De echt simpele mensen op datingsites

11-01-2011 22:08 204 berichten
Zo, ik heb mij vandaag ingeschreven op Relatieplanet en ben bedolven (voor mijn gevoel is dit al heel wat) onder de mailtjes van simpele mensen. Mensen die niet kunnen schrijven, of niet kunnen lezen omdat ze flink ouder zijn dan wat ik heb aangegeven, of omdat ze er gewoon wat sneu uitzien of gewoon niet zo'n spannend leven hebben (wat ik uit hun profiel haal). Iemand schrijft mij dat hij mij wil ontmoeten en dat hij ook snel kan reageren omdat hij toch werkloos is en bij zijn ouders in woont (43 jaar). Weer iemand anders vraagt of ik leuk woon, hij moet namelijk binnenkort zijn huis uit en ik woon in de plaats waar hij werkt (nou ja, deze werkt in ieder geval). Een ander iemand heeft als hobby het houden van duiven en geeft aan dat hij mij wel erg leuk vindt, maar dat een relatie in zou houden dat we nooit op vakantie kunnen dus dat ik dat punt moet laten vallen. Ik vind het keilullig dat ik die 36 mensen nu moet gaan afwijzen. Het voelt zo snobistisch. Normaal neem ik bij wijze van ieder half dood vogeltje mee naar binnen om te verzorgen en nu wijs ik keihard mensen af omdat ze te simpel voor mij zijn. Kan er wel een leuk verhaal om heen gaan breien, maar zo is het.

Zou ook voor deze mensen gelden dat op ieder potje een deksel past? Ik vind het zo sneu. Zouden deze mensen nu tot in de eeuwigheid rondzwerven op RP? Zij vallen toch niet op tussen de rest van de vlotte mensen die wel op RP staan?

Overigens zijn niet alle 36 mensen zo erg, maar zit er geen echte match bij.
Joh, dat is een bekend fenomeen van relatieplanet. Als je je daar als vrouw inschrijft, krijg je meteen zo'n 100 mails van mannen die op iedereen reageren.
quote:emaille schreef op 11 januari 2011 @ 23:10:

Joh, dat is een bekend fenomeen van relatieplanet. Als je je daar als vrouw inschrijft, krijg je meteen zo'n 100 mails van mannen die op iedereen reageren.
Alle reacties Link kopieren
quote:bommi schreef op 11 januari 2011 @ 22:21:

Hebben de echt leuke en vlotte mensen misschien geen datingsite nodig?Hmm, ik zie mijzelf toch echt als een onwijs leuke meid. Mijn vriend is een geweldige leuke man. En toch hebben wij elkaar leren kennen op RP

Joh, dat is een bekend fenomeen van relatieplanet. Als je je daar als vrouw inschrijft, krijg je meteen zo'n 100 mails van mannen die op iedereen reageren.Klopt. Toen ik mij destijds in schreef, had ik binnen 2 dagen over de 100 reacties. Dat heb je als vrouw zijnde. Is toch leuk? Je moet alleen zelf op zoek gaan naar degene die bij jou zou kunnen passen. Of je moet gevonden worden door degene die bij jou past. Mijn vriend heeft mij benaderd op RP. En daar ben ik nog altijd heel blij mee. Ik zou hem nooit geschreven hebben, maar hij schreef zo'n leuk bericht aan mij dat ik toch op date ging. En ondanks dat de vonken er totaal niet vanaf sprongen, vond ik hem wel erg intelligent, humoristisch en lief. Dus ben gewoon door blijven daten en inmiddels zijn we al ruim een jaar heel erg gelukkig met elkaar.
En dan vinden mensen het gek dat er zoiets als e-matching 'alleen voor hoger opgeleiden' bestaat?

(Niet dat daar iedereen even interessant is maar er is iig een 1e schifting gemaakt)
De schifting maak je zelf. En dat doe je op basis van je profiel.

TO, al eens aan gedacht om je profiel dan zodanig aan te passen dat je wat meer passender reacties ontvangt?

Ja, er zitten zeker horkerige mannen tussen, alleen eigen profiel omschrijving helpt wel heel erg mee. Er zijn nl. ook mannen die wél lezen.

Steek je hand dus ook in eigen boezem zou ik zeggen
quote:Bianca40 schreef op 11 januari 2011 @ 22:21:

Die van die duiven vind ik wel lief... en eerlijk!

En duiven houden (of melken?) is zo simpel nog niet heur!

Dat iemand z'n hobby serieus neemt, waardeer ik ook.

Misschien kan TO hem voorstellen dat ze best een week de duiven verzorgen wil, zodat hij ook een keer op vakantie kan.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Troost je.....ik heb inmiddels ruim 2000 berichten en nog steeds veel van die zogenaamde simpele mensen en gekken, verslaafden (noem het maar op). Je moet goed uit je doppen kijken voordat je met iemand in zee gaat! Ik kan het echt weten. Mensen afwijzen is niet leuk, maar je moet het wel doen. Ik zeg meestal gewoon je bent mijn type niet. Krijg je ook commentaar, maar goed......Je hebt er maar eentje nodig die bij je past, dus wie weet! Blijf positief, doe ik ook! Succes.
voer eendjes geen oorlog!
Ik heb als single ook op die site gezeten... en een aantal leuke vlotte mannen gedate, waarvan sommigen echt heel erg leuk.

Iets van soort zoekt soort toch Misschien je profiel nog eens nakijken TO!!!
Een vriendin van me kreeg een keer een reactie; "Ik ben heel makkelijk hoor. Ik lust alles".
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:superstar_2 schreef op 11 januari 2011 @ 22:22:

[...]

Op Viva komen geen simpele mensen,iedereen is hier hoogbegaafd minimaal HBO geschoold en heeft een IQ van minsten 134 dusssss.. Nou liever niet superstar. Dan ga ik erop achteruit

Joh, dat is een bekend fenomeen van relatieplanet. Als je je daar als vrouw inschrijft, krijg je meteen zo'n 100 mails van mannen die op iedereen reageren.Niet dat ik er perse weinig moeite voor wil doen of zo, maar dat is voor mij als man wel een reden om mij niet in te schrijven op zo een site. man-vrouw ratio is hartstikke scheef.
Ik heb ook ooit ingeschreven gestaan..

Wat ik dan weer bijzonder dom vond is dat sommige mannen een standaard mailtje sturen. Opzich niet heel erg, maar stuur zo een mailtje dan niet 3 keer...
@Chardonney:

Je zegt dat je nooit zelf op je vriend gereageerd zou hebben en dat de vonken er totaal niet vanaf vlogen.

Ik vind dat niet zo positief klinken. Het lijkt alsof je genoegen neemt met minder.

Zo had je wel tig mannen kunnen uitzoeken op zo'n site als je niet hoteldebotel hoeft te zijn voor een relatie.

Dat is ook mijn beeld van datingsites. Mensen die maar bij gebrek aan beter een relatie met elkaar starten.

Ikzelf vind het wel enorm belangrijk om die vonk te hebben en echt elkaars type te zijn. Ondanks het gebrek aan gevoelens door blijven daten met iemand lijkt me niets.
Nee hoor Bommi. Ik word nou eenmaal niet gauw verliefd. En ik neem geen genoegen met minder. Ik heb de allerliefste, leukste, grappigste vriend die er is. Ik heb inmiddels meerdere relaties gehad, durende van 1 tot 6 jaar, en ik weet heel goed wat ik wil.

Ik heb dat gewoon niet, een vonk bij een eerste ontmoeting. Daar ben ik misschien te nuchter voor (al doet mijn nickname vast anders vermoeden ).

Overigens heb ik inmiddels echt wel zo af en toe vlinders in mijn buik als ik met mijn vriend ben. Maar ik ben nou eenmaal niet een type die tot over haar oren verliefd wordt.
quote:bommi schreef op 12 januari 2011 @ 05:12:

@Chardonney:

Je zegt dat je nooit zelf op je vriend gereageerd zou hebben en dat de vonken er totaal niet vanaf vlogen.

Ik vind dat niet zo positief klinken. Het lijkt alsof je genoegen neemt met minder.

Zo had je wel tig mannen kunnen uitzoeken op zo'n site als je niet hoteldebotel hoeft te zijn voor een relatie.

Dat is ook mijn beeld van datingsites. Mensen die maar bij gebrek aan beter een relatie met elkaar starten.

Ikzelf vind het wel enorm belangrijk om die vonk te hebben en echt elkaars type te zijn. Ondanks het gebrek aan gevoelens door blijven daten met iemand lijkt me niets.

Maar Bommi dat gebeurt toch niet alleen op datingsites?

Er zijn toch zoveel mensen die maar een relatie beginnen met iemand die het eigenlijk niet is of omdat ze niet alleen kunnen zijn ?
quote:Dibbes1 schreef op 11 januari 2011 @ 23:51:

De schifting maak je zelf. En dat doe je op basis van je profiel.

TO, al eens aan gedacht om je profiel dan zodanig aan te passen dat je wat meer passender reacties ontvangt?

Ja, er zitten zeker horkerige mannen tussen, alleen eigen profiel omschrijving helpt wel heel erg mee. Er zijn nl. ook mannen die wél lezen.

Steek je hand dus ook in eigen boezem zou ik zeggen Tja, maar er zijn mannen mensen die inderdaad gewoon op ieder profiel reageren, hoé zorgvuldig jij het ook goed hebt opgesteld. TO heeft nog geluk dat de mannen in kwestie iets over zichzelf hebben verteld, ik kreeg ook wel eens reacties 'Hoi ik ben Tony. lees mijn profiel, zullen we afspreken?'. Op het profiel vond je dan nog de lengte en haarkleur van Tony en dat wassut...

Ik ben trouwens benieuwd of er ook mannen zijn die bedolven worden onder dit soort vage reacties van vrouwen?
TO, je hoeft al die mannen toch niet af te wijzen. Gewoon niet meer reageren. Klaar.

PS. Wil je mij? Ik heb een brommertje, dus we kunnen de hele provincie door. Wel zelf helmpje meenemen.
quote:Kastanjez schreef op 12 januari 2011 @ 07:38:

[...]

Tja, maar er zijn mannen mensen die inderdaad gewoon op ieder profiel reageren, hoé zorgvuldig jij het ook goed hebt opgesteld. TO heeft nog geluk dat de mannen in kwestie iets over zichzelf hebben verteld, ik kreeg ook wel eens reacties 'Hoi ik ben Tony. lees mijn profiel, zullen we afspreken?'. Op het profiel vond je dan nog de lengte en haarkleur van Tony en dat wassut...

Ik ben trouwens benieuwd of er ook mannen zijn die bedolven worden onder dit soort vage reacties van vrouwen?

O die zullen er vast zijn,ik las laatst op een andere site dat veel mannen nogal vaak berichten krijgen van vrouwen met rammelende eierstokken.

Van die vrouwen dus die eigenlijk een zaaddonor zoeken i.p.v. een relatie.
Ik verbaas mij vaak over de foto die mensen online zetten, ik bedoel, ik ga ervan uit dat zij die bewuste foto dan de mooiste foto van henzelf vinden maar soms schrik je je gewoon rot.
quote:bommi schreef op 11 januari 2011 @ 22:21:

Hebben de echt leuke en vlotte mensen misschien geen datingsite nodig?

Ik heb het idee van niet. Die vinden hun partner in de kroeg of tijdens een vereniging of zo.

Ik ben een tijd betalend lid geweest op RP, maar ik heb dat laten downgraden tot gratis lid. Heel af en toe kijk ik nog op RP om te kijken of er nog reacties zijn. In de meeste gevallen niet. Datingsites werken voor mij niet.
World of Warcraft: Legion
quote:Fadoua schreef op 12 januari 2011 @ 08:15:

Ik verbaas mij vaak over de foto die mensen online zetten, ik bedoel, ik ga ervan uit dat zij die bewuste foto dan de mooiste foto van henzelf vinden maar soms schrik je je gewoon rot.Ja, vaak zijn het ook mannen die niet eens lelijk zijn, maar gewoon een foto hebben gekozen waar ze heel chagrijnig op staan, of stomdronken, of een foto kiezen die lijkt op zo'n delinquentenfoto. Ik snap dat niet.
Op RP lopen gewoon heel veel mannen (waarschijnlijk ook vrouwen) rond die gewoon op ieder profiel reageren, ook zonder het profiel te lezen. Dat is ook de reden dat ik van RP niet zo stuk ben.

Maar ik denk ook dat je op een datingsite toch wat kritischer bent dan in het wild. Als ik in het wild een hele leuke man tegen zou komen met wie het enorm klikt en hij heeft al kinderen, dan zou ik daar milder tegenover staan dan wanneer ik online een man tegenkom die al kinderen heeft. Dan filter ik toch op "heeft kinderen: nee, heeft kinderwens: ja", en dan moet een man wel een heel leuk bericht schrijven wil ik erop in gaan.

(tot nu toe niet gebeurd. Wel berichten van een man die ik afwees omdat hij geen kinderwens meer had. Ik heb het feit dat hij er al 2 had helemaal buiten beschouwing gelaten. Toen schreef hij terug: "Ik heb al twee kinderen, maar als kinderen het probleem zijn, dan kan ik daar nog voor zorgen." Nou, daar werd ik wel heel heet van natuurlijk, een man die al kinderen heeft, geen kinderen meer wil, maar voor mij best nog wat kinderen zou willen maken. Lijkt me een topvader)
Heel herkenbaar. Ik stuurde al die mensen een vriendelijk maar duidelijk mailtje terug, met iets dat ze niet mijn tiepe zijn maar dat ik ze wel veel succes wens. Na veel grappige en leuke dates ben ik mijn droomman tegengekomen. Mijn tip is, ga zelf zoeken. Je kunt bijvoorbeeld zoeken op een band die je leuk vindt of een boek dat je mooi vindt. Veel plezier!
@clubmedfan

Ik vind je OP harstikke leuk beschreven, ik zat hier (op het werk :-)) hardop te lachen. En verwijten dat je snobbistisch zou zijn, ja die komen er op een forum. En wie zegt dat een beetje snobbisme zo erg is...

En wat ik nu vertel zal die reacties ook misschien oproepen.

Op een datingsite is het toch meer een markt met jezelf als koopwaar. Als ik op RP sta met mijn omschrijving snap ik niet wat sommige mannen in hun hoofd halen als ze op mij reageren. Mannen die in real life waarschijnlijk hartstikke lief zijn en met wie ik echt een praatje zou maken en mee kan lachen. Maar op RP zit je met een doel, een vaste relatie. Is het niets dan klik je meteen op "geen interesse".

Ik ben 35, woon in Adam op een prachtplek vind ik zelf. Goede baan, ben gemiddeld intelligent en heb het eigenlijk leuk voor elkaar. Geen kinderen, nooit getrouwd geweest. Geen grote drama's in mijn leven die nu van invloed kunnen zijn op een relatie.

Dan reageert er een 59 jarige man uit Zuid Limburg die in het dagelijks leven bewaker is en 4 kinderen heeft onder de 18. Dan ben ik maar een snob, maar dan vraag ik me af of die persoon serieus denkt dat ik hem een hele catch vind? En gaan we de reiskosten van de weekendrelatie delen? Kan hij dat betalen? Of moet ik er voor opdraaien? Moet ik verkassen omdat hij niet bij zijn kinderen vandaan kan verhuizen? En samen oud worden? Nee, grote kans dat dat niet gebeurt als we allebei de leeftijd halen die mensen gemiddeld halen in Nederland. Dus wat denkt zo een man? En zo krijg ik vele berichten van dit type man. En ja, dan snap ik clubmedfan.... En moest ik hard lachen om haar OP.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven