IUI, wie ook??
zondag 24 oktober 2010 om 19:51
NAAMLFTDOORZAAKSINDSPOGINGEN NU:IUID&UDRoos146
(Dr)24jrNegatieve
samenlevingstest20085Puregon
+Pregnyl
+IUIWo
2-2
IUIMaggyo
(Ov)28 jrOnbegrepen
infertiliteit
Okt 20086Puregon
+Pregnyl+
Utrogestan+
IUI
25-2 Intake
IVFMa
7-2
IUIDiana82
(Z-H)28jrZaadkwaliteitoktober 20095Puregon+
IUI
april IVFVr
11-2
IUIKnorretje28(Z-h)28 jrPCO,
2e kindfebr
20102Puregon+
Pregnyl
+IUIWo
16-2
IUI?Girly
(Zl)25 jrBaarmoeder-
vernauwing
+Zaadkwaliteit20074Clomid+
Pregnyl
+IUIZa
12-2
FMi31
(N-br)32jrOnbegrepen
infertiliteit
Sept 20086Clomid
+Pregnyl+
Utrogestan
IUIDo
10-2
FMRoos99
(L)33 jrZaadkwaliteitApril
20102IUIMa
14-2
FMRhona
(Z-H)30jrZaadkwaliteit20071IVFDo
24-2
FMPiplilly
(Ov)28 jrVijandig baamoederslijmvliesSept
20081IVFBrabander8327 jrPCOFebr
20102Puregon
+Pregnyl ,
O.I.Zo
30-1
eisprSisu
(N-br)jrPCO,
2e kindJuni
20103Provera+
Puregon+
Pregnyl+
IUIMa
14/2
FMSamm3036jrOnbegrepen
infertiliteit
2e kindjeJan
20091
IUIJemie
(N-H)30jrOnbegrepen
Infertiliteitnajaar
20084Puregon
+Pregnyl+
IUIRust
tot
MaartYvon81
(Gld)30 jrPCO
+Zaadkwaliteitdec
20081IVFJuniZWANGERVechtertje 30jrOnbegrepen infertiliteit20083Clomid
+Pregnyl
+IUIMei
2011Puck 34 jrPCO20041Menopur
+Pregnyl
+IUIJuni
2011Jill Onbegrepen infertiliteit2Menopur
+Pregnyl
+IUIJuni
2011Stephanie 35 jrNegatieve
samenlevingstest20083Pregnyl
+IUIAug
2011Botsauto 34 jrNegatieve
samenlevingstest
+zaadkwaliteitzomer
20093Pregnyl
+IUIOkt
2011
Als jullie nog wijzigingen hebben voor de tabel, willen jullie dit dikgedrukt in je tekst zetten??
(Ook als je toegevoegd wilt worden!)
(Dr)24jrNegatieve
samenlevingstest20085Puregon
+Pregnyl
+IUIWo
2-2
IUIMaggyo
(Ov)28 jrOnbegrepen
infertiliteit
Okt 20086Puregon
+Pregnyl+
Utrogestan+
IUI
25-2 Intake
IVFMa
7-2
IUIDiana82
(Z-H)28jrZaadkwaliteitoktober 20095Puregon+
IUI
april IVFVr
11-2
IUIKnorretje28(Z-h)28 jrPCO,
2e kindfebr
20102Puregon+
Pregnyl
+IUIWo
16-2
IUI?Girly
(Zl)25 jrBaarmoeder-
vernauwing
+Zaadkwaliteit20074Clomid+
Pregnyl
+IUIZa
12-2
FMi31
(N-br)32jrOnbegrepen
infertiliteit
Sept 20086Clomid
+Pregnyl+
Utrogestan
IUIDo
10-2
FMRoos99
(L)33 jrZaadkwaliteitApril
20102IUIMa
14-2
FMRhona
(Z-H)30jrZaadkwaliteit20071IVFDo
24-2
FMPiplilly
(Ov)28 jrVijandig baamoederslijmvliesSept
20081IVFBrabander8327 jrPCOFebr
20102Puregon
+Pregnyl ,
O.I.Zo
30-1
eisprSisu
(N-br)jrPCO,
2e kindJuni
20103Provera+
Puregon+
Pregnyl+
IUIMa
14/2
FMSamm3036jrOnbegrepen
infertiliteit
2e kindjeJan
20091
IUIJemie
(N-H)30jrOnbegrepen
Infertiliteitnajaar
20084Puregon
+Pregnyl+
IUIRust
tot
MaartYvon81
(Gld)30 jrPCO
+Zaadkwaliteitdec
20081IVFJuniZWANGERVechtertje 30jrOnbegrepen infertiliteit20083Clomid
+Pregnyl
+IUIMei
2011Puck 34 jrPCO20041Menopur
+Pregnyl
+IUIJuni
2011Jill Onbegrepen infertiliteit2Menopur
+Pregnyl
+IUIJuni
2011Stephanie 35 jrNegatieve
samenlevingstest20083Pregnyl
+IUIAug
2011Botsauto 34 jrNegatieve
samenlevingstest
+zaadkwaliteitzomer
20093Pregnyl
+IUIOkt
2011
Als jullie nog wijzigingen hebben voor de tabel, willen jullie dit dikgedrukt in je tekst zetten??
(Ook als je toegevoegd wilt worden!)
zaterdag 15 januari 2011 om 00:53
Wat een gezellig geklets hier!
Roos146 wij gaan nu even door met iui omdat we eerst nog een gesprek moeten hebben met de gyn over de mogelijkheden, daarna zullen we doorverwezen worden naar een ander ziekenhuis (pff wel 1,5 uur rijden voor ons) dus daar zal dan ook wel weer een wachttijd zijn en we hopen dat we dan door mogen gaan met iui tot we een afspraak hebben in het andere ziekenhuis. Maar ik heb wel een heel sterk gevoel dat iui 'm niet gaat worden....kan ook bijna niet.....
i31 zo herkenbaar....en dan, dan hebben we nog 3 keer en dan is het over!! maar inmiddels weet ik ook dat 3 keer niet helemaal klopt hoor. Als je bij de eerste poging bijv. enkele cryo's hebt, stel je hebt er 3 dan kunnen ze deze elke maand, drie maanden dus, terug plaatsen en dit valt allemaal onder een eerste ICSI. Weet niet precies hoe dit met IVF zit maar denk ongeveer hetzelfde.
i31 lees dat je de pregnyl gespoten hebt, wens je heeel veel succes!!!! en duim dat een vervolgstap voor jullie niet meer nodig zal zijn!!! op naar dat ooh zo welkome wondertje!!!
Ik zit hier nu met een wijntje, na mijn late dienst, mijn verjaardag te vieren.....ben nu 30!! pfff daar moet ik wel even aan wennen hoor. Had vroeger toch echt niet bedacht dat ik op mijn 30e nog geen moeder zou zijn....maarja zoals het tegeltje zegt....van het concert des levens krijgt niemand een program...(nou inderdaad dat is me duidelijk hoor)
Dus het lijstje mag aangepast worden....ben nu 30 en ik kom trouwens uit Gelderland.
Fijn weekend allemaal,
-X-
Roos146 wij gaan nu even door met iui omdat we eerst nog een gesprek moeten hebben met de gyn over de mogelijkheden, daarna zullen we doorverwezen worden naar een ander ziekenhuis (pff wel 1,5 uur rijden voor ons) dus daar zal dan ook wel weer een wachttijd zijn en we hopen dat we dan door mogen gaan met iui tot we een afspraak hebben in het andere ziekenhuis. Maar ik heb wel een heel sterk gevoel dat iui 'm niet gaat worden....kan ook bijna niet.....
i31 zo herkenbaar....en dan, dan hebben we nog 3 keer en dan is het over!! maar inmiddels weet ik ook dat 3 keer niet helemaal klopt hoor. Als je bij de eerste poging bijv. enkele cryo's hebt, stel je hebt er 3 dan kunnen ze deze elke maand, drie maanden dus, terug plaatsen en dit valt allemaal onder een eerste ICSI. Weet niet precies hoe dit met IVF zit maar denk ongeveer hetzelfde.
i31 lees dat je de pregnyl gespoten hebt, wens je heeel veel succes!!!! en duim dat een vervolgstap voor jullie niet meer nodig zal zijn!!! op naar dat ooh zo welkome wondertje!!!
Ik zit hier nu met een wijntje, na mijn late dienst, mijn verjaardag te vieren.....ben nu 30!! pfff daar moet ik wel even aan wennen hoor. Had vroeger toch echt niet bedacht dat ik op mijn 30e nog geen moeder zou zijn....maarja zoals het tegeltje zegt....van het concert des levens krijgt niemand een program...(nou inderdaad dat is me duidelijk hoor)
Dus het lijstje mag aangepast worden....ben nu 30 en ik kom trouwens uit Gelderland.
Fijn weekend allemaal,
-X-
zaterdag 15 januari 2011 om 09:39
Hallo allemaal
ik heb even een vraagje is er iemand bekend met licht bloedverlies na de IUI, ik heb sinds vanmorgen licht bloedverlies en ik kan niet bellen naar het ziekenhuis want die zijn niet aanwezig in het weekend. Ik heb het net wel aan mijn nichtje gevraagd die met IUI zwanger is geworden en die zegt dat het geen kwaad kan, maar ik wou eens weten of er hier ook dames zijn die dit eens hebben gehad?????
ik heb even een vraagje is er iemand bekend met licht bloedverlies na de IUI, ik heb sinds vanmorgen licht bloedverlies en ik kan niet bellen naar het ziekenhuis want die zijn niet aanwezig in het weekend. Ik heb het net wel aan mijn nichtje gevraagd die met IUI zwanger is geworden en die zegt dat het geen kwaad kan, maar ik wou eens weten of er hier ook dames zijn die dit eens hebben gehad?????
zaterdag 15 januari 2011 om 16:16
@ yvon ja dat snap ik maar als ze iets geraakt zouden hebben zou het Donderdag toch al gebloeid moeten hebben en niet vandaag pas, maar goed het is nu gelukkig over, we zullen zien wat het doet tot de 27ste, innestelingsbloeding is het nog iets te vroeg voor alhoewel ik Vrijdag me eisprong heb gehad naar mijn gevoel maar dan is het nog te vroeg we wachten rustig af tot de 27ste
succes allemaal
ik ging net naar de wc en weer bloed verlies ik weet het ook niet meer hoor
succes allemaal
ik ging net naar de wc en weer bloed verlies ik weet het ook niet meer hoor
zondag 16 januari 2011 om 01:00
heej girly, ik denkniet dat het kwaad kan, een vriendinnetje van mij had dat ook de eerste iui. was bij haar na 3 dagen over, was een kleine beschadiging aan een bloedvaatje.
@i31: Zuid Holland hier (den haag om precies te zijn
)
ow btw...heeft iemand hier ook zo`n onwijze last van opvliegers na het slikken van de clomid? ik word er echt helemaal gek van!! zit in een hempie naast een open raam, anders is het niet uit te houden! pffffff
@i31: Zuid Holland hier (den haag om precies te zijn
ow btw...heeft iemand hier ook zo`n onwijze last van opvliegers na het slikken van de clomid? ik word er echt helemaal gek van!! zit in een hempie naast een open raam, anders is het niet uit te houden! pffffff
zondag 16 januari 2011 om 11:42
@Rhona, ik snap wat je bedoelt maar dan lijkt mij wel dat je dan op de dag van de IUI begint met bloedverlies en niet 2 dagen later wat dus mijn probleem nu momenteel is, ik heb Donderdag IUI gehad en Zaterdag begonnen met bloedverlies en wat nu dus nog steeds is, ik ga Maandag even met het ziekenhuis bellen en vragen of ze een echo kunnen maken om te kijken wat er aan de hand is, want volgens mij is dit echt niet goed jullie horen er nog wel van
succes allemaal
succes allemaal
zondag 16 januari 2011 om 17:31
Hallo ladies,
Morgen de 1e fm meting,spannend.
Ik vroeg me af wat de pregnyl precies doet. En heeft t bijwerkingen?
Ik hoop maar dat de zaadkwaliteit goed is,want deze is wisselend.
Kunnen ze zaad ook invriezen voor als t n keer niet goed is bij n iui poging?
Ik ben echt nerveus....nu al. De weken na de iui lijken me vreselijk.
Ik woon trouwens in Limburg (voor tabel).
Hoeveel pogingen doen ze bij jullie? En hoeveel keren met hormonen?
Liefs roosje
Morgen de 1e fm meting,spannend.
Ik vroeg me af wat de pregnyl precies doet. En heeft t bijwerkingen?
Ik hoop maar dat de zaadkwaliteit goed is,want deze is wisselend.
Kunnen ze zaad ook invriezen voor als t n keer niet goed is bij n iui poging?
Ik ben echt nerveus....nu al. De weken na de iui lijken me vreselijk.
Ik woon trouwens in Limburg (voor tabel).
Hoeveel pogingen doen ze bij jullie? En hoeveel keren met hormonen?
Liefs roosje
zondag 16 januari 2011 om 17:59
Jemie, dank je!! en precies mijn gevoelens verwoord haha!! ik heb een leuke dag gehad en ben er gelukkig weer een beetje overheen
Roosje99 spannend allemaal voor je zeg!! pregnyl bevordert (makkelijk gezegd) je eisprong, wat je dan meestal na het zetten van de pregnyl 32-36 uur zult hebben, zo kun je de eisprong dus ook timen wat belangrijk is bij de iui.
Ik heb het nu 3 keer gehad en weinig last van bijwerkingen maar dit is per vrouw erg verschillend.
Maar door de hormonen voel ik zoveel in mijn lijf dat ik niet precies weet van welke het nu komt.
In ieder geval zeker veel last van opvliegers!! en als iemand dan wat tegen me zegt wat niet helemaal goed valt....komt het meestal niet goed, haha
Voor zover ik weet vriezen ze voor iui niet in, wel voor IVF/ICSI.
Kan me voorstellen dat je het spannend vindt, makkelijk gezegd van mij hoor, maar laat het een beetje over je heen komen...alles stap voor stap!!
De wachtweken daarna vindt ik ook echt het allerergste van de hele iui de eerste wachtweek gaat altijd snel voorbij bij mij, dan weet ik tenminste dat ik niet teleurgesteld ga worden....maar wachtweek 2 valt me steeds zwaarder omdat dan het 'broekloeren' en 'alles wat je voelt analyseren' begint.
Meestal heb je 6 iui behandelingen, soms op advies van de gyn kunnen er dit meer of minder worden, maar dit heeft ook weer met je verzekering te maken (de meesten vergoeden er 6)
Nou ik hoop dat je zo een beetje een antwoord op je vragen hebt gekregen en anders vraag maar raak hoor!!
In ieder geval wens ik je heeel veel succes!!!
-X-
Yvon
Roosje99 spannend allemaal voor je zeg!! pregnyl bevordert (makkelijk gezegd) je eisprong, wat je dan meestal na het zetten van de pregnyl 32-36 uur zult hebben, zo kun je de eisprong dus ook timen wat belangrijk is bij de iui.
Ik heb het nu 3 keer gehad en weinig last van bijwerkingen maar dit is per vrouw erg verschillend.
Maar door de hormonen voel ik zoveel in mijn lijf dat ik niet precies weet van welke het nu komt.
In ieder geval zeker veel last van opvliegers!! en als iemand dan wat tegen me zegt wat niet helemaal goed valt....komt het meestal niet goed, haha
Voor zover ik weet vriezen ze voor iui niet in, wel voor IVF/ICSI.
Kan me voorstellen dat je het spannend vindt, makkelijk gezegd van mij hoor, maar laat het een beetje over je heen komen...alles stap voor stap!!
De wachtweken daarna vindt ik ook echt het allerergste van de hele iui de eerste wachtweek gaat altijd snel voorbij bij mij, dan weet ik tenminste dat ik niet teleurgesteld ga worden....maar wachtweek 2 valt me steeds zwaarder omdat dan het 'broekloeren' en 'alles wat je voelt analyseren' begint.
Meestal heb je 6 iui behandelingen, soms op advies van de gyn kunnen er dit meer of minder worden, maar dit heeft ook weer met je verzekering te maken (de meesten vergoeden er 6)
Nou ik hoop dat je zo een beetje een antwoord op je vragen hebt gekregen en anders vraag maar raak hoor!!
In ieder geval wens ik je heeel veel succes!!!
-X-
Yvon
zondag 16 januari 2011 om 18:10
@Girly, wat vervelend!!! Hoop dat er niets aan de hand is zeg!!!
Heb zelf nog nooit 1 druppeltje bloed gehad na de iui maar indd wel eens over gelezen dat ze iets geraakt kunnen hebben... bij mij gaat dat slangetje er meestal meteen in en hebben ze geen hulpstukken nodig, 1x wel maar naar mijn idee lag dat aan de (erg jonge) gyna, maargoed toen had ik geen bloed erna, maar ieder mens is anders he! Sterkte girly!
i31, mooi zo dat ze er weer in zitten! Ik duim!!!
@Jemie, Ja ik hoorde indd ook dat er meer in zit ja maar toch ik wordt er zo onzeker van, die kleine rot ampullen ook, bang dat ik ze omgooi ofso en ik heb het idee dat je 3 handen nodig hebt... maar zovaak heb ik het nog niet zelf gedaan, eigenlijk pas 1x echt alleen thuis, zou wel ff willen oefenen maarja dat zit er niet in he:P gelukkig gaat Puregon makkelijk.
@Roosje99, Spannend zeg!!! Weet nog goed mn 1e iui hoe nerveus ik was ja, maar ik was gauw gewend aan alles.
Pregnyl zorgt ervoor dat je eitje rond de 30-40 uur erna springt, na het spuiten. Ik geloof dat ze alleen zaad invriezen als je ivf doet, mijn achterburen doen ivf vandaar dat ik dat weet. Denk dat als het zaad van je mannetje niet boven de miljoen zit jullie doorverwezen worden naar ivf, dat hoor ik tenminste vaak. Maar het zaad is toch getest? Dan was het vast boven de miljoen anders zouden ze jullie geen iui laten doen toch?
Ja de 2 wachtweken na de iui vind ik ook het ergst maar genoeg afleiding hebben helpt een hoop!
Ik heb eerst 3 pogingen gehad in mijn eigen cyclus, zonder extra hormonen dus, en daarna kunnen we 6 pogingen doen met hormonen, waarvan ik nu bijna aan de 2e ga beginnen, poging 5 dus van de 9, als het nodig is dan... Hoop toch echt niet 9 pogingen nodig te hebben maarja we zullen het zien.
Hoeveel kansen krijg/heb jij? Doe je nu zonder hormonen, in je eigen cyclus? Succes morgen met de 1e fm!!!
Heb zelf nog nooit 1 druppeltje bloed gehad na de iui maar indd wel eens over gelezen dat ze iets geraakt kunnen hebben... bij mij gaat dat slangetje er meestal meteen in en hebben ze geen hulpstukken nodig, 1x wel maar naar mijn idee lag dat aan de (erg jonge) gyna, maargoed toen had ik geen bloed erna, maar ieder mens is anders he! Sterkte girly!
i31, mooi zo dat ze er weer in zitten! Ik duim!!!
@Jemie, Ja ik hoorde indd ook dat er meer in zit ja maar toch ik wordt er zo onzeker van, die kleine rot ampullen ook, bang dat ik ze omgooi ofso en ik heb het idee dat je 3 handen nodig hebt... maar zovaak heb ik het nog niet zelf gedaan, eigenlijk pas 1x echt alleen thuis, zou wel ff willen oefenen maarja dat zit er niet in he:P gelukkig gaat Puregon makkelijk.
@Roosje99, Spannend zeg!!! Weet nog goed mn 1e iui hoe nerveus ik was ja, maar ik was gauw gewend aan alles.
Pregnyl zorgt ervoor dat je eitje rond de 30-40 uur erna springt, na het spuiten. Ik geloof dat ze alleen zaad invriezen als je ivf doet, mijn achterburen doen ivf vandaar dat ik dat weet. Denk dat als het zaad van je mannetje niet boven de miljoen zit jullie doorverwezen worden naar ivf, dat hoor ik tenminste vaak. Maar het zaad is toch getest? Dan was het vast boven de miljoen anders zouden ze jullie geen iui laten doen toch?
Ja de 2 wachtweken na de iui vind ik ook het ergst maar genoeg afleiding hebben helpt een hoop!
Ik heb eerst 3 pogingen gehad in mijn eigen cyclus, zonder extra hormonen dus, en daarna kunnen we 6 pogingen doen met hormonen, waarvan ik nu bijna aan de 2e ga beginnen, poging 5 dus van de 9, als het nodig is dan... Hoop toch echt niet 9 pogingen nodig te hebben maarja we zullen het zien.
Hoeveel kansen krijg/heb jij? Doe je nu zonder hormonen, in je eigen cyclus? Succes morgen met de 1e fm!!!
zondag 16 januari 2011 om 19:26
Bedankt voor de reacties!
Yvon, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Roos, de zaadkwaliteit bij mijn partner is erg wisselend. De laatste keer was 6 miljoen, maar er zijn ook testen geweest waarbij t slecht was. Mijn partner heeft een hersteloperatie achter de rug vandaar.
Ik weet nu nog niet hoeveel pogingen. Dat is een van mijn vragen voor morgen. Ik weet dat we het er maanden geleden in het algemeen over hebben gehad met de arts en toen hadden ze t over 10 pogingen.
Springt t eitje altijd pas ruim 30 uur na de pregnyl?
Gebeurt dit niet eerder?
Mijn eitjes worden niet zo groot, dit uit onderzoek.
Mij adviseerde ze ovulatietesten te gebruiken. Jullie ook?
Liefs roosje
Yvon, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Roos, de zaadkwaliteit bij mijn partner is erg wisselend. De laatste keer was 6 miljoen, maar er zijn ook testen geweest waarbij t slecht was. Mijn partner heeft een hersteloperatie achter de rug vandaar.
Ik weet nu nog niet hoeveel pogingen. Dat is een van mijn vragen voor morgen. Ik weet dat we het er maanden geleden in het algemeen over hebben gehad met de arts en toen hadden ze t over 10 pogingen.
Springt t eitje altijd pas ruim 30 uur na de pregnyl?
Gebeurt dit niet eerder?
Mijn eitjes worden niet zo groot, dit uit onderzoek.
Mij adviseerde ze ovulatietesten te gebruiken. Jullie ook?
Liefs roosje
zondag 16 januari 2011 om 19:35
@Roosje99, Nee mij hebben ze niet geadviseerd om die te gebruiken, dat doe we dmv FM's. De ene iui is mijn eitje 18mm en spuit ik pregnyl, de andere iui is ie al opeens 22mm en prik ik pregnyl. Geloof dat ie wel over het algemeen echt pas springt na 30-40uur maar zeker weten doen ze dat nooit geloof ik...
Ik duim voor je dat jullie veel zaadjes hebben!!! Succes morgen.
Ik duim voor je dat jullie veel zaadjes hebben!!! Succes morgen.
zondag 16 januari 2011 om 20:17
Hoi meiden,
sorry dat ik zo afwezig ben de laatste tijd!
Heb het abonnement op het ziekenhuis soms zo gehad!!!
Wij werken nu met LH testen en even geen hormonen.
Vandaag heb ik positief getest. We kunnen iui doen in mijn natuurlijk cyclus, maar met mijn werk is dat morgen en overmorgen erg lastig. Dus nu hopen dat er misschien een wonder zal gebeuren.....
Succes allemaal!
Groetjes Diana
sorry dat ik zo afwezig ben de laatste tijd!
Heb het abonnement op het ziekenhuis soms zo gehad!!!
Wij werken nu met LH testen en even geen hormonen.
Vandaag heb ik positief getest. We kunnen iui doen in mijn natuurlijk cyclus, maar met mijn werk is dat morgen en overmorgen erg lastig. Dus nu hopen dat er misschien een wonder zal gebeuren.....
Succes allemaal!
Groetjes Diana
maandag 17 januari 2011 om 10:25
@Diana, Wat vervelend dat het zo lastig is met je werk! Kun of wil je het niet vertellen daar zodat je gewoon vrij kan krijgen als dat moet voor iui? In het begin bij poging 1 had ik ook nog niets verteld maar kwam er direct achter wat een gestress dat met zich meebrengt en het valt altijd verkeerd bij mij, net als ik moet werken natuurlijk dus ik heb het vlak voor 2e poging aan collega's verteld, scheelde een hoop stress!!!
Jij zit ook even in een dip dus, dikke knuffel!!!
Ben benieuwd of je iui door kan gaan en wanneer Sterkte en succes!!!
Jij zit ook even in een dip dus, dikke knuffel!!!
Ben benieuwd of je iui door kan gaan en wanneer Sterkte en succes!!!
maandag 17 januari 2011 om 19:50
Bij ons waren nu het minst aantal zaadcellen ingebracht.. Maar ja, nu waren de zaadjes ook nog geen 1 1/2 dag oud, ipv 2-5 dagen.. En vriend had vrijdag 1 biertje en zaterdag 2 biertjes gehad, maar volgens de gynaecoloog lag het daar niet aan. Het is altijd zo dat het zaad van een man ontzettend wisselt.. Maar ja, ene keer dus 76 miljoen, andere keer 7,2 miljoen...
We hopen er het beste op... Ik ga me wel verdiepen in waar we door gaan met IVF; bij Geertgen (infertiliteitskliniek Elsendorp) of Catharina-ziekenhuis in Eindhoven en misschien vast intake plannen..
@Diana;ik zou het ook echt niet accepteren, dat je IUI niet door kan gaan vanwege je werk??? Ik zou het eisen.. Volgens mij heb je er echt recht op.. (volgens onze CAO dus wel)
@Roos146; dat je eitje 22mm was, was denk ik een foutje of niet?? Was ie niet ineens heel hard doorgegroeid??!
@Roosje99; En hoe groot was je follikel?
We hopen er het beste op... Ik ga me wel verdiepen in waar we door gaan met IVF; bij Geertgen (infertiliteitskliniek Elsendorp) of Catharina-ziekenhuis in Eindhoven en misschien vast intake plannen..
@Diana;ik zou het ook echt niet accepteren, dat je IUI niet door kan gaan vanwege je werk??? Ik zou het eisen.. Volgens mij heb je er echt recht op.. (volgens onze CAO dus wel)
@Roos146; dat je eitje 22mm was, was denk ik een foutje of niet?? Was ie niet ineens heel hard doorgegroeid??!
@Roosje99; En hoe groot was je follikel?
maandag 17 januari 2011 om 20:19
Zo de eerst fm meting gehad. Was 11 mm.
Er zaten er nu nog 2. Wrs zal 1 niet verder groeien.
Mijn eitjes worden niet erg groot. Zo rond de 17/18.
Wrs don of vr iui.
I31: 7 milj. Is toch nog prima? Wel natuurlijk n groot verschil met de vorige keer. Mijn partner zat de laatste keer op 6 milj en dat was voor hem prima. Maar is natuurlijk n andere situatie ivm hersteloperatie.
Groetjes roosje99
Er zaten er nu nog 2. Wrs zal 1 niet verder groeien.
Mijn eitjes worden niet erg groot. Zo rond de 17/18.
Wrs don of vr iui.
I31: 7 milj. Is toch nog prima? Wel natuurlijk n groot verschil met de vorige keer. Mijn partner zat de laatste keer op 6 milj en dat was voor hem prima. Maar is natuurlijk n andere situatie ivm hersteloperatie.
Groetjes roosje99
maandag 17 januari 2011 om 20:56
maandag 17 januari 2011 om 21:24
heej guys....
@i31: er hoeft er maar 1 tussen te zitten die snapt wat ie moet doen
nou fm vandaag gehad en zag er allemaal weer goed uit. der ligt een eitje klaar van 18.8 mm en der waren er nog wel meer, maar die waren nog niet groot genoeg. dit keer heeft ze ook mijn endiometroon (of zoiets) opgemeten en die was 9 mm. die zou boven de 6 moeten zijn volgens haar. maar goed lang verhaal in het kort...woensdag heb ik mijn 4e iui. en waarschijnlijk mijn laatste. eind januari of begin februari zou ik ongi moeten worden en als ik dat ook daadwerkelijk word, hebben we 2 februari meteen een gesprek over de ivf start. met een klein beetje geluk, mag ik meteen met die cyclus beginnen met het spuiten enzovoort en als het tegen zit moet ik een cyclus wachten. hoe dan ook...de ivf gaat er aan komen....vind het maar eng allemaal....echt zo onwerkelijk...wie had dat ooit gedacht...ik..een juf...en niet zwanger kunnen worden...heel erg frustrerend op het moment.
weet je waar ik nou vandaag aan moest denken....zit ik in die wachtkamer....komt het ene stel na het andere met echo foto`s naar buiten met zo`n gelukzalige smile op hun gezicht....zit ik daar....nou ik kon wel janken!!!! vreselijk!! echt een dipavond ineens. bah bah bah...
nou wel weer ff genoeg gezeikt hiero....knuffels allemaal!!
@i31: er hoeft er maar 1 tussen te zitten die snapt wat ie moet doen
nou fm vandaag gehad en zag er allemaal weer goed uit. der ligt een eitje klaar van 18.8 mm en der waren er nog wel meer, maar die waren nog niet groot genoeg. dit keer heeft ze ook mijn endiometroon (of zoiets) opgemeten en die was 9 mm. die zou boven de 6 moeten zijn volgens haar. maar goed lang verhaal in het kort...woensdag heb ik mijn 4e iui. en waarschijnlijk mijn laatste. eind januari of begin februari zou ik ongi moeten worden en als ik dat ook daadwerkelijk word, hebben we 2 februari meteen een gesprek over de ivf start. met een klein beetje geluk, mag ik meteen met die cyclus beginnen met het spuiten enzovoort en als het tegen zit moet ik een cyclus wachten. hoe dan ook...de ivf gaat er aan komen....vind het maar eng allemaal....echt zo onwerkelijk...wie had dat ooit gedacht...ik..een juf...en niet zwanger kunnen worden...heel erg frustrerend op het moment.
weet je waar ik nou vandaag aan moest denken....zit ik in die wachtkamer....komt het ene stel na het andere met echo foto`s naar buiten met zo`n gelukzalige smile op hun gezicht....zit ik daar....nou ik kon wel janken!!!! vreselijk!! echt een dipavond ineens. bah bah bah...
nou wel weer ff genoeg gezeikt hiero....knuffels allemaal!!
maandag 17 januari 2011 om 21:42
@Rhona:
Hoop voor je dat deze iui-poging mag slagen!! Kan me voorstellen dat je tegen het hele ivf-gebeuren opziet. Ik heb precies hetzelfde. Voor ons wordt deze iui-poging ook de laatste. Dan gaan we ook het ivf-traject in. Van mensen met ervaring heb ik gehoord dat het hen erg was meegevallen daar houd ik me dan maar aan vast.
Trouwens ik ben ook juf, toevallig hè?
Momenteel heb ik gelukkig wel een bepaalde rust over me. Ik voel me niet meer zo depri als een aantal maandjes geleden gek genoeg. Toen kon ik werkelijk om alles janken! Nu kan toch wat beter relativeren op de één of andere manier.
Maarja als die wachtweken er weer aan komen zal dat wel weer even anders zijn.
Hoop dat je dip gauw weer over is!! Dat is zo'n rotgevoel! Duim voor je dat deze poging slaagt!!
@allemaal: Succes dames!!
Hoop voor je dat deze iui-poging mag slagen!! Kan me voorstellen dat je tegen het hele ivf-gebeuren opziet. Ik heb precies hetzelfde. Voor ons wordt deze iui-poging ook de laatste. Dan gaan we ook het ivf-traject in. Van mensen met ervaring heb ik gehoord dat het hen erg was meegevallen daar houd ik me dan maar aan vast.
Trouwens ik ben ook juf, toevallig hè?
Momenteel heb ik gelukkig wel een bepaalde rust over me. Ik voel me niet meer zo depri als een aantal maandjes geleden gek genoeg. Toen kon ik werkelijk om alles janken! Nu kan toch wat beter relativeren op de één of andere manier.
Maarja als die wachtweken er weer aan komen zal dat wel weer even anders zijn.
Hoop dat je dip gauw weer over is!! Dat is zo'n rotgevoel! Duim voor je dat deze poging slaagt!!
@allemaal: Succes dames!!
maandag 17 januari 2011 om 22:35
@piplilly, ja inderdaad toevallig!! ik werk zelf in het speciaal openbaar onderwijs en jij?
ik ben zelf ook wel een stuk rustiger,maar nu met het idee dat de ivf eraan zit te komen, voel ik me toch wel weer meer gespannen....vreemd eigenlijk, want het is toch weer een stap dichtebij een mooi eindresultaat. maar goed...we gaan er gewoon voor deze iui ronde!!
ik ben zelf ook wel een stuk rustiger,maar nu met het idee dat de ivf eraan zit te komen, voel ik me toch wel weer meer gespannen....vreemd eigenlijk, want het is toch weer een stap dichtebij een mooi eindresultaat. maar goed...we gaan er gewoon voor deze iui ronde!!