Geld & Recht alle pijlers

Weer gelukt!!!

07-01-2011 11:44 163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben zo trots. Het is me weer gelukt voor 75 euro boodschappen te doen deze week voor huishouden van 6 personen! Is toch knap, dan eet, drinkt, poept en piest elk persoon een hele week voor maar 11,- Vind het zo'n leuk spelletje. En dan heb ik deze week ook nog schoonmaakartikelen, een fles shampoo, afwasmachineblokjes en wasmiddel bij gekocht. Zo trots, zo trots.

Goed, dat wilde ik dus even melden.
Als je met zijn 6en bent kan ik me overigens wel voorstellen dat je dat 3 voor 2 euro brood haalt hoor, wij zijn met zijn 4en en mijn kinderen zijn nog klein dus die eten sowieso nog niet veel. Ik denk dat we met 1 brood 2 dagen doen.
quote:maruschka schreef op 07 januari 2011 @ 21:34:

Ik ben eigenlijk wel bang dat Blackdress gelijk heeft. Wij kopen ook altijd het Albert Heijnbrood, de volkorenvariant, ook 3 voor 2 euro. Wij eten met zijn zessen per dag een brood op (gelukkig kopen mijn beide pubers weinig in de kantine). Deze week hadden we brood van de bakker en dat was toch echt een stuk lekkerder. Ik ben er zelf nog niet uit hoor wat we nu gaan doen, kies ik voor Albert Heijn, 6 broden (op zondag eten we meestal broodjes) voor 6 euro per week. Of ga ik man, kroost en mezelf verwennen met het bakkersbrood (6 x ¤2,70 = 16,20 per week). Scheelt meer dan een tientje maar is toch wel veel lekkerder. Risico is natuurlijk ook nog eens dat ze het dadelijk zo lekker vinden, dat ze het dubbele ervan gaan eten.Ook bakkers hebben aan biedingen hoor. Ik haal elke donderdag 8 halfjes bruin voor 6,35 euro. De bakker doet het voor mij gelijk in de diepvries (zodra het is afgekoeld en gesneden) en ik haal het eens per week op. Wij hebben dus altijd super vers en lekker brood. Mijn man proeft het gelijk als ik eens brood uit de supermarkt haal.
quote:shoppen schreef op 07 januari 2011 @ 18:39:

Tja, supermarktbrood, dat vlees en plofkip

Komt onze monden niet binnen

Dus ik ben meer kwijt, maar dat vind ik niet erg

Kan zowiezo met vakantie, en over smaak valt niet te twisten

Fijn dat jij dat kunt betalen, maar er zijn genoeg mensen die dat niet kunnen. En er zal idd best verschil zijn tussen brood vd bakker en vd supermarkt, maar je proeft alleen verschil als je beiden eet, anders ben je gewoon gewend aan de smaak van wat je altijd eet.

En over smaak valt zeker te twisten!

knap Ivy!
Ivy, applausje!

Volgens mij ligt het er vooral aan of je tijd en zin hebt om te bezuinigen, als je gemotiveerd bent lukt het vast.

Ik heb alleen het idee dat er geen bijzonder grote eters in het gezin zijn, klopt dat? Ik snap bijvoorbeeld écht niet hoe jullie met drie tot vier broden per week toekomen, en je maar een halfje per dag uit de vriezer haalt voor zes personen? Wij waren thuis met zijn vieren en alleen mijn broertje was al goed voor een heel brood per dag! Nog steeds trouwens.
Wat een aannames toch altijd als mensen geen honderden euro's per maand uitgeven. Ik geef gemiddeld 75 euro per week uit aan boodschappen voor ons gezin; 2 volwassenen, dochter van bijna 6 en zoon van 3.

Ik doe altijd 1x per week grote boodschappen met inderdaad een weekmenu in gedachten, waarbij ik ook m'n voorraadkast gebruik dus ik hoef niet altijd alles te kopen voor die week, maar neem wel meteen de aanbiedingen mee die weer in de voorraadkast kunnen.

Komende week eten we:

za: aardappels, rundergehaktballen en spercieboontjes

zo: Bami (zelfgemaakt met witte kool, ui, tauge, wortel en kruiden van de toko) met gemarineerde (zelfgemaakte marinade van ketjes manis en dezelfde bamikruiden) met een handje naturel kroepoek en een gebakken eitje erop.

ma: Eenpansmaaltijd van krieltjes, kipfilet, de groenten die over zijn van de bami (totaal had ik ruim een kilo, die verdeel ik dus over 2 dagen).

di: Pasta met geruld rundergehakt, prei, ui, courgette en kerriekruiden.

wo: aardappelpartjes en kippenpoten uit de oven met worteltjes

do: Zelfgemaakte franse uiensoep met meergranenstokbrood, een deel even snel in de oven om de kaas te laten smelten en in de soep te leggen, de rest met zelfgemaakte kruidenboter.

vr: Scholfilet met notenrijst en een witlofsalade.

Naast de avondmaaltijden gaan er nog zo'n 4 broden, 3 pakken melk van 1,5 liter, een fles aanmaaklimonade, een pakje thee, een rol beschuit, 1/2 zak muesli, 2 kilo appels, 8 bananen, een net sinaasappels en een kilo peren, 1 fles cola, 1 fles drinkyoghurt en een rol biscuitjes doorheen.

Groenten en fruit haal ik meestal bij de groentenboer, behalve als de AH een betere aanbieding heeft, vlees bij de slager en brood bij de bakker (op doordeweekse dagen een meerzadenbrood voor 1,10).

(Af)Wasmiddel, schoonmaakmiddelen e.d. koop ik wanneer er een goede aanbieding is in groot formaat, dan heb ik gelijk genoeg voor maanden.
Ik heb dus al 8 broden per week en 7 pakken melk/soyamelk.

Gewoon de ah broden van 3 voor 2,-

En zeker 20 appels, 40 mandarijnen en 20 bananen per week bijv en dan tel ik mijn opvangkinderen niet mee, dat is wat wij met zijn 4en eten.

Snacktomaatjes enzo, 5 komkommers per week etc...gewoon om te snacken.

Ook iedere avond bijna een kilo groenten, meestal vers, maar ook diepvries.

Als ik heel erg mijn best doe, red ik het met 100,- maar dan haal ik geen lekkere dingen zeg maar, voor als er visite komt.
Ik neem ook aan dat als de kinderen groter worden dat de hoeveelheden ook groter zullen worden, maar op dit moment met twee relatief kleintjes is een kilo of 4 aan fruit en 8 bananen echt wel genoeg, komkommers hebben we idd ook vaak 2 per week en ik zag net dat ik het broodbeleg ook vergeten ben 1 pot smeerbaar zoet beleg, 3 ons kipfilet, 2 ons ander broodbeleg en 1 pak zoet broodbeleg. Meeste groenten is vers, ik loop dagelijks langs de groentenboer dus dat gaat makkelijk, maar ik heb wel altijd diepvriesgroenten en een paar potten groenten in huis, gewoon voor de geen boodschappen mogelijk dagen.
Mijn kinderen zijn idd een stuk ouder, vroeger was ik een stuk minder kwijt, nu eten ze mee als volwassen.
Wat ook helpt is als je bij makkelijk houdbare aanbiedingen groto inslaat. Als de AH een aanbieding heeft van 2 pakken rijst voor de prijs van 1 dan neem ik 10-15 pakken mee, kan ik weer maanden vooruit. Zo ook bij grand italia pasta, daar hebben ze ook vaak 2+1 gratis acties van. Ik doe het alleen met langhoudbare dingen, vlees invriezen enz dat doe ik niet, ik vergeet het toch te ontdooien.
Beleg is trouwens heel veel hier, altijd hartig, dus 3 ons kipfilet, american filet en een pond kaas per week, vaak meer en 250 gr oude kaas per week, salami 3 ons en daar halen we vaak de volle week niet mee.
Rijst haal ik bij de Turk, 10 kg voor 6 euro.
quote:zusenzoo schreef op 07 januari 2011 @ 23:53:

Mijn kinderen zijn idd een stuk ouder, vroeger was ik een stuk minder kwijt, nu eten ze mee als volwassen.Dat maakt inderdaad wel heel veel uit. Ik moet ook toegeven dat ik weinig extra's koop omdat ik 1 kind met een uitgebreide voedselallergie heb. Chips, snoep enz is er echt minimaal, zoon mag het overgrote deel niet en ik wil niet de hele tijd alles opnieuw moeten bekijken mag hij dit nu wel of niet.
Mijn man eet ook echt heel veel, is niet dik maar eet wel 10 boterhammen 4 stuks fruit en schept zeker 3 keer op.......

Kinderen hebben het niet van een vreemde
quote:zusenzoo schreef op 07 januari 2011 @ 23:54:

Beleg is trouwens heel veel hier, altijd hartig, dus 3 ons kipfilet, american filet en een pond kaas per week, vaak meer en 250 gr oude kaas per week, salami 3 ons en daar halen we vaak de volle week niet mee.Zoon mag zo goed als geen vleeswaren, kaas wel en dat eet hij 2 of 3x per week en dochter ook, maar man en ik lusten geen kaas. Daarom dus ook meer zoet beleg al is die keuze ook beperkt; pindakaas, speculoos, hagelslag en schuddebuikjes.
quote:zusenzoo schreef op 07 januari 2011 @ 23:58:

Mijn man eet ook echt heel veel, is niet dik maar eet wel 10 boterhammen 4 stuks fruit en schept zeker 3 keer op.......

Kinderen hebben het niet van een vreemde Man en ik zijn wel dik en eten beiden eigenlijk helemaal niet zoveel, de kidneren zijn allebei slanke lange lijsjes en die eten als bootwerkers
Ik heb wel wat overgewicht en eet daar ook naar (tenminste tot vroig jaar )
Wij eten er beiden niet naar, maar door andere oorzaken krijgen we het er helaas toch niet af (al blijf ik hartelijk proberen).

Ik ga naar boven, zoon is van de trap gerold vanmiddag en moet om het uur gewekt worden, dat ga ik nu doen en dan lekker slapen. Welterusten.
Succes daarmee!

Truste!
En Sunemom, zoon en jij goed de nacht doorgekomen of heb je hem de hele nacht elk uur moeten wekken?

Hier ook grote eters hoor, naast dat brood gaan er ook nog een paar pakken eierkoeken, 2 zakken witte weekendbolletjes van de AH en een zak krentenbollen doorheen. Daarnaast helaas ook veel snoep en koek, wel het meeste Euroshopper maar helaas grenzen drie van mijn vier kinderen aan te mager dus ik vind dat ik er niet echt iets van kan zeggen qua calorie-inname. Als ze dat aantal calorieën moeten eten aan fruit, moeten ze wel 6 stuks per dag dus dan krijgen ze toch gewoon naast die appel een ongezonde Euroshopper-wafel.

@ Ivy, voor sommige producten koop ik regelmatig wel A-merken. Bij wasmiddelen vind ik ondanks dat ik er heel veel heb geprobeerd Ariel toch gewoon het fijnst en ik merk dat onze vaat vaak minder schoon uit de vaatwasser komt als ik een B-merk gebruikt, dus vandaar dat ik die zaken dan altijd in de aanbieding koop.

Mijn doel is voorlopig wel veel sparen maar gemak staat nog steeds voorop. Zo heb ik een tijdje bijna de wasdroger niet gebruikt maar die staat nu gewoon weer elke dag aan hier.

@ Ivy
Alles goed gegaan vannacht Sunemom?
Ja we zijn de nacht goed doorgekomen, wel een doorwaakte nacht, maar met zoon is alles gelukkig prima. Ik val meestal niet meer zomaar in slaap dus steeds als ik weer sliep ging na een halfuur/uur de wekker alweer. Maar gelukkig is het maar een nachtje, komt goed. Ik blijf het verbazingwekkend vinden want hij is de hele trap afgerold en heeft niet eens ehct blauwe plekken, 1 bult boven z'n oog waar ie de muur geraakt heeft, maar verder niks. Moeten wij als volwassenen eens proberen..
quote:Blackdress schreef op 07 januari 2011 @ 14:52:

Tenzij hetnatuurlijk niet anders kan, maar anders vind ik het niet bijzonder. Als je van alles het goedkoopste neemt lukt dat iedereen. Het is alleen de vraag of je het ook wilt. Ik wil namelijk geen goedkoop wc papier. Ik wil geen supermarktvlees/brood/nootjes etc. Elke dag voldoende groentes en veel fruit. En dat kost dus ook veel en veel meer. Maar ik zou liever geen vlees eten dan supermarktvlees. Brrr.Dat vind ik vrij onzinnig. Kip en gehakt van Lidl kregen betere testbeoordelingen dan dezelfde producten van de keurslager....
Kip en gehakt van de Lidl een betere beoordeling dan die van de keurslager? Dat verbaast me. Van de Lidl vind ik echt een stuk minder lekker. Het verschil qua smaak vind ik enorm.

De Lidl vind ik een prima winkel, maar niet voor vlees of vis.
quote:Paque_ schreef op 07 januari 2011 @ 11:52:

Ehm. en dan eeet je de hele week Nasi en macaroni? Ofzo?Wat geeft dat Pakje? Daar zitten toch ook vlees en groenten in?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Very Cherry schreef op 08 januari 2011 @ 17:04:

[...]

Wat geeft dat Pakje? Daar zitten toch ook vlees en groenten in?Nou bij sommige mensen dan weer niet maar dat heb je inderdaad echt helemaal zelf in de hand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven