzel en parneer het zelf dus ik kan zien hoe het vlees er uit ziet en dat ik niet bedonderd word met fijn gemalen vlees.
Sjonge Ivy, echt knap! Ik was laatst al trots dat ik voor 65 euro een week boodschappen heb kunnen doen (terwijl we die week ook nog twee keer bij andere mensen aten..). En dat is dus voor twee personen.

Wij werken allebei en dan vinden we het wel lastig om alle aanbiedingen bij te houden en naar verschillende winkels te gaan om het goedkoop te houden. Kost gewoon teveel tijd, vinden we. Maar eigenlijk zouden we het wel moeten doen want ons geld vliegt ook weg.
Oh, ik bedoel het absoluut niet snobbig of onaardig. Als dat wel zo overkomt, sorry daarvoor. Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat je voor 75 euro in de week voor 6 (!) personen genoeg groente (ong. 200 gr. per pers. per dag) en fruit (2 st. per pers. per dag) op tafel kan zetten. Ook niet als je dat in de supermarkt koopt. Ik zou dan liever voor mijn 100 euro (die je toch te besteden hebt) wel voldoende kopen en op vakantie gewoon hetzelfde patroon voort zetten zoals je thuis gewend bent. Of juist op vakantie makkelijk doen door pizza o.i.d. te bestellen.
quote:ronniemitchel schreef op 07 januari 2011 @ 18:33:

[...]

Wat fijn dat jij de keuse hebt om zo veel geld uit te kunnen geven, veel kunnen het niet missen, ik wil ook zo veel, helaas laat mijn beurs dat niet toe,en laat ik nu toch heel blij en tevreden en met smaak de supermarkt vlees en de goedkoopste groenten en fruit en brood eten, maar goed ik ben en creatief en kan goed koken.Ik zeg ook in mijn eerste post: 'tenzij het niet anders kan'. Bij TO kan het wel anders, want zij heeft 100 euro te besteden per week, maar kiest er voor om 25 euro achter te houden. Als dat ten koste gaat van de gezonde voeding van de kinderen vind ik dat geen slimme keuze. Als het niet anders kan is het heel iets anders, maar daar had ik het niet over.
Toen ik vroeger wel eens een brood kocht bij de AH omdat de bakker dicht was proefde ik dat verschil wel degelijk. Ik doe het ook altijd in de vriezer en haal het ook elke dag eruit, maar ik lust het niet. Na 1 broodje werd het hele brood eruit gehaald en opgevoerd aan de vogels.

En als je geen verschil proeft tussen slagersvlees en supermarktvlees mankeert er echt iets aan je smaakpapillen. Ik wil echt niet bitcherig overkomen, maar dat verschil is er wel degelijk. Ik haal mijn vlees altijd bij de biologische slager, maar ook bij de gewone slager was het vlees echt stukken lekkerder als een taaie lap van de AH.
Ik ben eigenlijk wel bang dat Blackdress gelijk heeft. Wij kopen ook altijd het Albert Heijnbrood, de volkorenvariant, ook 3 voor 2 euro. Wij eten met zijn zessen per dag een brood op (gelukkig kopen mijn beide pubers weinig in de kantine). Deze week hadden we brood van de bakker en dat was toch echt een stuk lekkerder. Ik ben er zelf nog niet uit hoor wat we nu gaan doen, kies ik voor Albert Heijn, 6 broden (op zondag eten we meestal broodjes) voor 6 euro per week. Of ga ik man, kroost en mezelf verwennen met het bakkersbrood (6 x ¤2,70 = 16,20 per week). Scheelt meer dan een tientje maar is toch wel veel lekkerder. Risico is natuurlijk ook nog eens dat ze het dadelijk zo lekker vinden, dat ze het dubbele ervan gaan eten.
Ik kocht vroeger ook mijn brood bij AH, maar vind het niet meer zo lekker en bovendien wordt het heel snel oud, dus gooi ik altijd de laatste sneetjes weg. Nu verkopen ze bij onze warme bakker tegenwoordig doordeweeks bruin, wit en volkorenbrood voor 1,25 per stuk, dus dat haal ik regelmatig, het blijft langer vers en is niet duur.

Ik koop dus wel veel A-merken tijdens de hamsterweken, maar alleen dingen die ik normaal ook zou kopen en nodig heb. Ik vind het een uitgelezen moment om mijn voorraadkast aan te vullen en dan hoef ik een aantal weken niet veel meer te halen, alleen wat verse groenten, fruit, brood en melk. Vlees haal ik wel bij de supermarkt en vries ik in porties in. We eten hier geen varkensvlees dus ik heb altijd kipfilet en rundergehakt in de vriezer dus een pasta of roerbakschotel is dan zo gemaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven