Aug/sept 2009

19-11-2009 22:52 1444 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 36 Zwanger van de 4e!

Uitgerekend: 03-11-2011 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Rebbel 28 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 24 SABA (05-09-09)

Dierewier 28 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 33 MIMA (09-09-09)

Lala1979 31 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 32 Zwanger van de 2e!

Uitgerekend: 23-09-2011 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 34 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 29 ESSIE (14-09-09)

Aapje 31 MINI-MONKEY (31-08-09)
Wat een rust hier zeg...

Is het niet een idee dat wat er nog geschreven wordt, dat we dat op onze besloten Hyves doen?

Het is nu iedere keer zoeken naar een speld in een hooiberg, voordat je het topic gevonden hebt.

Kunnen gewoon verder kletsen daar in het "Off topic" bericht.

Doe ik ook met 2 andere topics. Werkt veel makkelijker.

Hoor wel wat jullie er van vinden. (of merk het wel)
Gympy - Gefeliciteerd! Fijn dat je je beter voelt nu.

Nala- Succes met de waterpokken. Ik vind het prima om op Hyves verder te schrijven... Maar hier vind ik ook goed (ik doe altijd cntrl+f en vul dan aug/ in. Dan heb ik het topic zo te pakken). Wat wil de rest?
Mij maakt het ook niet uit. Ik doe het zelfde als jij gewoon CTL-F en even aug/sept intypen en ik ben er zo.
Die handeling nooit geweten. Zal het ook eens proberen.
ik vind zowel hier als hyves goed, maar heb niet zo veel recht van spreken Ik heb dit topic onder mijn favorieten staan, dus zo gevonden

Gympy, gefeliciteerd!!! Cool zeg!

Hier gaat alles goed. Zemmie is wel een echte draak. Ze wil je graag troosten, maar dan moet je wel huilen, dus bijt of knijpt ze je eerst heel hard. Fijn...;-)

Dikke kus voor allen/!
Weet niet wie van jullie de "Wij jonge ouders" nog leest, maar daar staat het verhaal in van mijn vriendin Kim, die haar zusje verloor na de bevalling.
Gympy, gefeliciteerd!!! geweldig. Nu maar hopen dat alles goed blijft gaan.

Nala, maakt mij niet uit waar we verder gaan. Op hyves zit iik ook niet zoveel. Dus al er niet meer van gaat schrijven. Hoee gaat het verder? Weet je al beter wat je wil? KAN je ook niet ergens anders invalkracht worden, zodat je meer werk aangeboden krijgt? Of is dat wel heel lastig?

Wij jonge ouders kan je ook op internet te lezen dacht ik. Staat ze in het januari nummer?

Haha, die Zemmie. Wie bijt ze dan, haar broertjes en zusjes? Of kindjes op de creche?
Ik heb het verhaal gelezen in Wij jonge ouders. Ik vond het best indrukwekkend. Gelukkig gaat het goed met het meisje, alleen moet ze nu wel opgroeien zonder moeder en dat lijkt me toch een raar idee.
Ik vind het hier ook prima. Hoe gaat het met de kindjes?
Gympy gefeliciteerd! Leuk weer een eind-zomer kindje.

En Aapje, volgens mij had ik jou ook nog niet gefeliciteerd met jullie goede nieuws. Hoe is het nu met jou? En met het werk van je lief?

Ik ben hier altijd snel, je kunt hem onder favorieten zetten als je wilt, toch Nala?

Hier een boel ziek-zijn achter de rug. Griep, buikgriep, diarree... Kindjes hebben er weinig last van als ze ziek zijn, maar ik zelf ben er wel klaar mee. Voel je je net weer goed, komt er weer een nieuw virus langs of kun je 's nachts weer bedden schoonmaken enzo... Niet fijn.

Met Mattie gaat het verder goed. Het is zo'n schatje! Ik vind hem steeds leuker, haha. Hij begint nu echt lekker te kletsen, heeft hele gesprekken die qua intonatie wel verstaanbaar zijn, alleen nog niet echt in woorden. Maar er komen ook steeds weer nieuwe woordjes bij. Het woord van vandaag is: koekje! En van eergisteren: oi-oi-oi-oi-oi. Bedoelt ie yoghurt mee. Het grappige is dat Bekkie op precies dezelfde manier yoghurt aanduidde toen ze zo oud was. En Mattie bedenkt gewoon zelf precies dezelfde term, frapant!

Je kunt nu ook gewoon in volzinnen tegen hem spreken en hij begrijpt je dan precies. Wel handig.

Mattie haalt tegenwoordig het potje op als ie moet poepen. Tegen de tijd dat ie er mee de kamer in komt gesjouwd, zit die al in z'n luier, maar hee, hij snapt in ieder geval de bedoeling al! Kunnen we in de zomer mooi voortzetten door lekker zonder luier rond te lopen. Hmm, krijg al weer helemaal zin in de zomer. Dan hebben we hier gewoon al een bijna-twee-jarige en bijna-vier-jarige in huis. Ook leuk om mee te kamperen.

Dier, Nesta gaat bijna naar school zeker? Die wordt toch ergens in deze wintermaanden vier? Zin in, of eigenlijk nog niet?

Ik was vandaag weer met Bekkie naar peuterdans. Elke keer weer leuke, die kleine moppies in hun schattige pakjes. En zo lief om te zien hoe enthousiast ze meedoen en hoe goed Bekkie naar de juf wil luisteren en alles precies nadoet.

Aruba, mooi huis, zag ik op de foto's! Lekker ruim ook. (Ik zal geen hints meer geven... )

Nala, kijk je wel vacatures of dat ook niet? Hopelijk komt er binnenkort een oplossing komt bij je huidige werk of elders...

En waar staat het verhaal? Ik kan het niet vinden in het jan/febr-nummer.
Ik ben er ook eindelijk weer eens. Hebben al een week thuis geen internet. Sinds maandag wel weer op het bedrijf, dus ga nu af en toe maar ff op het kantoor zitten.

Pipi, weet nog steeds niet wat ik wil met werken. Kan idd wel op een andere lokatie invallen, maar dan komt mijn onzekere ik weer boven.

Het lijkt nu weer iets meer te gaan worden, dus laat het nog ff zo.

Je kan idd Wij jonge ouders op internet lezen, maar begreep van mij vriendin dat dit artikel daar niet stond. (niet alles wordt daar blijkbaar gepost)

Ik zoek het forum nu ook op met ctrl-f. Idd erg handig!

Rebbel, balen dat jullie allemaal zo ziekjes zijn geweest.

Ik moet ff opzoeken waar dat artikel staat, dat hoor je nog van mij.

Wil als Essie 2 is, haar ook naar peuterdans doen. Lijkt me helemaal geweldig.

Essie d'r waterpokken gaan aardig weg. Zitten nog een aantal korstjes.

Verder gaat het steeds beter met d'r.

Zit vandaag weer op het kdv, dus mama kan lekker aanrommelen.
Gisteren op het KDV te horen gekregen dat er waterpokken heersen, dus Kabouter zal ze binnenkort ook wel krijgen. Maar goed, dan hebben we het ook maar meteen weer gehad.... Voorlopig is er nog niets te zien dus we wachten rustig af.
Ze moeten het idd toch allemaal krijgen.

Essie had er 2 dagen wel behoorlijk wat last van, maar je houdt het toch niet tegen.

Heb jij ze vroeger wel gehad?

Essie wordt de laatste tijd echt steeds drammeriger. Als ze iets niet mag of het zint haar niet is het kommer en kwel.

Herkenbaar voor sommigen van jullie? Wat doen jullie daar aan?

Vind het best wel moeilijk...

Vanmiddag op kraamvisite bij een mbo-vriendinnetje. Zij is bevallen van een zoontje met een open gehemelte. :(
Vanmorgen heb ik de eerste echo gehad en het zag er allemaal goed uit. De kans dat het nu nog mis gaat is volgens de gyn niet zo groot, dus we gaan er maar vanuit dat het goed gaat. Over 3 weken nog een echo om de precieze termijn te bepalen, maar zoals het er nu uit zag, ben ik eind september (volgens mij de 25ste of zo) uitgerekend. Verder heeft de gyn alvast de keus van de bevalling uitgelegd en aangegeven dat hij geen reden ziet waarom ik niet vaginaal zou kunnen bevallen, maar dat gezien mijn vorige bevalling misschien toch de keus gemaakt moet worden om met een keizersnee te bevallen, aangezien het dan gewoon ergens overdag gepland kan worden en dus iedereen aanwezig is, mocht er toch weer iets mis gaan zoals de vorige keer. Zelf hoef ik er eigenlijk niet over na te denken, want ik wil de ellende van de vorige keer niet nog een keer meemaken en dan is wat mij betreft de keizersnee de veiligste optie.
Nala: Vervelend dat Essie al begint te drammen. Misschien de start van de peuterpubertijd (is ze er in ieder geval vroeg bij). Zelf heb ik er met Kabouter nog geen last van, maar misschien scheelt dat Kabouter een jongen is en Essie een meisje? En misschien komt het bij hem ook nog wel gewoon, maar is hij gewoon wat later... Succes ermee in ieder geval en misschien dat je van de paar meer ervaren moeders nog wat goed tips kunt krijgen.
Wat fijn dat het goed is Gympy!

Nala - Hier ook wel eens drift... Mijn reactie hangt wat van de situatie af. Mima wordt namelijk vooral driftig als ze moe wordt of honger heeft. Ik kijk altijd eerst of dat misschien aan de hand is.

Als het 'gewoon dwarsigheid' is omdat ze iets niet wil waar we echt niet onderuit kunnen, leidt ik haar meestal af of doe iets onverwachts, zoals op de kop houden en daarna doorkietelen (krijgt ze de slappe lach van )

Als het mogelijk is probeer ik haar wel te laten merken waarom iets niet kan/mag. Vandaag wilde ze naar buiten terwijl het heel hard regende en waaide. Heb haar even op de arm mee naar buiten genomen en toen was de wens meteen over .

Wat stoer dat Mattie het potje tevoorschijn haalt! Mima poept niet meer in bad. Sterker nog, ze gaat niet meer in bad. Van de ene op de andere dag was ze ineens doodsbang in bad. Zo raar! Hoop dat het weer over gaat. Als iemand tips heeft?

Toen ik Mima vandaag ophaalde van de creche zeiden ze dat ze de hele dag achter een groepsgenootje aan gedribbeld heeft, en steeds haar naam riep.
Gympy, wat super dat de echo er goed uit zag!!!

De laatste keer op het cb zeiden ze idd dat ze al een beetje in de peuterpuberteit kwam. :-s

Tx voor de tips Vis, vind het best wel lastig.

Wat vervelend dat Mima niet meer in bad durft.

Misschien vol laten lopen als zij er pas in zit? Dat ze ziet waar het water vandaan komt.

Essie vindt het geweldig om met de douchekop te spelen. (terwijl die aan staat )

Verder weet ik het eigenlijk niet, heb er hier eentje die het helemaal geweldig vindt.
Gympie gefeliciteerd met de goede echo! Snap dat je voor de veiligste optie kiest, geeft ook wat rust neem ik aan?!

Nala hoe is het met jou? Alles goed met je knappe zoon?

Heb sinds kort Mozilla geinstalleerd en was daardoor niet ingelogt op Viva. Kwam wat oude verhalen van ons tegen (oud naar nieuw ipv andersom). Grappig om te lezen...maar dat terzijde

Rebbel echt supervervelend dat jullie zoveel ziek zijn geweest. Tuurlijk ben je daar wel klaar mee vooral als je je zo futloos of moe blijft voelen en de muren heb je op een gegeven moment ook wel een keer gezien. Hopelijk komt de lente snel en kun je alle virussen de deur wijzen. Wij zijn de afgelopen 2 maanden ook veel ziek geweest, was er ook zo flauw van! Nooit zo vaak ziek geweest, blegh.

Lief zeg dat peuterdans, lijkt me ook echt mooi om te zien. Zeker frappant ook dat ze dezelfde woorden hebben voor iets. Hier is dat ook zo....het lijkt dat Cesar Diereman bij zijn voornaam noemt en dat deed Nesta op die leeftijd ook, zo gek?

Cesar is trouwens echt echt een luie prater, niet te geloven. Zegt amper wat, begrijpt wel alles maar praten tssss. Hij wijst roept een paar keer "die" en als het niet snel genoeg gaat, brult hij de hele boel bij elkaar. Waarom zou je dan gaan praten als dat boekje toch gepakt wordt .

Maar goed, knap van het potje trouwens. Wilde ook met het warme weer een beetje speels beginnen, bij Nesta ook gedaan rond die leeftijd en was uiteindelijk met ruim 2 jaar zindelijk. Al heb ik het vreemde voorgevoel dat Cesar dat mooi niet gaat doen (echt een heerlijk eigenwijs en ietswat lui jongetje!).

Maar goed....heftig hoor Nala dat verhaal van je vriendin in de Wij jonge ouders staat. Heb het niet gelezen, weet ook niet of ik het doe want het is zo verdrietig! Zal wel weer heel confronterend zijn!

O ja en Cesar zit volgens mij ook al in de pre puberteit hij kan ook enorm drammen. Denk dat hij met name wat gefrustreerd is omdat hij slecht duidelijk kan maken wat hij wil. Succes ermee, leef met je mee

Nesta wordt inderdaad bijna 4 en is druk aan het oefenen op school. Hij vindt het erg leuk en was er ook echt wel klaar voor. Vind wel gek hoor dat ik een basisschool kind heb straks, heb het gevoel dat ik er zelf net vanaf ben
Dier, ik heb geen zoon hoor, hihi. Maar je zal het denk ook tegen iemand anders bedoelen?

Hier mijn handen vol aan een driftig meisje.

Ga (proberen) een beetje strenger te zijn, even korte metten maken met dat gedrag.

Vanmiddag gezellig met een vriendin bij mijn zusje op visite geweest. Vanaaf helemaal niets.

Morgenochtend ontbijten bij van der Valk. (nog een verlaat Sintkado )

En 's avonds weer bij vrienden eten. Jammie!
Nala ik kon verhaal van je vriendin ook niet vinden in jan/feb nummer (kreeg opeens weer een nmmer in de bus, dacht dat ik hem nie meer kreeg). Hoe gaat het verder met het handelen van de driftbuien? Prinsje wordt wel eens driftig als iets niet mag. en aangezen afleiden niet meer zo goed helpt (hij onthoud waar hij mee bezig was en gaat na het afleiden weer verder) negeer ik hem dan. En als ie dan ophoud krijgt hij weer aandacht.

Gympie, fijn dat alles goed is.

haha , dier . ik herken het wijzen en "tie" en evt schreeuwen en boekje komt wel. Ik probeer dan wel wat wil je, boekje? Maar hij zegt dan hooguit "ja" en ik kan hem niet verleiden tot het zeggen van "boekje". Maar we blijven proberen.

Goed van Mattie en zijn potje.
Kan kloppen Pipi. Je hebt 2 uitgaven (één van voor de bevalling en één voor na de bevalling) en in de eerste stond 'ie niet.

Ik heb em wel op de computer staan, dus als je em wilt lezen, moet je ff op onze Hyves je mailadres achter laten.

(als iemand anders em wil, idem dito)

Ik doe idd hetzelfde met Essie d'r driftbuien. Negeren, en is ze weer rustig, krijgt ze aandacht. Maar ze huilt nu echt veel hoor. Denk ook weer een sprongetje.

Merk ook opeens dat ze zoveel meer kan. Ze worden nu opeens ze groot...
[quote]Nala24 schreef op 05 februari 2011 @ 21:20:

Dier, ik heb geen zoon hoor, hihi. Maar je zal het denk ook tegen iemand anders bedoelen?

Had je mij wel mogen vertellen dat je geen zoon had Ik bedoelde ARuba inderdaad haha. Hoe is het met jouw knappe dochter :-) ?
Hahahaha...

Met mijn DOCHTER gaat het mwah.

Ze hoest weer veel en is 's nachts erg onrustig.

Wilde vanaaf ook niet eten. Das echt niets voor haar.

Hopelijk wordt het snel voorjaar.

En hoe is het met jou en je meiden... uhhh.... jongens.
En... Hoe is het met alle andere meiden hier?

Het is de laatste tijd zo rustig...

Ik ben ondertussen 4 kilo afgevallen!!!

Nog 8 te gaan. Maar ga eerst voor 3 kilo, dan zit ik op de 75 kilo en daarna hopelijk nog de laatste 5 kilo.
Hier alles goed! Zemmie is nog wel een draakje, begint nu ook op te vallen op het kdv, hahaha.

Maar ze doet het lekker. Ik nog steeds erg druk met de studie. Wel leuk, heb ook tijdelijk een baan, als juf van groep 6, voor drie dagen in de week.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven