Werk & Studie alle pijlers

Vliegen bij KLM

23-11-2010 20:05 2009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier meer dames die vliegen bij KLM? Ik ben ruim 2 jaar geleden aangenomen en mag nu waarschijnlijk binnenkort starten met de cursus. Naast het stewardessen-forum hoop ik ook hier ervaringen te kunnen lezen/delen, aangezien ik hier onder mijn andere nick altijd zoveel plezier heb.
Dat ben ik echt met je eens, ik ben er dus ook heel hard aan het trekken om wat slanker te worden, er is al 3 kilo af. Maar ik zou het vreselijk vinden als het uiteindelijk allemaal niet doorgaat om een paar kilo, terwijl ik het zo graag wil. Extra motivatie om van de pepernoten en chocoladeletters af te blijven, gelukkig staat er komend weekend geen sinterklaas met schoonfamilie incl gourmet gepland. Superdisciplineoefening dan maar.
Succes!! Zelf geen Stewardess, zit er ook niet in voor mij want ben gewoon veel te zwaar. Maar vind het altijd wel leuk om topic erover te lezen.
Heb ik even een maffe dag gehad! Vanochtend gebeld dat ik aankomende vrijdag waarschijnlijk niet kan halen, omdat het zo kort dag is, voor de registratie en of er een andere mogelijkheid is? Nou ja, vandaag kan ook. Ok, Health Services gebeld of ik daar soms ook vandaag terecht kon? Ja. Direct in de auto gestapt en zo ben ik 5 uur later weer thuis, goedgekeurd en geregistreerd. Geen opmerkingen over gewicht of wat dan ook, niks aan de hand. Ik ben zo opgelucht en blij! Nu kan er niks meer mis gaan, dus ik ga lekker mijn baan opzeggen!

Had je ook gelijk de introductiedag?
Die zou vrijdag ook zijn, maar dat haal ik echt niet met mijn huidige baan. Ze gaven aan dat ik de presentaties wel kan missen, veel daarvan komt toch terug in de training. Registratie was het belangrijkst en dat is nu gebeurd. Pfff, ik heb me zo druk gemaakt en ongelukkig gevoeld, ik zag mijn droom al in duigen vallen. Maar niets aan de hand.
Gaaf, gefeliciteerd!

@Lizzl; dankje voor het beantwoorden van mijn vraag eerder. Heel leuk om eens wat directe ervaringen te horen, incl praktische zaken :-) Stiekum is vliegen nog best een droom van mij (na mn studie misschien...) dus daarom is het helemaal leuk om hier mee te lezen!
quote:Stess_to_be schreef op 23 november 2010 @ 22:08:

Ja, dat is ook iets wat me ergens wel een beetje beangstigd, die vermoeidheid. Maar tegelijkertijd bedenk ik dan dat mensen het geen 16 jaar zouden volhouden als het echt onoverkomelijk zou zijn, je kunt na een tijd parttime vliegen en ik zal het toch eerst moeten meemaken om te ervaren of ik het aankan.

Schat met jouw figuur hoef je je echt geen zorgen te maken, echnie!

Wat heerlijk dat je zo enthousiast bent. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat je het niet meer zou doen.

Ik ben na een jaar of 4 gaan deeltijden (80%), heb ook nog 2 jaar 50% gevlogen, omdat ik er inderdaad iets naast wilde gaan doen wat uitdagender was, maar ik vond het zo'n gedoe dat ik na 2 jaar weer 80 ben gaan vliegen. Goed vol te houden, kreeg iedere vlucht 2-3 dagen extra vrij, maar goed ik vloog dan ook geen Europa.

Ik merk wel - nu ik niet meer vlieg - dat ik toch 16 jaar chronisch moe ben geweest.

Qua schoenen, ik heb altijd Aerosoles gehad aan boord. Nooit pijn in m'n voeten gehad. Voor buiten had ik schoenen van van Dalen, ok die zijn wat duurder, maar ze gaan dan ook heel lang mee en erg goede pasvorm.

Eerlijk gezegd ben ik ook niet zo vaak als nummer behandeld aan boord. 1x uit Bonaire door zo'n 'ik heb een 2e huis op Bonaire en draag alleen maar geruite broeken' tiep. Maar die kreeg toen van z'n vrouw op z'n kop, haha, zal'm leren!

Jammer dat ik niet meer in Amsterdam woon anders had je gezellig bij mij reserve kunnen zitten.

Heel veel plezier, blauwe doos!!
Mayou, wat leuk dat je hier schrijft! En ja, die 16 jaar als voorbeeld waren volledig uit de lucht gegrepen

Het komt ook omdat ik nu helemaal niet lekker zit op mijn huidige werk, Tinus ook niet, en dan word je gebeld. Goedemiddag, uw droombaan van enkele jaren geleden hebben wij hier nu voor u in de aanbieding, of u maar wilt beginnen? Toen was de keuze niet zo moeilijk
Er zijn eigenlijk heel veel collega's die echt jaren vliegen. Ik heb nog nooit zo vaak van mensen gehoord dat ze al 15, 20 jaar of zelfs langer bij hetzelfde bedrijf werken (in dezelfde functie).

Maar inderaad, de meerderheid doet dat dan in deeltijd. Ik heb er maar een paar gesproken die nergens last van hebben, zelfs nog nooit ziek zijn geweest, maar wel al 20 jaar vliegen :s
Hi Stess_to_be!

Wat geweldig dat je nu eindelijk op cursus mag, en wat superleuk dat je zo enthousiast bent.

Ik heb net als Mayou (waar ik ook echt een keer mee heb gevlogen) ook lang gevlogen. 17 jaar en dan alleen maar full-time .

Ik ben bijna 2 jaar geleden geleden gestopt, omdat ik echt, echt iets anders wilde gaan doen en geen vliegtuig meer kon zien. En vooral het gesleep met die koffer was ik meer dan spuugzat. Achteraf gezien was ik ook gewoon totaal oververmoeid en zowat burnout. Helaas kon ik financieel gezien niet gaan deeltijden.

Maar goed, dat was na 17 jaar. Jij staat nog aan het begin van je fladder-carriere en dat is geweldig leuk!

Heel veel plezier met je cursus. Dat is 6 weken best even aanpoten, goed op blijven letten dus

Daarna begint je 'nieuwe leven', waarin je je af en toe inderdaad gesloopt voelt van vermoeidheid, maar dan wel de volgende ochtend wakker wordt vlak bij een exotisch strand, de Chinese Muur, een of andere geweldige wereldstad enz. Je zult heel veel vreemde, rare, lieve, leuke, geweldige passagiers ontmoeten en natuurlijk duizenden nieuwe collega's krijgen.

Geniet er van met een hoofdletter G; want ik ben heel blij dat ik al die jaren heb meegemaakt! Het blijft een bijzonder beroep!
Amen
Haai Quint, ja da's alweer ruim 2.5 jaar geleden he die Singapore. Ik ben morgen exact 2 jaar uit dienst en jij rond de kerst toch?

100% had ik nooit volgehouden, helemaal niet als 1bander, dan is 80 ook zwaar met dat heen en weer gehol in Europa, maar als 2 bander prima te doen. En dan ook nog het pretpakket he (747-777-MD11), lang weg-lang vrij, kort weg-lang vrij, ideaal.

Ik woon tegenwoordig in Maleisie, in een appartementencomplex met zwembad (lekkerrr!). Gisteren waren we voor het eerst aan het zwemmen. 'Goh' zegt m'n man (ook ex klm) 'heb je ook het gevoel dat de crewborrel zo gaat beginnen'
Wat leuk, Mayou Hoe gaaf om in Maleisië te wonen

Lucky you
quote:mayou schreef op 30 november 2010 @ 09:39:

Haai Quint, ja da's alweer ruim 2.5 jaar geleden he die Singapore. Ik ben morgen exact 2 jaar uit dienst en jij rond de kerst toch?

Haaaai Mayou!

Wat geweldig leuk dat jullie nu in Maleisie wonen! Klinkt heel 'dramatisch' dat appartementencomplex

Klopt inderdaad die SIN, is alweer ruim 2,5 jaar geleden. En voor mij wordt het 2 jaar met de Kerst die laatste vlucht. Wat vliegt de tijd!

Ben nog steeds blij dat ik gestopt ben, overigens....

Geniet lekker van jullie crewborrel gevoel, dat is toch zalig!

Heb heel wat crewborrels meegemaakt in KUL e.o. dat is gewoonweg een ideaal klimaat voor dat gevoel!

Take care! Liefs, Q
Het lijkt ook heel erg op KUL.

Heb trouwens een paar weken geleden nog gecrewborreld. Was zo grappig, ben je 2 jaar gestopt en dat weet natuurlijk bijna niemand, vraagt een bekende 'welke heb jij en waar ga je hierna naar toe?' Nou eh ik heb een 365 daagse en daarna weet ik het nog niet.

Thanks allebei
Wat heerlijk wat jullie allemaal schrijven, ik krijg er alleen maar meer zin in!
quote:Stess_to_be schreef op 30 november 2010 @ 18:28:

Wat heerlijk wat jullie allemaal schrijven, ik krijg er alleen maar meer zin in!

Goed zo! Leuk dat je zo enthousiast bent, hou dat lekker vast! En laat het je ook niet ontnemen door een paar zeurende, chagerijnige pax (pax= passagiers) of zure collega's.

Vooral het moment als je voor het eerst in je uniform naar de cursus moet, dat weet ik ook nog zo goed!

Quinty, 6 minuten geleden

Vooral het moment als je voor het eerst in je uniform naar de cursus moet, dat weet ik ook nog zo goed!

Dat ben ik helemaal kwijt - stond stijf van de zenuwen

Zo ook die eerste vlucht... heb geen pax gezien, alles leek langs me heen te gaan
Gefeliciteerd!

Eigenlijk best grappig. Ik heb niets met stewardessen. Ben een zenuwpees in een vliegtuig en wordt altijd wat meewarig door de dames aangekeken als ik dat bij het boarden aangeef. Maar ik vind dit zo'n leuk topic op te lezen. Weet ook niet waarom. Waarschijnlijk omdat jouw enthousiasme ervan afspat.
Dankjewel Christiane!

Lizzl en Quinty, ik kan ook echt niet wachten om het uniform te gaan passen! Mensen vertellen me al jaren dat ik echt een stewardesstype ben en collegae die ik er vandaag over vertelde, riepen allemaal dat ze me al helemaal zagen staan. Heb mijn baan vandaag ook opgezegd, wat een heerlijk gevoel was dat

Ooeh, hoe meer ik hier type en hoe meer ik lees van jullie, hoe meer zin ik er in krijg. Ik ga Stewardess@Work nog maar eens een keer lezen. Dat boek van die steward die begon bij de rode en daarna doorging naar de grote blauwe vond ik zo slecht, dat was pure egostrelerij.
Dat boek van Geeri is ontzettend leuk! Ik ga 'm ook weer 's lezen

Dat boek van Marten was idd overdreven. Als het al is gebeurd, dan waren het de heftigste verhalen die hij van horen zeggen heeft. Dat 1 persoon dat alles meemaakt, in zo'n korte tijd.... no way!

Ik kan me de dag dat ik het uniform ging passen, nog wel heel goed herinneren. Vobd het echt zooo gaaf! Tip: neem je camera mee - is toch leuk om jezelf alvast op die manier aan vrienden en familie te tonen
Hoe lang duurt het ongeveer voor je je uniform krijgt na het passen?

Ik vond dat boek van Marten ook zo raar, steeds wilde de mooiste vrouw van allemaal hem, wilde verhalen, de gekste dingen en allemaal omdat hij zo geweldig is. Vond het echt geen leuk boek, heb het weggegeven aan een stess van Arke nadat ik het uit had gelezen op een vlucht naar Curacao
Kennen jullie stewardessen het boek Air babylon ook?

Het is geschreven door Imogen Edwards-Jones.

Zij is ook de schrijfster van Hotel babylon. Die serie was een tijd te zien op net 5.

Zij heeft een tijd lang allerlei mensen geinterviewd die werkzaam zijn in de luchtvaart.

Vanuit al die interviews heeft zij dus dat boek geschreven.

Het gaat voornamelijk over wat de grondstewardessen meemaken en over wat jullie meemaken.
Nee, dat boek ken ik niet, iemand anders? Hotel Babylon vond ik overigens af en toe erg absurd.
Ja, ik heb 'm gehad, maar het was zo'n onzin dat ik 'm niet heb uitgelezen en zelfs heb weggegooid

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven