De Winter Tetteraars

16-01-2011 10:12 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw jaar, een nieuwe dag, een nieuw topic!

Ons 17e deel en het blijft leuk.

We hebben hier geen deurbeleid, maar het valt niet altijd mee om ons bij te houden. Er is ook veel te bespreken, want we kletsen over van alles wat leuk is en wat aandacht nodig heeft. En dat is best veel. Dus zet ‘m op, doe je best en dan is het hartstikke leuk om hier te komen tetteren.

Onze huisdieren zijn de basis van al deze gezelligheid en fotospam van je dieren is toch wel een beetje soort van verplicht.

Omdat het nog steeds winter is en sommige Tetters als ernstig uitkijken naar de lente, dit toepasselijke plaatje:

En de link naar ons vorige topic

Ik kijk met je mee, Bieb!

En VV, ze zijn net yin en yang op die eerste foto
En wat een heerlijk lieverds heb ik voorbij zien komen.
Veel plezier Bieb! (denk ik.... )

Ik kom even Kwatta showen, mijn lieve ouwe goedzak. De sul, maar door zijn grootte toch ook wel de schrik van de buurt. Maar echt een watje. Kwam alleen thuis met kleine vogeltjes die uit het nest waren gevallen, andere kreeg hij niet te pakken. Eén keer zat er een kip in de tuin. Hij heel stoer sluipend daar naartoe, om halverwege toch maar weer om te draaien. Kip was toch wel een beetje groot...

Ik heb hem gekregen toen hij 1 was, van vrienden van mijn moeder, ik was toen een jaar of 11. Helaas is het niet zo goed met hem afgelopen. Hij is wel oud geworden, jaar of 18, maar is denk ik behoorlijk eenzaam geweest in de laatste jaren van zijn leven. Ik was het huis uit, kat kon niet mee en mijn ouders keken er niet zo heel erg naar om. Hij kreeg wel gewoon verzorging hoor, maar echte liefde was er toch niet. Ach gossie...

Ook hij was enorm, met echt zo'n brede katerkop.

I.M.

Ik heb ze net trouwens maar wakker gemaakt. Wel zielig want ze lagen zo lekker te slapen. Maar anders worden ze wakker als wij gaan slapen en dan komt er voor ons van slapen niets. Ze zitten nu lekker te smikkelen van wat blikvoer en daarna lekker nog twee uurtjes flink spelen. Dan kunnen we vanavond met z'n alle goed slapen.
Ik vond in mijn pc trouwens een foto van mijn lieve meid. Ik heb haar gekregen toen ze een jaar was en ze is 18 jaar geworden. Twee jaar geleden hebben we haar moeten in laten slapen.

Het was een zo'n ontzettende lieverd, ze vond iedereen lief en je kon alles met haar doen.
quote:[message=8223060,noline]

Ik kom even Kwatta showen, mijn lieve ouwe goedzak. ]
Meiden vriend heeft net een film aangezet dus we gaan film kijken, tot morgen!
Hi Hazzie! Welkom! Ik ben Olifantje, ik ben nog net 45 en ik doe Woody Woodpecker na:

Ik woon in Calgary met man en vier kids. We hebben 2 poezen

O'Malley

Toulouse:

en twee honden:

Hopper:

Sanna:

Optimist tot in de kist!
Ik vind het trouwens zoo mooi dat ook de Hemelbeessies er bij zijn in dit topic!
Optimist tot in de kist!
Wat een heerlijke leuke foto's zijn er weer geplaatst. VV, wat een geinige foto's van je olijke tweeling. Erg leuk genomen. Vooral die in de twee hangmandjes.

En onze hemelaars horen er toch ook bij.

Vriendin stond vanmiddag onverwacht aan de deur. Vandaar dat ik er de hele middag/avond niet was. Ze is hier meer dan 4 uur geweest. Haar vader kwam ook nog om te praten. Maar ze liegt alles aan elkaar vast. Zoon mag haar een tijd niet zien van K. Dat mag ook niet van haar vader.

Maar dan wil ze wel weer een afspraak maken voor volgende week. Nee, dat mag niet. Ben benieuwd hoe dit verder gaat. Haar vader wist niet eens alles. Die is zich doodgeschrokken. Ze heeft zichzelf gesneden in haar arm. Ik hoop echt dat ie morgen stappen gaat ondernemen.
Ratteke: wat een bekend verhaal...hier Tommels compleet onder de invloed van meisje die hem regelmatig beticht van alles en nog wat. Heel jaloers. En hij lijkt wel "graatloos", komt totaal niet op voor zichzelf. Helaas laten haar ouders het er compleet bij zitten.

Moeilijk in ieder geval...

Ik zit nog in mijn pyjama, ben helemaal op. Gisteren lekkere mac and cheese gemaakt met kreeft. Mjammie.

Ik zit al mijn moed bij elkaar te graaien om een afspraak te maken bij de h.a. maar weet eigenlijk zolangzamerhand niet meer waar ik moet beginnen. Mag maar een klacht "meenemen", hoezo een holistisch beeld vormen v.e. patient. Ik krijg telkens een andere h.a. en ze kijken niet eens naar je history. Ondertussen wordt ik alsmaar beroerder. Sorry meiden voor mijn "gezeur" maar ik zit hier zowat te grienen. Wil zo graag optimistisch en sterk zijn, tenslotte heb ik een prachtgezin, superlieve man en niks te klagen...'t Is gewoon dat rotlichaam. Ondertussen weer flinke pijn op mijn borst en hartkloppingen (mijn hart hoort goed te zijn), fixe hoge bloeddruk waar ik weer pilletjes voor inneem. De B12 was even mijn hoop maar helaas pindakaas, 't is weer helemaal mis. Verder zijn er anderhalf jaar geleden, toen ik nog bij de andere h.a. was, foto's en een echo gemaakt van mijn re. schouder. Hier kwam uit dat ik twee calcified tendenitisses (ofzoiets) heb maar de vorige h.a. wil de gegevens niet doorsturen naar de huidige h.a. dus nu moet alles weer opnieuw gedaan worden.

O.k. genoeg geklaag. Ik ga zo nog effe liggen, bijtanken voor de komende week.
Optimist tot in de kist!
Haai Fantje! Jammer dat er geen geluid op het forum zit.

Ratteke, wat een dramaverhaal. Hoe oud is dat kind? Inderdaad hopen dat haar vader verstandig is en actie onderneemt. Dit is niet gezond.

Wat vindt zoon er eigenlijk van? Wil hij wel met haar verder? Dan wordt het helemaal een lastig verhaal, hoe krijg je het voor elkaar dat die twee elkaar dan echt niet zien? Dat lukt altijd wel ergens.

Kuch, ik spreek uit ervaring. Toen man en ik net samen waren, werd ons ook verboden om elkaar te zien. Daar word je heel creatief van hoor!
Jeetje Rat... Heeft zoon nog iets gezegd hierover?

Fant, zo vervelend... Al die klachten... Wat een waardeloos systeem daar zeg.

Ik wist trouwens helemaal niet van Sanna's bestaan af? Vertel eens wat over deze beeldschone dame?
Ollie, een driedubbeldikke voor jou. En laat ons alsjeblieft altijd gewoon weten hoe je je voelt want het is gewoon hartstikke rot als je lijf je zo in de steek laat. En van die huisartsenpraktijk heb ik ook geen hoge dunk als ik dat zo hoor, waardeloos als je altijd zo moet aandringen op een fatsoenlijk consult . En die calcified dingessen, dat wil dus zeggen helemaal verkalkt denk ik? Kan daar nog iets aan gedaan worden? Goed uitrusten en laat een beetje voor je zorgen!

Meisjes, wat een lieve foto's zijn er weer geplaatst, Olijf, wat een leuk nestje en Splinter en VV hadden ook al van die leuke katten. Ze zijn vast lekker met elkaar aan het spelen!

Ik ga zo mijn dekbed in de hoes stoppen, even douchen en op tijd onder dat dekbed liggen. Morgen en overmorgen stage (ter afronding) dus 2x vroeg op.
Slaap lekker TH. Het is nog wel heul erg vroeg hè?

Fantje toch, wat enorm rot allemaal. En dan verzet je je er ook nog tegen, want je hebt in feite zo'n leuk leven. Maar als je lijf niet meewerkt, dan ben je toch een keertje de klos.

Is er geen andere mogelijkheid qua gezondheidszorg, hebben jullie geen privéklinieken? Dit is toch echt om wanhopig van te worden?

Met mijn lekenhoofd klinkt het een beetje naar overspannenheid. Zeker met je hoge bloeddruk en nu ook pijn op je borst. Tel daarbij op je andere lichamelijke klachten, je vorige werk wat zo enorm naar is geëindigd, je huidige werk waar je je stierlijk verveelt en je daar ook nog eens schuldig om voelt.....Soms is het gewoon te veel hoor, om zelf allemaal te kunnen dragen.

Eigenlijk zou je een soort time out moeten nemen van een half jaar, in die tijd zorgen dat je lekker uitrust en medisch verder wordt geholpen. En rustig aan op zoek gaan naar een leuke baan, waar alles goed geregeld is en waar je echt je ei kwijt kan. Maar dat is wel een beetje veel gevraagd waarschijnlijk, zeker in praktisch opzicht.

Maar toch hoop ik dat je wel een oplossing vindt, want dit gun ik je echt niet!
Zoon vindt het wel prima. Hoeft ie eindelijk niet eens op te komen draven omdat dat moet van haar. Of op zijn tenen te lopen met wat ie zegt. En wat ie wil. Hij mag niet stappen van haar (waar ze zich ook weer in tegenspreekt) Zijn beste vriend is een lul want die stookt volgens haar. En hij zou haar haatmail mebbengestuurd. Maar de mailtjes heeft ze niet meer. Heel toevallig. Terwijl ze alles bewaard.

Ik denk niet dat hij haar stiekem gaat zien. Ik hoop dat ie wel de ballen heeft om het ook daadwerkelijk uit te maken. En snel. Want ik wil dat kind niet meer in mijn huis hebben. K ook niet hoor.

Maar mijn zondag is weer heel anders verlopen dan dat ik verwacht had. Ik had nog een was op te hangen, eten te koken voor mezelf (was erg lekker trouwens, wel een beetje uitgeschoten met het zout helaas)

Ollie, meissie toch. Dit gaat niet echt lekker he. Wel raar dat de ene dokter de andere niet wil informeren. Dan dus maar alles overnieuw doen. Kan je niet geopereerd worden om de calcifications weg te halen? Dat zou denk ik ook schelen in de pijn die je in je arm hebt.
Ollie misschien zeg ik nu iets heel doms hoor maar zou je niet bij een andere praktijk kunnen proberen? Zou je hier in NL trouwens nog naar een arts kunnen?
Het Viva forum is papaja.
Gelukkig Rat, dat zoon haar ook zat is. Dan moet hij het maar snel uitmaken inderdaad. Kan wel zielig zijn voor haar, maar hij is niet verantwoordelijk voor wat zij daarna doet. Zou hij daar bang voor kunnen zijn, dat hij het daarom aan houdt?

Wat heb je gegeten dan?

Ik dacht eerst dan een vriendin van jou onverwachts was langsgekomen, dat zou leuk zijn. Maar nu ben je dus het hele weekend met die dramatrien in de weer geweest....
Splint, ik lig nog niet he . Hoewel het bed nu klaar is .

Ratteke, ik dacht hetzelfde als Splinter (goh ), dat er een leuke vriendin van jou was geweest. Maar helaas, nog meer dramaqueen. Hopelijk gaat dat nu echt stoppen, zoon lijkt er wel naar toe te groeien. Voor jou ook een

Meisjes, misschien dat ik zo nog even op de iPad meekijk, de verstandige optie is natuurlijk mijn oogjes lekker dicht te doen. Het is zo 6 uur en ik zie er een beetje tegenop. Meld me morgenochtend nog wel even .

Splint, als je nog gaat hardlopen veel succes! Ik vind je een bikkel
Ik ga me zo verkleden TH, echt!

Jij gewoon lekker gaan slapen, zacht muziekje op en je bent hopelijk zo weg. En dan aftellen, nog maar 2x en dan kun je daarna ergens opnieuw beginnen.

Truste!
Nee, helaas geen vriendin Gisteren was het al drama en vanmiddag/avond ook. Ik wacht het af wat er gaat gebeuren.

Ik heb tagliatelle gegeten met heel veel gamba's. Gamba's eerst gemarineerd in limoensap, sambal, knoflook, zeezout, vers gemalen peper en olijfolie. Daar hebben ze een paar uur in gestaan. Daarna tagliatelle gekookt, gamba's moesten eigenlijk nog ff pruttelen in room. Maar dat had ik niet dus heb ik slagroom uit de spuitbus en melk gebruikt. Beetje tomatenpuree er bij gedaan. Heel simpel en zo klaar. Pasta hoeft maar 5 minuten te koken, gamba's zijn ook zo klaar.

Splinter, ga je nu echt nog hardlopen? Nee toch?

TH, slaap lekker. Laat de I-pad maar uit. Doe je ogen dicht, kruip lekker onder de wol en ga slapen. Morgen weer fris en fruitig op om te werken.
Dag dames,

Eerst een knuffel voor fantje! Zo!

Verder wil ik even met een van mijn poezels showen. Vriend heeft zulke mooie foto's gemaakt
Hooooi

om Kwatta en de kip

Mooie grote poekel ook.

Leuk om weer even alle beessies langs zien te komen en ook de schatten die zijn gaan hemelen.

Fantje

Misschien als je in nederland bent bij een Nederlands ziekenhuis langs?

geen idee of dat kan trouwens..

Ratteke ,fijn zo'n weekend wat in het teken van de hysterische pubertroel staat.

TH lig je al in bed...bah wat gaat die wekker vroeg!

Hier gaat de wekker ook om 6.30 want MO heeft morgen weer de hele dag examen vd brandweer.

maar dan draai ik me daarna weer lekker om.

Vanmiddag even bij MOpa geweest.

Bakkie koffie drinken en de minimoorkopsoesjes die ik had meegenomen opeten

Hij gaat behoorlijk goed verder,loopt met zon kruk op 4 pootjes.
Mooie foto's om weer eens te zien. En ook inderdaad ook alle overleden diertjes.

Ik heb vanavond eens ongenadig zitten snotteren. Alweer? Ja, alweer. Om die hele rotstudie die voor geen meter gaat op het moment. En dat ik morgen weer zo'n hele dag moet bellen waar ik heeelemaaal geen zin in heb. Dat ik helemaal mislukt ben en nog steeds niet weet wat ik wil worden en wat ik moet booeehoeeehoee en snotter en zo verder en zo verder

En toen ben ik eens gaan kijken voor logopedie wat ik ook altijd (nog) wil doen omdat ik daar al een aantal vacatures voor gevonden heb maar alleen in combi van huidige studie en logopedie en omdat ik er volgens mij achter kwam dat logopedie onder 'zorg' valt en daardoor geen hoger collegegeld heeft. Met een afgerond wo-diploma (is alleen bachelor ook afgerond?) kan je instromen in jaar 2 en is het mogelijk om op 3 vaste dagen i nde week college te hebben.

Ik heb me iig aangemeld voor een verplicht vooronderzoek. Weet ik meteen of ik sowieso wel in aanmerking zou komen.

Kijk ik daarna wel weer verder
Het Viva forum is papaja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven