De echt simpele mensen op datingsites

11-01-2011 22:08 204 berichten
Zo, ik heb mij vandaag ingeschreven op Relatieplanet en ben bedolven (voor mijn gevoel is dit al heel wat) onder de mailtjes van simpele mensen. Mensen die niet kunnen schrijven, of niet kunnen lezen omdat ze flink ouder zijn dan wat ik heb aangegeven, of omdat ze er gewoon wat sneu uitzien of gewoon niet zo'n spannend leven hebben (wat ik uit hun profiel haal). Iemand schrijft mij dat hij mij wil ontmoeten en dat hij ook snel kan reageren omdat hij toch werkloos is en bij zijn ouders in woont (43 jaar). Weer iemand anders vraagt of ik leuk woon, hij moet namelijk binnenkort zijn huis uit en ik woon in de plaats waar hij werkt (nou ja, deze werkt in ieder geval). Een ander iemand heeft als hobby het houden van duiven en geeft aan dat hij mij wel erg leuk vindt, maar dat een relatie in zou houden dat we nooit op vakantie kunnen dus dat ik dat punt moet laten vallen. Ik vind het keilullig dat ik die 36 mensen nu moet gaan afwijzen. Het voelt zo snobistisch. Normaal neem ik bij wijze van ieder half dood vogeltje mee naar binnen om te verzorgen en nu wijs ik keihard mensen af omdat ze te simpel voor mij zijn. Kan er wel een leuk verhaal om heen gaan breien, maar zo is het.

Zou ook voor deze mensen gelden dat op ieder potje een deksel past? Ik vind het zo sneu. Zouden deze mensen nu tot in de eeuwigheid rondzwerven op RP? Zij vallen toch niet op tussen de rest van de vlotte mensen die wel op RP staan?

Overigens zijn niet alle 36 mensen zo erg, maar zit er geen echte match bij.
Alle reacties Link kopieren
quote:clubmedfan schreef op 11 januari 2011 @ 22:08:

Zo, ik heb mij vandaag ingeschreven op Relatieplanet en ben bedolven (voor mijn gevoel is dit al heel wat) onder de mailtjes van simpele mensen. Mensen die niet kunnen schrijven, of niet kunnen lezen omdat ze flink ouder zijn dan wat ik heb aangegeven, of omdat ze er gewoon wat sneu uitzien of gewoon niet zo'n spannend leven hebben (wat ik uit hun profiel haal). Iemand schrijft mij dat hij mij wil ontmoeten en dat hij ook snel kan reageren omdat hij toch werkloos is en bij zijn ouders in woont (43 jaar). Weer iemand anders vraagt of ik leuk woon, hij moet namelijk binnenkort zijn huis uit en ik woon in de plaats waar hij werkt (nou ja, deze werkt in ieder geval). Een ander iemand heeft als hobby het houden van duiven en geeft aan dat hij mij wel erg leuk vindt, maar dat een relatie in zou houden dat we nooit op vakantie kunnen dus dat ik dat punt moet laten vallen. Ik vind het keilullig dat ik die 36 mensen nu moet gaan afwijzen. Het voelt zo snobistisch. Normaal neem ik bij wijze van ieder half dood vogeltje mee naar binnen om te verzorgen en nu wijs ik keihard mensen af omdat ze te simpel voor mij zijn. Kan er wel een leuk verhaal om heen gaan breien, maar zo is het.

Zou ook voor deze mensen gelden dat op ieder potje een deksel past? Ik vind het zo sneu. Zouden deze mensen nu tot in de eeuwigheid rondzwerven op RP? Zij vallen toch niet op tussen de rest van de vlotte mensen die wel op RP staan?

Overigens zijn niet alle 36 mensen zo erg, maar zit er geen echte match bij.Ach troost je op dit forum is het vaak toch niets beter?
quote:charlottew88 schreef op 12 januari 2011 @ 18:13:

[...]

Inderdaad hier ben ik
quote:Henkjan41 schreef op 12 januari 2011 @ 22:06:

Hans66, volgens mij ben jij:

- een leuke man

- die houdt van lachen en vrolijkheid

- en ook houdt van lekker eten en drinken

- en niet te vergeten: goede muziek

en jij zoekt een vrouw

- die er leuk uitziet

- en niet te ver wegwoont

Klopt dat?Ja dat klopt. Bovendien maak ik zelf graag muziek.
World of Warcraft: Legion
Eigenlijk ging het TO volgens mij niet om dat zij het kaf van het koren moest scheiden op datingsites, maar vroeg zij zich af hoe de 'simpele zielen' hun dates scoren. Ik heb me dat ook weleens afgevraagd. Ik geloof dat ik RP in een grijs verleden eens twee dagen heb geprobeerd, maar daar was ik snel weg. Op andere sites kreeg ik ook weleens reacties van lieve mannen uit de provincie die een LBO-diploma hadden gehaald en lasser van beroep waren. Sorry, dat gaat gewoon niet werken. En daarom ben ikzelf uiteindelijk verhuisd naar de sites voor hoger opgeleiden (match4me, e-matching en paiq). Maar waar kunnen die lieve, simpele zielen naartoe? Een site voor laagopgeleiden is er volgens mij niet. Maar op die sites zouden dit soort mannen veel meer kans maken...
Goh wat ben ik blij dat ik een leuke man heb als ik dit zo lees... Ik zou in deze tijd ook niet makkelijk iemand kunnen vinden omdat ik dan ook te kritisch zou zijn als ik die berichten zo lees. Hij moet goed verzorgd zijn,niet roken, sportief, aantrekkelijk, goed in bed, een goede baan, zelfstandig, geen kinderen en idd een beetje niveau.

Als je in de kroeg iemand ziet die je niet aanstaat mag je dat toch ook zeggen, waarom op zo'n site dan niet. Er zullen vast genoeg vrouwen zijn die een dergelijk type wel leuk vinden, TO nou eenmaal niet. Smaken verschillen.

Gewoon eerlijk zijn en terug mailen, ik denk dat gezien je profiel en het mijne, onze werelden nogal verschillen en dat we geen goede match zullen zijn. Veel succes.
@hans66

Mijn reactie over iq en eq was een ironische.....
Op andere sites kreeg ik ook weleens reacties van lieve mannen uit de provincie die een LBO-diploma hadden gehaald en lasser van beroep waren. Sorry, dat gaat gewoon niet werken. En daarom ben ikzelf uiteindelijk verhuisd naar de sites voor hoger opgeleiden (match4me, e-matching en paiq). Maar waar kunnen die lieve, simpele zielen naartoe? Een site voor laagopgeleiden is er volgens mij niet. Maar op die sites zouden dit soort mannen veel meer kans maken...

Zo zozo.....jij durft, jij denkt dat je meer bent als een timmerman....jij denkt dat je met hem geen gesprek kan voeren??? Ik ken 4 mensen hoog opgeleid....maar werken allevier ver beneden niveau. En zelf voor gekozen..Deze mannen willen niet 70 uur werken,,maar aandacht geven aan hun kinderen. Status is niet het belangrijkste hoor......inkomen ook niet.En deze mensen genieten......en hebben geen titel nodig om zich belangrijk te voelen....Daarnaast heeft iedere vakman....kennis van zaken betreft zijn vakgebied.....Daar kan jij niet over meepraten....Ik vond je bericht erg arrogant over komen....Kijk eens na de mens.......jij heb moeite met relaties...en anderen misschien moeite met studeren. En daarnaast beste mevrouw......hebben niet alle mensen de gelegenheid gekregen om te gaan studeren.
quote:clubmedfan schreef op 11 januari 2011 @ 22:23:

[...]

Rider, beste man. Ik had je heel hoog zitten.

Nee. Natuurlijk niet. Maar kom aan, het is niet echt heel flitsend wat ze schrijven en waar ze indruk mee proberen te maken.

Ik denk serieus dat een goede relatie niet gebaseerd is op een paar flitsende kenmerken, maar op een hele reeks niet zo flitsende kenmerken.
quote:peecee schreef op 13 januari 2011 @ 08:59:

jij durft, jij denkt dat je meer bent als een timmermanmeer dan, niet meer als. Maar waar je me echt kwijt raakt:quote:Ik ben 4 mensen hoog opgeleid....maar werken alledrie ver beneden niveau.Zelfs als je bedoelt "ik ken", dan nog, hoe kunnen vier mensen alledrie iets doen?
Ik zou zelf niet zo zwaar tellen aan vrouwen die minder begaafd zijn als ik (hoewel ik vroeger moeite had om om te gaan met mensen). Ikzelf ben bovengemiddeld begaafd.

Waarom zou ik met lager opgeleide vrouwen problemen hebben die ik met hoger opgeleide vrouwen niet zou hebben? Zo strikt zullen mijn eisen jegens vrouwen niet zijn. Ik denk dat ik het kan vinden met elke vrouw, ongeacht haar begaafdheid.
quote:rider schreef op 13 januari 2011 @ 10:10:quote:Ik ben 4 mensen hoog opgeleid....maar werken alledrie ver beneden niveau.Zelfs als je bedoelt "ik ken", dan nog, hoe kunnen vier mensen alledrie iets doen?Ik kan niet zo veel met deze zin. Grammaticaal klopt die zin niet, en ik begrijp het dan ook niet. Bedoelt ze "Ik ken 4 hoog opgeleide mensen..."?
quote:hans66 schreef op 13 januari 2011 @ 10:13:

[...]

Ik kan niet zo veel met deze zin. Grammaticaal klopt die zin niet, en ik begrijp het dan ook niet. Bedoelt ze "Ik ken 4 hoog opgeleide mensen..."?Dat veronderstel ik, zoals je kan lezen, wel ja. Maar dan nog blijft de vraag hoe vier mensen alledrie iets doen.
Ja zeg heb het even aangepast ...zat me erg op te fokken.

Mensen die moeite doen om een diploma halen en dan zo worden behandeld. We zijn niet allemaal als prinsje of prinsesje geboren.....Laat iedereen eens in hun waarde .....wat een arrogantie om te denken dat je meer of beter bent.....
quote:Rasa schreef op 12 januari 2011 @ 23:24:

Eigenlijk ging het TO volgens mij niet om dat zij het kaf van het koren moest scheiden op datingsites, maar vroeg zij zich af hoe de 'simpele zielen' hun dates scoren. Ik heb me dat ook weleens afgevraagd. Ik geloof dat ik RP in een grijs verleden eens twee dagen heb geprobeerd, maar daar was ik snel weg. Op andere sites kreeg ik ook weleens reacties van lieve mannen uit de provincie die een LBO-diploma hadden gehaald en lasser van beroep waren. Sorry, dat gaat gewoon niet werken. En daarom ben ikzelf uiteindelijk verhuisd naar de sites voor hoger opgeleiden (match4me, e-matching en paiq). Maar waar kunnen die lieve, simpele zielen naartoe? Een site voor laagopgeleiden is er volgens mij niet. Maar op die sites zouden dit soort mannen veel meer kans maken...

Ik ben hoger opgeleid, maar wil mezelf niet bovengemiddeld intelligent noemen. Ik ben wie ik ben.

Mijn man, ja, inderdaad opgeduikeld van RP, is lasser en komt uit de provincie. Nee, hij zit niet kwijlend aan tafel, kan goed uit zijn woorden komen en is absoluut gewaagd aan mijn 'beter' opgeleide hersenen. Hij mag zelfs autorijden, alleen en zelf achter het stuur. En dan kan ik hem ook nog vragen even wat boodschapjes op te pikken bij de supermarkt en dan komt ie zomaar spontaan zonder krat bier erbij thuis! Knap hè?!

Ik denk dat je uitspraken meer over jou zeggen, dan over 'dit soort' laag opgeleide mannen.
Nope
precies!!!.....en Rasa heeft moeite met realties..misschien grijpt ze wel te hoog....
quote:peecee schreef op 13 januari 2011 @ 10:26:

Mensen die moeite doen om een diploma halen en dan zo worden behandeld. We zijn niet allemaal als prinsje of prinsesje geboren.....Laat iedereen eens in hun waarde .....wat een arrogantie om te denken dat je meer of beter bent.....Dus TO moet maar gewoon een relatie beginnen met iemand die ze niet ziet zitten omdat het anders zo sneu is?
Ja eh ieder zn meug hoor.

En statistisch gezien heeft n relatie simpelweg meer kans van slagen als je op bepaalde vlakken niet al te erg van elkaar verschilt. Wat is daar nou snobistisch aan?
quote:peecee schreef op 13 januari 2011 @ 10:26:

Mensen die moeite doen om een diploma halen en dan zo worden behandeld. We zijn niet allemaal als prinsje of prinsesje geboren.....Laat iedereen eens in hun waarde .....wat een arrogantie om te denken dat je meer of beter bent.....

Ik denk dat een relatie tussen Peecee en jou inderdaad niet zou gaan werken, voor zover je dat kunt beoordelen op een forum.

:-)
Wat eten we vanavond?
quote:rider schreef op 13 januari 2011 @ 10:29:

[...]

Dus TO moet maar gewoon een relatie beginnen met iemand die ze niet ziet zitten omdat het anders zo sneu is?

Klaarblijkelijk.... anders ben je niet van deze tijd, je mag geen eisen meer stellen...overigens mijn man heeft ook geen HBO opleiding, maar ik snap best wat TO bedoeld met simpel.

Nou snap ik trouwens wel al die lelijke mannen op straat met die hele mooie vrouwen, die hebben niet veel geld, ze zijn gewoon zielig en wij mogen ze niet afwijzen anders zijn ze nog zieliger...

quote:rider schreef op 13 januari 2011 @ 10:29:

[...]

Dus TO moet maar gewoon een relatie beginnen met iemand die ze niet ziet zitten omdat het anders zo sneu is?

Nee, helemaal niet. Maar het voorbeeld van Rasa schoot mij ff in het verkeerde keelgat.

Ja, het is idd waar dat er op RP soms simpele zielen zitten. Ik denk niet dat dat (alleen) ligt aan opleiding, maar veel meer aan interesse(s).

En of iemand dan lasser, timmerman, dokter of ir. is maakt dan geen bal uit. Als je raakvlakken hebt en gewoon goede gesprekken kan hebben is er niets aan de hand.

Ik heb een date gehad met een man die prof, dr.ir, weet ik veel wat was, maar die zo'n verknipte kijk had op relaties en de rest van de wereld dat ik letterlijk dolblij was, dat ik weer in de trein naar huis zat. Maanden later ben ik op mijn lasser gestuit en we zijn 2 jaar later getrouwd.

Met hem kan ik velen malen betere gesprekken hebben dan met die date van toen.
Nope
Ik heb een relatie gehad met een meneer de directeur.

Overal maar vertellen ik ben directeur......ik ben directeur...

Dat ging enorm storen...maar als hij dat niet vertelde voelde hij zich een heel klein mannetje....Hij had status nodig om iemand te zijn.....
quote:peecee schreef op 13 januari 2011 @ 10:47:

Ik heb een relatie gehad met een meneer de directeur.

Overal maar vertellen ik ben directeur......ik ben directeur...

Dat ging enorm storen...maar als hij dat niet vertelde voelde hij zich een heel klein mannetje....Hij had status nodig om iemand te zijn.....

Daar kan ik dus ook niets mee.

Maar ik vond Rasa's reactie niet arrogant overkomen, en zoals ik haar op het forum lees, lijkt ze me ook helemaal niet iemand die op mensen met een lager opleidingsniveau neerkijkt.

Je reactie doet nu net een beetje voorkomen alsof alle hoger opgeleiden 70 uur in de week werkende statusgeile types zijn. Lijkt me ook niet juist.
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 13 januari 2011 @ 10:36:

[...]

Nee, helemaal niet. Maar het voorbeeld van Rasa schoot mij ff in het verkeerde keelgat.Waarom eigenlijk? Voelde je je persoonlijk aangevallen? Welk probleem heb jij er mee dat Rasa geen relatie wil met een loodgieter?quote:Ja, het is idd waar dat er op RP soms simpele zielen zitten. Ik denk niet dat dat (alleen) ligt aan opleiding, maar veel meer aan interesse(s).

En of iemand dan lasser, timmerman, dokter of ir. is maakt dan geen bal uit. Als je raakvlakken hebt en gewoon goede gesprekken kan hebben is er niets aan de hand.

Ik heb een date gehad met een man die prof, dr.ir, weet ik veel wat was, maar die zo'n verknipte kijk had op relaties en de rest van de wereld dat ik letterlijk dolblij was, dat ik weer in de trein naar huis zat. Maanden later ben ik op mijn lasser gestuit en we zijn 2 jaar later getrouwd.

Met hem kan ik velen malen betere gesprekken hebben dan met die date van toen.En toch krijg je een rood waas voor je ogen als iemand daar anders over denkt? Waarom, als je zo tevreden bent met je keuze?
Gewoon uit nieuwsgierigheid: Als je op datingsites bv een lasser/timmerman onder jouw niveau vindt hoe doe je dat dan in real life ?

Als je in de kroeg in contact komt met een leuke knul, gespreksstof genoeg, leuke humor, leuke kop, maar je komt op het punt: goh...waar werk je eigenlijk of wat doe je voor de kost ? En je krijgt als antwoord: nou...ik ben timmerman bij een klein aannemingsbedrijf hier in de buurt.

Wat doe je dan ? Knap je dan alsnog af of geef je het een kans ?
Ik hoop dat jij wat vind op relatieplanet maar ik dus NIET

Wat een vreselijke vleeskeuringen daar zeg? en geen 1 normale man te vinden, ja voor sex dat wel maar daar ben ik op een date site niet naar op zoek!

Bovendien vind ik het lidmaatschap vreselijk duur en ik werd een poosje geleden zomaar van de site afgelazerd?.....dag lidmaatschap geld!! ik was echt enorm pissig en na lang zeuren was ik weer actief lid, er bleek iemand geklaagd te hebben over mij tssssss en dan sluiten ze zomaar je profiel af!!

Persoonlijk vind ik relatieplanet 1 van de slechtste dating sites brrrrrrrr....never again

Veel succes ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven