Klussen/verbouwen

04-01-2011 23:49 474 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf mee op een topic over huizen verkopen. Omdat iedereen in dat topic een keer gaat verhuizen moet er ook vast geklust worden in dit nieuwe huis. Dus leek het me wel leuk om daar over te kletsen.

Over de echte klussen maarook over kleuren uitzoeken ed, over alle plannen en ideeen die je hebt.

Ik begin: huis uit jaren '50, erg gedateerd, bouwtechnisch in orde met (voor ons) grote lap grond. De komende 10 jaar nog genoeg te doen, we gaan het in fases doen.

Nu bezig met al het donker houtwerk licht te maken
Janna, dat is een druk nachtje geweest! Veel plezier met winkelen.

Hier de volgende tegenvaller, een grote. De riolering was nog niet in orde en nu blijkt al het regenwater van afgelpen dagen vermengd met het toiletwater en douchewater onder het huis te zijn gelekt.

Stomme vorige eigenaar ook, die heeft er echt een zooitje van gemaakt en daar zitten wij nu steeds mee! Al van alles vervangen maar je kunt niet overal goed bij. Ook kan het probleemgedeelte straks weg als ons nieuwe toilet klaar is. Anders moet die maar gewoon voorrang krijgen.

Alles zit dus weer/nog vast/vol en Bob moet onder de vloer door dat vieze water heen om het op te lossen. Arme Bob, hij stond er een beetje radeloos bij te kijken...
wizziwik, vorige eigenaars hebben er hier ook een zooitje van gemaakt. Maarbon we blijven verder doen.

Offerte is binnen voor de afsluiting in de tuin, damn wat een geld :o Nu nog wachten op de offerte voor een nieuwe verwarmingsketel enzo dus we weten weer waarvoor we werken deze tijd

Verder is er weer vocht in onze keuken binnengekomen na behandeling. Behandelend bedrijf wilt niets meer komen oplossen dus een min of meer bevriende bouwvakker laten komen en die gaat, als het droog is, een oplossing komen doen, een klein heuveltje van beton gieten tegen onze muur buiten, zodat het water wegloopt van die hoek, aangezien het terras schuin ligt.. Dat zal zoveel niet kosten, en dan is dat ook opgelost, in de zomer dan nog de gevel inwrijven met een silicone-middel ofzo en dan zitten we goed, hopelijk.

En zo blijven we bezig natuurlijk

Laminaat hebben wij ook eens in reclame gekocht, toen we hier net woonden, was 5euro/m2 ofzo en toen hebben we genoeg gekocht voor de ganse boven. 1 kamer ligt nu al klaar, de rest ligt te wachten tot we verder kunnen doen. Maar eerst de verwarmingen, dan kunnen we verder doen met het laminaat :-)
Leuk, een klustopic! Hoewel ons na 3/4 jaar klussen de moed af en toe in de schoenen zakt. Alles kost zoveel tijd, veel meer tijd dan we van tevoren hadden ingeschat. Wij hebben in april 2010 de sleutel van ons huis gekregen, een huis uit 1926, dat ergens in de jaren tachtig al behoorlijk gemoderniseerd is, maar inmiddels dus weer gedateerd. Constructief goed, goede electra, cv, nette, maar gedateerde badkamer en ook veel donkerbruin. Toen we het huis bezichtigden, leek het vooral cosmetisch werk, maar toen we eenmaal de sleutel hadden en eens echt goed konden rondneuzen, merkten we dat we toch wel veel meer wilden veranderen dan we van te voren hadden gedacht.

Paar grote zaken stonden al op de planning: overal dubbel glas, nieuwe cv ketel en de keuken met patio samen verbouwen tot een grote woonkeuken en het bakhuis in de tuin bij het huis aantrekken en verbouwen tot bijkeuken, tweede badkamer en slaapzolder erboven. Dit hebben we allemaal uitbesteed, maar de verdere afwerking van alles doen we zelf. De keuken hebben we inmiddels geschilderd, betegeld en gezet, buitenboel rondom is geschilderd.Op de bovenverdieping hebben we vandaag de laatste hand gelegd aan de slaapkamer van een van onze kids. Op de bovenverdieping waren alle plafonds van strocement en niet geisoleerd. Dus die hebben we allemaal moeten isoleren en vervangen door nieuwe plafonds. Nu moeten we nog een slaapkamer helemaal doen en ooit komt ook de badkamer nog aan de beurt. Dan moeten we nog het hele trappenhuis en de hal witten. Daar hebben we baksteen muren, ook heel donker. Dat moet allemaal wit! En het toilet beneden nog vernieuwen en dan nog de bijkeuken stucken, tegelen, keukenblokje zetten, slaapzoldertje afwerken. En dan nog de lange termijn klussen: de tuin, in een deel van de garage een speelkamer voor de kids maken, de zolder isoleren, een dakkapel in een van de slaapkamers maken, en ga zo maar door. Dit gaat een meerjarenplan worden.

Ik vind het best wel zwaar, iedere vrije minuut en iedere vakantie wordt aan klussen besteed. We lopen af en toe best op ons tandvlees. We moeten bewust tijd vrij maken voor ons gezin, samen leuke dingen doen. Dat gebeurt eigenlijk te weinig. Maar als het klaar is, dan hebben we ook wat!
Ja duet, klussen kan echt een aanslag op je vrije tijd zijn.

Daarom kiezen wij eroor dit keer ieder jaar een project te doen, vandaar die geplande 10 jaar haha.

En dat alles zoveel tijd kost, dat was ik al weer vergeten ja.....

Zie ik vandaag bij EH&T Thomas in 1 week een appartement schilderen, vloer ed. Ik weet ook wel dat dat niet realistisch is, maar toch.

Bij ons gaat ook redelijk veel vrije tijd erin zitten, maar vooral door de week is het lastig. Dan hebben we alleen de avonden en met dat vroeg donker doe je niet veel.

Gelukkig wonen we maar op 2 min afstand, dus dat scheelt alweer.
Duet, wat flink! Als het in een jaar allemaal klaar zou zijn zouden wij ook wel door kunnen pakken. Maar het moet financieel en qua eigen tijd ook haalbaar zijn en dat is het bij ons niet.

Moet je eens zien hoe snel ze in het Blok kunnen werken, nog buiten de kantoortijden om ook. Maar ik ben niet echt te spreken over die manier van verbouwen. Met gipswandjes enzo.

We hebben wel lange tijd gehad dat we heel intensief verbouwden. Dat was de tijd van het grote afbreek-, graaf- en opbouwwerk. Maar die tijd is gelukkig voorbij. Nu doen we het er echt bij en straks als het weer wat meer licht wordt inderdaad doen we ook 's avonds weer wat meer.
janna,

Wij hadden ongeveer 6 weken de tijd om het huis leefbaar te maken voor we gingen verhuizen. In die 6 weken hebben we na werktijd en in de weekenden de woonkamer en twee slaapkamers helemaal aangepakt, de rest van het huis gepoetst en toen verhuisd. Een van de kids moest tijdelijk op een voormalige andere kinderkamer omdat op de kamer die we dit weekend dus af hebben gemaakt de wasmachine en droger stonden en die konden pas naar beneden als de bijkeuken er zou zijn. Die kinderkamer zag er nog redelijk uit, dus die hebben we gewoon zo gelaten, alleen de meubels erin gezet. Maar vanavond mag ze dus eindelijk in haar nieuwe kamer in haar nieuwe bed slapen.

wizziwik,

Wij hebben de intensieve bouwperiode ook achter de rug. Dat was afgelopen zomer toen de keuken en het bakhuis op de schop gingen. Dat heeft in totaal bijna drie maanden geduurd. Haha, en toen was het spaargeld ook op en nu doen we steeds een beetje als we tijd en geld hebben. Gelukkig hebben we veel materialen al in huis dus voorlopig kunnen we nog vooruit en in de tussentijd sparen we weer voor de grote uitgaven die er straks weer aankomen.

's Avonds klussen vind ik moeilijk. Ben vaak moe na een dag werken en vanwege de kids kunnen we 's avonds ook niet echt herrie maken. Dus hier is het meestal in het weekend en de vakantie klussen.

Jullie ook veel succes he!
Bij ons staat de komende weken op het programma:

- plafond schilderen (vanavond)

- behangen (laatste weekend januari)

- elektriciteit afwerken

- laminaatvloer leggen

- lijstwerk plaatsen en schilderen

- wastafel plaatsen

- inrichten

Doel is de ruimte voor 15 februari af te hebben.

Wat staat er bij jullie op het programma?
Als het om 1 ruimte gaat, moet dit toch haalbaar zijn. Succes ermee!

Wij zijn deze week begonnen met de laatste slaapkamer, die werkkamer moet worden en tegelijkertijd nemen we de overloop mee.

We hebben boven overal gipswanden vanwege de houten vloeren en op de overloop zat daar hele grove spachtelputz op, net alsof ze het er zo tegenaan gesmeten hadden. Daar blijft dus allemaal stof en spinnenwebben aan hangen, en het was heel grauw van kleur. Deze platen zijn we aan het verwijderen en vervangen door gladde platen. Daarnaast komen er in de muur tussen de werkkamer en het trapgat twee hoge smalle ramen om wat daglicht op de overloop te krijgen. Het klinkt misschien gek om binnenshuis ramen te maken, maar voor de ramen komen wel rolgordijntjes of zoiets, zodat je toch alles kan afsluiten. Onze overloop is zo donker dat je daar altijd het licht aan moet doen als je de trap op of af gaat. De gaten voor de ramen zitten er al en het scheelt zoveel licht!

Wij houden geen planning in tijd aan, we zien wel wanneer het klaar is. We wonen er immers al en lopen gewoon om de rommel heen en wat stof meer of minder valt mij al niet meer op.
Ola, ik zie inderdaad wat bekende namen uit de vorige topics! Vorig jaar op 1 juni kregen wij de sleutel van ons eerste huis, en sinds eind oktober wonen we er. Eergisteren foto's opgehangen in de woonkamer dus die is nu echt af. Op de eerste verdieping moeten er alleen nog plinten gelegd worden om 1 deurkozijn. Nu ik erover nadenk, waarom liggen die er nog niet? Zo suf! Ga het morgen gelijk doen! En de slaapkamer moet een beetje aangekleed worden, er staat nu echt alleen een bed, twee wekkers en twee haakjes aan de muur. Dus dat kan wel iets gezelliger!

De zolder vordert aardig maar is nog niet af. We moeten een nieuwe ketel, en die houdt alles nu een beetje tegen. Maar daar liggen de plinten wel al, dus schiet eigenlijk al heel erg op! Er moet daar nog een radiator worden geschilderd, de vast bank / zitkuil moet geschilderd worden, nieuwe ketel, kast bouwen om de ketel en de muur schilderen waar hij aan hangt (andere muren zijn al klaar). En dan is het eigenlijk klaar!

Sinds we er wonen hebben we ons voorgenomen om in elk geval elke week iets te doen. Al is het iets kleins wat een kwartiertje duurde, het moet gewoon niet stil komen te staan. Dus afgelopen week hebben we de trapleuningen van de zoldertrap opgehangen en de fotorails' in de woonkamer opgehangen. En zo rommelen we lekker door.

Ik krijg net een goedgekeurde kapvergunning voor de rotte boom in onze tuin dus ook daar gaan we langzaamaan mee beginnen.

Veel succes met klussen, ik ga weer meelezen!
Dit weekend heb ik weer weinig gedaan, gewerkt. Volgende week 3 dagen vrij, dan hoop ik weer veel te kunnen doen.

As zaterdag is het bij Formido tussen 8-9u 25% korting op alles. Dus we gaan maar weer eens een lijstje maken!
.
Oh jee, Kakelvers. Wat is daar veel fout gegaan!

Voordeel van als je veel zelf doet is dat je er zelf bij bent en als je een beetje logisch nadenkt kun je veel van wat jij geschreven hebt voorkomen. Je bent dan zelf misschien geen professional, maar sommige werklui kunnen er echt een potje van maken. Dat heb ik wel geleerd: altijd zelf goed en logisch blijven nadenken. We hebben hier al heel wat ellende bespaard daardoor.

Bedankt voor de tip, ik zal even kijken of we nog iets van Formido kunnen gebruiken!

Gamma heeft momenteel laminaat in de aanbieding voor 7,99. Ik ben zelf al voorzien maar voor wie nog iets nodig heeft...
Wizziwik, dat is ook precies de reden dat wij zo'n beetje alles zelf doen. Wij hebben meer tijd dan werklui, die moeten gewoon productie draaien. Met alle gevolgen van dien.

Door inbraakschade aan ons vorige huis hebben wij eens een schilder gehad. Als je ziet wat voor potje hij ervan gemaakt had. Ik heb dit gemeld bij de verzekeraar en vervolgens zelf geverfd. Ik heb overigens het idee dat degene die voor verzekeringsmaatschappijen werken niet een hoge kwaliteit leveren.

Wij maken nauwelijks gebruik van de bekende bouwmarkten, gaan naar de bouwmarkten waar aannemers hun spullen halen. De kwaliteit is meestal beter. de prijs een stuk lager en het kennisniveau hoger.
Ik verhuis in maart naar mijn eerst koopwoning. Er moet eigenlijk niet zoveel aan gebeuren, geen sloopwerkzaamheden in ieder geval. De vorige eigenaren hielden nogal van behang en ik niet, dus het behang is het eerste wat eruit gaat. Nu ben ik me een beetje aan het richten op verf en welke kleur ik wil. Er ligt laminaat in, een beetje old wash of hoe noemen ze dat, er zit enigszins grijs in. Nu wil ik op de muren eigenlijk ook een soort grijs. Wie weet misschien sites waar ik kleuren kan vergelijken en welke sfeer een kleur in huis brengt?
Hoi Dahlia,

Als ik schade had zou ik het nooit door een onbekende laten opknappen, maar gewoon de rekening van het herstellen indienen bij de verzekeraar. Moet toch ook kunnen?

Wij gaan ook veel naar de groothandels voor materialen. Alleen aan de inrichting wil ik geen hele grote uitgaven doen omdat ik niet weet of we hier wel willen blijven wonen. Dus dan is de Gamma, Praxis of Formido wel een uitkomst. Maar bouwmaterialen zelf halen we daar echt niet, wat een troep

Sammie, verschillende verfmerken en woonbladen hebben kleurenwijzers, kleurentests en inspiratiepagina's. Wat ook heel handig is om een plaatje uit bijvoorbeeld een tijdschrift dat je heel erg aanspreekt te nemen en de kleuren daaruit te halen. Het plaatje lijstje dan nog even in zodat het er mooi bij past, haha.

Bob was vanavond laat thuis en nu moest ik hem ook nog aan het werk zetten met voorbereidingen voor het aanstaande klusweekend waarin we de kamer zover af willen krijgen dat hij al ingericht kan worden (laatste afwerkingen kunnen later, zoals deur schilderen, lampje boven de spiegel hangen ed.). Wel een beetje sneu voor hem maar het moet even.
Zo wizziwik, jullie gaan de deadline dus halen, mooi zo. Het is altijd een lekker gevoel als er weer een kamer af is.

Dahlia, wij zijn er inmiddels ook achter dat we zelf veel mooier werken dan de betaalde klussers. We denken eerst heel lang na, gaan dan iets proberen en blijven net zo lang doorgaan tot we het mooiste resultaat hebben, dan pas zijn we tevreden.

Hier zijn inmiddels de meeste lelijke muren op de overloop vervangen door mooie gladde witte wanden. Het plafond van de overloop is vervangen en nu zijn we bezig met de werkkamer. Eerst ook hier die lelijke stro-cementplaten van het plafond weg, dan isoleren en gladde witte platen erin, dan de bruine radiatoren wit spuiten, behang verwijderen, tapijt eruit, behangen, verven en dan kunnen we gaan inrichten.

En ik ben eigenlijk ook helemaal geen fan van behang, maar door de verschillende muren en de verschillende ondergronden is behang de beste oplossing. Haha, en na drie slaapkamers, ben ik inmiddels een volleerde behanger.

Iedereen weer veel succes dit weekend!
Dahlia, welke bouwmarkt voor aannmers is dat waar je naar toe gaat? En heb je daar een pasje voor nodig.

We komen wel bij de bouwmarkt, maar dan meer voor de latjes ed. Verf komt vd schilder en we bestellen grote spullen vaak via onze klusjesman, die helpt ons dan verder als we vastzitten in een klus.

Vanmorgen latex gekocht en wat kleine dingen, gaan er zo weer tegenaan. Deze week een aantal dingen afgelakt, leuk om nu eens wat dingen af te zien komen.

Deze week had mijn man de keukenkastjes geverfd, maar eerst niet goed geschuurd....kon dus de hele laag er weer af, jammer.

Ik besteed altijd erg veel tijd aan de ondergrond voordat ik ga verven, schuren en plamuren ed.

Ik doe ook graag alles zelf, weet ik zeker dat alles goed gebeurd (ok op het laminaat-verhaal na dan)

Succes met klussen vandaag!
Schitterend klusweer vandaag!

Behang ben ik juist wel meer fan van, maar dan niet met allerlei printjes. Stucwerk vind ik wat killer en ik vind het moeilijk om mooi dekkend in kleur te schilderen. Neutraal behangetje dat ook overschilderbaar is vind ik wel zo warm staan. In ieder geval in de slaapkamers, de woonruimten ga ik nog even goed over nadenken. Maar ik denk ook dat je naar het soort huis moet kijken. Een oud huis met straks gestucte wanden past misschien iets minder goed dan een nieuwbouwhuis.

Goede voorbereiding is het halve werk, maar het schiet niet op Toch leren we hier ook dat gronden, plamuren, schuren, plamuren, schuren, gronden, schuren.... wel veel beter is. En als je het een een goed doet heb je er nog ja-ren plezier van.

Formido vanmorgen vroeg niet gered want plafond bleek gister in het felle zonlicht toch plekken door te schijnen waardoor die vandaag eerst nog een keer moest. Nu raamkozijn schuren en nog een keer gronden en dan vanmiddag behangen. Kan vanavond/morgen de vloer erin, plinten erin en joepie, inrichten!
noodgedwongen zit ik hier, omdat onze auto niet wilde starten vanwege de kou. Hij hangt nu aan de oplader, zodat we dadelijk toch nog behang kunnen gaan scoren. Hoop ik.

Ik hou ook niet van behang met allerlei prints. Nou ja, de kinderen hebben zelf wel voor prints gekozen. De jongste heeft pip behang, dat juist bekend staat om de drukke printjes . De oudste heeft behang met zwart en zilver met paarden.

Gelukkig hoeven we alleen boven te behangen, beneden is deels gestuct en deels metselwerk. In onze keuken, die tegen de achtergevel van het huis is gebouwd, hebben we een hele ruwe en oude baksteen muur gewoon dik in de witte latex gezet en daar een paar spots op gezet. En dat ziet er juist heel mooi uit, dat ruwe metselwerk, waar het licht op schijnt. Je ziet precies waar ooit ramen en een grote poort in de achtergevel zaten. Zelfs de muurankers zitten nog op de muur. Maar dat is een kwestie van smaak, wij houden wel van een beetje landelijke en dus niet strakke stijl.
Ik houd ook van een landelijke stijl, maar ook wel weer van strak gestuucte muren ed. Maar één muur verven/behangen vind ik ook erg leuk.

Wij hebben vandaag een schuur-dagje..... Ben nu even thuis om te eten en het stof zit overal. Zometeen nog schuren en dan maar een muur in de bijkeuken verven, anders wordt ik simpel..........

Morgen kan ik niet klussen, hoop snel dat de avonden langer worden........
quote:janna2 schreef op 29 januari 2011 @ 13:37:

Wij hebben vandaag een schuur-dagje..... Ben nu even thuis om te eten en het stof zit overal.

Haha, ik dacht even dat je een dagje in de schuur aan het klussen was......., maar ik vat hem!

Wij hebben behang gescoord. Joepie, de auto deed het weer.

Ik heb de hele middag behang af staan krabben, want helaas dat moet eerst gebeuren. Ik ben pas op de helft en ben nu al simpel. Ik hou het voor gezien voor vandaag, want als ik door ga, heb ik straks geen puf meer om een gezonde maaltijd op tafel te zetten. En dat schiet er na een dag klussen al zo vaak bij in. Dus nu even relaxen en straks lekker koken.
quote:duet schreef op 29 januari 2011 @ 11:30:

In onze keuken, die tegen de achtergevel van het huis is gebouwd, hebben we een hele ruwe en oude baksteen muur gewoon dik in de witte latex gezet en daar een paar spots op gezet. En dat ziet er juist heel mooi uit, dat ruwe metselwerk, waar het licht op schijnt. Je ziet precies waar ooit ramen en een grote poort in de achtergevel zaten. Zelfs de muurankers zitten nog op de muur. Maar dat is een kwestie van smaak, wij houden wel van een beetje landelijke en dus niet strakke stijl.

Klinkt heel mooi! Wij hebben ook zo'n mooie oude wand met oude ramen. Maar ik heb er geen spotjes op gezet. Is misschien wel een idee.

Zelfs als je er zelf bij bent moet je overal op letten. Stomme gammabehang schijnt door dus de potloodstrepen van het vloer storten gauw weggeschuurd. Ben blij dat ik dat zag. Net als het plafond, die is nu wel mooi geworden. Ben ook blij dat we er een kennis bij hebben die veel ervaring met behangen heeft, die weet in ieder geval wat hij doet.

Twee wanden klaar, twee te gaan en ik zal zo ook even voor de harde werkers koken. 't Wordt al heel mooi, altijd het allermooiste, een kamer afkrijgen!
Mag ik ook er bij?

We verhuizen eind augustus naar onze nieuwe woning (groot huis, bouwjaar begin jaren 80, aan de rand van een grote stad).

Situatie:

we hebben waarschijnlijk slechts 2 weken om te verhuizen (i.v.m. oplevertermijn van ons huidige huis). Dit willen we (laten) doen:

- aanbouw/serre laten plaatsen

- erfafscheiding laten plaatsen (de huidige bewoners hebben dat vrijwel niet, geeft mij een onveilig idee)

- gat voor trampoline laten graven in de tuin

- nieuwe vloer beneden (ook in de nieuw te bouwen aanbouw dus), met vloerverwarming

- badkamer vernieuwen

- raam in de badkamer laten maken (als dit tenminste mag van de gemeente, i.v.m. welstandswet, anders misschien een solar tube vanaf zolder, waardoor er toch daglicht binnen valt)

- in de gang beneden, de schrootjes op het plafond (en wanden? ik weet nu even niet meer of die er zitten) weghalen

- toilet beneden vernieuwen, nieuwe tegels etc.

- de wanden van de openhaard stuccen (nu van die mooie bruine steenstrips/stenen)

- de zolder laten aftimmeren, dakkapel en/of dakraam laten plaatsen, deur laten maken bovenaan trap zolder, misschien ook twee kamers laten timmeren (nu 1 grote ruimte)

- cv-ketel vervangen

- laminaat leggen op zolder (in de lengte-richting ;))

- enkel glas laten vervangen (de bewegende ramen en deuren hebben nog enkel glas)

- op de eerste verdieping vloerbedekking laten leggen

- kozijnen/houtwerk schilderen

Het klinkt nu wellicht als een bouwval, maar het huis is nu op zich al prima leefbaar (en groot en perfect gelegen). Alleen hebben wij de wens (en het geld) om veel dingen aan te pakken, dus we maken het gewoon nog mooier.

We hebben budget om heel veel te laten doen, dus dat is prettig. Onze focus is nu vooral gericht op de uitbouw, omdat dat het grootste (en duurste) karwei zal worden. Ik ben bezig om offertes op te vragen van aannemers. We hopen dat het plaatsen van de uitbouw/serre in (zeer) korte tijd gerealiseerd kan worden, en dat ook de nieuwe vloer er ligt voordat wij er in gaan. De rest (zie boven ;)) komt dan daarna.

Weet iemand of aannemers zich ook aan de bouwvak houden eigenlijk? Of geldt dat vooral voor de grotere bouwbedrijven? Als iemand tips heeft voor planning etc, dan hoor ik het graag!
O ja, wat voor vloersoorten gaan samen met vloerverwarming? Plavuizen snap ik, maar zijn er nog andere opties?

En qua wandbekleding beneden (boven zal het behang worden denk ik), zijn we er ook nog niet uit. Als we gladde wanden en een harde vloer hebben, ben ik bang voor de akoestiek, dat die om te huilen wordt.
Hoi Mirjam,

Jullie verbouwing lijkt in grote lijnen op die van ons. Hebben jullie maar twee weken om na het krijgen van de sleutel te gaan klussen? Dat is weinig. Of plannen jullie een deel van het werk als jullie er al wonen?

Ik weet dat aannemers ook bouwvak houden, maar als het een eenmanszaak is, plannen ze hun vakantie wel vaak iets anders. Wat ook belangrijk is om te weten: dat de aanleverbedrijven van bouwmaterialen ook bouwvak houden, dus zorg dat je je materialen voor de bouwvak in huis hebt. Anders ligt daardoor je werk stil.

In ieder geval heel veel succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven