IUI, wie ook??
zondag 24 oktober 2010 om 19:51
NAAMLFTDOORZAAKSINDSPOGINGEN NU:IUID&UDRoos146
(Dr)24jrNegatieve
samenlevingstest20085Puregon
+Pregnyl
+IUIWo
2-2
IUIMaggyo
(Ov)28 jrOnbegrepen
infertiliteit
Okt 20086Puregon
+Pregnyl+
Utrogestan+
IUI
25-2 Intake
IVFMa
7-2
IUIDiana82
(Z-H)28jrZaadkwaliteitoktober 20095Puregon+
IUI
april IVFVr
11-2
IUIKnorretje28(Z-h)28 jrPCO,
2e kindfebr
20102Puregon+
Pregnyl
+IUIWo
16-2
IUI?Girly
(Zl)25 jrBaarmoeder-
vernauwing
+Zaadkwaliteit20074Clomid+
Pregnyl
+IUIZa
12-2
FMi31
(N-br)32jrOnbegrepen
infertiliteit
Sept 20086Clomid
+Pregnyl+
Utrogestan
IUIDo
10-2
FMRoos99
(L)33 jrZaadkwaliteitApril
20102IUIMa
14-2
FMRhona
(Z-H)30jrZaadkwaliteit20071IVFDo
24-2
FMPiplilly
(Ov)28 jrVijandig baamoederslijmvliesSept
20081IVFBrabander8327 jrPCOFebr
20102Puregon
+Pregnyl ,
O.I.Zo
30-1
eisprSisu
(N-br)jrPCO,
2e kindJuni
20103Provera+
Puregon+
Pregnyl+
IUIMa
14/2
FMSamm3036jrOnbegrepen
infertiliteit
2e kindjeJan
20091
IUIJemie
(N-H)30jrOnbegrepen
Infertiliteitnajaar
20084Puregon
+Pregnyl+
IUIRust
tot
MaartYvon81
(Gld)30 jrPCO
+Zaadkwaliteitdec
20081IVFJuniZWANGERVechtertje 30jrOnbegrepen infertiliteit20083Clomid
+Pregnyl
+IUIMei
2011Puck 34 jrPCO20041Menopur
+Pregnyl
+IUIJuni
2011Jill Onbegrepen infertiliteit2Menopur
+Pregnyl
+IUIJuni
2011Stephanie 35 jrNegatieve
samenlevingstest20083Pregnyl
+IUIAug
2011Botsauto 34 jrNegatieve
samenlevingstest
+zaadkwaliteitzomer
20093Pregnyl
+IUIOkt
2011
Als jullie nog wijzigingen hebben voor de tabel, willen jullie dit dikgedrukt in je tekst zetten??
(Ook als je toegevoegd wilt worden!)
(Dr)24jrNegatieve
samenlevingstest20085Puregon
+Pregnyl
+IUIWo
2-2
IUIMaggyo
(Ov)28 jrOnbegrepen
infertiliteit
Okt 20086Puregon
+Pregnyl+
Utrogestan+
IUI
25-2 Intake
IVFMa
7-2
IUIDiana82
(Z-H)28jrZaadkwaliteitoktober 20095Puregon+
IUI
april IVFVr
11-2
IUIKnorretje28(Z-h)28 jrPCO,
2e kindfebr
20102Puregon+
Pregnyl
+IUIWo
16-2
IUI?Girly
(Zl)25 jrBaarmoeder-
vernauwing
+Zaadkwaliteit20074Clomid+
Pregnyl
+IUIZa
12-2
FMi31
(N-br)32jrOnbegrepen
infertiliteit
Sept 20086Clomid
+Pregnyl+
Utrogestan
IUIDo
10-2
FMRoos99
(L)33 jrZaadkwaliteitApril
20102IUIMa
14-2
FMRhona
(Z-H)30jrZaadkwaliteit20071IVFDo
24-2
FMPiplilly
(Ov)28 jrVijandig baamoederslijmvliesSept
20081IVFBrabander8327 jrPCOFebr
20102Puregon
+Pregnyl ,
O.I.Zo
30-1
eisprSisu
(N-br)jrPCO,
2e kindJuni
20103Provera+
Puregon+
Pregnyl+
IUIMa
14/2
FMSamm3036jrOnbegrepen
infertiliteit
2e kindjeJan
20091
IUIJemie
(N-H)30jrOnbegrepen
Infertiliteitnajaar
20084Puregon
+Pregnyl+
IUIRust
tot
MaartYvon81
(Gld)30 jrPCO
+Zaadkwaliteitdec
20081IVFJuniZWANGERVechtertje 30jrOnbegrepen infertiliteit20083Clomid
+Pregnyl
+IUIMei
2011Puck 34 jrPCO20041Menopur
+Pregnyl
+IUIJuni
2011Jill Onbegrepen infertiliteit2Menopur
+Pregnyl
+IUIJuni
2011Stephanie 35 jrNegatieve
samenlevingstest20083Pregnyl
+IUIAug
2011Botsauto 34 jrNegatieve
samenlevingstest
+zaadkwaliteitzomer
20093Pregnyl
+IUIOkt
2011
Als jullie nog wijzigingen hebben voor de tabel, willen jullie dit dikgedrukt in je tekst zetten??
(Ook als je toegevoegd wilt worden!)
zondag 23 januari 2011 om 20:10
Roos146 sterkte meis!! jemig en dan net het moment dat je wilde gaan testen.
Samm30 welkom hier en heel veel succes!
Pipplilly heel veel succes morgen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dames op het wachtbankje is het nog een beetje vol te
houden?? hier wordt geduimd voor jullie hoor.
Ik moet over een paar uurtjes de pregnyl zetten (auw auw vindt ik zo'n rotspuit) en dan dinsdag om 14.45 uur de iui. Vindt het toch wel weer spannend al heb ik weinig vertrouwen....de hoop overheerst gelukkig wel.
Net te horen gekregen dat mijn zus weer zwanger is...pfff moet ik weer effe plekje geven hoor....kan me niet voorstellen dat iemand 'gewoon' zwanger kan worden en dat maakt me zelfs een beetje boos...(wil ik niet hoor, maar gevoel is er even:-()
-x-
Samm30 welkom hier en heel veel succes!
Pipplilly heel veel succes morgen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dames op het wachtbankje is het nog een beetje vol te
houden?? hier wordt geduimd voor jullie hoor.
Ik moet over een paar uurtjes de pregnyl zetten (auw auw vindt ik zo'n rotspuit) en dan dinsdag om 14.45 uur de iui. Vindt het toch wel weer spannend al heb ik weinig vertrouwen....de hoop overheerst gelukkig wel.
Net te horen gekregen dat mijn zus weer zwanger is...pfff moet ik weer effe plekje geven hoor....kan me niet voorstellen dat iemand 'gewoon' zwanger kan worden en dat maakt me zelfs een beetje boos...(wil ik niet hoor, maar gevoel is er even:-()
-x-
zondag 23 januari 2011 om 20:15
zondag 23 januari 2011 om 22:20
@allemaal: thanks voor alle moed insprekende woorden. Hoop dat morgen een zeer succesvolle poging wordt!!! Voel de hele tijd krampen in mn onderbuik... Ben ik er nu te erg mee bezig of is mijn eisprong nu gaande... Wat word ik hier toch vreselijk onzeker van.
@roos146: Het is inderdaad niet zo prettig als je in je menstruatie een echo moet laten maken. Maar net als alle andere handelingen doen ze hier op t zh heel normaal over gelukkig!! Hoop dat alles er goed uitziet en dat je je dan weer kunt focussen op de nieuwe poging. Knap hoor dat je alweer zo vooruit kijkt!
@yvon81: Poeh zeg, weer zo'n zwangerschapsaankondiging en dan van zo dichtbij... Behoorlijk heftig zeker.
Ik kan er soms ook een beetje bang voor zijn als mensen beginnen met 'trouwens, ik heb ook nog een nieuwtje...' Ik verwacht altijd weer te horen dat er weer iemand zwanger is. Natuurlijk is het iedereen gegund maar je wil het zelf ook zo graag!!
En bij anderen lijkt het allemaal zo vanzelf te gaan terwijl bij ons alles zo precies getimed moet worden, alle omstandigheden zo gunstig mogelijk moeten zijn....pffff. En dan na zoveel jaren ploeteren nog geen teken van een zwangerschap. Moeilijk hoor! Maar we moeten positief blijven!!
Liefs x
@roos146: Het is inderdaad niet zo prettig als je in je menstruatie een echo moet laten maken. Maar net als alle andere handelingen doen ze hier op t zh heel normaal over gelukkig!! Hoop dat alles er goed uitziet en dat je je dan weer kunt focussen op de nieuwe poging. Knap hoor dat je alweer zo vooruit kijkt!
@yvon81: Poeh zeg, weer zo'n zwangerschapsaankondiging en dan van zo dichtbij... Behoorlijk heftig zeker.
Ik kan er soms ook een beetje bang voor zijn als mensen beginnen met 'trouwens, ik heb ook nog een nieuwtje...' Ik verwacht altijd weer te horen dat er weer iemand zwanger is. Natuurlijk is het iedereen gegund maar je wil het zelf ook zo graag!!
En bij anderen lijkt het allemaal zo vanzelf te gaan terwijl bij ons alles zo precies getimed moet worden, alle omstandigheden zo gunstig mogelijk moeten zijn....pffff. En dan na zoveel jaren ploeteren nog geen teken van een zwangerschap. Moeilijk hoor! Maar we moeten positief blijven!!
Liefs x
zondag 23 januari 2011 om 22:36
Meiden, bedankt voor de hartelijkheid !
Ik ben benieuwd hoe het allemaal in z'n werk zal gaan zometeen. Blij dat ik hier af en toe wat vragen of dingen kan droppen.
Zijn er ook damens hier die net als ik al een kindje hebben ? En waar het de eerste keer zonder moeite ging ?
Daar zit ik vooral mee... ik ben supergelukkig en dankbaar dat ik een gezond kindje heb, en besef me terdege dat er mensen zijn die dat niet eens of met moeite gegeven is. Maar een tweede kindje is opeens ook zo belangrijk !! Moeilijk...
Maar als ik dan lees van Roos146...elke keer hoop je weer dat het gaat lukken en die teleurstelling van weer niet.
En die nieuwtjes waar piplilly het over heeft... ik heb het ook elke keer weer. In mijn omgeving zijn er mensen die al voor de derde keer zwanger zijn... en dan achteloos zeggen 'ach, ben maar drie keer ongesteld geweest'... tja...
en dan vind ik eigenlijk weer dat ik niet mag klagen omdat ik het ook al een keer meegemaakt heb... maar toch...
In ieder geval weet ik voor bijna 100% zeker dat het deze maand ook weer niet spontaan gelukt is (voel m'n menstruatie aankomen) dus nu definitief beginnen met IUI.
Ik ben benieuwd hoe het allemaal in z'n werk zal gaan zometeen. Blij dat ik hier af en toe wat vragen of dingen kan droppen.
Zijn er ook damens hier die net als ik al een kindje hebben ? En waar het de eerste keer zonder moeite ging ?
Daar zit ik vooral mee... ik ben supergelukkig en dankbaar dat ik een gezond kindje heb, en besef me terdege dat er mensen zijn die dat niet eens of met moeite gegeven is. Maar een tweede kindje is opeens ook zo belangrijk !! Moeilijk...
Maar als ik dan lees van Roos146...elke keer hoop je weer dat het gaat lukken en die teleurstelling van weer niet.
En die nieuwtjes waar piplilly het over heeft... ik heb het ook elke keer weer. In mijn omgeving zijn er mensen die al voor de derde keer zwanger zijn... en dan achteloos zeggen 'ach, ben maar drie keer ongesteld geweest'... tja...
en dan vind ik eigenlijk weer dat ik niet mag klagen omdat ik het ook al een keer meegemaakt heb... maar toch...
In ieder geval weet ik voor bijna 100% zeker dat het deze maand ook weer niet spontaan gelukt is (voel m'n menstruatie aankomen) dus nu definitief beginnen met IUI.
zondag 23 januari 2011 om 22:38
Yvon81; had je berichtje over je zus even gemist... Moeilijk is dat als mensen enthousiast d'r leuke nieuwtje vertellen... Ik heb een vriendin die 2x meteen de eerste maand zwanger is geworden en wist dat ze een derde wilde. Ze weet niet dat we al even bezig zijn ( bewust, want ik schiet er niks mee op).. Weken, eigeblijk al maanden lang ben ik bang voor het moment dat ze leuk nieuws heeft, dat ik in tranen uitbarst, want ik vind het echt heel moeilijk... Tja, 3 weken geleden meende ik een buikje te zien, 2 weken geleden weer, afgelopen vrijdag weer en toen kwam het hoge woord eruit;13 weken zwanger..... Pas met 10 weken een test gedaan, want ach wat zegt het voor de 3 maanden..... Grrr... Gelukkig niet in tranen uitgebarsten!!! Ging best goed. Ik vind de onverwachte kennisgevingen ook het moeilijkst en het bericht dat iemand zwanger is ook moeilijker als verhalen over zwangerschappen en kraambezoeken, daar heb ik eigenlijk geen moeite mee! Kennen jullie dat?
@piplilly; neem aan dat de gyn geen risico neemt toch??? Succes
@piplilly; neem aan dat de gyn geen risico neemt toch??? Succes
zondag 23 januari 2011 om 22:45
@samm; ik geloof echt dat jullie dolgraag een tweede willen! Ging het de vorige keer wel spontaan? Mijn motto nu is; al moet ik 5 jaar vechten, als ik maar ooit win, een leven zonder kinderen heb ik me nooit voor kunnen stellen, als klein kind wilde ik al moeder worden, ging ik overal helpen waar baby's waren.... Die onzekerheid vind ik het ergste van allemaal...Volgens mij is er nu niemand die zwanger wil worden van de tweede... Niet op dit forum. Sbanani ging wel voor een tweede, maar is gestopt met iui, misschien leest ze nog mee..
maandag 24 januari 2011 om 00:17
Meiden bedankt doet goed dat het voor jullie ook herkenbaar is. Zoals mijn vriendin mij net schreef soms is het dan gewoon moeilijk te begrijpen dat zwanger worden voor anderen appeltje eitje is...en dat is precies wat ik voelde.
i31ik heb ook het meeste moeite als mensen komen vertellen dat ze zwanger zijn en vooral als het dus makkelijk is gegaan....helemaal niet fair van mij maar toch. Met kraambezoekjes enz. heb ik meestal minder moeite, wel als mijn vriend de kleine dan in zijn armen krijgt en dat ik 'm dan even zie slikken.
Nogmaals dames op het wachtbankje succes he!!! toi toi toi!!
-X-
Yvon
i31ik heb ook het meeste moeite als mensen komen vertellen dat ze zwanger zijn en vooral als het dus makkelijk is gegaan....helemaal niet fair van mij maar toch. Met kraambezoekjes enz. heb ik meestal minder moeite, wel als mijn vriend de kleine dan in zijn armen krijgt en dat ik 'm dan even zie slikken.
Nogmaals dames op het wachtbankje succes he!!! toi toi toi!!
-X-
Yvon
maandag 24 januari 2011 om 08:50
Hoi meiden,
ik ben het helemaal met jullie eens. ik heb het zelf een hele tijd heel erg gevonden dat mijn schoonzusje verkondigde dat zij ook bezig waren om zwanger te worden. en toen had ik echt zo iets van...omg kan je niet even wachten tot ik zwanger ben??? uiteindelijk hebben zij het een tijd geprobeerd en is het niet gelukt en hebben zij besloten om eerst een operatie uit te laten voeren bij haar, waardoor zij een jaar moeten wachten uiteindelijk.
en vervolgens werd mijn zusje zwanger van de 2e......en is inmiddels alweer bevallen ook.....dat was echt even slikken....weet zo goed hoe je je nu voelt.....tis gewoon KAK!
ik ben het helemaal met jullie eens. ik heb het zelf een hele tijd heel erg gevonden dat mijn schoonzusje verkondigde dat zij ook bezig waren om zwanger te worden. en toen had ik echt zo iets van...omg kan je niet even wachten tot ik zwanger ben??? uiteindelijk hebben zij het een tijd geprobeerd en is het niet gelukt en hebben zij besloten om eerst een operatie uit te laten voeren bij haar, waardoor zij een jaar moeten wachten uiteindelijk.
en vervolgens werd mijn zusje zwanger van de 2e......en is inmiddels alweer bevallen ook.....dat was echt even slikken....weet zo goed hoe je je nu voelt.....tis gewoon KAK!
maandag 24 januari 2011 om 10:55
Hai, ik zit al een tijdje mee te lezen met dit forum en heb besloten mij ook aan te melden, als jullie dat goed vinden natuurlijk. Ik heb PCO, ik wist dit al heel lang. Dus in september 2007 zijn wij de mallemolen ingegaan. Ik heb eerst 3 maanden Clomid gebruikt, zonder resultaat. Daarna mochten we overgaan naar Puregon. Eerst zelf wat aangeklooid en vanaf juni 2008 zijn we begonnen met IUI. En het wonder gebeurde, de derde poging was raak en in juni 2009 werd ons zoontje geboren. Ik was zo blij dat ik over een tweede niet nadacht. Ergens had ik zo iets van het is bij ons gelukt, ik heb mijn grootste wens, een tweede is mij toch niet gegund. Maar toch begon het weer te kriebelen en op de dag dat mijn zoon 1 werd heb ik contact opgenomen met het ziekenhuis. Aangezien er het een en ander was veranderd moesten wij weer een heel vooronderzoek in. Maar in oktober mochten we starten. Ondertussen had ik het idee laten varen dat een tweede ons niet gegund was, sterker nog, ik dacht ik ben zo zwanger. Maar niet dus. Eerste ronde maximaal aantal dagen gespoten, zonder resultaat. Daarna ging het wel goed, 27 November IUI, helaas. 27 December, helaas. Nu zouden we gaan voor poging 3 en dan even een maandje rust. Vorige week woensdag FM meting, nee mevrouw, u heeft waarschijnlijk u eisprong al gehad. (baseerden ze op het baarmoederslijmvlies) Eh? Hoe kan dat, het is dag 13. Er zou overlegd worden met de gynaecoloog, ook die dacht eisprong al geweest. Nou niet dus, vandaag bloedverlies dus ik word ongi. Dat had ik de eerste ronde ook, 'spontaan' bloedverlies doordat je geen hormonen meer spuit. De moed zakt me nu wel in de schoenen. Waarom doet mijn lichaam niet wat het moet doen? En het ergste vind ik die tweede wachtweek. Vreselijk. Als ik jullie verhalen zo lees weet ik dat ik heeeeeel blij mag zijn met mijn eerste kind, wat ik ook zeer zeker ben maar de wens blijft.....
maandag 24 januari 2011 om 10:59
herkenbare gevoelens inderdaad...
Kan er ook zo tegenop zien dat mijn broer en schoonzus eerder zijn dan ons. Vooral omdat ze er nog helemaal niet bewust mee bezig zijn. Paar jaar jonger, pas getrouwd, carrièregericht... Maarja zoiets kan natuurlijk snel genoeg veranderen. En niet om het feit dat zij eerder kinderen krijgen maar wel omdat het bij ons zo lang al niet lukt... En dat het dan bij hen binnen no-time lukt... doemscenario's...
Maar nogmaals ik gun het natuurlijk wel iedereen!!
Zometeen naar het ziekenhuis voor de iui-behandeling. Heb op dit moment zo'n pijn aan de linkerkant onderin... zou dat de eisprong zijn? Qua timing is dat perfect lijkt me. Zo'n eitje kan wel een paar uur overleven toch?? Hopelijk is het zaad ook goed, dat horen we straks.
Keep my fingers crossed!!! Ik vind het nu wel mooi geweest, nu wordt het tijd dat het bij ons ook een keertje lukt, toch? En bij jullie allemaal natuurlijk ook! X
Kan er ook zo tegenop zien dat mijn broer en schoonzus eerder zijn dan ons. Vooral omdat ze er nog helemaal niet bewust mee bezig zijn. Paar jaar jonger, pas getrouwd, carrièregericht... Maarja zoiets kan natuurlijk snel genoeg veranderen. En niet om het feit dat zij eerder kinderen krijgen maar wel omdat het bij ons zo lang al niet lukt... En dat het dan bij hen binnen no-time lukt... doemscenario's...
Maar nogmaals ik gun het natuurlijk wel iedereen!!
Zometeen naar het ziekenhuis voor de iui-behandeling. Heb op dit moment zo'n pijn aan de linkerkant onderin... zou dat de eisprong zijn? Qua timing is dat perfect lijkt me. Zo'n eitje kan wel een paar uur overleven toch?? Hopelijk is het zaad ook goed, dat horen we straks.
Keep my fingers crossed!!! Ik vind het nu wel mooi geweest, nu wordt het tijd dat het bij ons ook een keertje lukt, toch? En bij jullie allemaal natuurlijk ook! X
maandag 24 januari 2011 om 11:21
Hey meiden!
Ik ga weer voor de laatste ronde IUI, ben gisteren ongesteld geworden. Veel te vroeg, op dag 20 al. Heel raar, maar waar. Wil dit toch aangeven bij de gyn, dat ik een week na de IUI al ongesteldheidsverschijnselen krijg. Normaal duurt het dan nog een week voordat het echt doorzet. maar dat was deze keer niet, was gelijk aan de beurt.
Hebben dus nu poging 6, maar ga er niet meer vanuit dat die lukt. Op naar 25-2, intake IVF...!
Succes andere dames op het wachtbankje!!
Ik ga weer voor de laatste ronde IUI, ben gisteren ongesteld geworden. Veel te vroeg, op dag 20 al. Heel raar, maar waar. Wil dit toch aangeven bij de gyn, dat ik een week na de IUI al ongesteldheidsverschijnselen krijg. Normaal duurt het dan nog een week voordat het echt doorzet. maar dat was deze keer niet, was gelijk aan de beurt.
Hebben dus nu poging 6, maar ga er niet meer vanuit dat die lukt. Op naar 25-2, intake IVF...!
Succes andere dames op het wachtbankje!!
maandag 24 januari 2011 om 12:58
@Sisu welkom hier, jeetje een lange weg al bewandeld dus. Hoop dat je snel wat meer duidelijkheid hebt en natuurlijk dat je heel snel zwanger mag zijn van een brusje! maar die tweede wachtweek inderdaad.....ooooh die vindt ik ook zo heftig he! kan ik nu alweer tegenop zien.
@Pipililly keep my fingers crossed tooooo!! nu is het inderdaad mooi geweest! heel veel succes vandaag! een eitje kan inderdaad heel wat uurtjes overleven hoor dus geen zorgen! nu hopen dat de uitslag van je mannetje goed is en dan moet het goed komen!!!!!
@Rhona kan me voorstellen dat het ook best moeilijk is als je jongere zusje je voorgaat...wat haar natuurlijk helemaal gegund is want je gunt niemand dit wat jezelf doormaakt maar toch...
Ik moest erg lachen (dus het lacht weer) wat je schreef dat het gewoon allemaal KAK is, haha!! maar zo is het wel KAKZOOI
@Maggyo shit dat je lichaam zo raar doet, bah! dat kun je er dan zo niet bij gebruiken dan laat ook echt alles in je lichaam je in de steek he! bah! kan me voorstellen dat je er niet meer van uit gaat dat poging 6 lukt MAAR je weet maar nooit he!! gelukkig staat de intake wel gepland!
Ik heb al geen hoop meer voor poging 4 en krijg nog te horen wanneer wij voor intake ivf kunnen komen.....maar ik weet ook dat als ik het morgen weer achter de rug heb ik toch weer ga hopen en hopen en hopen!! is ook wel het enigste wat we kunnen doen dan he!!
-x-
@Pipililly keep my fingers crossed tooooo!! nu is het inderdaad mooi geweest! heel veel succes vandaag! een eitje kan inderdaad heel wat uurtjes overleven hoor dus geen zorgen! nu hopen dat de uitslag van je mannetje goed is en dan moet het goed komen!!!!!
@Rhona kan me voorstellen dat het ook best moeilijk is als je jongere zusje je voorgaat...wat haar natuurlijk helemaal gegund is want je gunt niemand dit wat jezelf doormaakt maar toch...
Ik moest erg lachen (dus het lacht weer) wat je schreef dat het gewoon allemaal KAK is, haha!! maar zo is het wel KAKZOOI
@Maggyo shit dat je lichaam zo raar doet, bah! dat kun je er dan zo niet bij gebruiken dan laat ook echt alles in je lichaam je in de steek he! bah! kan me voorstellen dat je er niet meer van uit gaat dat poging 6 lukt MAAR je weet maar nooit he!! gelukkig staat de intake wel gepland!
Ik heb al geen hoop meer voor poging 4 en krijg nog te horen wanneer wij voor intake ivf kunnen komen.....maar ik weet ook dat als ik het morgen weer achter de rug heb ik toch weer ga hopen en hopen en hopen!! is ook wel het enigste wat we kunnen doen dan he!!
-x-
maandag 24 januari 2011 om 13:24
@sisu: welkom bij ons praatgrage clubje 
@piplilly, het is inderdaad wel mooi geweest...
@Yvon81, ik heb het heel erg moeilijk gevonden om het een ander te gunnen.....das best gemeen natuurlijk, maar ik was zo kwaad!! en natuurlijk gun ik het haar nu wel, maar der is een periode geweest dat ik echt pissig was op der.
en ja...hopen is inderdaad het enige dat wij wel kunnen doen....
@maggyo, jeetje zeg, echt balen. en inderdaad wel heeeeeeeeel erg snel!!
@piplilly, het is inderdaad wel mooi geweest...
@Yvon81, ik heb het heel erg moeilijk gevonden om het een ander te gunnen.....das best gemeen natuurlijk, maar ik was zo kwaad!! en natuurlijk gun ik het haar nu wel, maar der is een periode geweest dat ik echt pissig was op der.
en ja...hopen is inderdaad het enige dat wij wel kunnen doen....
@maggyo, jeetje zeg, echt balen. en inderdaad wel heeeeeeeeel erg snel!!
maandag 24 januari 2011 om 13:53
@sisu: Hoi, welkom! Wat een verhaal zeg.... Wat rot ook dat het moeilijk blíjft om zwanger te raken... Je zou denken dat je jouw portie wel hebt gehad! Sterkte!
@allemaal: Ben weer terug. De zaadjes zitten er weer in! En nu hopen, hopen, hopen.... De baarmoedermond stond open en naar onder gericht, dat schijnt een goed teken te zijn. Zaad was ook goed, 5 miljoen. En nu wachten. Maar ik dacht: 6 keer is dubbel scheepsrecht, toch?!
Vanavond met pregnyl spuiten en dan steeds om de drie dagen, hoop dat dat iets uithaalt.
Allemaal succes de komende wachttijd!!
@allemaal: Ben weer terug. De zaadjes zitten er weer in! En nu hopen, hopen, hopen.... De baarmoedermond stond open en naar onder gericht, dat schijnt een goed teken te zijn. Zaad was ook goed, 5 miljoen. En nu wachten. Maar ik dacht: 6 keer is dubbel scheepsrecht, toch?!
Vanavond met pregnyl spuiten en dan steeds om de drie dagen, hoop dat dat iets uithaalt.
Allemaal succes de komende wachttijd!!
maandag 24 januari 2011 om 14:54
@Piplilly, Lief dat je dat zegt, soms zakt de moed me wel in de schoenen hoor, zoals bij velen hier, maarja we kunnen eigenlijk niet anders dan doorvechten he... we willen het zooo graag, niets liever... zucht...
Mooi zo dat het er allemaal goed uitzag vandaag en indd 6x is dubbel scheepsrecht!!! Ik duim!
@Samm30, ik begrijp dat voor jou een 2e kindje ook belangrijk is hoor!!! Tuurlijk is het zo dat mijn gevoel nu zegt, als we maar ooit 1 kindje krijgen dan ben ik al zo dankbaar maar wie weet denken wij er daarna ook zo over dat we zo verlangen naar een 2e! Voor jou is het ook moeilijk als het niet zou lukken met een 2e of moelijk gaat! Succes!!!
@i31, ik heb hetzelfde motto als jij!!! Als het maar ooit gaat lukken, zal doorvechten!!! Ik vind die onzekerheid ook het ergste! Ik heb vanmorge gebeld en moet echt voordat ik met puregon mag beginne komen voor gewone fm! Eerder krijg ik geen recept zelfs... Dus morgen FM ben benieuwd... Denk begin volgende week mn 5e poging.
@Puck, ik duim ook voor jullie en hoop zooo hier goed nieuws te horen van je!!!
@Sisu, Welkom!!! Ook voor jou snap ik het dat het klote is dat een 2e niet makkelijk gaat, de wens is er en die gaat niet zomaar weg! Succes!
@Maggyo, knuffel!!! Klote zeg dat je al zo snel ongi geworden bent pfff, ben benieuwd wat de gyna zegt! Probeer wel posi te zijn voor de laatste iui als dat lukt, wie weet is dat net de kans die jullie nodig hebben! Sterkte!
@Yvon, jij ook weer probere posi te zijn he Ik hoop heel hard mee en duim!!!
Iedereen sterkte en succes bij het wachten nogmaals aarggghhhhhhhhhhhhhhhhh
Mooi zo dat het er allemaal goed uitzag vandaag en indd 6x is dubbel scheepsrecht!!! Ik duim!
@Samm30, ik begrijp dat voor jou een 2e kindje ook belangrijk is hoor!!! Tuurlijk is het zo dat mijn gevoel nu zegt, als we maar ooit 1 kindje krijgen dan ben ik al zo dankbaar maar wie weet denken wij er daarna ook zo over dat we zo verlangen naar een 2e! Voor jou is het ook moeilijk als het niet zou lukken met een 2e of moelijk gaat! Succes!!!
@i31, ik heb hetzelfde motto als jij!!! Als het maar ooit gaat lukken, zal doorvechten!!! Ik vind die onzekerheid ook het ergste! Ik heb vanmorge gebeld en moet echt voordat ik met puregon mag beginne komen voor gewone fm! Eerder krijg ik geen recept zelfs... Dus morgen FM ben benieuwd... Denk begin volgende week mn 5e poging.
@Puck, ik duim ook voor jullie en hoop zooo hier goed nieuws te horen van je!!!
@Sisu, Welkom!!! Ook voor jou snap ik het dat het klote is dat een 2e niet makkelijk gaat, de wens is er en die gaat niet zomaar weg! Succes!
@Maggyo, knuffel!!! Klote zeg dat je al zo snel ongi geworden bent pfff, ben benieuwd wat de gyna zegt! Probeer wel posi te zijn voor de laatste iui als dat lukt, wie weet is dat net de kans die jullie nodig hebben! Sterkte!
@Yvon, jij ook weer probere posi te zijn he Ik hoop heel hard mee en duim!!!
Iedereen sterkte en succes bij het wachten nogmaals aarggghhhhhhhhhhhhhhhhh
maandag 24 januari 2011 om 16:16
Veel herkenbare gevoelens hier.
Je gunt het een ander, maar jezelf uiteindelijk het meeste.
Sommige mensen denken er zo makkelijk over.
Zaterdag heb ik mijn eerste IUI gehad.
Het viel me reuze mee. Gisteren had ik echt een baaldag. Het wachten vind ik zo vreselijk. En dan te bedenken dat als het niet gelukt is je weer een week iedere dag naar het ziekenhuis moet... en weer wachten etc etc.
Ik heb sinds zaterdag kleine krampjes in mijn buik. Herkennen jullie dit? Ook was ik gisterenavond en vanochtend misselijk. Wrs zal het wel met iets anders te maken hebben, want mij lijkt dat je zo snel nog niets kunt voelen. Zo frustrerend dat je je eigen lichaam niet meer kunt vertrouwen. Soms denk ik wel eens 'voel ik dit nu echt of niet?'.
Meiden veel toi toi en sisu welkom!
Liefs Roosje
Je gunt het een ander, maar jezelf uiteindelijk het meeste.
Sommige mensen denken er zo makkelijk over.
Zaterdag heb ik mijn eerste IUI gehad.
Het viel me reuze mee. Gisteren had ik echt een baaldag. Het wachten vind ik zo vreselijk. En dan te bedenken dat als het niet gelukt is je weer een week iedere dag naar het ziekenhuis moet... en weer wachten etc etc.
Ik heb sinds zaterdag kleine krampjes in mijn buik. Herkennen jullie dit? Ook was ik gisterenavond en vanochtend misselijk. Wrs zal het wel met iets anders te maken hebben, want mij lijkt dat je zo snel nog niets kunt voelen. Zo frustrerend dat je je eigen lichaam niet meer kunt vertrouwen. Soms denk ik wel eens 'voel ik dit nu echt of niet?'.
Meiden veel toi toi en sisu welkom!
Liefs Roosje
maandag 24 januari 2011 om 16:37
@Roosje99: Weet je wat het is in die wachtweken? Je let op elk signaaltje dat je lichaam afgeeft. Je bent er dan zo op gefocust dat je ook echt álles opmerkt. Misschien is er wel niets veranderd na de iui alleen je bent er veel bewuster mee bezig. Tenminste, dat was bij mij zo. Nog steeds denk ik bij elk steekje: 'oh, oh, zal dat de menstruatie zijn?'
Als ik wat voelde vóordat we met iui bezig waren begon ik stiekem al een beetje te hopen dat ik zwanger was. Steekjes in mn onderbuik en borsten, misselijk... Maar het waren steeds voortekenen van de menstruatie. Nu denk ik al bijna automatisch dat de menstruatie zich weer aankondigt... Lekker positieve instelling hè, haha.
Als ik wat voelde vóordat we met iui bezig waren begon ik stiekem al een beetje te hopen dat ik zwanger was. Steekjes in mn onderbuik en borsten, misselijk... Maar het waren steeds voortekenen van de menstruatie. Nu denk ik al bijna automatisch dat de menstruatie zich weer aankondigt... Lekker positieve instelling hè, haha.
maandag 24 januari 2011 om 16:55
@Yvon81; ik vind het ook echt niet fair van mezelf dat ik het zo voel, maar ik voel het wel gewoon echt... Maar schaam me dood om het te zeggen.. Ik gun het een ander echt heel erg! Maar mezelf ook gewoon.. Ik heb meer moeite met de mensen die voor mij onverwacht zwanger raken, dan met mensen waarbij het snel gaat en ik het zie aankomen...
@Rhona; leuke uitspraak is dat ; tis gewoon KAK! grappige reclame ook!!
@Piplilly; je eitje leeft 12uur gelukkig!! Is IUI goed gegaan?
@Maggyo; Wat balen zeg!!ik zeg progesteron prikken.. Maar goed, aan de andere kant, heb ik nu Utrogestan en is het niet zeker of het werkt.. Daarbij is vechtertje (geloof ik) ook telkens snel ongesteld geworden en toen ineens zwanger (dus het kan wel), maar snap dat het vervelend is, heb het ook doorstaan, maar dan meestal na 11 dagen menstruatie en 1x na 10 dagen.. Ik geloof ook niet dat ik het van de laatste 2 pogingen moet hebben hoor... Maar ja IVF is na een paar keer ook klaar, dus wil aangrijpen wat me mogelijk zwanger maakt..
@Allemaal; ik heb zelf niet zo'n last van de wachtweken, probeer er niet teveel mee bezig te zijn.. Tuurlijk denk ik er 100x per dag aan, maar niet te lang, heeft geen zin en denk mezelf echt helemaal gek! Bij mij is het zo dat ik inmiddels alle voortekenen wel heb gehad en alle keren niet zwanger (steekjes, menstruatieachtige pijn, misselijk, pijnlijke tepels, pijnlijke borsten, moe, rare urinelucht etc etc). En nu kan ik ook alles toeschrijven aan de Utrogestan.. Ik voel nu niks, maar ja, zoals Utrogestan voorschrijft wordt ik nu ook later ongesteld, dus dat matcht...
@Sisu; welkom!! Ik zet je zo in de tabel!
@Roosje99; ik herken het; ik heb het de vorige keer ook gehad, denk dat het door prikkeling van de baarmoedermond kwam ofzo...
@Rhona; leuke uitspraak is dat ; tis gewoon KAK! grappige reclame ook!!
@Piplilly; je eitje leeft 12uur gelukkig!! Is IUI goed gegaan?
@Maggyo; Wat balen zeg!!ik zeg progesteron prikken.. Maar goed, aan de andere kant, heb ik nu Utrogestan en is het niet zeker of het werkt.. Daarbij is vechtertje (geloof ik) ook telkens snel ongesteld geworden en toen ineens zwanger (dus het kan wel), maar snap dat het vervelend is, heb het ook doorstaan, maar dan meestal na 11 dagen menstruatie en 1x na 10 dagen.. Ik geloof ook niet dat ik het van de laatste 2 pogingen moet hebben hoor... Maar ja IVF is na een paar keer ook klaar, dus wil aangrijpen wat me mogelijk zwanger maakt..
@Allemaal; ik heb zelf niet zo'n last van de wachtweken, probeer er niet teveel mee bezig te zijn.. Tuurlijk denk ik er 100x per dag aan, maar niet te lang, heeft geen zin en denk mezelf echt helemaal gek! Bij mij is het zo dat ik inmiddels alle voortekenen wel heb gehad en alle keren niet zwanger (steekjes, menstruatieachtige pijn, misselijk, pijnlijke tepels, pijnlijke borsten, moe, rare urinelucht etc etc). En nu kan ik ook alles toeschrijven aan de Utrogestan.. Ik voel nu niks, maar ja, zoals Utrogestan voorschrijft wordt ik nu ook later ongesteld, dus dat matcht...
@Sisu; welkom!! Ik zet je zo in de tabel!
@Roosje99; ik herken het; ik heb het de vorige keer ook gehad, denk dat het door prikkeling van de baarmoedermond kwam ofzo...
maandag 24 januari 2011 om 17:03
@Sisu; heb je nog meer aanvullingen voor de tabel?
@Maggyo; hoe werkt dat bij jullie met IVF?? Wij moeten naar een ander ziekenhuis.. Daar eerst naar een gyn om te kijken of we in aanmerking komen voor IVF, dan evt. naar vpk voor intakegesprek en dan nog een info-avond over IVF voor we kunnen starten.. Dan zoiezo nog een maand medicijnen slikken om je cyclus plat te gooien, waarmee je niet zwanger mag worden, dus een pil bij krijgt... Al met al dus pas over een paar maanden IVF bij ons..
@Maggyo; hoe werkt dat bij jullie met IVF?? Wij moeten naar een ander ziekenhuis.. Daar eerst naar een gyn om te kijken of we in aanmerking komen voor IVF, dan evt. naar vpk voor intakegesprek en dan nog een info-avond over IVF voor we kunnen starten.. Dan zoiezo nog een maand medicijnen slikken om je cyclus plat te gooien, waarmee je niet zwanger mag worden, dus een pil bij krijgt... Al met al dus pas over een paar maanden IVF bij ons..
dinsdag 25 januari 2011 om 10:25
@i31: ik heb geen idee hoe het gaat. we hebben 25-2 gesprek met onze eigen gyn. het kan niet in ons eigen ziekenhuis, dus we zullen ws naar dusseldorf of enschede gaan.
Heb geen flauw idee hoe de hele procedure gaat, daar hebben ze ook weinig over gezegd eigenlijk. Alleen dat we een intake in Hengelo hebben.
Heb geen flauw idee hoe de hele procedure gaat, daar hebben ze ook weinig over gezegd eigenlijk. Alleen dat we een intake in Hengelo hebben.
dinsdag 25 januari 2011 om 15:39
Hoi allemaal,
Fm was prima vanmorgen geen cystes gelukkig en veeeel eitjes die liggen te wachten hihi nou ik mag 75 gaan spuiten ipv 50 en moet aankomende vrijdag (28-1) weer komen voor FM... Hopen maar op meerdere eitjes...
@Jemie en Girly, HOE IS HET???
Succes met het wachten, ik hoop zo op veel goed nieuws deze ronde dames!
even een vraagje, eigenlijk om mezelf gerust te stellen, ik heb puregon van vorige keer, ongeveer 2 maanden geleden, er staat op na openen 4 weken houdbaar... maar m'n gyna zei dat ik hem gewoon nog mag gebruiken, en dat we dan wel zien wat er gebeurt... Ga dat gewoon doen maar vroeg me af of jullie ook wel eens een geopende puregon gewoon later dan de 4 weken hebben gebruikt? Ik had namelijk nog net geen 300 over, dusja zowat 150 euro geloof ik, hij zij als je het maar in de koelkast bewaard heb. Natuurlijk heb ik dat
Fm was prima vanmorgen geen cystes gelukkig en veeeel eitjes die liggen te wachten hihi nou ik mag 75 gaan spuiten ipv 50 en moet aankomende vrijdag (28-1) weer komen voor FM... Hopen maar op meerdere eitjes...
@Jemie en Girly, HOE IS HET???
Succes met het wachten, ik hoop zo op veel goed nieuws deze ronde dames!
even een vraagje, eigenlijk om mezelf gerust te stellen, ik heb puregon van vorige keer, ongeveer 2 maanden geleden, er staat op na openen 4 weken houdbaar... maar m'n gyna zei dat ik hem gewoon nog mag gebruiken, en dat we dan wel zien wat er gebeurt... Ga dat gewoon doen maar vroeg me af of jullie ook wel eens een geopende puregon gewoon later dan de 4 weken hebben gebruikt? Ik had namelijk nog net geen 300 over, dusja zowat 150 euro geloof ik, hij zij als je het maar in de koelkast bewaard heb. Natuurlijk heb ik dat