andalusie

17-10-2010 15:43 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen graag volgend zomer naar andalusie op vakantie, wsl vroeg in het seizoen ivm de warmte (april/mei? )

We willen vliegen en dan ter plekke een auto huren.

Eigenlijk willen we wel op 2 plekken zitten, van waar we dingen kunnen gaan bekijken. Onze kleine van 3 is mee, dus heel veel culturele uitstapjes zullen we niet gaan maken, maar een dagje strand, of een stadje bekijken is altijd wel leuk.

We houden niet van hele massale campings.

Ik weet alleen niet zo goed waar ik moet beginnen. Er is zoveel aanbod en we kennen het gebied niet, het wordt zelfs onze eerste keer spanje.

Wie helpt ons een beetje op weg en heeft er goede tips?
Wij zijn er nog nooit geweest. Ik was ook al op zoek naar vakantieparken of appartementencomplexjes, maar die vind je daar niet echt volgens mij. Zwembad vind ik ook erg belangrijk, maar dan liever weer wel omheind, moet er niet aan denken dat die kleintjes zo vanuit een huisje het zwembad in lopen. Veel huizen hebben een prive zwembad, lijkt me ook wel lekker. Maar gedeeld is net zo prima. De taha site is in elk geval leuk om de verschillende huizen te bekijken.

Veel huizen liggen best wel afgelegen, buiten de dorpjes. Ik zat ook al te denken aan een combi. Eerste week een huis wat centraal ligt (en waarschijnlijk wat meer afgelegen) en waarvan uit we uitstapjes kunnen maken en de 2e week inderdaad wat dichter bij een stadje of dorpje. Sevilla willen we zeker bezoeken, maar of we daar ook echt gaan verblijven of vanuit een andere plek gaan zien weet ik ook nog niet.

B&B heb ik ook nog niet naar gekeken, ben ook eigenlijk pas een paar dagen op zoek. Maar dat is natuurlijk ook leuk. Eerst maar eens kijken welke plaatsen er zo ongeveer in aanmerking komen. Ik ben aan het kijken naar Antequera en Cadiz/Jerez.

Op Spanjekids.nl zag ik trouwens ook een leuke rondreis met volgens mij ook goede accomodaties. Dat vind ik ook nog wel een optie.

Autohuur bewaar ik voor het laatst denk ik . Ik weet niet hoe groot het prijsverschil is, maar belangrijkste vind ik dat het met de verzekeringen goed geregeld is. Geen gedoe.

Gaan jullie begin september? De klimaattabellen wisselen nogal en ben bang dat het dan misschien ook nog erg warm is.

Nou, voorlopig ben ik er nog wel even zoet mee (ook leuk, de voorpret!)
Aan de ene kant wel jammer want sommige huizen zijn erg afgelegen en dan heb je ook weinig contact met andere mensen of andere kinderen. Hoe oud zijn jullie kinderen? Die van ons is 3. Daar zeg je wat, een omheind zwembad, onze kleine is niet zo onderzoekend en altijd erg voorzichtig, maar ik zal het wel even meenemen in onze overweging.

Die site van spanje kids is ook mooi, en volgens mij qua kosten niet eens veel duurder, en je kunt ook een reis naar eigen wens samenstellen. Dat ziet er goed uit.

Op de site van Taha kwam ik ook al veel mooie huizen en plekjes tegen.

Sevilla is volgens mij ook goed te doen vanuit een plaatsje in 1 dag op en neer, en rijdt ook een trein dat is ook nog wel leuk om te doen. (hebben wij in italie toen ook gedaan).

Wij vliegen terug vanaf Sevilla, dus leek het ons wel leuk om ook daar nog een paar dagen te verblijven.

Jerez lijkt mij ook een leuke plaats.

We willen wel begin sept gaan, maar misschien wordt het ook wel later in september. Dat ligt er ook een beetje aan wanneer we vrij kunnen krijgen. Volgens mij is het wel goed te doen qua temperatuur in september.
September is een heerlijke maand om in Zuid-Spanje rond te reizen! Nog lekker warm en de grote horde toeristen is vertrokken. Vakantiehuizen liggen inderdaad vaak wat afgelegen, maar dan wel midden in de natuur of met mooi uitzicht. En als je gaat lunchen of naar het strand gaat maak je snel genoeg contact met andere mensen (zeker met een kindje erbij).

Sevilla is schitterend, daar mag je zeker wel 2 dagen voor uittrekken. Jerez heb je in een dag wel gezien. De omgeving van Puerto de Santa Maria is ook heel mooi, ongerepte natuur en stranden. Daar zou je ook kunnen kijken ipv Cadiz (= wel een leuke stad!). En Conil de la Frontera is een heel levendig stadje, ook in September is daar nog genoeg te doen. Veel terrasjes, mooie stranden. In het dorpje ernaast (El Palmar) kun je genoeg huisjes huren.
Onze kinderen zijn nu 1,5 en 3 jaar.

Trein naar een stad hebben wij ook inderdaad vaak gedaan op vakantie. Wel zo handig en je staat gelijk in het centrum. Maar Sevilla lijkt me inderdaad leuk genoeg om een paar dagen te bezoeken. Ik heb me nog niet verdiept in de ticketprijzen, maar is het prijsverschil groot tussen bijvoorbeeld Sevilla en Malaga? Dat is inderdaad misschien wel handig om van een andere plaats terug te vliegen.

Bedankt voor de tips Hemalover! Huisje in de buurt van Sevilla staat genoteerd . Jerez leek me wel redelijk centraal om de buurt te verkennen. Ik ga je plaatsjes noteren en kijken naar huizen.

Kom maar op met overige tips als je die hebt hoor!!!!
Wij hebben gekeken naar vliegtickets en prijzen, dat maakte niet veel verschil malaga of sevilla.

Waarschijnlijk gaan wij heen op malaga en terug op sevilla.

Het maakt soms nog wel verschil als je vanuit duitsland vliegt, weet niet of dat haalbaar is voor je. Wij wonen vlakbij schiphol dus gaan zowieso vanaf daar.

Bij kidsspanje hadden ze ook een bouwsteen met een aantal dagen sevilla, maar ik denk toch dat wij zelf iets gaan huren ergens, qua prijs volgens mij wat gunstiger.
Dat is mooi, met een flexibele heen en terugreis zijn we nog flexibeler. Schiphol is voor ons ook het meest praktisch en redelijk dichtbij, dus daar willen we ook vanaf vliegen.

Dan zou het inderdaad wel lekker zijn om een huis of appartement aan de kust te hebben. Dan zou het zoiets worden als Antequera, El Palmar en Sevilla.

Of hebben jullie nog betere tips voor de eerste week om een beetje centraal te zitten in plaats van Antequera (om bijv Granada en Cordoba te bezoeken)?
Het gebied rondom de Sierra Nevada is ook heel mooi. Ik kan mij bijvoorbeeld de dorpjes Lanjaron en Bubion herinneren. Een goede uitvalsbasis voor Granada, maar minder voor Cordoba. Cordoba ligt ook wat onhandig, maar is wel een mooie stad.

Ohja, aangezien jullie allebei kinderen hebben; het pretpark Isla Magica bij Sevilla moet heel leuk zijn.
Cordoba ligt inderdaad een beetje uit de route, maar zouden we wel graag willen zien. Sierra Nevada is voor de aankomstdag weer een beetje lang reizen denk ik. Keuzes, keuzes..

Ga me eerst nog maar eens verdiepen in de betaalbare plaatsen om heen/terug te vliegen. Dat schept wellicht ook meer mogelijkheiden!
Vueling vliegt vanaf maart/april weer op Sevilla, die zijn vaak erg voordelig.
Goede tip, ik kon al weinig maatschappijen vinden die rechtstreeks op Sevilla vliegen!
Ik ze veel huisjes in de buurt van Iznájar en Villanueva de la Concepcion. Dit lijkt me redelijk centraal om verschillende steden te bezoeken en niet al te ver van Malaga (om vanaf het vliegveld naartoe te rijden na aankomst).

Iemand ervaring met deze plaatsjes en omgeving?
Iznajar zit je ook nog aan of bij het water zie ik. Ik denk wel dat je rekening moet houden met veel kleine en kronkelende wegen dat maakt dat je wel wat langer over bepaalde stukken doet.

Wij zelf slaan die kant over, beperken ons tot een bepaald gebied anders wordt het toch wat te veel.

Ik zit nu te kijken naar huisjes in montejacque en dan ook heen vliegen op Sevilla.

Iemand nog tips voor accomodaties in of vlakbij Sevilla wat je voor een aantal dagen kunt huren, met zwembad?
Bij Sevilla ben ik ook nog aan het kijken, maar prio 1 is de eerste 2 plekken vaststellen. Bij villanao.nl staan huisjes van verschillende aanbieders, ook bij Sevilla in de buurt. De meeste huisjes worden per week verhuurd lijkt wel. Spanjekids heeft wel een bouwsteen voor Sevilla voor 3 nachten trouwens.

Ga je dan vanuit Sevilla gelijk als je aankomt door naar Montejaque? Dat is nog best een eindje rijden denk ik?

Ik heb gelukkig wel een routeplanner waar ik makkelijk even kan kijken waar iets ligt en hoe lang dat ongeveer rijden is (en de route ook kan opslaan). Je hebt inderdaad af en toe geen idee van de afstanden en vooral de reistijd. En ik check het dan ook nog even bij routes.tomtom.nl, die geeft meestal wel goede reistijden.

Het blijft leuk om je te vergapen aan alle huisjes met zwembaden!! Ik blijf toch meestal op de taha site hangen. Jammer dat ze de huisjes niet in overzicht op een kaartje hebben, dat zou het wat overzichtelijker maken.
Het ligt eraan, Montejaque is bijvoorbeeld niet zo veel verder dan vanaf Malaga en dan vind ik dezelfde luchthaven wel makkelijk en misschien prijstechnisch ook nog wel voordeliger maar dat weet ik niet. Ik ontdek steeds meer dorpjes en huisjes, echt heel leuk maar het maakt het ook moeilijker.

Ja die bouwsteen van Sevilla bij spanje kids had ik ook al gezien, jammer dat je niet kan zien om welke acc dat precies gaat, want ik vind 802 EUR voor 3 personen voor 4 dagen een beetje aan de dure kant..

De taha site is ook hier populair, straks willen we nog hetzelfde huisje! haha..
Als ik een tip mag geven; kijk eens bij eliza was here. Die bieden de vlucht, acco en huurauto aan in 1 pakket. Je kunt uit meerdere authentieke acco's kiezen in Andalusie.

Wij hebben dit een paar jaar geleden via hen geboekt en het was heerlijk. Mooie, bijzondere acco die op een rustige plek zit. En je kunt dus de hele week vanuit dat uitvalspunt gaan rijden waar je heen wilt. Sevilla vonden wij heel mooi, Tarifa is ook erg leuk.
Eliza was here heb ik gecheckt. Komt alleen toch duurder uit, zeker als je op meerdere plekken wil blijven.

Maar zeker mooie lokaties.
Eliza heeft zeker hele mooie plekken en makkelijk dat alles er gelijk al bij zit. Maar wat Ramiaatje zegt, zeker met kinderen die ook de volle mep betalen wordt het wel erg duur.

Ik heb spanjekids ook al gemaild of ik meer informatie of de accomodaties kan krijgen (aantal kamers en faciliteiten in het huisje), maar daar krijg ik geen reactie op. Maar inderdaad, als je het zo optelt is het ook wel duur ja.

Ik heb vannacht al liggen piekeren hoe de reis zal gaan met 2 kinderen, we gaan voor het eerst met ze vliegen. Van te voren natuurlijk al op schiphol wachten, dan na aankomst nog een uurtje rijden waarschijnlijk... Maar goed, het is even een dagje afzien en dan genieten ga ik vanuit!
Komt wel goed hoor Suzaa, vliegvelden en vliegtuigen zijn ontzettend interessant voor kinderen en op zich is het niet zo'n lange vlucht. Zorg dat je wat vermaak mee hebt voor onderweg, kleine cadeautjes, doosjes rozijntjes, ligakoekjes, kleurboekjes, spelletjes, etc.

Ik vind dit een beter alternatief dan met de auto, dat is niet zo goed bevallen. Onze zoon had er snel genoeg van, en dan moet je nog uren rijden.

We moeten beiden nog even goedkeuring voor de periode aanvragen bij onze werkgevers, en als dat akkoord is, willen we wel gaan boeken, in elk geval de vlucht (want vaak hoe eerder je boekt hoe minder je betaalt) en de eerste accomodatie.

Ook wel lekker als het geregeld is.

De lonely planet van Andalusie al gekocht, dus we zijn er klaar voor.
Ach ja, het zal ook wel loslopen. Maar ben een beetje bang dat na de vlucht nog een uurtje autorijden dan net een beetje teveel van het goede is. Maar goed, dat komt wel goed.

Ik zag hier nog iets in de buurt van Sevilla en niet perse per week te huur is: http://www.homeaway.nl/vakantiewoning/p495244#wrapper

Het is inderdaad lastig om iets te vinden voor een paar nachten. Maar wellicht dat we voor een appartement in de stad gaan kijken.

Ik wil inderdaad ook niet te lang wachten met boeken. Ik denk dat we een beetje in de loop van september willen gaan, hopelijk is het dan niet zo warm meer.

Ik twijfel nog steeds tussen Villanueva de la concepcion en Iznajar voor de eerste week. Neig toch naar Iznajar, is iets langer rijden vanaf Malaga, maar ligt wel centraler en het gebied lijkt me wel mooi. Mocht iemand hier geweest zijn, ik hoor graag ervaringen!

Gaan jullie naast montejaque en sevilla ook nog naar andere plaatsen? Dacht dat jullie ook nog ergens bij Cadiz wilden verblijven, weet je al in welke plaats? Ik ben nog aan het kijken in de buurt van Vejer voor een huisje. Maar iets direct aan de kust zou ook wel leuk zijn.
Misschien ook maar een appartement of hotel in de stad of vlak buiten de stad. Het is voor de laatste paar nachten dus dan is hotel niet zo erg, hoeft dan ook niet perse met zwembad.

We willen ook nog een weekje naar Cadiz, we neigen erg naar Cadiz zelf, omdat de lokatie ons trekt.

Maar een kustplaatsje in de buurt kan ook, bijvoorbeeld la barrosa of Rota.

In de buurt van Vejer ziet El Palmar er ook leuk uit, en je zit dichtbij het strand. lijkt mij persoonlijk leuker omdat je daarvoor natuurlijk wat meer in het binnenland zit. ook voor de kinderen wel fijn een strand dichtbij.

stiekum wil ik een huisje aan het strand, of op loopafstand, maar weet niet of dat gaat lukken, misschien een beetje te veeleisend. Zag in Cadiz wel een hotel direct aan het strand.
Precies, wij willen ook ongeveer 3 nachten in Sevilla blijven (aan het begin of einde van de vakantie), dan maakt het toch niet zo heel veel uit.

Inderdaad, dichtbij het strand en dichtbij een leuk stadje is ook wel erg leuk en relaxed. Ben nu nog vooral met de eerste locatie bezig en kijk nog zijdelings naar de kustlocaties. Moet me er nog even verder in verdiepen, ik heb het er maar druk mee .
Ramiaatje, La Barossa en Rota vind ik persoonlijk niet zo leuk. La Barossa net ff wat te toeristisch en je hebt kans dat het er in september alweer uitgestorven is. Ik zou dan echt voor iets verder van Cadiz gaan, El Palmar/Conil de la Frontera aan de ene kant of Puerto de Santa Maria aan de andere kant. El Palmar is vrij klein, welk huis je ook huurt, je kunt eigenlijk altijd lopend naar het strand!
En Sanlucar de Barrameda, is dat nog wel leuk in september? Daar zie ik ook wel wat leuke huisjes en lijkt me wel een levendig plaatsje.

Ik ben me ook aan het verdiepen in de kustplaatsjes, maar dat wordt ook nog een klusje zo te zien. El Palmar lijkt me ook prima, maar daar kan het ultieme huisje nog niet direct vinden op een of andere manier (of ik ben te kritisch, dat zal waarschijnlijker zijn ).

Op zich hoeven we ook niet pal aan het strand te zitten (we gaan toch meerdere plaatsjes/strandjes in de buurt bezoeken), maar dichtbij een levendig plaatsje zou wel leuk zijn.
En Cadiz zelf lijkt je niets? Wat is jouw ervaring met deze plaats Hemalover?

nog een ander puntje; jij zei het ook al eerder Suzaa, maar mijn man twijfelt nu weer erg of het niet te warm is in september. Volgens mij kan het prima, in oktober lijkt het mij weer te veel na het seizoen.
Ik neig ernaar om in de 2e helft van september te gaan, ben bang dat het begin september nog best warm kan zijn voor de kinderen (en mijn vriend houdt ook niet zo van de hitte en we zijn nogal ondernemende types). Het zal in de loop van september wel weer steeds rustiger worden en hier en daar zelfs uitgestorven misschien, maar dat vind ik op zich niet zo'n enorm probleem.

Volgens mij is het in oktober ook nog heerlijk weer, maar wordt het iets onzekerder en dan zal het inderdaad helemaal rustig zijn.

Ik ben al aan het kijken om de eerste week aan de kust, 2e week binnenland en daarna Sevilla te doen. Mocht het nog warm zijn, dan is het aan de kust het lekkerste en misschien nog een beetje drukte en alles open. Alleen heenvliegen op Jerez doet Transavia alleen op woensdag, wat weer geen handige dag is.

Cadiz zelf zie ik niet zoveel huisjes (kijk toch vooral naar huisjes) eigenlijk, maar lijkt me ook een leuke plek. Ik kijk nu eigenlijk naar de plekken waar ik leuke huisjes zie, het liefst aan de rand van een leuk stadje waar je heen kunt lopen en niet superver van het strand. Maar ben de ultieme plek nog niet tegengekomen.

Al met al vind ik het nog een hele puzzel!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven