Geld & Recht alle pijlers

We vrekken hier verder ! :-)

06-10-2010 14:31 3013 berichten
Gratis tips, advies en goede raad.

Vrekkendames, en een enkele vrekkenheer ( ? ) stellen hun diensten gratis beschikbaar.

Iedereen is welkom !!!
Alle reacties Link kopieren
Oh zo had ik het dus ook verkeerd begrepen! Dat is dan wel een hele goede, een tijdje gratis tv kunnen kijken misschien :p. Het enige is dat ik op het moment neig naar digitale tv en internet van Online, omdat ik daar een bol.com bon twv 120 euro bij krijg! En het is nog goekoper ook dan wanneer ik digitenne of ziggo zou afsluiten. Oh shit, zit nu op de site van online te kijken en zie dat die actie net is afgelopen, dat is wel eventjes balen, maargoed alsnog is het voordeliger. Zelfs als ik een extra kastje koop voor digitenne ben ik nog voordeliger uit.
Zo, ik was een tijdje "uit de lucht" want ahum.... ik tapte een half jaar lang Internet af via een dongel. Maar sinds 1 januari had ik geen Internet meer... kan niet mijn hele leven goed gaan natuurlijk!

Dus nu netjes een Ziggo Alles in 1 pakket aangeschaft en alles is netjes geinstalleerd.

Vanmiddag gevrekt?? Wat vinden jullie?

Van een vriendin koop ik 2x per jaar de merkkleding van haar dochter over. Vandaag heb ik 1 mooi spijkerjack van Vingino, 2 rokjes (Muy Malo en Beng) , shirtjes van Eager Beaver en No-lita enzovoort over. 28 kledingstukken (alles he, korte broeken, rokjes, jurkjes en zelfs Vingino gympen) voor 100 euro.

Mickygirl heeft niks meer nodig (alleen een keer een nieuw zwempakje en een extra paar gympjes "voor erbij".)

Ik weet ook, dat ik niets meer voor haar koop, dus ben tot de herfst helemaal voorzien. Is dat leuk vrekken? Ja toch??
De kabelaanbieders hebben gewoon geen zin om voor iedereen die verhuist de knop om te zetten, 9 van de 10 neemt toch weer tv. Ik heb wel eens gehoord dat mensen een jaar of meer terug konden betalen, omdat ze wel van de dienst gebruikt hadden gemaakt.

Vandaag lekker gevrekt met de boodschappen. Groot vlees ingeslagen, en bij de AH ging de prijs van 13.50 ineens naar 8,50.
Tja ik weet niet of dit wel valt onder vrekken, maar ik heb wat leuke dingen gescoord tijdens de sale bij de Bijenkorf. Nog steeds eigenlijk wel een aardige prijs die je moet betalen, al had ik deze dingen wel nodig :D
quote:Tinkeldel schreef op 11 januari 2011 @ 21:29:

De kabelaanbieders hebben gewoon geen zin om voor iedereen die verhuist de knop om te zetten, 9 van de 10 neemt toch weer tv. Ik heb wel eens gehoord dat mensen een jaar of meer terug konden betalen, omdat ze wel van de dienst gebruikt hadden gemaakt.

Kabelaanbieders kunnen niet bewijzen dat je die kabel ook werkelijk gebruikt hebt, er hangt geen meter aan zoals bij stroom Ik denk dat je dus spookverhalen hebt gehoord of verhalen die erg oud zijn, zoals met kijk-en luistergeld/omroepbijdrage vroeger. Die hebben bij mijn ouders weleens opgebeld of we echt geen tv hadden, omdat we dat niet betaalden in de jaren 80 of 90 ofzo.
Extrahalo: zou kunnen hoor.

Over mijn vrekactie van gisteren. We hebben groot vlees ingeslagen bij de Lidl. Ik koop dus niet biologisch, ik ben niet zo biologisch bewust. We hebben 3 kilo gehakt en 3 kilo kipfilet gekocht. Allemaal in zakjes van 300 gram. Mijn vriend heeft gisteren zelf alle kipfilet al gesneden in blokjes. Ik heb echt een hekel aan vlees snijden.
@Tinkeldel: ik heb een goede keukenschaar en daar "knip" ik het meeste vlees mee.
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
Is ook wel een idee. Ik houd gewoon niet van dat vlees in mijn handen. Kip vind ik ook het ergste. Mijn vriend is gisteren een uur bezig geweest. Maar ik ben er heel blij. Ik kan het zo uit de vriezer halen en na ontdooien in de pan gooien.
Voor de Unox-Blond-spaarders: L4TEJ-NR7P4-XTCF9.
quote:Tinkeldel schreef op 09 januari 2011 @ 18:14:

Ik vergelijk ook 2 supermarkten met elkaar. Ik ga eigenlijk alleen naar de Lidl of de AH. Tenzij er bij een andere supermarkt een hele scherpe aanbieding is.

Misschien dat ik het ook wel op een andere manier wil gaan vastleggen. Ik denk er nog even over na. Ik kan hem ook voor mezelf invullen en doorsturen, en dan kunnen mensen zelf doen hoe ze hem verder willen invullen.

het zal wel een enorm uitgebreide lijst worden, want de AH heeft bv volle melk, haklfvolle melk en magere melk. Dan heb je een budgetmerk, het huismerk en het A-merk. En er zijn dan nog meer varianten. Extra calcium melk, geitenmelk, biologische volle en halfvolle melk. 1 liter pakken, 0,5 lt, 2 lt etc.

Meestal vergelijken wij de aanbiedingen van twee supers en halen bij beide de boodschappen.
getverdemme, ik kreeg vandaag een brief van de IB-groep. Ik moet meer aflossen....van 50 naar 150 euro ineens.

Komt doordat ik twee leningen bij ze heb (1 van niet-afgemaakte studie en 1 van extra geld lenen) en nu is betaaltijd gekomen.

Ik snap best dat het betaald moet worden enoz, maar ik vind het nogal een forse verhoging.
quote:sweetfirefly schreef op 12 januari 2011 @ 09:30:

@Tinkeldel: ik heb een goede keukenschaar en daar "knip" ik het meeste vlees mee.Ja, dat doe ik ook met kip. Gaat veel beter!
quote:Starshine schreef op 12 januari 2011 @ 17:25:

[...]

het zal wel een enorm uitgebreide lijst worden, want de AH heeft bv volle melk, haklfvolle melk en magere melk. Dan heb je een budgetmerk, het huismerk en het A-merk. En er zijn dan nog meer varianten. Extra calcium melk, geitenmelk, biologische volle en halfvolle melk. 1 liter pakken, 0,5 lt, 2 lt etc.

Meestal vergelijken wij de aanbiedingen van twee supers en halen bij beide de boodschappen.Ja zat ik ook al aan te denken. Ik denk dat het toch niet handig is. Niet iedereen gaat naar dezelfde winkels, en ik ga toch niet naar meer winkels voor mijn boodschappen. En niet iedereen gebruikt dezelfde producten. Ik denk ook dat er heel erg veel werk in gaat zitten om te beheren. Ik ga hem voor mezelf bij houden, en wie er belang bij heeft mag een gil geven.
@Starshine je weet toch al van te voren wanneer je moet beginnen met aflossen en je hebt toch al een proefberekening kunnen doen?
Volgens mij mogen ze nooit achteraf zeggen dat je maar even nog voor een jaar aan tv kijken moet betalen, jij hebt er immers niet om gevraagd, hun hebben het gewoon niet afgesloten.

Volgens mij was die slimme monteur hier ook van ziggo, zo verdienen ze niks natuurlijk als ze niemand afsluiten Maar mij hoor je niet klagen, haha.

Bah.. zorgverzekering is duurder geworden (gelukkig wel meer zorgtoeslag, maar niet zoveel als dat de verzekering gestegen is) En de huurtoeslag is minder, hoe kan dat? :S Ik verdien niks, dus dat is het niet..

Oh atelier madame; Lees die hele Online site echt goed door. Volgens mij zat er ergens een smerig addertje onder het gras. Ik weet niet meer precies wat, maar er was iets waardoor ik het uiteindelijk niet genomen heb. En Online schijnt niet zo goed te zijn. Alhoewel, dat wordt ook over Telfort gezegd, maar ik heb nog nergens last van gehad..
quote:extrahalo schreef op 12 januari 2011 @ 03:22:

[...]

Kabelaanbieders kunnen niet bewijzen dat je die kabel ook werkelijk gebruikt hebt, er hangt geen meter aan zoals bij stroom Ik denk dat je dus spookverhalen hebt gehoord of verhalen die erg oud zijn, zoals met kijk-en luistergeld/omroepbijdrage vroeger. Die hebben bij mijn ouders weleens opgebeld of we echt geen tv hadden, omdat we dat niet betaalden in de jaren 80 of 90 ofzo.

Ik mis kijk- en luistergeld, nu wordt het slechte aanbod van onze belastingcenten betaald, ook als je geen radio/televisie hebt.

Wij betaalden destijds alleen voor een radio, hadden toen ook écht geen televisie.

Ding-dong, de bel gaat, dikke meneer met baard voor de deur.

- Kijk- en luistergeldcontrole, mag ik even binnenkomen ?

* Nee, dat mag u niet (alleen met machtiging van de officier van justitie)

Ik loop het huis in om mijn bankafschriften te pakken, en "meneer" loopt achter mij aan. Ik stuur hem mijn huis uit alsof het de kat van de buren is, en hij rent er snel weer uit. (Hij weet donders goed dat hij een huis niet binnen mag komen).

"Meneer" neemt geen genoegen met het bekijken van het bankafschrift waarop staat dat ik voor een radio betaal, en vindt dat hij toch even moet controleren of ik geen televisie heb.

*"Dus u maakt mij nou uit voor een leugenaar, omdat ik verklaar dat ik geen televisie heb ????"

- Nee, zo moet u dat niet zien, mevrouw, maar...."

Ik verklaar dat ik mijn sleutels haal, naar buiten ga en zijn kenteken ga noteren, om aangifte te doen bij de politie van huisvredebreuk en hij gaat scheldend achter me aan. Ik noteer zijn kenteken, en ga weer naar binnen, meneer mopperend achterlatend. "Dán moet ik andere maatregelen nemen, mevrouw !!"

Net op dat moment komt Moppeman thuis, ziet een bierpens-met-baard in de auto stappen die voor ons huis staat (Niet mijn type SV, dat wist Moppeman wel zeker) en hij vraagt me wie die vent is. "Kijk- en luistergeld, loopt zomaar naar binnen. Weggestuurd en ik bel nu de politie om hem na te laten trekken."

Moppeman vloog weer naar buiten, hield de auto tegen en gaf die man nog een preek waarvan hij waarschijnlijk de broek vol had gescheten, want Moppeman accepteert het niet dat zijn vrouw voor leugenaar wordt uitgemaakt.

Volgens de politie stond het kenteken inderdaad op de juiste organisatienaam, en had "meneer" zich onbehoorlijk gedragen, ze zouden er een notitie van maken, voor als er meer meldingen kwamen, maar klachten moesten in eerste instantie naar de controledienst.

We hebben het maar zo gelaten, nooit meer een controleur gezien.
@moppetoet haha wat een verhaal :D
Bestaat dat nu nog? Dat soort controles? Nee toch??

Maar lief van je man dat hij 't zo voor je opneemt!!
Haha moppetoet, mooi verhaal!

Ik ben niet uber aan het vrekken de laatste tijd, best slecht. Als je het een tijd heel krap hebt gehad en dan heb je het iets ruimer, ga je opeens die kledingstukken kopen die je nog nodig had etc. Toch gaat het qua eten (mijn grootste kostenpost) best goed, behalve als ik veel opweg ben met de trein in een week. Ik logeer dan vaak ook niet thuis, waardoor zelf eten meenemen lastig is. AH to go half brood met beleg is dan het goedkoopst, zal geen broodje op het station kopen voor 3 euro ofzo. Maar toch..
quote:Janna_ schreef op 13 januari 2011 @ 13:23:

Bestaat dat nu nog? Dat soort controles? Nee toch??

Maar lief van je man dat hij 't zo voor je opneemt!!Nee, de omroepbijdrage wordt nu betaald van je belastingcentjes.
Dames!

Volgens mij ben ik al twee maanden bezig, maar ik ben vandaag eindelijk klaar met het doorspitten van beide vrektopics (hulde!).

Heb al veel goede tips zien langskomen en ook al een aantal in de praktijk gebracht. Ik ben student en net verhuisd naar een duurdere kamer (maar wel in een keurige buurt ipv een enge achterstandswijk; veiligheid is ook wat waard), dus ik wil het vrekken weer oppakken.

Ik merk dat ik ongemerkt toch een hoop geld uitgeef aan eten onderweg. Ik studeer in 2 verschillende steden en ben daardoor veel onderweg. Als ik dan honger heb en geen tijd heb gehad om m'n brood te smeren/brood is al opgegeten dan grijp ik toch gauw naar iets snels van de AH to go en dat is niet goed voor de portemonnee én niet voor de lijn! Dus ik wil proberen dat toch wel echt te minderen, voornamelijk door me er bewuster van te zijn. Onbewust vlogen er in bepaalde weken toch flink wat euro's doorheen en dat is natuurlijk zonde.

Ik wil heel graag m'n inkomsten en uitgaven goed op een rijtje zetten, maar ik ben helaas niet zo bekwaam met Excel..Heeft iemand hier misschien een voorbeeld van een administratie-excelsheet die hij/zij met mij wil delen?
quote:YourStar schreef op 13 januari 2011 @ 18:57:

Dames!

Volgens mij ben ik al twee maanden bezig, maar ik ben vandaag eindelijk klaar met het doorspitten van beide vrektopics (hulde!).

Heb al veel goede tips zien langskomen en ook al een aantal in de praktijk gebracht. Ik ben student en net verhuisd naar een duurdere kamer (maar wel in een keurige buurt ipv een enge achterstandswijk; veiligheid is ook wat waard), dus ik wil het vrekken weer oppakken.

Ik merk dat ik ongemerkt toch een hoop geld uitgeef aan eten onderweg. Ik studeer in 2 verschillende steden en ben daardoor veel onderweg. Als ik dan honger heb en geen tijd heb gehad om m'n brood te smeren/brood is al opgegeten dan grijp ik toch gauw naar iets snels van de AH to go en dat is niet goed voor de portemonnee én niet voor de lijn! Dus ik wil proberen dat toch wel echt te minderen, voornamelijk door me er bewuster van te zijn. Onbewust vlogen er in bepaalde weken toch flink wat euro's doorheen en dat is natuurlijk zonde.

Ik wil heel graag m'n inkomsten en uitgaven goed op een rijtje zetten, maar ik ben helaas niet zo bekwaam met Excel..Heeft iemand hier misschien een voorbeeld van een administratie-excelsheet die hij/zij met mij wil delen?

Oh, dat ken ik!

Deze week heeft dat me toch weer zo'n 15,- gekost. Inclusief vanavond, wat ik op had kunnen lossen door beter te lezen; achteraf had ik op de hogeschool gratis kunnen eten. Dat kostte me 10,- aan avondeten.
quote:Alynia schreef op 13 januari 2011 @ 20:26:

[...]

Oh, dat ken ik!

Deze week heeft dat me toch weer zo'n 15,- gekost. Inclusief vanavond, wat ik op had kunnen lossen door beter te lezen; achteraf had ik op de hogeschool gratis kunnen eten. Dat kostte me 10,- aan avondeten.Stom is dat hè! Ik probeer dan wel altijd op te letten dat ik iets koop dat niet al te ongezond is, maar een broodje of een sapje is toch altijd duurder dan een gevulde koek of een mars ofzo. En dat tikt dan toch weer aan.
quote:YourStar schreef op 13 januari 2011 @ 18:57:

Ik heb een keer een voorbeeld gekregen, kan hem doorsturen.

watervrouw2 [aap] gmailpuntcom
Vries je lunchpakketjes of avondeten in per portie. In het weekend koop ik vers brood en beleg ik alles. Daarna vries ik alles per 4-6 boterhammen in. Elke morgen haal ik er een pakketje uit. Scheelt al een boel en je hoeft 's ochtends vroeg geen moeite te doen qua smeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven