IUI, wie ook??
zondag 24 oktober 2010 om 19:51
NAAMLFTDOORZAAKSINDSPOGINGEN NU:IUID&UDRoos146
(Dr)24jrNegatieve
samenlevingstest20085Puregon
+Pregnyl
+IUIWo
2-2
IUIMaggyo
(Ov)28 jrOnbegrepen
infertiliteit
Okt 20086Puregon
+Pregnyl+
Utrogestan+
IUI
25-2 Intake
IVFMa
7-2
IUIDiana82
(Z-H)28jrZaadkwaliteitoktober 20095Puregon+
IUI
april IVFVr
11-2
IUIKnorretje28(Z-h)28 jrPCO,
2e kindfebr
20102Puregon+
Pregnyl
+IUIWo
16-2
IUI?Girly
(Zl)25 jrBaarmoeder-
vernauwing
+Zaadkwaliteit20074Clomid+
Pregnyl
+IUIZa
12-2
FMi31
(N-br)32jrOnbegrepen
infertiliteit
Sept 20086Clomid
+Pregnyl+
Utrogestan
IUIDo
10-2
FMRoos99
(L)33 jrZaadkwaliteitApril
20102IUIMa
14-2
FMRhona
(Z-H)30jrZaadkwaliteit20071IVFDo
24-2
FMPiplilly
(Ov)28 jrVijandig baamoederslijmvliesSept
20081IVFBrabander8327 jrPCOFebr
20102Puregon
+Pregnyl ,
O.I.Zo
30-1
eisprSisu
(N-br)jrPCO,
2e kindJuni
20103Provera+
Puregon+
Pregnyl+
IUIMa
14/2
FMSamm3036jrOnbegrepen
infertiliteit
2e kindjeJan
20091
IUIJemie
(N-H)30jrOnbegrepen
Infertiliteitnajaar
20084Puregon
+Pregnyl+
IUIRust
tot
MaartYvon81
(Gld)30 jrPCO
+Zaadkwaliteitdec
20081IVFJuniZWANGERVechtertje 30jrOnbegrepen infertiliteit20083Clomid
+Pregnyl
+IUIMei
2011Puck 34 jrPCO20041Menopur
+Pregnyl
+IUIJuni
2011Jill Onbegrepen infertiliteit2Menopur
+Pregnyl
+IUIJuni
2011Stephanie 35 jrNegatieve
samenlevingstest20083Pregnyl
+IUIAug
2011Botsauto 34 jrNegatieve
samenlevingstest
+zaadkwaliteitzomer
20093Pregnyl
+IUIOkt
2011
Als jullie nog wijzigingen hebben voor de tabel, willen jullie dit dikgedrukt in je tekst zetten??
(Ook als je toegevoegd wilt worden!)
(Dr)24jrNegatieve
samenlevingstest20085Puregon
+Pregnyl
+IUIWo
2-2
IUIMaggyo
(Ov)28 jrOnbegrepen
infertiliteit
Okt 20086Puregon
+Pregnyl+
Utrogestan+
IUI
25-2 Intake
IVFMa
7-2
IUIDiana82
(Z-H)28jrZaadkwaliteitoktober 20095Puregon+
IUI
april IVFVr
11-2
IUIKnorretje28(Z-h)28 jrPCO,
2e kindfebr
20102Puregon+
Pregnyl
+IUIWo
16-2
IUI?Girly
(Zl)25 jrBaarmoeder-
vernauwing
+Zaadkwaliteit20074Clomid+
Pregnyl
+IUIZa
12-2
FMi31
(N-br)32jrOnbegrepen
infertiliteit
Sept 20086Clomid
+Pregnyl+
Utrogestan
IUIDo
10-2
FMRoos99
(L)33 jrZaadkwaliteitApril
20102IUIMa
14-2
FMRhona
(Z-H)30jrZaadkwaliteit20071IVFDo
24-2
FMPiplilly
(Ov)28 jrVijandig baamoederslijmvliesSept
20081IVFBrabander8327 jrPCOFebr
20102Puregon
+Pregnyl ,
O.I.Zo
30-1
eisprSisu
(N-br)jrPCO,
2e kindJuni
20103Provera+
Puregon+
Pregnyl+
IUIMa
14/2
FMSamm3036jrOnbegrepen
infertiliteit
2e kindjeJan
20091
IUIJemie
(N-H)30jrOnbegrepen
Infertiliteitnajaar
20084Puregon
+Pregnyl+
IUIRust
tot
MaartYvon81
(Gld)30 jrPCO
+Zaadkwaliteitdec
20081IVFJuniZWANGERVechtertje 30jrOnbegrepen infertiliteit20083Clomid
+Pregnyl
+IUIMei
2011Puck 34 jrPCO20041Menopur
+Pregnyl
+IUIJuni
2011Jill Onbegrepen infertiliteit2Menopur
+Pregnyl
+IUIJuni
2011Stephanie 35 jrNegatieve
samenlevingstest20083Pregnyl
+IUIAug
2011Botsauto 34 jrNegatieve
samenlevingstest
+zaadkwaliteitzomer
20093Pregnyl
+IUIOkt
2011
Als jullie nog wijzigingen hebben voor de tabel, willen jullie dit dikgedrukt in je tekst zetten??
(Ook als je toegevoegd wilt worden!)
vrijdag 21 januari 2011 om 12:26
Gisteren en vandaag weer een fm meting gehad. Morgen is de IUI. Ik heb steeds ovulatietesten moeten gebruiken van de fert.arts. Deze was vandaag positief en daarom geven ze geen pregnyl.
We krijgen achteraf pas te horen hoeveel miljoen. Dus dat weet ik morgen niet. Dat is wel jammer, want dat is steeds zo wisselend! Spannend allemaal. Waar ik het meeste mee zit is dan je zo afhankelijk bent van anderen. Je hebt het zelf niet onder controle. Van de ene kant ook weer fijn, omdat zij toch de experts zijn. Dus dubbel!
Nog even voor de tabel.. ik kom uit LIMBURG.
@I31: is het niet mogelijk om naar een ziekenhuis is België te gaan voor ivf? Ik weet niet of de verzekering dat goed keurt, maar daar heb je geen wachttijd.
Maar ik hoop natuurlijk voor je dat het allemaal niet nodig is en dat je binnenkort van de daken kunt schreeuwen dat het gelukt is!!!
Liefs Roosje
We krijgen achteraf pas te horen hoeveel miljoen. Dus dat weet ik morgen niet. Dat is wel jammer, want dat is steeds zo wisselend! Spannend allemaal. Waar ik het meeste mee zit is dan je zo afhankelijk bent van anderen. Je hebt het zelf niet onder controle. Van de ene kant ook weer fijn, omdat zij toch de experts zijn. Dus dubbel!
Nog even voor de tabel.. ik kom uit LIMBURG.
@I31: is het niet mogelijk om naar een ziekenhuis is België te gaan voor ivf? Ik weet niet of de verzekering dat goed keurt, maar daar heb je geen wachttijd.
Maar ik hoop natuurlijk voor je dat het allemaal niet nodig is en dat je binnenkort van de daken kunt schreeuwen dat het gelukt is!!!
Liefs Roosje
vrijdag 21 januari 2011 om 13:29
heej peeps,
wat was het even stil hier, maar gelukkig jullie zijn er nog.
heej ik hoorde laatst op het nieuws dat mannen veel baat hebben bij antocidanten bij een mindere zaadkwaliteit. hebben jullie hier ervaringen mee? mijn vriend eet inderdaad niet zoveel fruit. en jullie mannen? wat eten die aan groenten en fruit. hij neemt wel iedere ochtend een vitamine tablet.
wat was het even stil hier, maar gelukkig jullie zijn er nog.
heej ik hoorde laatst op het nieuws dat mannen veel baat hebben bij antocidanten bij een mindere zaadkwaliteit. hebben jullie hier ervaringen mee? mijn vriend eet inderdaad niet zoveel fruit. en jullie mannen? wat eten die aan groenten en fruit. hij neemt wel iedere ochtend een vitamine tablet.
vrijdag 21 januari 2011 om 15:31
Mijn man eet een paar appels per week en eet niet bijster veel groente. Hij leeft niet heel veel anders sinds dat wij een kinderwens hebben. Hij is wel gestopt met roken op dat moment. Vond ik zo knap van hem! Maar de zaadkwaliteit is goed bevonden dus volgens mij hoeft hij niet zoveel meer te doen of te laten. Wij zien trouwens wel elke keer hoeveel miljoen hij heeft geproduceerd maar dat verschilt per keer... vanaf 2 miljoen is het volgens mij voldoende voor iui. En dat was elke keer zo dus maak ik me daar niet zoveel zorgen over.
Ik ben trouwens inmiddels 28 geworden, om de tabel up to date te houden, haha.
Ik ben trouwens inmiddels 28 geworden, om de tabel up to date te houden, haha.
vrijdag 21 januari 2011 om 17:05
Hallo allemaal,
Mijn vriend heeft van de gyn een recept Vitamine man voorgeschreven gekregen, dit zijn ongeveer 6 verschillende soorten vitaminen die dan een soort cocktail vormen en wat mijn vriend iedere ochtend inneemt. Het heeft het zaad wel verbeterd maar niet met miljoenen hoor. En als mijn vriend z'n zaad voor de iui in moet leveren moet hij er ook een goedje doorheen doen om de zwemmers beter te laten zwemmen.
Hier vandaag FM gehad, en jawel!! rechts zit er toch ook eentje verstopt, eerst was er dus alleen links wat te zien. En nu aan beide kanten een follikel, waarvan links het grootste is nu 15.8 mm. Nu nog even doorgaan met de Puregon en zondag de Pregnyl en dinsdag de IUI.
@Roosje99 erg herkenbaar en ik denk voor velen hier, dat het zo ontzettend moeilijk is dat we er geen controle over hebben en dat we geen zekerheid hebben, daar blijf ik ook mee worstelen hoor!
-X-
Mijn vriend heeft van de gyn een recept Vitamine man voorgeschreven gekregen, dit zijn ongeveer 6 verschillende soorten vitaminen die dan een soort cocktail vormen en wat mijn vriend iedere ochtend inneemt. Het heeft het zaad wel verbeterd maar niet met miljoenen hoor. En als mijn vriend z'n zaad voor de iui in moet leveren moet hij er ook een goedje doorheen doen om de zwemmers beter te laten zwemmen.
Hier vandaag FM gehad, en jawel!! rechts zit er toch ook eentje verstopt, eerst was er dus alleen links wat te zien. En nu aan beide kanten een follikel, waarvan links het grootste is nu 15.8 mm. Nu nog even doorgaan met de Puregon en zondag de Pregnyl en dinsdag de IUI.
@Roosje99 erg herkenbaar en ik denk voor velen hier, dat het zo ontzettend moeilijk is dat we er geen controle over hebben en dat we geen zekerheid hebben, daar blijf ik ook mee worstelen hoor!
-X-
zaterdag 22 januari 2011 om 07:21
@i31: Doordat mijn partner n hersteloperatie heeft gehad, moesten we na 3 mnd n aantal keren een spermatest laten doen. Deze was niet geweldig. Toch werden we weg gestuurd. We vertrouwden t niet en zijn nd huisarts gegaan. Deze heeft ons ne fert.arts gestuurd en zo is t balletje gaan rollen. Wel steeds op ons aandringen.
Mijn partner is al wat ouder en heeft 2 kids uit n eerder huwelijk. Vandaar dat we er vaart achter wilden zetten. Achteraf maar goed, want we weten niet welke weg we nog moeten bewandelen.
Zometeen de eerste iui. Pff spannend allemaal.
Liefs roosje
Mijn partner is al wat ouder en heeft 2 kids uit n eerder huwelijk. Vandaar dat we er vaart achter wilden zetten. Achteraf maar goed, want we weten niet welke weg we nog moeten bewandelen.
Zometeen de eerste iui. Pff spannend allemaal.
Liefs roosje
zaterdag 22 januari 2011 om 13:43
Vanmorgen weer naar het zh geweest. Twee keer een echo gehad. Eerste keer was de eierstok niet te zien door darm+inhoud, haha. Kopje koffie en een half uur verder gelukkig wel wat te zien. Twee even grote eitjes van om en nabij 19,5 mm. Best groot dus vergeleken met twee dagen geleden (12mm). Vanavond pregnyl spuiten en dan maandag de 6e en tevens laatste iui.... spannend!
Heb gek genoeg een goed gevoel, twee keer kans! Nu maar hopen dat de eitjes vandaag niet springen!!! Daar ben ik dan wel weer een beetje bang voor. Hebben jullie dat ook? Zeker als ik dan steeds steekjes voel, maar dat kan ook door die puregoninjecties komen toch??
Hoop zo dat ik niet ongesteld word, voor de ivf toch nog gelukt via iui, dat zou mooi zijn!! En nu duimen maar!
Jullie ook allemaal succes!
Heb gek genoeg een goed gevoel, twee keer kans! Nu maar hopen dat de eitjes vandaag niet springen!!! Daar ben ik dan wel weer een beetje bang voor. Hebben jullie dat ook? Zeker als ik dan steeds steekjes voel, maar dat kan ook door die puregoninjecties komen toch??
Hoop zo dat ik niet ongesteld word, voor de ivf toch nog gelukt via iui, dat zou mooi zijn!! En nu duimen maar!
Jullie ook allemaal succes!
zaterdag 22 januari 2011 om 14:30
Hoi !
Ik ben nieuw hier !
Afgelopen woensdag ben ik bij de fertiliteitsarts geweest en werd me de keuze gesteld: IUI of IVF ?
We zijn vanaf januari 2009 bezig (voor ons 2e kindje) en in de tussentijd heb ik folikelmetingen gehad en een uitgebreid hormoon-onderzoek (ben 36), maar ik schrok er nogal van dat we al zo ver gevorderd zijn in dit proces.
Aan de ene kant ben ik blij dat er 'actie' ondernomen wordt want mijn liefste wens voor 2011 is een kindje, maar aan de andere kant was ik nogal in de war.
Na de voors en tegens besproken te hebben, hebben we gekozen voor IUI.
Dus testen gehaald en instructies hoe het in z'n werk gaat.
Als ik ga google'en zie ik overal dat mensen spuiten met allerlei hormonen, maar ik ga gewoon mijn cyclus volgen (die overigens erg wisselend is, van 23 t/m 32 dagen).
Hebben jullie dat in het begin ook gedaan ? Bijv bij de eerste drie pogingen ?
De arts gaf aan dat er meestal 6 pogingen gedaan worden en dat daarna overgegaan wordt op IVF.
Man is eenmaal onderzocht en zijn zaad is goed. En ook omdat we al een kindje hebben, heb ik het idee dat ze geen verder onderzoek meer doen, maar er vanuit gaan dat het verder van binnen goed zit.
Ben benieuwd, moet snel gaan menstrueren, maar ga daarna op vakantie en dat zal precies in eisprong-week zijn, dus nog maar even wachten.
Ik ben nieuw hier !
Afgelopen woensdag ben ik bij de fertiliteitsarts geweest en werd me de keuze gesteld: IUI of IVF ?
We zijn vanaf januari 2009 bezig (voor ons 2e kindje) en in de tussentijd heb ik folikelmetingen gehad en een uitgebreid hormoon-onderzoek (ben 36), maar ik schrok er nogal van dat we al zo ver gevorderd zijn in dit proces.
Aan de ene kant ben ik blij dat er 'actie' ondernomen wordt want mijn liefste wens voor 2011 is een kindje, maar aan de andere kant was ik nogal in de war.
Na de voors en tegens besproken te hebben, hebben we gekozen voor IUI.
Dus testen gehaald en instructies hoe het in z'n werk gaat.
Als ik ga google'en zie ik overal dat mensen spuiten met allerlei hormonen, maar ik ga gewoon mijn cyclus volgen (die overigens erg wisselend is, van 23 t/m 32 dagen).
Hebben jullie dat in het begin ook gedaan ? Bijv bij de eerste drie pogingen ?
De arts gaf aan dat er meestal 6 pogingen gedaan worden en dat daarna overgegaan wordt op IVF.
Man is eenmaal onderzocht en zijn zaad is goed. En ook omdat we al een kindje hebben, heb ik het idee dat ze geen verder onderzoek meer doen, maar er vanuit gaan dat het verder van binnen goed zit.
Ben benieuwd, moet snel gaan menstrueren, maar ga daarna op vakantie en dat zal precies in eisprong-week zijn, dus nog maar even wachten.
zaterdag 22 januari 2011 om 15:58
Hoi Samm30,
Inderdaad prettig dat er wat gebeurt maar ook best heftig dat er ook al gelijk aan ivf wordt gedacht...
Bij ons was het trouwens de eerste keren ook op basis van mijn eigen cyclus. Ik was wel vrij regelmatig. Bij de derde of vierde iui ben ik pas begonnen met pregnyl spuiten om meer zekerheid te hebben wanneer de eisprong zou zijn. De vijfde en zesde poging werden pas ondersteund met hormonen spuiten (puregon). En nu zijn wij inmiddels al met de 6e iui-behandeling gestart...
Lukt deze poging niet, dan gaan we met ivf starten. Hoop dat dat niet nodig is!!! Hoop gewoon dat het nu een keer lukt!
Succes met jullie traject!
Inderdaad prettig dat er wat gebeurt maar ook best heftig dat er ook al gelijk aan ivf wordt gedacht...
Bij ons was het trouwens de eerste keren ook op basis van mijn eigen cyclus. Ik was wel vrij regelmatig. Bij de derde of vierde iui ben ik pas begonnen met pregnyl spuiten om meer zekerheid te hebben wanneer de eisprong zou zijn. De vijfde en zesde poging werden pas ondersteund met hormonen spuiten (puregon). En nu zijn wij inmiddels al met de 6e iui-behandeling gestart...
Lukt deze poging niet, dan gaan we met ivf starten. Hoop dat dat niet nodig is!!! Hoop gewoon dat het nu een keer lukt!
Succes met jullie traject!
zaterdag 22 januari 2011 om 17:03
Hoi Samm30,
welkom bij ons gezellige clubje.
inderdaad fijn dat er gelijk actie wordt ondernomen.
ik ben verbaasd dat jou arts je niet op de hormonen heeft gezet, want die zorgen voor de regelmaat van de cyclus. al kan ik me wel voorstellen dat hij heeft gedacht, het is al 1 keer gelukt zonder poespas, dus waarom nu wel.
timing is inderdaad altijd lastig en komt meestal niet zo goed uit. echt irritant... maar goed we zullen het er mee moeten doen..
nou succes en hou moed he?
knuffels
welkom bij ons gezellige clubje.
inderdaad fijn dat er gelijk actie wordt ondernomen.
ik ben verbaasd dat jou arts je niet op de hormonen heeft gezet, want die zorgen voor de regelmaat van de cyclus. al kan ik me wel voorstellen dat hij heeft gedacht, het is al 1 keer gelukt zonder poespas, dus waarom nu wel.
timing is inderdaad altijd lastig en komt meestal niet zo goed uit. echt irritant... maar goed we zullen het er mee moeten doen..
nou succes en hou moed he?
knuffels
zaterdag 22 januari 2011 om 17:04
@Samm30; Welkom!!Ik heb 7 maanden Clomid gebruikt en daarna IUI met medicatie, omdat ik een lange cyclus had (net als jij)..
Mijn vriend gebruikt geen vitamine meer.. Hebben het wel een tijd gedaan, maar zijn zaad is goed, dus waarom dan nog gebruiken. Verder eet hij vaak fruit en volgens mij genoeg groente!
Succes voor diegene die IUI krijgen!!
Mijn vriend gebruikt geen vitamine meer.. Hebben het wel een tijd gedaan, maar zijn zaad is goed, dus waarom dan nog gebruiken. Verder eet hij vaak fruit en volgens mij genoeg groente!
Succes voor diegene die IUI krijgen!!
zaterdag 22 januari 2011 om 17:40
hello ladies,
Daar ben ik weer eens. Ben al een tijdje niet meer hier geweest. We hadden ook een cyclus pauze omdat ze in ons ziekenhuis niks deden rond de feestdagen. Wa sop zich eigenlijk wel lekker. Er even helemaal niet mee bezig te zijn.
Maar goed, inmiddels zijn we met ronde 3 bezig (eigenlijk ronde 4, maar is de 3de keer inseminatie omdat de 1ste keer niet doorging vanwege te gering aantal en te slechte kwaliteit zwemmers). Vorige week zaterdad heeft de insemisatie plaatsgevonden, dus nu moeten we nog een week afwachten.
Ik voel me erg goed en heb er in het algemeen wel een goed gevoel bij. Niet zozeer dat het nu deze cyclus raak zal zijn, maar wel dat het gaat lukken, ooit.
Jammer dat er nog geen nieuwe succesverhalen bij zijn gekomen in de tijd dat ik hier niet meer ben geweest.
Ik heb niet meer alles teruggelezen, maar wie zijn er nu in afwachting en hebben dus op korte termijn kans op succes?
Hoe is het met Stephanie, Puck, Jill en Vechtertje?
In ieder geval hoop ik hier snel postieve verhalen te lezen, of zelf neer te kunnen zetten!
Daar ben ik weer eens. Ben al een tijdje niet meer hier geweest. We hadden ook een cyclus pauze omdat ze in ons ziekenhuis niks deden rond de feestdagen. Wa sop zich eigenlijk wel lekker. Er even helemaal niet mee bezig te zijn.
Maar goed, inmiddels zijn we met ronde 3 bezig (eigenlijk ronde 4, maar is de 3de keer inseminatie omdat de 1ste keer niet doorging vanwege te gering aantal en te slechte kwaliteit zwemmers). Vorige week zaterdad heeft de insemisatie plaatsgevonden, dus nu moeten we nog een week afwachten.
Ik voel me erg goed en heb er in het algemeen wel een goed gevoel bij. Niet zozeer dat het nu deze cyclus raak zal zijn, maar wel dat het gaat lukken, ooit.
Jammer dat er nog geen nieuwe succesverhalen bij zijn gekomen in de tijd dat ik hier niet meer ben geweest.
Ik heb niet meer alles teruggelezen, maar wie zijn er nu in afwachting en hebben dus op korte termijn kans op succes?
Hoe is het met Stephanie, Puck, Jill en Vechtertje?
In ieder geval hoop ik hier snel postieve verhalen te lezen, of zelf neer te kunnen zetten!
zaterdag 22 januari 2011 om 19:59
@Samm30
Welkom in de club, altijd fijn om meerdere dames hier te hebben die in dezelfde molen van de IUI/IVF zitten. Ik heb bij het begin van de IUI elke keer Pregnyl moeten spuiten, maar verder geen extra hormonen (nog niet) ons probleem is dat de zwemmers niet zo snel meer zijn en ik met een baarmoerderhals vernauwing zit, waar ze niks aan kunnen doen.
@Botsauto
wat leuk om je weer eens te zien, is idd weer een tijdje geleden. Ik wil je heel erg veel succes wensen in je laatste wacht week, ik heb vorige week Donderdag me 3de IUI gehad, alleen het vreemde is dat ik vorige week Zaterdag tot vorige week Dinsdag bloed verlies heb gehad, en waar niemand een antwoord op heeft, ik heb de poli ook gebeld en die zeiden dat menstruatie niet kon zijn, en dat ik nog maar even moest afwachten en dus heb ik nog te gaan tot de 27ste al heb ik er een hard hoofd in, ik weet ook wel alles kan maar na dat bloedverlies heb ik eigenlijk de hoop wel al opgegeven voor deze maand. Ik bel de 27ste gewoon naar de poli om door te geven dat ik niet ben gaan vloeien en dan vraag ik om een echo, en dan zullen we wel zien wat er aan de hand is en mischien ook niet.
@Roosje
heel erg veel succes met je 1ste IUI spannend he allemaal, probeer alles over je heen te laten komen, dat is de beste oplossing al is dat heel erg moeilijk.
@Piplilly
heel erg veel succes met je IUI Maandag, ik duim voor je laten we hopen dat de IVF niet nodig zal zijn!!!!!
Welkom in de club, altijd fijn om meerdere dames hier te hebben die in dezelfde molen van de IUI/IVF zitten. Ik heb bij het begin van de IUI elke keer Pregnyl moeten spuiten, maar verder geen extra hormonen (nog niet) ons probleem is dat de zwemmers niet zo snel meer zijn en ik met een baarmoerderhals vernauwing zit, waar ze niks aan kunnen doen.
@Botsauto
wat leuk om je weer eens te zien, is idd weer een tijdje geleden. Ik wil je heel erg veel succes wensen in je laatste wacht week, ik heb vorige week Donderdag me 3de IUI gehad, alleen het vreemde is dat ik vorige week Zaterdag tot vorige week Dinsdag bloed verlies heb gehad, en waar niemand een antwoord op heeft, ik heb de poli ook gebeld en die zeiden dat menstruatie niet kon zijn, en dat ik nog maar even moest afwachten en dus heb ik nog te gaan tot de 27ste al heb ik er een hard hoofd in, ik weet ook wel alles kan maar na dat bloedverlies heb ik eigenlijk de hoop wel al opgegeven voor deze maand. Ik bel de 27ste gewoon naar de poli om door te geven dat ik niet ben gaan vloeien en dan vraag ik om een echo, en dan zullen we wel zien wat er aan de hand is en mischien ook niet.
@Roosje
heel erg veel succes met je 1ste IUI spannend he allemaal, probeer alles over je heen te laten komen, dat is de beste oplossing al is dat heel erg moeilijk.
@Piplilly
heel erg veel succes met je IUI Maandag, ik duim voor je laten we hopen dat de IVF niet nodig zal zijn!!!!!
zondag 23 januari 2011 om 12:39
Hallo allemaal,
Ik had vandaag liever goed nieuws verteld hier maar helaas toch niet
Ik was 4 dagen overtijd en ik had echt het gevoel dat het gelukt was, dat er een wonder had plaats gevonden aangezien we een rust maand hadden... En vergeleken met afgelopen maand was ik zelfs 8 dagen overtijd! Ik was ook misselijk smorgens en andere lichte klachtjes waren er al duidelijk dus eigenlijk voelde het echt alsof ik zwanger was. We hadden gister een test in huis gehaald en die zouden we vanmorgen doen maar precies voordat ik ging plassen 2 drupjes bloed en ik meteen janken natuurlijk
Het zal ook eens meezitten allemaal he
En ik ben dus gewoon toch ongesteld geworden. Ik had een uurtje later vreselijke buikpijn wat ik nooit zo heb gehad, ik wist niet meer hoe ik moest liggen, mijn man wou zelfs naar het zh maar ik denk ik kijk het even aan en na 3uur kronkelen in bed is het wat gaan zakken.
Misschien een hele vroege miskraam, maargoed daar hebben we ook niets aan om dat te weten of niet. Ik had zoooooo gehoopt die rot hormonen en die zh bezoeken niet meer te hoeven doen maar helaas morgen maar weer bellen voor FM dinsdag... Succes allemaal.
Liefs Roos
Ik had vandaag liever goed nieuws verteld hier maar helaas toch niet
Misschien een hele vroege miskraam, maargoed daar hebben we ook niets aan om dat te weten of niet. Ik had zoooooo gehoopt die rot hormonen en die zh bezoeken niet meer te hoeven doen maar helaas morgen maar weer bellen voor FM dinsdag... Succes allemaal.
Liefs Roos
zondag 23 januari 2011 om 13:16
Hoi Roos,
Wat een grote teleurstelling weer!! En waarom nu wel overtijd zijn... Waar is dat nou weer voor nodig. Begin je stiekem al een beetje te hopen dat het eindelijk gelukt is, bah wat ontzettend rot voor je
Ik moet zeggen dat ik hetzelfde heb gehad toen ik een aantal weken 'rust' had. Ook overtijd en ook veel pijn! Hoe dat kan, geen flauw idee.
In ieder geval sterkte! Dikke knuffel ! Liefs
Wat een grote teleurstelling weer!! En waarom nu wel overtijd zijn... Waar is dat nou weer voor nodig. Begin je stiekem al een beetje te hopen dat het eindelijk gelukt is, bah wat ontzettend rot voor je
Ik moet zeggen dat ik hetzelfde heb gehad toen ik een aantal weken 'rust' had. Ook overtijd en ook veel pijn! Hoe dat kan, geen flauw idee.
In ieder geval sterkte! Dikke knuffel ! Liefs
zondag 23 januari 2011 om 16:04
@roos146: ah knudde zeg... Ik meende dat er laatst iemand hier vertelde dat je cyclus na hormoongebruik soms heel anders is als voorheen... Zou dat kunnen, dat je je eisprong later hebt gehad?? Of heb je ovulatietest gedaan?? Ik ben ook eens 4 dagen overtijd geweest, terwijl 18 dagen daarvoor mijn eisprong al geweest was ( kwam toen net na de eisprong voor fm).. Ook allerlei klachten, maar dus niet zwanger...
zondag 23 januari 2011 om 16:18
@piplilly, roosje en i32, bedankt voor de reacties:)
Ja ik heb rond dag 11 wel voor m'n gevoel mn eisprong gevoeld en heb normaal altijd 27 dagen maar ik d8 zelf indd ook van ja het kan altijd door de hormonen komen die ik 1 maand gebruikt heb en nu weer niet maar ik had vandaag wel echt een prop stukje zeg maar (sorry klinkt goor) dus ik het wel het idee dat er iets bevrucht is geweest en toch niet goed is gegaan, want had ook echt die klachtjes die ik nooit eerder gehad heb maarja het maakt ook niets meer uit wat het was, we gaan weer positief naar de fm dinsdag 25-1
Ja ik heb rond dag 11 wel voor m'n gevoel mn eisprong gevoeld en heb normaal altijd 27 dagen maar ik d8 zelf indd ook van ja het kan altijd door de hormonen komen die ik 1 maand gebruikt heb en nu weer niet maar ik had vandaag wel echt een prop stukje zeg maar (sorry klinkt goor) dus ik het wel het idee dat er iets bevrucht is geweest en toch niet goed is gegaan, want had ook echt die klachtjes die ik nooit eerder gehad heb maarja het maakt ook niets meer uit wat het was, we gaan weer positief naar de fm dinsdag 25-1
zondag 23 januari 2011 om 17:04
@i31, ja sinds de puregon altijd uitgangsecho voor eventueel cystes enzow waar we t laatst een keer over hadden, moet altijd dag 3 komen tenzij t in t weekend valt dan dag 2 of 4, eerder mag ik niet aan puregon beginnen! En ik moet even weten of ik nu 75 of 100 moet gaan spuiten ipv 50 en ik moet recept hebben want heb nog maar 300 over van vorige keer, dus dat is maar hooguit voor 4 dagen genoeg... Na die echo hoef ik pas dag 7 ofzo weer te komen om te kijke of er nu wel meerdere eitjes groeien. Vind t heeeel irri dat je tijdens ongi moet maarja 1e keer viel mee gelukkig omdat de gyna het ijs brak zeg maar hij zei het geeft niets hoor dat je bloed verliest enzo de zwabber staat in de kast hahahaha
zondag 23 januari 2011 om 19:53
@Roos; Hebben we het inderdaad pas over gehad, maar is dus niet echt een FM, maar meer een echo om te kijken of er geen cystes zijn.. Ik heb dat overigens nooit gehad.. Lijkt me inderdaad irritant om een echo te krijgen als je nog vloeit.. Maar ja de gynaecoloog is niet anders gewend...Onze cyclussen scheelt gewoon een dikke week!! Dus we zullen wel samen 6e IUI hebben inderdaad..
zondag 23 januari 2011 om 19:54
@Roos146
Wat is dat erg zeg, jeetje dan ben je overtijd en nu toch nog je menstruatie, ik denk dat ik helemaal door de grond ga als dat mij zou overkomen, het lijkt me dan zo moeilijk om weer de goede moed op te pakken, maar goed het is iets wat we allemaal maar al te graag willen en dus ook steeds keer op keer weer de goede moed boven weten te halen, ik zit nu ook in een hele vreemde situatie, ik heb de 13de iui gehad en de zaterdag daarop gelijk 4 dagen bloedverlies, niet de hoeveelheid bij mijn menstruatie maar 4 dagen steeds een beetje, dus ik moets van de gyneacoloog gewoon nog afwachten tot de 27ste en dan zullen we wel weer verder zien. een hele dikke knuffel voor jou
Wat is dat erg zeg, jeetje dan ben je overtijd en nu toch nog je menstruatie, ik denk dat ik helemaal door de grond ga als dat mij zou overkomen, het lijkt me dan zo moeilijk om weer de goede moed op te pakken, maar goed het is iets wat we allemaal maar al te graag willen en dus ook steeds keer op keer weer de goede moed boven weten te halen, ik zit nu ook in een hele vreemde situatie, ik heb de 13de iui gehad en de zaterdag daarop gelijk 4 dagen bloedverlies, niet de hoeveelheid bij mijn menstruatie maar 4 dagen steeds een beetje, dus ik moets van de gyneacoloog gewoon nog afwachten tot de 27ste en dan zullen we wel weer verder zien. een hele dikke knuffel voor jou
zondag 23 januari 2011 om 20:03
@i31, ja liefst krijgen we geen 6e iui!!! maar anders indd vast weer tegelijk ja... Ja ze noemen het wel gewoon FM bij mij, want de eitjes worden ook gewoon gemeten Ben benieuwd dinsdag. Voel jij al wat?
@Girly, ja zo voelde dat vanmorgen ook maar het is heel raar ik wordt er elke keer, na elke teleurstelling lijkt wel sterker van! Ik ga gewoon meerdere eitjes krijgen deze maand en dan heb ik weer meer kans en gaat het gewoon lukken! Positief de 5e poging tegemoet!!! Wat vervelend zeg van die aantal dagen bloedverlies ja, ik zou ook niet weten wat het zou kunnen zijn nee, laat het gauw de 27e worden dan weet je misschien meer...
@Roosje, hoe is je 1e inseminatie gegaan?
@Piplilly, voor jou de laatste iui, duim dat het nu eens raak is en ivf niet nodig is!
De rest ook allemaal weer succes en sterkte met het wachten, ik kom ook gauw weer in het rijtje (hoop ik)
@Girly, ja zo voelde dat vanmorgen ook maar het is heel raar ik wordt er elke keer, na elke teleurstelling lijkt wel sterker van! Ik ga gewoon meerdere eitjes krijgen deze maand en dan heb ik weer meer kans en gaat het gewoon lukken! Positief de 5e poging tegemoet!!! Wat vervelend zeg van die aantal dagen bloedverlies ja, ik zou ook niet weten wat het zou kunnen zijn nee, laat het gauw de 27e worden dan weet je misschien meer...
@Roosje, hoe is je 1e inseminatie gegaan?
@Piplilly, voor jou de laatste iui, duim dat het nu eens raak is en ivf niet nodig is!
De rest ook allemaal weer succes en sterkte met het wachten, ik kom ook gauw weer in het rijtje (hoop ik)