Burnout?

22-08-2010 00:39 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb altijd gedacht hoe kan je nou overspannen raken/burnout raken als je in een winkel werkt.Stress kende ik niet, tuurlijk hard werken en deadlines halen wel, maar dat vond ik heerlijk,maar ook maakte ik me nooit zo druk, wat vandaag niet afkwam kwam morgen wel, maar eigenlijk kwam alles ( meestal) wel vandaag af.

En nu u ben ik op, gewoon helemaal kapot, slaap slecht , kan me niet concentreren en ben gewoon volledig de draad kwijt.

Ik weet nu niet zo goed wat ik hier mee aan moet.

Even een mijn verhaal in het kort, met niet al te veel details ivm herkenning.

werk al ruim 13 jaar bij dezelfde werkgever, prima naar mijn zin, af en toe wel eens minder leuke tijden, maar toch altijd met veel plezier naar het werk gegaan,

Ik ben heel trouw aan mijn werkgever en wil me eigenlijk niet ziek melden, maar hoe hou ik dit vol? ik ga dinsdag weer een gesprek met mijn leidinggevende aanvragen om dit te vertellen. Ik hoop dat we dan samen een oplossing kunnen vinden en daar ga ik eigenlijk van uit.

Verder zit ik een beetje te dubben of ik naar de huisarts moet gaan. Ik weet het antwoord eigenlijk wel, gewoon gaan dus, maar wat ga ik zeggen? ik moet altijd als ik bel voor een afspraak doorgeven wat er aan de hand is, moet ik dan gewoon zeggen dat ik denk dat ik ee burnout heb? ik ben altijd bang dat mensen dan denken, oh daar heb je er weer een die al weet wat ze heeft.

Sorry dat het misschien een warrig en lang verhaal is, maar ik ben gewoon zo van de kaart ik kan het ook niet helemaal helder deken en formuleren allemaal.

Wie heeft er ook een burnout( gehad) en hoe is het gegaan. En dan bedoel ik voornamelijk hoe is je ziekmelding gegaan en wat heb je gezegd, zowel tegen je leidinggevende als tegen de huisarts?

Als het niet helemaal duidelijk is,laat het maar weten, dan zal ik het proberen duidelijker te maken

groetjes

Ik heb even een deel van mijn post weggehaald, ben bang toch herkend te worden
Maar wel door het putje gespoeld? Maris?
Jup, maar teruggekrabbeld. Vechtertje he

Doe jij allemaal dan?
Fillumpie van maris:

(ikke? Ik zit te klieren)
Ik dacht net een intellectuele docu te gaan aanzien over Brandon, maar wat een idiote vertoning was dat zeg.... Dus toen heb ik man een beetje gepest, en daarna mijn brood in plakken gesneden en in de vriezer gedaan. Ik heb de was ook nog opgevouwen. Morgen heb ik vast spijt.

Wat doe jij verder, behalve pr*tp**pkrabbelen?
Ja die docu heb ik ook gekeken, werk in dezelfde sector en heb veel te maken met de desbetreffende instelling. Maar ik vond het ook een beetje ... wat moet ik ervan zeggen... een vreemde docu. Vond regiomanager nietszeggend, vond Knevel irritant, er steeds doorheen te lullen.

Oh, en ik heb bzv terug gekeken. Als 5milj NLers dat leuk vinden, moet het mij toch ook kunnen boeien, dacht ik. Maar helaas.

Filmpje klopt!
Het was echt niet bepaald diepgaand, dat gesprek. Totaal geen achtergrond, pure relschopperij. Ik bedoel, ik kan hier geen mening over vormen nu, maar ik denk dat heel veel mensen dat wel doen op basis van die paar beelden.

Het is verbazingwekkend wat een stemmingmakerij er op tv is tegenwoordig. Met die brand in Moerdijk ook, wat een onzin werd daar uitgekraamd zeg (ik werk in de chemische industrie).

Bzv heb ik me nooit aan gewaagd. Bedankt, nu hoef ik er ook niet meer nieuwsgierig naar te zijn. Hoewel dat vast geen stemmingmakerij is.....

SBS6 gaat over Brandon nu
quote:lief_29 schreef op 18 januari 2011 @ 22:14:

ikke? Ik zit te klieren

Filmpje van Lief:

Vanaf mobiel. Drukke dag gehad. Net wel gelezen, zal morgen reageren. Zal wel s avonds worden.

Gistetavond naar ikea geweest. Vandaag gewerkt, kasten in elkaar gezet (drama), gekookt en gegeten, yoga, laatste kast geholpen, kasten ingeruimd, verpakkingrotzooi opgeruimd. Nu moe.

Werk was goed, contact met irritante collega gaat boven verwachting goed.

Morgen weer werken, nu douchen en slapen.

Ben benieuwd of ik morgen spijt krijg van vandaag.
quote:_maris_ schreef op 18 januari 2011 @ 22:31:

Filmpje van Lief en maris:
Slaap lekker abc! Tot morgen!
De avond van maris:

Fillumpie van Lief:

Slaap lekker marissie!
Maf mens

Truste!
Zo jullie hebben een gezellige avond gehad....
Goedemorgen allen,

Zo jullie hebben het gezellig gehad gister avond zie ik hahahaha.

Hier niets bijzonders te melden eigenlijk, ik voel me niet super, maar ook niet heel rot, beetje gewoon er tussen in. ben wel nog veselijk moe. Psych adviseerde om binnenkort weer naar de ha te gaan om bloed te laten prikken of er wellicht ook nog iets anders aan de hand is.

Vandaag

Ik moet niet

ik wil huishoudelijke achterstand beetje inhalen

ik zou nog een dag op de bank kunnen hangen en dvd kijken.

Morgen

ik moet naar werk

ik wil boodschappenlijst maken

ik zou boodschappen kunnen doen.
Toffe, je klinkt erg helder vergeleken met de laatste tijd. Hou het vast!

Ik voel me vandaag best goed, terwijl ik gister veel heb gedaan. Wel flink uitgeslapen, maar dat mag na een drukke dag. Morgen moet ik weer werken. Als het dan goed gaat, dan ga ik denk ik volgende week nog 2x4 werken (want veel andere afspraken ook, dus drukke week) en dan de week erna de maandagochtend erbij pakken. Als het lukt....

Aangezien niemand voor mij de % betermeldingen in de gaten houdt, moet ik er zelf mee komen denk ik. Wat zouden jullie doen? Als ik 3x4 werk, dan 20% betermelden ofzo? Dan hou ik vwb die derde ochtend nog een slag om de arm.
Lief, ik zou denk ik pas een aantal % beter melden als je ook echt zeker weet dat je die aantal % echt ook kan blijven werken. Ik kan het niet precies bij houden hoe het iedereen nou vergaat, maar als ik me goed herinner had jij toch ook laatst een terug val en ben je er weer eventjes helemaal tussen uit geweest of ben ik nou in de war?

Ik ben nu 2x2 en zou eigenlijk volgede week 4x2 uur gaan ( iig 8 uur werken) maar dat trek ik echt nog niet hoor, dus dat word (hoop ik) nog even uitgesteld. Stel dat ik volgende week wel die 8 uur ga doen en dat gaat redelijk en ik word dan aantal% betergemeld, en die week daarna gaat het weer helemaal niet, dan zit je toch met een probleem weer. of werkt dat zo niet?? ik heb geen idee eigenlijk. Ik weet dat ze bij mij afgesproken hebben om me pas weer aantal % beter te melden als ik echt dagen en uren achter elkaar ga maken, en wat van mijn oude funcite op kan pakken. Ik neem dus aan dat dat pas is als ik minstens 12 uur kan werken paar weken achter elkaar zonder problemen.
Ja klink ik weer helderder??

Ik geloof dat ik op zich wel een redelijke week heb idd, afgezien van die vreselijke vermoeidheid,maar ik kan idd weer redelijk helder denken en dingen niet gelijk negatief zien. positief kijken kost me iets minder moeite en ik heb echt nog wel de neiging om meer de negatieve kant op de gaan, maar daar werk ik hard aan om dat niet meer te doen.

Maar ja wat ik steeds zeg he en jullie ook herkennen..je weet niet wat de volgende dag brengt, en dat vind ik moeilijk.

Precies zoals iemad zei ( weet niet meer wie) Ik wil niet meer ziek zijn,ik wil weer normaal zijn( maar hoe was ik ook al weer normaal???) ik wil gewoon weer mijn werk willen doen en met veel plezier.

Toch vind ik het ook wel lastig hoor.andere mensen snappen het echt niet. ik sprak van de week iemand en die zei tegen mij, zo lekker hoor 2x2 uur werken, ik zou dr voor tekenen.

Het heeft ook geen nut om het uit te gaan leggen want ze snappen het niet. en mensen die me niet goed kennen merken niets aan me. ( ja maar je gaat wel gewoon boodschappen doen of naar een verjaardag, je doet alles gewoon toch gek datje niet gewoon kan werken he! ja dat doe ik idd wel maar echt niet "gewoon" hoor. ze zien niet hoe ik er aan toe ben als ik gewoon binnen zit en dagen het huis niet uit kom) en dat vind ik moeilijk om mee om te gaan. niet dat ik me er erg druk om maar( probeer het niet iiig) ik merk dat ik vaak gewoon zeg wat ik denk dat zij denken dat ik zeggen moet( of zoiets, snap je hm nog haha)

Gelukkig echte vrienden en familie snappen het wel en merken wel dat ik anders ben dan anders en merken ook goed of ik een goeie dag heb of niet.
Mensen zien niet hoe het van binnen erbij jou aan toe gaat... Zij zien niet, dat je misschien wel de hele dag hebt moeten rusten om dan eventjes een uur iets leuks te kunnen doen.

Mensen kunnen nu eenmaal niet zien of dat iemand heel erg moe is door 'n burnout, of b.v. de hele dag veel pijn heeft.

Zodra je een been gebroken hebt, dan is het zichtbaar.

Dus ook tastbaar en daar kunnen mensen vaak wat eerder begrip en troost voor op brengen.

Maar goed, alles wat te lang duurt....

Waarom zou je zelf jezelf voor een x aantal uren beter moeten melden? Ik ben nu gewoon voor 100 % ziek gemeld en volgende week als ik weer ga werken is dat ook nog zo.

In de periode dat ik wel mijn uren maakte en eigenlijk zelfs meer dan dat, was ik nog steeds voor 1% ziek gemeld. Puur omdat ze bang waren voor een terugval en dan was dit de beste manier. Terwijl ik toch bijna een half jaar mijn minimale uren gemaakt heb.
Ik wil niet te lang in die ziekmelding blijven ,want als je twee jaar achter elkaar (gedeeltelijk) ziek bent, dan heb je niet zoveel rechten meer. Daar moet jij ook eens naar kijken zonnestraal. Er was laatst een topic over hier op viva. Maar jullie hebben wel gelijk, misschien moet ik iets minder vooruitstrevend te werk gaan.
nou lief daar heb je idd wel een punt.

Na een jaar krijg je nog 70 van je loon als ik het goed heb en ik ben volgende maand al een half jaar thuis en word dan ook al gekort. maar ja aan de andere kant zo lang ben je natuurlijk nog niet ziek he en al ben je een aantal % beter gemeld dan loopt de tijd van je ziekmelding nog gewoon door.

ik zou als ik jou was idd niet te snel gaan beter melden, dan snij je jezelf ook in de vingers denk ik
Zelf ben ik vanaf maart vorig jaar (gedeeltelijk) ziek gemeld. Maak me daar zelf totaal geen zorgen over.

Wil ervoor zorgen, dat ik in maart weer op een goede en verantwoorde manier mijn uren kan maken. Dat is officieel maar 20 uur dus dat is wel te overzien. Alleen is het wel de bedoeling dat ik weer 40 uur ga werken. Even kijken hoe dat gaat.... Financieel zou dat ook een stuk fijner zijn.

Heb me zelf voorgenomen om dit jaar nu ook eens echt vakantie te nemen. Daar gaat het bij mij al fout.

Werk meestal door omdat ik toch nooit weg ga.

Volgens mij gaat het deze week bij iedereen wel een stukje beter. Behalve dan dat pruttelp..p en nog wat andere dingen waar ik over gelezen heb ;)
Ga toch maar even bankhangen.... ben ontzettend moe.

Val gewoon om van de slaap, terwijl ik de laatste tijd toch eigenlijk wel redelijk goed slaap. Moet alleen mijn ritme toch weer iets gaan verschuiven. Ga echt veel te laat naar bed.

Het is een mega puinhoop hier in huis.

Doe daarom maar snel mijn ogen dicht, zie ik ook niks meer...hahaha.
Nou ik ben bij bmw geweest. Ik weet het niet zo goed. Hij werkt erg vanuit de RET (Rationeel Emotieve Therapie) en dat gaat er vanuit dat het niet de situatie op zich is die problematisch is, maar de manier waarop je er tegen aankijkt. Ik kreeg dus ook te horen dat ik heel veel irreele angsten en gedachten heb. Uhm... ja. Ik kan er even geen zinnig woord over zeggen. Het moet geloof ik even bezinken. Ben wel kapot nu, eerst een uur op de bank liggen slapen toen ik thuiskwam (had vanmorgen ook al ha en mw gehad)
Toch vind ik het niet zo heel stom maris. Als je (ik) in staat zou zijn om een situatie niet zo diep binnen te laten komen dat je (ik) er dagen druk mee bent, dan ben je (ik) in staat om alle rotsituaties, ook als ze niet fair zijn, angstaanjagend of weet ik wat, te handlen. Ik heb het er met mijn psych over gehad vandaag dat ik een ruzie met lg tot daar aan toe vind, maar dat ik dus niet meer wil dat ik er drie dagen ziek van ben. Ik wil dat kunnen neerzetten ergens, en niet er dag en nacht mee bezig zijn. In dat opzicht vind ik dat je bmw wel een aardig punt heeft, als hij dat bedoelt tenminste.

Overigens vind ik dat een bmw iets anders zou moeten doen dan jou behandelen. De behandeling volg je al bij je eigen therapeut, de bmw kan je met werkgerelateerde situaties helpen. Vind ik. De mijne helpt mij bijvoorbeeld met mijn taalkeuze en houding. En zit bij gesprekken om af en toe een hint te geven (bijvoorbeeld dat we nu even gaan koffiedrinken, een time-out nemen, mij even apart nemen of via nonverbale communicatie aangeven dat ik even diep in en uit moet ademen of gewoon moet stoppen met watervalpraten).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven