uitgerekend juni 2011

03-10-2010 20:33 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer uitgerekend in juni 2011 en heeft er zin om mee te schrijven?

Als alles goed gaat krijgen wij rond 1 juni ons 2e kindje.

NaamLeeftijdUitgerekende datum/geboren opOpmerkingenEn het wordt!!!!!!dolfijntje2814-02-2011 1e kindje Jasmijn*Annali4015-02-2011 4e kindje Abel Valentijn*pluis3329-05-2011 4-3 gyn 2e kindje?dos3303-06-2011 1e kindjemeisjeEllebelle344-6-2011 2e kindje verrassingNakur3007-06-2011 1e kindjejongetjeBokito2812-06-2011 3e kindjeverrassingLuna2712-06-2011 2e kindjejongetjeSaartje3113-06-2011 1e kindje verrassingColtje3114-06-2011 1e kindje verrassingbello 3017-06-2011 1e kindjemeisjeDionne2819-06-2011 1e kindjeverrassingSosofie2819-06-2011 3e kindje VERLOF! jongenFrenkie2324-06-2011 1e kindje verrassingBeatle3125-06-2011 1e kindje jongenRaarmaarwaar3325-6-2011 1e kindjejongetjezespri3126-06-2011 1e kindje 29-3 vkmeisjeBrechtje3327-06-2011 1e kindje meisjeBlaumeertje3203-07-2011 jongen

18-12 de tabel bijgewerkt. Mocht je eruit zijn gehaald en wil je graag terug, druk je gegevens vetgedrukt en je bent zo weer terug.
Ha, wat een verhalen hier allemaal over zeurende familie en vriendinnen, ik moest er wel om lachen, vooral de quotes van Beatle hihi. Die vriendin heeft me nu een mail gestuurd met fotos van dingen die zij over hebben, maar allemaal dingen waar ik niet op zit te wachten zoals slabbers (tja voor die lage prijs schaf ik ze liever zelf aan). Dus moet ik nog een nette mail terug gaan bedenken... zucht. Tja annali, wat dat betreft is het al wel handig dat je al een paar kinderen hebt.

Helaas (of gelukkig) kan ik niet meepraten over ziek zijn en CAO's. Wel stom trouwens dat ergen fybromyalgie niet onder ziektes valt maar goed, zal wel een persoonlijke opvatting zijn (mijn moeder heeft het, maar werkt ook niet).

Zespri, mijn buurjongetje van 1 heet Sebbe en ze korten het steeds af naar Seb (denk ik, had het kind dan Seb genoemd). Maar daarom vind ik met een b leuker dan met een p.

Jildou is hier trouwens afgekeurd door man (ivm stomme klasgenoot vroeger, ja, daar kan ik niet tegenop).

Vanmiddag een uur in bad gelegen, doet wonderen, voel me weer stukken beter, morgen hopelijk weer aan het werk. Nog wel op de valreep doos felicitas opgehaald + een eerste pak luiers. Doos is wel handig maar opeens zag ik mezelf van een afstandje fietsen met luiers en zwangerbox en dacht: jeee zeg waar ben ik nu toch in verzeild geraakt! Haha!
Nou, het blijft kwakkelen met iedereen. Beterschap voor allemaal he!

Seb, Sep, Seppe vind ik heeeeel leuk.

Man niet, daarom heet onze zoon geen seb.

In dezelfde stijl (vind ik): Ole. Ook heel leuk. Man niet, en daarom... nou ja, je snapt het. Hij roept dan: olé, olé, olé...

Wij denken rustig verder. Na de 20wk echo kom ik wel met lijstjes.
We vinden nu Seb erg leuk , voor een jongensnaam apart , nog niet eerder gehoord van vrienden o.d. Ook belangrijk natuurlijk , voor een meisje dwaal ik af naar Ise
Hallo allemaal,

Ik wil jullie even laten weten dat ik nog steeds meelees, maar weinig tijd en energie heb om mee te schrijven. Hopelijk wordt het snel rustiger, zodat ik al jullie verhalen kan gaan volgen en me er weer iets meer in kan mengen.

Tot gauw!

Groetjes Dionne
Seb ,, klinkt lekker hier in de mond , maar nu t vernoemen nog naar vriend zijn vader. Die heet Albert maar ik vind die naam niet mooi Seb Albert bv.. Kan iemand creatief zijn met een verbasting naar Albert ?
Volgens het namenboekje dat ik hier heb liggen is Albert een verbastering van Adelbert. Namen die ook van Adelbert zijn afgeleid:

Abe, Ade, Ailko, Alco, Ate.

Houdt niet over...

Seb zou ik ook met een b kiezen..
Ow, en Bert, Berten, Berto, Bertus (allen nogal voor de hand liggend ). Bessel ook nog.

En Brecht... maar bij mijn werk (in Friesland) zien ze dat als meisjesnaam denk ik.
Seb en Ise vind ik mooi. Ise zo mooi dat hij ook al op mijn lijstje stond...maar niet op nummer 1.

Ik vind Seb Albert best lekker klinken. Een tweede naam met een b...weet ik niet dan struikel ik over over de p's en b's.maar alternatieven heb ik (nog) niet.

Even de klaagmodus aan...(ik heb best last van mijn buik/baarmoeder, met name tijdens en na het fietsen en snel lopen. Stond daarstraks bij Eurosonic Air maar ben maar naar huis gegaan, jammer want Caro Emerald zou ook komen. Onprettig en lastig, voel mij net een oud wijf soms, maar schijnt echt de groei te zijn...)....zo klaagmodus weer uit.
Saartje jij zoekt een 2e naam met een b ?

Nadeel van Ise is dat.. zusje bevalt in feb en stiekem hoop ik dat dat ook een jongen zal zijn .. want de jongensnaam die zij hebben en wij hebben lijkt totaal niet op elkaar.

Wanneer het een meisje wordt van mijn zusje zal zij Isa gaan heten. En tja een Isa en een Ise is beetje stom natuurlijk. Of ik moet heel hard hopen dat ons kindje een jongen wordt ..
Verdorie, was Caro Emerald vanavond.. had ik ook wel heen gewild... :(
Wat is iedereen open over namen trouwens! Straks ook over het geslacht? Wij gaan echt proberen dat voor ons te houden, maar wordt wel lastig!
Coltje ik vind t niet erg om t hier te delen , jullie kennen mij niet en ik jullie niet. Vriend en ik gaan twijfelen of we t wel of niet willen weten t geslacht haha .. alleen maar omdat we zo over die namen aan t dubben zijn..
Ja ik ben misschien toch wat paranoide daarin hahaha

Wij willen het geslacht wel weten, omdat we alleen de jongensnaam al hebben bedacht en over de meisjesnaam er nog niet uit zijn. Daar gaan we pas na de echo weer over na denken

Meisje maakt de tekst voor het kaartje wel weer makkelijker, dat heb ik altijd al in mijn hoofd gehad
Pffff, net ziekgemeld.

Dacht dat ik me gisteren al beroerd voelde, maar nu zit mijn hoofd echt vol met watten. Mijn wangen doen er gewoon zeer van.

Geslacht houden we niet geheim. Dus iedereen die er om vraagt krijgt te horen dat wij een jongen krijgen. We wachten nog wel even met vertellen tot we een herbevestiging krijgen bij de 20-weken echo. Dus nog 2,5 week wachten.

Naam houden we wel geheim voor iedereen.

Maar misschien dat ik het hier wel vertel. Aangezien het hier anoniem kan (op Nakur na dan).

Wat betreft de chinese kalender. Daar geloofde ik toch al niet in.

Als die chinezen daar zou goed in zouden zijn, hoe verklaar je dan de hoeveelheid adoptie kinderen in china (met name meisjes). Want ja, als je maar 1 kind mag en je wil dat het een jongen is dan zou de methode toch moeten werken.

Maar blijkbaar niet, en dus worden de meisjes maar aan de kant gezet voor een volgende poging.

ik duik mijn bed in!

Tot later!
Beatle beterschap , hier knapt t ook nog niet erg op. Blijf hoesten en zere keel houden.

Geboortekaartjes.. ik heb een erg leuke gezien , vriend vind m ook leuk. Maar ehm aangezien vriend een eigen zaak heeft , moeten we ook veel kaarten versturen naar klanten , bedrijven waar hij zaken mee doet e.d. Geloof dat we al aardig de kant van 150 kaarten opgaan dan.
Zespri, nee ik zoek geen tweede naam met een b. Maar er werd bij Seb een tweede naam met een b genoemd en dat vond ik niet zo klinken, dan struikel ik over de p's en b's. Ik zou de namen die wij bedacht hebben hier wel willen noemen maar doe het voor de zekerheid niet. Er zijn nl. mensen die weten dat ik op het viva forum schrijf nu ik zwanger ben...Wij willen niet weten wat het wordt, dus wordt lastig aangezien ik twijfel over de jongensnaam.

O, ja en Zespri, Isa en Ise is idd teveel van hetzelfde. Hebben jullie nog een tweede naam die jullie mooi vinden? Gelukkig heb je na febr. nog een paar maanden de tijd om evt. een nieuwe te bedenken ipv Ise!

Beterschap voor alle zieken! Hoorde gisteren van een vriendin dat ze waarschijnlijk Mexicaanse griep heeft, met longontsteking. Ga ik maar niet bij op ziekenbezoek!
Oh Beatle, jij ook al ziek, bah. Beterschap! En ook nog maar even voor Zespri nogmaals beterschapswensen.

Wij willen geslacht wel weten maar net zoals Coltje ook voor ons houden, hoop dat dat gaat lukken. Maar ik wil het hier wel vertellen hoor! (Beatle, dan gewoon je mond dichthouden, moet wel lukken want is tot nu toe ook steeds goed gegaan toch?). Naam vertel ik hier mischien ook wel (Beatle, ha, dan heb je wel echt de primeur met alles ) Wat Zespri zegt, je kent hier toch niemand, dat scheelt. En ik vind wel even lekker hier een naam te laten vallen om te horen wat jullie ervan vinden.

Oh, ik vind 2e namen ook erg lastig, hebben wij nog niet over nagedacht. Eerst maar eens 1 naam.

Hier weer aan het werk, joepie!
Beterschap voor iedereen!

Onze jongensnaam komt nu volgensm ij al voor in de top 10 of 5 dus we gaan kijken voor een andere naam. Jammer hoor, vind hem zo leuk!

Seb Albert kan toch gewoon? Ik vind Seb Abe ook leuk, dat is toch nog wel redelijk uit te spreken?

Nakur en Beatle hebben jullie elkaar toevallig ontdekt?

Nakur een vriendin van me vertelde gewoon tegen iedereen dat ze het niet wist, dan vraagt ook niemand verder

Voelen jullie de baby ook al draaien? Ik was bij de fysio toen ik m'n handen op m'n heupen/buik moest leggen en we zagen zo een bult tevoorschijn komen! Echt heel bizar (ook al heb ik het al 2 keer eerder meegemaakt!)

Ben zo benieuwd naar de 20weken echo, is alles goed en hoe ziet het eruit?!
Oh ja Zespri vriend heeft ook een eigen bedrijf maar wij sturen geen kaartjes naar klanten. Vinden we privé en er wordt naar gekeken en in de vuilnisbak gegooid, zonde van het geld hoor! (en papier natuurlijk )
Bokito, ik zat net wat eerder op het forum en vertelde dat ik apotheker was. Beatle ook en zei waar ze gestudeerd had en welk jaar. Tja, en toen bleken we elkaar dus te kennen van de studie.... nou ja, zolang we allebei niets rondbazuinen is er niets aan de hand en tot nu toe is dat heel goed gegaan (he Beatle? )

Heb overwogen om te zeggen dat ik geslacht niet weet, maar ik ben altijd erg eerlijk en daarom voelt het voor mij niet goed om te 'liegen'. Zeker als mensen er daarna achterkomen dat je het wel wist. Ben daar liever eerlijk over. Heb besloten dat als mensen gaan vissen naar geslacht, ik daar direct wat van ga zeggen, ik vind nl dat ze ook wel respect mogen hebben voor ons besluit en niet alleen voor hun eigen nieuwsgierigheid mogen gaan. Maar goed, goede gedachten, straks nog wel uitvoeren!

Ik voel baby nog niet draaien trouwens.

Ik ben ook benieuwd naar de 20 wk echo, vind het erg spannend, begin de dagen een beetje af te tellen.

Ik vind Seb Albert beter dan Seb Abe, dat wordt zo 1 woord (Sebabe) voor mijn gevoel.

Net een foto gezien van mijn vriendin, 38+5 zwanger, en sjonge... ik moest wel even slikken bij het zien van haar blote buik! Wat huge! Pfff moet daar nog niet aan denken. Manlief (mail doorgestuurd) had dezelfde reactie. Heb opeens wat minder zin om straks zo vergevorderd zwanger te zijn...
Nakur, dat groeit geleidelijk he... je bent niet van de een op de andere dag zo huge, je groeit wel mee met je buik, psychisch, zeg maar...Zowiezo is iedereen zo anders zwanger, de een komt amper aan en draagt heel erg naar binnen (door megasterke buikspieren, of bouw) en de ander verandert in een skippybal op pootjes. Voor mij geldt het laatste...

Seb komt toch van Sebastiaan? Dan kan Sebastiaan Albert ook. Als je Albert wilt gebruiken om het vernoemen, zou ik het gewoon zo houden en er geen andere naam van maken.

Wij vertellen iedereen wat het wordt, hebben we bij de jongste ook gedaan en dat is goed bevallen. Namen houden we voor onszelf, maar we brainstormen veel met vrienden en familie.

Ik vind Mats zo leuk voor een jongen, maar dat vindt man dan weer niets... balen...

VK was woensdag goed, alleen suiker was vrij hoog, dus dat moet ik overnieuw laten prikken bij 22 weken. (zwangerschapssuiker in de familie)

Diploma ligt klaar om ingelijst te worden

Zoons uitslag was vaag. Woensdag nogmaals gesprek met orthopedagoog om dingen op te helderen en daarna door naar de psychiater... Zucht... we zijn dus nog nergens... Was ook een beetje naief van mij om te denken dat met 1 gesprekje alles duidelijk zou zijn...
Ach Nakur, weet je wat pas gek is......als je dan na zo'n reuzenbuik bent bevallen en je staat onder de douche.....dan is je buik zelf nog best dik, maar onder je borsten heb je ineens een heel diep gat....al die darmen die ineens naar beneden zakken.....

Ik vind Seb Albert of Sieb Albert ook best mooi! Een tweede naam moet wel klinken, maar die gebruik je niet dagelijks toch?Wij moeten eerst nog maar eens een eerste naam voor een jongen....zijn er nog steeds niet uit.

Nog even ego...ben net met onze oude poes naar de dierenarts geweest....hij is dik 16, dus al een oud besje, ik heb hem al sinds kitten...Helaas blijkt het wondje op zijn neus, dat steeds maar niet heelt, een gezwel te zijn.....en dat kan niet beter worden en vreet steeds verder in zijn neus.....Hij hoefde niet gelijk een spuitje,maar dat zal binnenkort wel moeten....Ik heb dus maar een afspraak voor volgende week gemaakt, zodat de meisjes nog afscheid kunnen nemen.....
@sosofie, hier hetzelfde met Mats.Ik vind het ook zo'n mooie naam maar vriend vind het niks. Daarnet heb ik drie namen in de week gelegd bij vriend. Ik vraag er dan steeds bij of hij niet meteen wil zeggen wat hij er van vindt en dan komt hij er later op terug. Dit omdat je soms ook wat moet wennen aan een naam ipv meteen te verwerpen.

@zespri, tsja dat worden dan wel heel veel geboortekaartjes om te versturen! Ik heb al een aantal mooie gezien (www.pimpelmees.nl---ik vind die met die poesjes zo lief!, of www.popje.nl) Maar vriend is ook bezig met een eigen ontwerp, die ik ook mooi vind. Maar als ik de kaartjes op die websites dan weer zie...We zien wel.

@annali, niet leuk van je poes. Heb zelf twee poezen en moet er niet aan denken dat ik die ooit in zou moeten laten slapen. Een van mijn poezen heeft op elke poot een wondje die maar niet weggaat...Jullie in elk geval heel veel sterkte bij het afscheid nemen van poes!
Vandaag bij de post een brief: start zwangerschapscursus op 24 januari!

Wow, dat komt wel heel dichtbij!

Als ik het programma bekijk ben ik het minst ver gevorderd. Eerste deel van de cursus is voor vrouwen tussen de 20 en 28 weken zwangerschap. Ik ben dan 18 weken!

Blijkbaar is er niet voldoende animo voor een vervolggroep?!?
Nakur lees je de kinderen ook? Daarin stond een artikel met Renate Verbaan dat ze liever wou dat je maar 7 maanden zwanger was. Pff qua klachten en toeter geef ik haar groot gelijk! Ik kreeg bij zoon percies met 38 weken striae, echt leuk zijn die laatste weken ook niet.

(nou ja ik ben niet zo van verrassingen en dan ook nog eens niet weten wanneer de baby zich aandient... niks voor mij!)

Leuk trouwens dat jullie er zo achter kwamen!

Een vriendin en kennis van m'n zusje hebben gewoon op alle fora gezocht naar de uitgerekende datum van m'n zusje om te kijken op welk forum ze mee schreef..

Beatle wat een verschil zeg! Bij zoon was de laatste 4 weken later uitgerekend en dat vond ik al zo'n verschil!

Annali wat verschrikkelijk van je poes zeg... heeft ze ook pijn?

Ik ga toch de jongens weer in hun eigen bed leggen. Ze mogen in het weekend bij elkaar liggen maar ik ben echt bekaf en zijn nog wakker..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven