vakantie egypte
vrijdag 21 januari 2011 om 13:33
Dag allemaal,
ik zou heel graag een last minute willen boeken naar Egypte.
Ben een student ( 22 jaar ) vandaar ook de last minute.
ik wil daar niet voor het uitgaansleven gaan maar meer cultuur en geschiedenis. dus wil zoveel mogelijk piramides, abu simbel etc.. bezoeken.
ik zou graag van jullie advies willen naar welke gedeelte van Egypte ik het best kan gaan?
hurghada, Sharm el Sheikh, etc... ?
alvast bedankt
ik zou heel graag een last minute willen boeken naar Egypte.
Ben een student ( 22 jaar ) vandaar ook de last minute.
ik wil daar niet voor het uitgaansleven gaan maar meer cultuur en geschiedenis. dus wil zoveel mogelijk piramides, abu simbel etc.. bezoeken.
ik zou graag van jullie advies willen naar welke gedeelte van Egypte ik het best kan gaan?
hurghada, Sharm el Sheikh, etc... ?
alvast bedankt
vrijdag 21 januari 2011 om 13:38
Hurghada is een toeristenoord van het ergste soort. Sharm el Sheikh is ook vol resorts maar kent ook betere plekken, Dahab is echt een duikersoord (erg leuk, en vanuit Sharm en Dahab kun je de Sinai in, maar je wilt piramides). Als je piramides wilt zien moet je echt een rondreis maken, daar zitten die resorts best een eind vandaan (moet je een binnenlandse vlucht nemen). Dus ga op zoek naar rondreizen!
vrijdag 21 januari 2011 om 13:41
quote:wish_sad schreef op 21 januari 2011 @ 13:33:
dus wil zoveel mogelijk piramides, abu simbel etc.. bezoeken.
Misschien je eerst eens 'iets' beter in Egypte gaan verdiepen?
De piramides en Abu Simbel liggen beiden letterlijk aan een andere kant van het land; als je beiden wilt zien, zul je dus sowieso binnenlandse vluchten moeten nemen.
Je schrijft dat je student bent en last minute wilt boeken, daar maak ik uit op dat het allemaal niet te duur mag zijn; met (extra) vluchten loopt de prijs al snel op natuurlijk.
dus wil zoveel mogelijk piramides, abu simbel etc.. bezoeken.
Misschien je eerst eens 'iets' beter in Egypte gaan verdiepen?
De piramides en Abu Simbel liggen beiden letterlijk aan een andere kant van het land; als je beiden wilt zien, zul je dus sowieso binnenlandse vluchten moeten nemen.
Je schrijft dat je student bent en last minute wilt boeken, daar maak ik uit op dat het allemaal niet te duur mag zijn; met (extra) vluchten loopt de prijs al snel op natuurlijk.
vrijdag 21 januari 2011 om 13:43
vrijdag 21 januari 2011 om 13:45
Als je cultuur moet snuiven moet je niet naar hurgh of Sharm, maar naar Cairo en Luxor. Ga naar Cairo en neem de trein naar Luxor, evt. een paar dagen snorkelen en dan terug.
Maarre die last minutes zijn meestal all incl. in Sharm of Hurh, maar dat heeft echt niks met Egypte te maken. En het is niet zo dat je makkelijk met de bus even naar een piramide kan.
Maarre die last minutes zijn meestal all incl. in Sharm of Hurh, maar dat heeft echt niks met Egypte te maken. En het is niet zo dat je makkelijk met de bus even naar een piramide kan.
vrijdag 21 januari 2011 om 13:48
TO: Die lastminute resorts zullen vast wel busexursies aanbieden, maar als je de kaart van Egypte bestudeert dan zul je zien dat bijv. Abu Simbel Luxor en Gizeh nogal een eind van Hurghada afliggen en helemaal van Sharm el Sheikh.
anoniem_78097 wijzigde dit bericht op 21-01-2011 13:51
Reden: sharm stond wel op het kaartje
Reden: sharm stond wel op het kaartje
% gewijzigd
vrijdag 21 januari 2011 om 14:11
quote:Punkiedunkie schreef op 21 januari 2011 @ 13:46:
Rondreis maken met bijv Shoestring, is al niet zo duur en hebben vaak korting voor last-minute-bookers. Heb ik twee jaar geleden gedaan, goed bevallen!Wat Punkiedunkie zegt. Ik heb ook rondgereisd met Shoestring door Egypte en het was super! Avontuurlijk en interessant. ze hebben meerdere opties. Doen! En die badplaatsen overslaan.
Rondreis maken met bijv Shoestring, is al niet zo duur en hebben vaak korting voor last-minute-bookers. Heb ik twee jaar geleden gedaan, goed bevallen!Wat Punkiedunkie zegt. Ik heb ook rondgereisd met Shoestring door Egypte en het was super! Avontuurlijk en interessant. ze hebben meerdere opties. Doen! En die badplaatsen overslaan.
vrijdag 21 januari 2011 om 14:18
quote:Summerdance schreef op 21 januari 2011 @ 13:45:
Echt Xan????
Ik vond dat echt 3x niets...
Je bent zo beperkt in je vrijheid, maar das meer iets van mij denk ik
Ik bepaal graag zelf wanneer ik waarheen wil
Echt Summie! Ja, je hebt wel een dagelijks programma, tot een uur of 3, 4...daarna vrijheid! Vond het wel leuk zo! Maar dat komt ook vast omdat onze groep maar uit 4 man bestond: Vriendin, ik, een moeder en dochter (van onze leeftijd)....was echt leuk met z'n vieren en krijgen de volle aandacht van de gids
Op een dag ging een vriend van onze gids trouwen, en we mochten zowaar mee! Een Egyptische bruiloft maak je niet vaak mee!
Echt Xan????
Ik vond dat echt 3x niets...
Je bent zo beperkt in je vrijheid, maar das meer iets van mij denk ik
Ik bepaal graag zelf wanneer ik waarheen wil
Echt Summie! Ja, je hebt wel een dagelijks programma, tot een uur of 3, 4...daarna vrijheid! Vond het wel leuk zo! Maar dat komt ook vast omdat onze groep maar uit 4 man bestond: Vriendin, ik, een moeder en dochter (van onze leeftijd)....was echt leuk met z'n vieren en krijgen de volle aandacht van de gids
Op een dag ging een vriend van onze gids trouwen, en we mochten zowaar mee! Een Egyptische bruiloft maak je niet vaak mee!
vrijdag 21 januari 2011 om 14:21
vrijdag 21 januari 2011 om 14:27
vrijdag 21 januari 2011 om 14:30