Metro Amsterdam Sloterdijk

16-01-2011 12:32 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien kom ik nu heel dom over...maar ik heb a.s. maandag een sollicitatiegesprek en nu moet ik vanaf Amsterdam sloterdijk met de metro naar Amsterdam RAI, maar ik heb geen idee waar de metro staat en hoe dat werkt met een kaartje kopen. Moet je een kaartje uit de automaat halen of ben je tegenwoordig verplicht om met een ov-chipkaart te betalen? Of moet het met een strippenkaart? Alvast bedankt.
ja, voor de metro heb je een ov-chipkaart nodig. Je kunt ook met de trein naar Rai gaan, dan kun je gewoon een treinkaartje kopen en vermijd je apparaten en kaartjes die je niet kent.
Of het handig is om met de trein naar Rai te gaan hangt af vanaf welke kant je komt... Als je vanaf Noord-Holland komt is het niet handig.

Je hebt inderdaad een ov-chipkaart nodig, maar je kan daar ook twee keer een enkeltje voor kopen uit de OV-chipautomaat.

De metro op Sloterdijk vind je door achter de winkels helemaal door te lopen naar achteren. En daar de roltrap naar boven te nemen.
Wat stom! Ik dacht dat er geen gewone trein ging naar RAI. Raar ook dat 9292ov dat niet aangeeft, maar nu zie ik inderdaad dat ik moet overstappen op station Duivenrecht en er vanaf daar wel een trein naar RAI gaat.
quote:feder schreef op 16 januari 2011 @ 12:41:

Of het handig is om met de trein naar Rai te gaan hangt af vanaf welke kant je komt... Als je vanaf Noord-Holland komt is het niet handig.

Als je naar Amsterdam gaat kom je toch altijd vanaf Noord-Holland?!

9292ov geeft regelmatig adviezen die niet kloppen. Op ns.nl kun je zien hoe je moet gaan als je alleen met de trein wilt.
Viva1973, je kunt toch vanuit de hele wereld naar Amsterdam gaan??
Maar je komt altijd door Noord-Holland
quote:viva1973 schreef op 16 januari 2011 @ 12:48:

[...]

[afbeelding]

Nou als je bijv. van de kant van Hoorn komt, kom je langs sloterdijk voordat je in Amsterdam bent.

Kom je bijv. vanuit Maastricht kom je eerst langs Amsterdam CS. Dus maakt wel uit van welke kant je komt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Of bij het reisadvies van 9292ov de vinkjes bij bus/metro etc. uitzetten. Of, afhankelijk vanaf waar je komt, met de trein vanaf Schiphol naar de RAI.

Succes met je gesprek trouwens!
Ja, je komt altijd door Noord-Holland

Gelukkig begrijpen de meeste mensen hier precies wat er bedoeld wordt.
quote:viva1973 schreef op 16 januari 2011 @ 12:48:

[...]

[afbeelding]

Ja, stom, ik bedoel noord-noord- Holland. Vanaf Zaandam en Alkmaar zeg maar. Volgens mij ook vanaf Haarlem, maar dat weet ik niet zeker. Maar vanaf Zaandam moet je dan eerst met de trein naar Duivendrecht en dan kan je pas de trein naar Rai nemen. Beetje omslachtig in mijn ogen.

Edit, vanaf Haarlem moet je via Schiphol gaan..
quote:feder schreef op 16 januari 2011 @ 12:57:

[...]

Ja, stom, ik bedoel noord-noord- Holland. Vanaf Zaandam en Alkmaar zeg maar. Volgens mij ook vanaf Haarlem, maar dat weet ik niet zeker. Maar vanaf Zaandam moet je dan eerst met de trein naar Duivendrecht en dan kan je pas de trein naar Rai nemen. Beetje omslachtig in mijn ogen.

Ja vanuit Haarlem gaat ook eerst naar Sloterdijk.

Van Zaandam is het makkelijker de trein (is 1 halte) naar Sloterdijk te nemen en daar de metro te pakken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
H&S, uit welke richting kom je? Als je vanuit de kant van Zaandam komt, dan kun je beter wèl die metro nemen. Het traject met de trein via Duivendrecht (dus over Amsterdam CS, Amstel) kost je ongeveer 10 minuten meer tijd.
Zoals to klinkt zou het voor haar fijner kunnen zijn om een bekend traject met bekende kaartjes en perrons af te leggen. Helemaal voor een sollicitatiegesprek. Dan maakt tien minuten ook weinig uit.
Wow wat een hoop reacties al, bedankt. Ik kom vanaf zaandam inderdaad. Heb toch besloten om er uit te gaan op station Duivendrecht en daar de trein naar station RAI te nemen. Heb nl. geen idee hoe ik zo'n OV-chipkaart moet gebruiken en waar ik dat kan kopen, opladen etc, dus ik neem letterlijk de veilige route. Wel balen dat ik op station Duivendrecht maar 6 min. heb om vanaf peron 8 naar 4 te gaan. Neem voor de zekerheid maar een trein een half uur eerder.
quote:headenshoulders schreef op 16 januari 2011 @ 13:59:

Wel balen dat ik op station Duivendrecht maar 6 min. heb om vanaf peron 8 naar 4 te gaan. Neem voor de zekerheid maar een trein een half uur eerder.6 minuten is genoeg tijd voor die overstap, maar een half uurtje eerder weggaan is voor een sollicitatie altijd een goed idee.
Maar metro 50 vanaf sloterdijk komt toch bij de rai. Is iets van 15 minuten met de metro van sloterdijk dan. Er gaat elke 10 minuten een metro. Je kan ook een kaartje kopen bij GVB kost iets van 2.40 en is 1 uur geldig. Ook kun je een anonieme kaart kopen bij de automaat en doe je er saldo op.
6 min is echt genoeg hoor! ik reis heel vaak met de trein en als je gewoon meteen uitstapt, naam beneden gaat en doorloopt ben je er in 2 min. Alleen wel een risico als je vertraging hebt. Inderdaad de trein een half uurtje eerder nemen voor de zekerheid! En ik zou ook gewoon de trein nemen als je je daar prettiger bij voelt omdat je er meer vertrouwd mee bent! Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven