
Vliegen bij KLM
dinsdag 23 november 2010 om 20:05
zaterdag 18 december 2010 om 18:00
Quinty is geen stess meer, dus ze mag best wat minder elegant doen over die engerd
Ik daarentegen..... ik vlieg nog wel en al is het niet elegant.... ik zeg gewoon dat ik Vanessa echt een enorme kut vind. Discretie... tuurlijk, maar als madame bijna door het plafond gaat omdat er geen tabasco is (en daarbij met stemverheffing mensen verwenst), dan gaat bij mij de discretie van de hand.
Ik daarentegen..... ik vlieg nog wel en al is het niet elegant.... ik zeg gewoon dat ik Vanessa echt een enorme kut vind. Discretie... tuurlijk, maar als madame bijna door het plafond gaat omdat er geen tabasco is (en daarbij met stemverheffing mensen verwenst), dan gaat bij mij de discretie van de hand.
zaterdag 18 december 2010 om 23:16
dinsdag 21 december 2010 om 11:10
Tja, Maria, ik vind dat als je dit soort dingen niet zou mogen zeggen, dat de betrokkenen dan maar normaal moeten doen. Als je je gewoon netjes gedraagt, heeft er niemand iets over je te melden. In het restaurant waar ik tijdens mijn studie werkte, kwam ene Rasti R. altijd eten, daar kan ik ook een boekje over open doen en dan niet omdat hij zo vriendelijk was.
Komende maandag mag ik mijn uniform gaan passen, ik vind het zo spannend!
Komende maandag mag ik mijn uniform gaan passen, ik vind het zo spannend!
maandag 27 december 2010 om 15:08
Vanochtend uniform gepast en wat wás het leuk! Geen problemen met maten of modellen, het stond schitterend en ik vind het helemaal prachtig! Omdat het zo kort dag is, kreeg ik al het eea mee naar huis, maar nog niet genoeg om een foto voor het complete plaatje te maken, helaas.
Lizzl, ik begin inderdaad de 17e, eind november heb ik opgezegd bij mijn huidige baan, in de reisbranche.
zaterdag 1 januari 2011 om 19:19
Waar ik aan zit te denken is het volgende;
De training duurt als ik het goed begrijp 6 weken.
Neem je dan 6 weken vakantie of al ontslag?
Ik het zeker dat je kan gaan vliegen of kan je tijdens de training er nog uit moeten?
Dat zou voor mij een issue zijn want stoppen met werk is geen geld.. hoe leuk werk je over 2 maanden ook krijgt, je moet ook die 2 maanden de huur betalen.
Hoe hebben jullie dat gedaan?
De training duurt als ik het goed begrijp 6 weken.
Neem je dan 6 weken vakantie of al ontslag?
Ik het zeker dat je kan gaan vliegen of kan je tijdens de training er nog uit moeten?
Dat zou voor mij een issue zijn want stoppen met werk is geen geld.. hoe leuk werk je over 2 maanden ook krijgt, je moet ook die 2 maanden de huur betalen.
Hoe hebben jullie dat gedaan?
zaterdag 1 januari 2011 om 21:50
@ TO:
Hoe reageerde je werkgever? Je collega's waren geloof ik al op de hoogte en vonden het leuk toch?
@ Zalmwrapje:
Het is 2 jaar geleden gebeurd... Mensen die in de cursus zaten konden naar huis - recessie
Extreem naruurlijk, maar voor het bedrijf was het noodzaak. Bijna iedereen staat nu dus wel gepland om op cursus te gaan; een heel klein percentage is definitief afgehaakt.
Ik had nog vakantiedagen tegoed, vakantiegeld en verdiende genoeg om 8 weken geen inkomsten te hebben / te overbruggen. Tijdens de cursus was er toch geen tijd om te shoppen, stappen, etc. Dus ik kon het op die manier uitzingen.
Hoe reageerde je werkgever? Je collega's waren geloof ik al op de hoogte en vonden het leuk toch?
@ Zalmwrapje:
Het is 2 jaar geleden gebeurd... Mensen die in de cursus zaten konden naar huis - recessie
Extreem naruurlijk, maar voor het bedrijf was het noodzaak. Bijna iedereen staat nu dus wel gepland om op cursus te gaan; een heel klein percentage is definitief afgehaakt.
Ik had nog vakantiedagen tegoed, vakantiegeld en verdiende genoeg om 8 weken geen inkomsten te hebben / te overbruggen. Tijdens de cursus was er toch geen tijd om te shoppen, stappen, etc. Dus ik kon het op die manier uitzingen.
woensdag 12 januari 2011 om 22:29
quote:Lizzl schreef op 30 november 2010 @ 08:43:
Er zijn eigenlijk heel veel collega's die echt jaren vliegen. Ik heb nog nooit zo vaak van mensen gehoord dat ze al 15, 20 jaar of zelfs langer bij hetzelfde bedrijf werken (in dezelfde functie).
Maar inderaad, de meerderheid doet dat dan in deeltijd. Ik heb er maar een paar gesproken die nergens last van hebben, zelfs nog nooit ziek zijn geweest, maar wel al 20 jaar vliegen :s
Hai Allemaal, ik ben nog even aan het uitvogelen hoe dit allemaal werkt op t forum en heb een vraagje...Ben vorige week na een hele tijd op de wachtlijst te hebben gestaan uitgenodigd voor de cursus van april. Erg leuk! Verschil is nu wel ten opzichte van 3 jaar geleden dat ik nu 2 kleine kinderen heb in plaats van 1...Is dit te doen fulltime voor 18 maanden? Hoop daarna te kunnen deeltijden.
Graag zou ik willen weten hoe jullie hierover denken.
Alvast bedankt!
Er zijn eigenlijk heel veel collega's die echt jaren vliegen. Ik heb nog nooit zo vaak van mensen gehoord dat ze al 15, 20 jaar of zelfs langer bij hetzelfde bedrijf werken (in dezelfde functie).
Maar inderaad, de meerderheid doet dat dan in deeltijd. Ik heb er maar een paar gesproken die nergens last van hebben, zelfs nog nooit ziek zijn geweest, maar wel al 20 jaar vliegen :s
Hai Allemaal, ik ben nog even aan het uitvogelen hoe dit allemaal werkt op t forum en heb een vraagje...Ben vorige week na een hele tijd op de wachtlijst te hebben gestaan uitgenodigd voor de cursus van april. Erg leuk! Verschil is nu wel ten opzichte van 3 jaar geleden dat ik nu 2 kleine kinderen heb in plaats van 1...Is dit te doen fulltime voor 18 maanden? Hoop daarna te kunnen deeltijden.
Graag zou ik willen weten hoe jullie hierover denken.
Alvast bedankt!
woensdag 12 januari 2011 om 22:31
quote:Stess_to_be schreef op 23 november 2010 @ 20:05:
Zijn er hier meer dames die vliegen bij KLM? Ik ben ruim 2 jaar geleden aangenomen en mag nu waarschijnlijk binnenkort starten met de cursus. Naast het stewardessen-forum hoop ik ook hier ervaringen te kunnen lezen/delen, aangezien ik hier onder mijn andere nick altijd zoveel plezier heb.
Gefeliciteerd en wat leuk dat je al mag beginnen! Ik ben na een lange wachtlijstperiode opgeroepen voor de cursus van April. Ben dus erg benieuwd naar al jouw eerste ervaringen!
Succes en veel plezier straks!
Zijn er hier meer dames die vliegen bij KLM? Ik ben ruim 2 jaar geleden aangenomen en mag nu waarschijnlijk binnenkort starten met de cursus. Naast het stewardessen-forum hoop ik ook hier ervaringen te kunnen lezen/delen, aangezien ik hier onder mijn andere nick altijd zoveel plezier heb.
Gefeliciteerd en wat leuk dat je al mag beginnen! Ik ben na een lange wachtlijstperiode opgeroepen voor de cursus van April. Ben dus erg benieuwd naar al jouw eerste ervaringen!
Succes en veel plezier straks!
donderdag 13 januari 2011 om 18:48
Ik heb een vraagje?
Ik ben 23 jr oud.
Ik heb over 1.5 maand mijn MBO opleiding Pedagogisch Werk afgerond.
Ik heb vragen ,hoop zo dat iemand mij kan helpen?
Ik wilde dan solliciteren, maar:
- is de opleiding van 4 weken fulltime? Dat is prima trouwens
- maar begin je erna meteen te werken?
- wnnr ik dan begin kan ik ook ervoor kiezen om de weekenden te werken? (want sommigen van jullie werken parttime he, maar op de site staat dat je fulltime aan de slag moet.. )
Alvast bedankt.
Liefz Selam v. T
Ik ben 23 jr oud.
Ik heb over 1.5 maand mijn MBO opleiding Pedagogisch Werk afgerond.
Ik heb vragen ,hoop zo dat iemand mij kan helpen?
Ik wilde dan solliciteren, maar:
- is de opleiding van 4 weken fulltime? Dat is prima trouwens
- maar begin je erna meteen te werken?
- wnnr ik dan begin kan ik ook ervoor kiezen om de weekenden te werken? (want sommigen van jullie werken parttime he, maar op de site staat dat je fulltime aan de slag moet.. )
Alvast bedankt.
Liefz Selam v. T
donderdag 13 januari 2011 om 19:26
quote:kikif schreef op 12 januari 2011 @ 22:29:
[...]Hai Allemaal, ik ben nog even aan het uitvogelen hoe dit allemaal werkt op t forum en heb een vraagje...Ben vorige week na een hele tijd op de wachtlijst te hebben gestaan uitgenodigd voor de cursus van april. Erg leuk! Verschil is nu wel ten opzichte van 3 jaar geleden dat ik nu 2 kleine kinderen heb in plaats van 1...Is dit te doen fulltime voor 18 maanden? Hoop daarna te kunnen deeltijden.
Graag zou ik willen weten hoe jullie hierover denken.
Alvast bedankt!
Mmm... Hou er rekening mee dat het flink pittig gaat worden. Dat vond ik al en ik was single zonder kinderen. Had tijdens de opleiding voor een aantal dagen magnetron maaltijden in de koelkast, dat scheelde tijd 's avonds....
Ik hoop dat je ( in ieder geval tijdens de opleiding) in de buurt van Schiphol woont, dat scheelt al iets. Het zijn hele lange dagen van 09.00 tot 17.00 en iedere dag moet je thuis flink aan de bak om je Flight Safety (alles is in het engels!) te leren voor de volgende dag. Toen ik nog de opleiding deed (12 lichtjaren geleden ) hadden wij iedere dag een Flight Safety examen, en daar moet je minimaal een 8 voor scoren. Haal je dit niet, dan heb je geloof ik een herkansing en als het dan niet goed is, dan is het exit.
Als je de opleiding afrondt dan ga je meteen vliegen. Hou er rekening mee dat er behoorlijk lange omlopen (d.w.z. dagen van huis plus dagen vrij thuis) zijn (8 dagen Singapore-Den Pasar, daarna 9 dagen vrij) en volgens mij zijn er hier en daar zelfs 12-daagse reizen (Kuala Lumpur met 6 of 7 dagen vrij).
Ook de Europese tripjes kunnen zeer pittig zijn. 6 dagen achter elkaar vliegen, met bijna altijd wel een paar nachtstops erin. (3 à 4 nachtstops). Het is aan jou om te beoordelen of het vol te houden is met 2 kinderen. Het gros van de vliegende moeders gaat, zodra het mogelijk is, meteen part-time vliegen. Jij kunt dit gelukkig al na een goed jaar aanvragen, in mijn tijd moest je nog 3 jaar wachten.
Heel veel plezier en succes!
[...]Hai Allemaal, ik ben nog even aan het uitvogelen hoe dit allemaal werkt op t forum en heb een vraagje...Ben vorige week na een hele tijd op de wachtlijst te hebben gestaan uitgenodigd voor de cursus van april. Erg leuk! Verschil is nu wel ten opzichte van 3 jaar geleden dat ik nu 2 kleine kinderen heb in plaats van 1...Is dit te doen fulltime voor 18 maanden? Hoop daarna te kunnen deeltijden.
Graag zou ik willen weten hoe jullie hierover denken.
Alvast bedankt!
Mmm... Hou er rekening mee dat het flink pittig gaat worden. Dat vond ik al en ik was single zonder kinderen. Had tijdens de opleiding voor een aantal dagen magnetron maaltijden in de koelkast, dat scheelde tijd 's avonds....
Ik hoop dat je ( in ieder geval tijdens de opleiding) in de buurt van Schiphol woont, dat scheelt al iets. Het zijn hele lange dagen van 09.00 tot 17.00 en iedere dag moet je thuis flink aan de bak om je Flight Safety (alles is in het engels!) te leren voor de volgende dag. Toen ik nog de opleiding deed (12 lichtjaren geleden ) hadden wij iedere dag een Flight Safety examen, en daar moet je minimaal een 8 voor scoren. Haal je dit niet, dan heb je geloof ik een herkansing en als het dan niet goed is, dan is het exit.
Als je de opleiding afrondt dan ga je meteen vliegen. Hou er rekening mee dat er behoorlijk lange omlopen (d.w.z. dagen van huis plus dagen vrij thuis) zijn (8 dagen Singapore-Den Pasar, daarna 9 dagen vrij) en volgens mij zijn er hier en daar zelfs 12-daagse reizen (Kuala Lumpur met 6 of 7 dagen vrij).
Ook de Europese tripjes kunnen zeer pittig zijn. 6 dagen achter elkaar vliegen, met bijna altijd wel een paar nachtstops erin. (3 à 4 nachtstops). Het is aan jou om te beoordelen of het vol te houden is met 2 kinderen. Het gros van de vliegende moeders gaat, zodra het mogelijk is, meteen part-time vliegen. Jij kunt dit gelukkig al na een goed jaar aanvragen, in mijn tijd moest je nog 3 jaar wachten.
Heel veel plezier en succes!
donderdag 13 januari 2011 om 19:34
quote:selamvt schreef op 13 januari 2011 @ 18:48:
Ik heb een vraagje?
Ik ben 23 jr oud.
Ik heb over 1.5 maand mijn MBO opleiding Pedagogisch Werk afgerond.
Ik heb vragen ,hoop zo dat iemand mij kan helpen?
Ik wilde dan solliciteren, maar:
- is de opleiding van 4 weken fulltime? Dat is prima trouwens
- maar begin je erna meteen te werken?
- wnnr ik dan begin kan ik ook ervoor kiezen om de weekenden te werken? (want sommigen van jullie werken parttime he, maar op de site staat dat je fulltime aan de slag moet.. )
De opleiding duurt 6 weken en dat is full-time en zeer pittig. Daarna begin je meteen met full-time werken.
Op het moment dat je begint met werken, kun jij zelf m.b.v. een computersysteem proberen je schema naar je hand te zetten (lees: vluchten aanvragen) voor de periode die 6 weken later ligt. Dus de eerste 2 maanden ben je overgeleverd aan het rooster wat de afdeling Planning & Indeling jou geeft. Hou er rekening mee, dat je lang niet altijd de vrije tijd krijgt die jij zou willen hebben. Niet alleen door indelingstechnische toestanden maar ook door onverwachte vertragingen (weersomstandigheden, ATC, kapotte vliegtuigen, enz. Er wordt bij tijd en wijle heel veel van je flexibiliteit gevergd. Daar moet je tegen kunnen en niet (heel zwak) bij iedere niet gewenste indeling je ziek melden. Waar je overigens uiteindelijk ook voor op kantoor wordt geroepen.
Ik heb een vraagje?
Ik ben 23 jr oud.
Ik heb over 1.5 maand mijn MBO opleiding Pedagogisch Werk afgerond.
Ik heb vragen ,hoop zo dat iemand mij kan helpen?
Ik wilde dan solliciteren, maar:
- is de opleiding van 4 weken fulltime? Dat is prima trouwens
- maar begin je erna meteen te werken?
- wnnr ik dan begin kan ik ook ervoor kiezen om de weekenden te werken? (want sommigen van jullie werken parttime he, maar op de site staat dat je fulltime aan de slag moet.. )
De opleiding duurt 6 weken en dat is full-time en zeer pittig. Daarna begin je meteen met full-time werken.
Op het moment dat je begint met werken, kun jij zelf m.b.v. een computersysteem proberen je schema naar je hand te zetten (lees: vluchten aanvragen) voor de periode die 6 weken later ligt. Dus de eerste 2 maanden ben je overgeleverd aan het rooster wat de afdeling Planning & Indeling jou geeft. Hou er rekening mee, dat je lang niet altijd de vrije tijd krijgt die jij zou willen hebben. Niet alleen door indelingstechnische toestanden maar ook door onverwachte vertragingen (weersomstandigheden, ATC, kapotte vliegtuigen, enz. Er wordt bij tijd en wijle heel veel van je flexibiliteit gevergd. Daar moet je tegen kunnen en niet (heel zwak) bij iedere niet gewenste indeling je ziek melden. Waar je overigens uiteindelijk ook voor op kantoor wordt geroepen.
vrijdag 21 januari 2011 om 15:41
@zalmwrapje: het is onlangs ook nog bij Transavia gebeurd.
Vriendin van mij zat daar afgelopen zomer in de opleidingsgroep. Baan opgezegd en alles, en toen werden ze 1 dag voor de opleiding begon allemaal afgebeld: er waren niet genoeg reizen verkocht of iets dergelijks
Schandalig dat dat zomaar kan en dat je mensen al van alles hebt laten aanschaffen (panty's, schoenen) maar vooral ook hun baan hebt laten opzeggen. En ze hadden nog geen contracten dus geen poot om op te staan
Heel erg vind ik dat....dat de reisbranche onzeker is, snap ik maar je kunt mensen niet een baan aanbieden met training en dan 1 dag van tevoren opbellen dat t allemaal niet doorgaat.
Er waren mensen zelfs voor verhuisd vanuit Limburg enzo.....
Vriendin van mij zat daar afgelopen zomer in de opleidingsgroep. Baan opgezegd en alles, en toen werden ze 1 dag voor de opleiding begon allemaal afgebeld: er waren niet genoeg reizen verkocht of iets dergelijks
Schandalig dat dat zomaar kan en dat je mensen al van alles hebt laten aanschaffen (panty's, schoenen) maar vooral ook hun baan hebt laten opzeggen. En ze hadden nog geen contracten dus geen poot om op te staan
Heel erg vind ik dat....dat de reisbranche onzeker is, snap ik maar je kunt mensen niet een baan aanbieden met training en dan 1 dag van tevoren opbellen dat t allemaal niet doorgaat.
Er waren mensen zelfs voor verhuisd vanuit Limburg enzo.....
zaterdag 22 januari 2011 om 19:11
Ik ben werkelijk gesloopt thuisgekomen gisteren, wat is het zwaar!
Super leuk ook, heel interessant en wat zit er veel achter de glimlach en de geserveerde koffie. Een ding heb ik wel gezien, de universiteit is voor watjes. Tot nu toe netjes alles gehaald, want inderdaad in de eerste 5 dagen al 4 testen, in totaal heb je 1 herkansing per onderdeel, 2e misser is einde verhaal. In onze groep heeft 1 iemand al een herkansing moeten doen, dus voor diegene is het extra spannend nu. Wel een enorm leuke groep en je merkt meteen dat het een bepaald type mens is, zorgzaam en alert, als er iemand maar even niet blij kijkt, zijn er direct 2 die het opmerken en je vragen of het goed gaat. Zo trek je elkaar er echt doorheen. Eerste keer in de Blauwe Reiger meteen een noodlanding, dat was wel even heftig. En alle theorie met filmpjes van crashes en wat daar misging, vind ik ook heftig, maar wel heel leerzaam.
Maandag meteen mijn eerste vlucht, dus ben nu druk mijn zwarte pumps en vandaag gekochte boordschoenen blauw aan het poetsen
Ik heb er enorm veel zin in en er is me al wel verteld dat je vrij krijgt voor je eigen bruiloft
zaterdag 22 januari 2011 om 23:32
Leuk om je hier weer te lezen!
Wat ga je maandag doen? Ik had Barcelona - 'savods laat afmelden, naar huis en 5 uur later ging de wekker alweer om op te staan voor weer een cursusdag Als het je meezit meld je vroeg aan, doe je een korte CPH of BLL, vroeg afmelden en dan heb je nog heel de avond voor je FSSM.
Gemiddeld valt er 1 van de cursisten af Heel vervelend voor hem/haar om nu al een her te hebben gedaan...
Welke types heb je? 737, 747 en de Airbus of de 11?
Maarre... trouwen? Vertel!
Wat ga je maandag doen? Ik had Barcelona - 'savods laat afmelden, naar huis en 5 uur later ging de wekker alweer om op te staan voor weer een cursusdag Als het je meezit meld je vroeg aan, doe je een korte CPH of BLL, vroeg afmelden en dan heb je nog heel de avond voor je FSSM.
Gemiddeld valt er 1 van de cursisten af Heel vervelend voor hem/haar om nu al een her te hebben gedaan...
Welke types heb je? 737, 747 en de Airbus of de 11?
Maarre... trouwen? Vertel!
zondag 23 januari 2011 om 08:27
Ja vertel vertel, leuk!
In de prehistorie hadden we al die testen niet. Toen hadden we 1 fs examen aan het eind van je opleiding, dat was het. Lijkt me toch een stuk relaxter dan iedere dag een test en het maar 1x fout mogen doen eigenlijk.
Weet je al welke types je krijgt naast de 737?
Enne heeft ie je eindelijk gevraagd dan??
In de prehistorie hadden we al die testen niet. Toen hadden we 1 fs examen aan het eind van je opleiding, dat was het. Lijkt me toch een stuk relaxter dan iedere dag een test en het maar 1x fout mogen doen eigenlijk.
Weet je al welke types je krijgt naast de 737?
Enne heeft ie je eindelijk gevraagd dan??
zondag 23 januari 2011 om 12:43
Ja, hij heeft me eindelijk gevraagd, in augustus gaan we trouwen. Ik kan het nog steeds niet zeggen zonder een idioot glunderende grijns op mijn gezicht
Naast de 737 krijg ik de 747 en de Airbus. Morgen vlieg ik naar het exotische Manchester, 6.40uur melden, 12.35uur terug en klaar. Heb ik nog de hele middag voor mijn FS.
Onze FS trainer zei vrijdag aan het eind van de dag 'Wie de schoen past, trekke hem aan, maar je moet er echt harder aan trekken, anders red je het niet.' Iedereen vroeg zich natuurlijk meteen af of de trainer hem/haar bedoelde, ik ook. Maar ik heb een paar keer 100% gescoord, dus dat kan haast niet. Ik denk eerlijk gezegd dat degene met de herkansing bedoeld werd, want voor de herkansing scoorde ze 85%, dus dat was ook maar net. Ik weet niet wat haar andere scores waren.
Maar de trainer gaf ook aan dat er in alle trainingen pas 1 iemand was afgevallen, dus ik ben benieuwd.
Naast de 737 krijg ik de 747 en de Airbus. Morgen vlieg ik naar het exotische Manchester, 6.40uur melden, 12.35uur terug en klaar. Heb ik nog de hele middag voor mijn FS.
Onze FS trainer zei vrijdag aan het eind van de dag 'Wie de schoen past, trekke hem aan, maar je moet er echt harder aan trekken, anders red je het niet.' Iedereen vroeg zich natuurlijk meteen af of de trainer hem/haar bedoelde, ik ook. Maar ik heb een paar keer 100% gescoord, dus dat kan haast niet. Ik denk eerlijk gezegd dat degene met de herkansing bedoeld werd, want voor de herkansing scoorde ze 85%, dus dat was ook maar net. Ik weet niet wat haar andere scores waren.
Maar de trainer gaf ook aan dat er in alle trainingen pas 1 iemand was afgevallen, dus ik ben benieuwd.
zondag 23 januari 2011 om 13:44
zondag 23 januari 2011 om 13:51
quote:Stess_to_be schreef op 23 januari 2011 @ 12:43:
Ja, hij heeft me eindelijk gevraagd, in augustus gaan we trouwen. Ik kan het nog steeds niet zeggen zonder een idioot glunderende grijns op mijn gezicht
Gelijk heb je! Gefeliciteerd!!!!
Naast de 737 krijg ik de 747 en de Airbus. Morgen vlieg ik naar het exotische Manchester, 6.40uur melden, 12.35uur terug en klaar. Heb ik nog de hele middag voor mijn FS.
Hihi, MAN, altijd leuk al die ruisende palmbomen daar... NOT!
Leuke vlucht voor 'type-casting'. Wat een types daar naar toegaan! En er vandaan komen, uiteraard.
Jaja, FS blijft toch echt het allerbelangrijkste van je opleiding. Gewoon goed blijven leren. Het komt ook altijd weer terug in je briefing. Dus hou je kennis ook na je opleiding goed op peil. Het is altijd belangrijker te weten waar een brandblusser ligt dan dat je weet waar de koffiepotten staan.... (Fight the fire first!).
Veel plezier morgen op je eerste vlucht! Geniet, en doe lekker alles fout. Nu mag/kan het nog!
Enne, vooral proberen in de cockpit te gaan zitten! Superleuk en leerzaam!
Ja, hij heeft me eindelijk gevraagd, in augustus gaan we trouwen. Ik kan het nog steeds niet zeggen zonder een idioot glunderende grijns op mijn gezicht
Gelijk heb je! Gefeliciteerd!!!!
Naast de 737 krijg ik de 747 en de Airbus. Morgen vlieg ik naar het exotische Manchester, 6.40uur melden, 12.35uur terug en klaar. Heb ik nog de hele middag voor mijn FS.
Hihi, MAN, altijd leuk al die ruisende palmbomen daar... NOT!
Leuke vlucht voor 'type-casting'. Wat een types daar naar toegaan! En er vandaan komen, uiteraard.
Jaja, FS blijft toch echt het allerbelangrijkste van je opleiding. Gewoon goed blijven leren. Het komt ook altijd weer terug in je briefing. Dus hou je kennis ook na je opleiding goed op peil. Het is altijd belangrijker te weten waar een brandblusser ligt dan dat je weet waar de koffiepotten staan.... (Fight the fire first!).
Veel plezier morgen op je eerste vlucht! Geniet, en doe lekker alles fout. Nu mag/kan het nog!
Enne, vooral proberen in de cockpit te gaan zitten! Superleuk en leerzaam!
zondag 23 januari 2011 om 16:30
Opstijgen en landen in de cockpit lijkt me super spannend en leuk, dus ik hoop dat ik dat mag!
Ik heb veruit de kortste dag morgen van onze hele groep, maar daar ben ik wel blij mee, dat geeft me wat meer tijd voor andere dingen. Alleen het vroege aanmelden is wat lastig, omdat ik vanuit Eindhoven moet komen, maar ik ga vannacht gewoon om 4.00uur die kant op en dan parkeer ik de auto daar. Heb de hele middag om bij te komen en waarschijnlijk is het allemaal zo spannend en nieuw, dat ik niet eens tijd heb om moe te worden.
Ik heb veruit de kortste dag morgen van onze hele groep, maar daar ben ik wel blij mee, dat geeft me wat meer tijd voor andere dingen. Alleen het vroege aanmelden is wat lastig, omdat ik vanuit Eindhoven moet komen, maar ik ga vannacht gewoon om 4.00uur die kant op en dan parkeer ik de auto daar. Heb de hele middag om bij te komen en waarschijnlijk is het allemaal zo spannend en nieuw, dat ik niet eens tijd heb om moe te worden.