Uitgerekend september 2011

11-01-2011 14:03 2189 berichten
Alle reacties Link kopieren
WNW = wil geslacht niet weten

Cookie803001-9 10 mei vk2e jongen Incinta3003-9 28 mei vk 1e jongenLizi-27 2803-9 22 apr 20 w echo - 28 apr vk 1e jongen Juffie8723 05-9 15 apr 20w echo 1e jongen Tsmama2606-9 26 apr 20w echo - 12 mei vk 2e jongen blond7-9 1e meisje Crazydesi3209-9 14 mrt vk3e jongen Loveland339-9 8 jul placenta lokalisatie 1e jongen margriett2412-9 26 apr 20w echo1e meisje yrusjetd12-9 ? jongen Potatohead?13-9 ? jongen Lyt2613-9 15 apr vk - 26 apr 20w echo2e jongen anne_ananasje2513-9 19 mei vk - 14 jun 3D echo ? jongen Weekend2216-9 3 mei 20w echo1e meisje c773416-9 5 mei 20w echo3e wnwhaarspeldjes2916-9 18 jun 3D echo 2e wnwZonnebloem82 2918-9 4 mei 20w echo1e wnwNavimo3118-9 5 mei 20w echo 2e jongen Peetje74 3619-9 21 apr vk - 2 mei 20w echo 3e wnwGympy77 3320-9 17 mei 20w echo2e wnwMeisjegroningen 2620-9 4 mei 20w echo1e meisje 7up2520-9 13 april vk - 26 april 20w echo1e jongen deborahs1ste2020-9 6 mei 20w echo1e wnwm2b 2621-9 6 mei echo1e meisje xxxjes3324-9 15 jun vk 1e jongen dinges812925-9 11 mei 20w echo 1e wnwSofi2010 3426-9 12 mei vk - 24 mei 20w echo4e meisje ? Deernie3028-9 20 mei 20w echo - 28 apr pretecho 1e meisje Nientje82 283-10 18 mei 20w echo1e wnw
Nee, ik ben geen Italiaanse :-)

Spreek wel goed Italiaans, jij spreekt 't ook neem ik aan?? Alhoewel, er bestaan genoeg vertaalmachines op internet.

Ben erg blij dat ik zo snel al een echo heb! Neemt misschien toch dat extra stukje onzekerheid weg....
Hallo allemaal!

De nieuwste zwangeren: gefeliciteerd!!

Even iets voorleggen aan jullie:

i.v.m. mijn 3 eerdere miskramen ben ik "onder behandeling" van een gynaecoloog. Mijn eerste echo heb ik 28 jan (ben dan 8 weken).

Nu heb ik het hele weekend al buikpijn (niet heel erg kramp, maar toch wel bijna constant aanwezig). Rationeel gezien denk ik dat er niks aan de hand is, maar ja, ik zou zo graag enigszins gerustgesteld willen worden.

Zou het raar zijn om mijn gynaecoloog of verloskundige te vragen om de afspraak te vervroegen?

Succes allemaal, jammer dat het weekend weer bijna voorbij is...
Zo wat een drukte alweer. Iedereen die erbij is gekomen: gefeliciteerd!

Na de schrik van gisteren, ben ik lekker gaan shoppen en zijn mijn man en ik 's avonds uit eten geweest om het te vieren. We hebben het nu nog aan niemand verteld, maar zullen over twee weken bij mijn en zijn ouders langs gaan. Ben heel benieuwd hoe mijn ouders gaan reageren (eerste kleinkind). En daarna ook nog op naar de grootouders, want daarvoor wordt het het eerste achterkleinkind!

Vandaag wel al de hele dag misselijk en wat last van mijn buik. Ik dacht dat het zwangerschapssymptomen zijn, maar nu heeft mijn man er ook last van. Dus het is misschien ook gewoon een virusje. Of zijn die symptomen ook besmettelijk ;)
@Potatohead, ik zou zeker bellen. Je gyn is er ook om je gerust te stellen en snapt denk ik zeker wel dat je je met jouw voorgeschiedenis zorgen maakt. Bovendien nee heb je en ja kun je krijgen.

@Incinta, ik woon vlakbij Milaan, vandaar dat je nick me op viel
NNV, ik zou eerst de VK bellen en je huisarts tzt inlichten. Je hoeft in principe niet bij je huisarts langs te komen als je zwanger bent maar het is wel handig dat hij/zij weet dat je zwanger bent.

Incinta, gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik snap dat het extra spannend is als je een MK hebt gehad. Had je de klachten ook bij je eerste zwangerschap of voelt het allemaal anders nu?

Potatohead, nee, dat vind ik niet raar. Ik zou het gewoon vragen. Een vriendin van mij had ook een MK bij haar eerste zwangerschap. Toen ze daarna weer zwanger was had ze haar eerste echo al rond de 6 weken. Gewoon voor haar geruststelling. Alles was prima en ze heeft nu een gezonde zoon.

m2b, wij zijn vorig weekend ook alle 3 ziek geweest dus het heerst echt. Ik dacht eerst ook dat het zwangerschapssympthomen waren, maar niet dus...
Hier even wat minder leuk nieuws.. behoorlijk bloedverlies de laatste paar uur met buikpijn. Heb net de verloskundige gebeld, en kan morgen terecht. Denk dat ik rekening moet houden met een miskraam. Vind het zo erg;-( Misschien nog iemand op het forum die me nog wat moed kan inpraten?!

xxx jippie
Een beetje laat, maar hier ook een kiekje van een september-2010 mama! Mijn kleine meid ligt nu lekker boven te tukken.

Meiden, heeeel erg gefeliciteerd!!! De eerste weekjes zijn altijd spannend he?! Maar probeer er van te genieten, want voor je het weet is het September!

En volgend jaar om deze tijd schrijven jullie de mama's van September-2012 een groet!!!

Dikke knuffel! Kip
Ik ben om.zwanger te worden gestopt met mijn medicatie ,die ik o

9 jaar gebruikte en als bijwerking had verminderde eetlust. Nu net op weegschaal ben in 3 maand tijd 19.

Kg aangekomen ik.schrok en moest huilen

Nu maar iets beter op voeding letten , afvallen mag nu natuurlijk niet maar gezond eten wel . Morgen effe wat richtlijnen opzetten voor mezelf. Ben nu echt veel.te zwaar
Ik ben om.zwanger te worden gestopt met mijn medicatie ,die ik o

9 jaar gebruikte en als bijwerking had verminderde eetlust. Nu net op weegschaal ben in 3 maand tijd 19.

Kg aangekomen ik.schrok en moest huilen

Nu maar iets beter op voeding letten , afvallen mag nu natuurlijk niet maar gezond eten wel . Morgen effe wat richtlijnen opzetten voor mezelf. Ben nu echt veel.te zwaar
@jippie geen moed kan ik je inpraten wel heel veel sterkte wensen
Ach Jippie wat erg! Ik kan je geen moed inpraten, zo ging het bij mij ook. Heel veel sterkte meid.
Jippie, ik lees net je berichtje. Wat erg meid, sterkte.
Jippie, ik duim voor je dat het vals alarm is!!!
Jeetje, wat wordt er een hoop gereageerd :-) Wordt lastig bijhouden zo haha....

Ik ga zo bijlezen, maar zag in ieder geval dat ik niet meer in het schema sta. Weet niet waarom, want ik ben er nog steeds! Heb ook maar twee dagen niet gereageerd.

Ik wil er dus graag weer in (30 jaar, 1 sept uitgerekend, 2e kind, 9 febr echo)

En jippie heel erg veel sterkte vandaag!! Ik hoop heel erg voor je dat je toch goed nieuws krijgt vandaag. Heel veel liefs van ons in ieder geval!
@Cookie80, mijn excuses, ik had iets gekopieerd en was toen een / vergeten in de formule en dan ben je ineens foetsie.... Natuurlijk gooi ik er niemand met opzet uit!
Zo, ben weer bijgelezen....

Allereerst welkom aan alle nieuwe zwangeren!!

Flowerfield, wat erg dat je een MK hebt gehad. Heel veel sterkte en ik duim voor je dat je snel weer een positieve test in handen hebt en het dan wel goed zal gaan!

Potatohead, heb je nog gebeld naar de gyn om een eerdere afspraak te maken? Zou het ook gewoon doen hoor, zeker met je voorgeschiedenis.

Bosbes, grappig dat we dan straks twee kindjes van dezelfde leeftijd hebben. Ook al kennen we elkaar helemaal niet, dus hebben er mss niks aan, maar ik vind het wel leuk :-)

Verder gaat het hier goed. Ben nog steeds heel erg moe, dus moet me nu door drie dagen werken heen worstelen.... Maar ja, is voor het goede doel. Vind het ook niet erg, alleen 's avonds een beetje ongezellig.

Kan even niet meer terugvinden wie het plaatje van Nijntje bij haar naam heeft, maar moest gisteren erg lachen: zat met mn dochter (19 maanden) even snel op de laptop dit forum te kijken. Is nooit heel handig, want ze wil dan perse op schoot, dus iets tikken lukt niet.... Maar ze keek mee en riep ineens heel hard 'Nijn'!! Haha, had ze dus je plaatje (oke, heel erge leek, maar hoe heet dat ook alweer, avatar??) gezien. En ze is helemaal gek op Nijntje...

Je bent er trouwens ook snel bij met aankopen van de babykamer haha.

Wij hoeven geen babykamer, wagen enz meer te kopen. Alleen voor de oudste straks nieuwe meubels, maar we wachten dan denk ik eerst de 20-weken echo af. Als we weer een meisje krijgen, houden we de babykamer zo en krijgt onze dochter een grote meidenkamer. Als we een jongen krijgen, maken we een nieuwe babykamer en kopen we alleen nieuwe meubels voor onze dochter. We kunnen dan namelijk het behang enzo zo laten. Dat is heel erg meisjesachtig, dus kan niet voor een jongenskamer gebruikt worden.
Ik bedoelde juffie87
Thanks, c77!!

Geeft ook niet hoor, dacht ook niet dat het met opzet was, maar was even bang dat je eruit gehaald wordt bij te lang niet reageren en thuis heb ik er niet zoveel tijd voor.....

Maar gelukkig, ik hoor er weer bij haha.....
Heftige nacht achter de rug met veel bloedverlies en buikkrampen. Kon vanochtend bij de verloskudige terecht en er werd bevestigd dat ik ee miskraam heb gehad. Wat voeld dat naar zeg. Dus jullie mogen me helaas uit helaas uit het tabelletje halen. Wens jullie allen een hele fijne zwangerschap toe met mooie lieve en gezonde baby's! Mijn tijd komt hopelijk nog wel!

xxx jippie
Voorzichtige "meld" op dit topic. Heel voorzichtig, omdat het nog niet helemaal zeker is of ik nog zwanger ben.

In het kort: spiraaltje eruit gehaald in oktober, niet echt ongesteld geweest daarna, maar wel 2 kleinere bloedinkjes gehad in november. Wist niet of ik die moest interpreteren als menstruatie. Uiteindelijk eind december (net na de kerst) een positieve test gedaan.

Vorige week naar de Verloskundige geweest, en die wilde een echo maken om te zien hoever ik was, aangezien dat niet zeker is. Op de echo was niets te zien.

Nu zijn er 3 opties: ik heb een hele vroege miskraam gehad en het vruchtje is gereabsorbeerd, ik ben minder lang zwanger dan ik denk en het was te vroeg om al iets te zien, of het vruchtje zit op de verkeerde plaats (BBZ).

Komende maandag heb ik opnieuw een echo, en dan zullen we meer weten. Tot die tijd zit ik in de onzekerheid.

Wel ben ik verschrikkelijk misselijk, 24 uur per dag en inmiddels al bijna 3 weken lang. Dat had ik ook bij mijn eerste zwangerschap en dat geeft me wel wat hoop. Als het een MK is geweest dan zou dat toch zo onderhand wel eens over mogen gaan denk ik dan

Hoe dan ook, nog even in spanning hier dus, maar vind het wel leuk om vast een beetje mee te lezen, mocht het wel goed zitten. Tabel doen we nog maar even niet, voelt een beetje als de goden verzoeken

Verdere informatie trouwens: dit is mijn "andere" Nick, voorlopig hou ik deze aan om herkenbaarheid te voorkomen.

Ik ben 37 jaar, en heb al een dochter van 3 jaar oud.

Oh, en Jippie: veel sterkte!!
A gos Jippie! Nogmaals een hele dikke Jouw tijd komt echt nog wel!
Jippie, ik leef met je mee! Hopelijk is het snel weer raak en gaat het dan zoals het hoort!

Belesta, succes maandag, spannend hoor
Een dikke voor Jippie! Heel veel sterkte!

En spannend Belesta!
Jippie, wat erg!! Ik had zo gehoopt dat het toch nog goed zou komen....

Ik wens je heel erg veel sterkte en een dikke

Inderdaad jouw tijd komt nog wel. Ik hoop dat je je snel bij een ander topic aan kunt sluiten!
Belesta, dat is wel heel erg spannend voor jou dan, als het nog alle kanten op kan. Vooral als je toch al zwangerschapssymptomen hebt, dan denk je toch dat het goed zit...

Wat brengt een zwangerschap toch een hoop onzekerheden met zich mee he....

Ik dacht bij mn eerste zwangerschap 'als de eerste 12 weken maar voorbij zijn en ik de echo zie, dan hoef ik me niet meer zo druk te maken', maar dan vraag je je in de weken erna toch weer af of alles nog wel goed zit en wou je dat je de baby al kon voelen, dan had je wat bevestiging. Dan voel je de baby eenmaal en dan is er weleens een dag dat je hem/haar nauwelijks voelt en maak je je daar weer druk om.

En dan komt de spannende 20-weken echo. Of hoor je weer verhalen van zwangerschappen waarbij het op het eind toch nog misgaat om wat voor reden dan ook.

Dan besef je echt wat voor wonder het is als je uiteindelijk een gezond kindje in je armen mag houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven