uitgerekend juni 2011

03-10-2010 20:33 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer uitgerekend in juni 2011 en heeft er zin om mee te schrijven?

Als alles goed gaat krijgen wij rond 1 juni ons 2e kindje.

NaamLeeftijdUitgerekende datum/geboren opOpmerkingenEn het wordt!!!!!!dolfijntje2814-02-2011 1e kindje Jasmijn*Annali4015-02-2011 4e kindje Abel Valentijn*pluis3329-05-2011 4-3 gyn 2e kindje?dos3303-06-2011 1e kindjemeisjeEllebelle344-6-2011 2e kindje verrassingNakur3007-06-2011 1e kindjejongetjeBokito2812-06-2011 3e kindjeverrassingLuna2712-06-2011 2e kindjejongetjeSaartje3113-06-2011 1e kindje verrassingColtje3114-06-2011 1e kindje verrassingbello 3017-06-2011 1e kindjemeisjeDionne2819-06-2011 1e kindjeverrassingSosofie2819-06-2011 3e kindje VERLOF! jongenFrenkie2324-06-2011 1e kindje verrassingBeatle3125-06-2011 1e kindje jongenRaarmaarwaar3325-6-2011 1e kindjejongetjezespri3126-06-2011 1e kindje 29-3 vkmeisjeBrechtje3327-06-2011 1e kindje meisjeBlaumeertje3203-07-2011 jongen

18-12 de tabel bijgewerkt. Mocht je eruit zijn gehaald en wil je graag terug, druk je gegevens vetgedrukt en je bent zo weer terug.
Goeiemorgen allemaal,

fijn Nakur dat je je vandaag weer wat beter voelt. Helemaal uitzieken is het beste, maar dat weet je ook vast wel!

Ik ga ook meestal via mijn viva naar laatste topic. maar ook wel via favorieten geschiedenis, daar staat ie ook tussen, ben dan ook gelijk/nog ingelogd. ook handig.

Babydump is ook onze favoriet, en na veel vergelijken ook de goedkoopste. Bovendien als je je bestelde/gekochte spullen tijdens de zwangerschap ergens anders goedkoper tegenkomt, kun je terug naar Babydump en krijg je het verschil terug.

Dus de komende maanden alle aanbiedingen van alle winkels in de gaten houden

Blaumeertje wat goed dat je je beter voelt, mag ook wel nu.

en lekker aankomen! nu genieten dus. Ik vind het ook zoo spannend, volgende week maandag horen wij (als het lukt) welk geslacht het heeft. bellomandochter is ook razendnieuwsgierig en wil dat we haar direct bellen haha!

mijn zw.sch.cursus start eind febr. via de ggd 10 keer. compact heet ie. nu toch best wel zin in, wilde eerst niet.

maar zal toch wel nuttig zijn.

meegroeibh: ik heb er laatst twee gekocht, en vind ze heerlijk zitten. weet merk zo niet, maar ben naar lingeriezaak gegaan en heb me goed laten helpen/informeren. goed passen en dan vind je er wel 1. heb 1 van 35 euro en 1 van bijna 60, de goedkoopste heb ik het meest aan. :(

Saartje gefeliciteerd met je baan!!

Hier verder eigenlijk niet veel bijzonders te melden.

gaat allemaal lekker op het moment.

vakantie e.d.:

belloman en ik gaan in febr even nog lekker weekendje weg met z'n tweeen, lekker hotelletje ergens in nederland.

in april met familie nog een weekend.

verder niet meer 'op' vakantie. dat willen we in het najaar es bekijken, weekje zon, als alles goed gaat met de baby e.d.

heb gister boek veilig bevallen van beatrijs smulders besteld.

heb veilig zwanger al uit.

zijn leuke boeken, heel informatief, veel praktijkvoorbeelden.

kennis had er veel aangehad tijdens bevalling zei ze.

je moet er wel van houden, mevrouw smulders is erg voor thuisbevallen.........

zijn jullie ook in de boeken? zoja welke? leuk? niet leuk?

aanraders??

lfs bello
@ Bello: Qua actie van de babydump over het ergens anders goedkoper vinden moet je wel oppassen (ook wij zijn er ingetuind).

De voorwaarden stellen namelijk dat je aanbieding zoals je het bij de babydump hebt gekocht exact hetzelfde moet zijn als die andere winkel waar je het goedkoper hebt gezien.

Dus met babykamers en kinderwagens wordt dat erg lastig, aangezien je er bij beide vaak iets bijkrijgt van babydump (box bij kamer, luiertas bij kinderwagen).

Je moet dus een winkel vinden die dan de combinatie van kamer + box voor minder aanbiedt.

Dat lukt dus eigenlijk niet.

Wel slim van ze, maar je tuint er dus gemakkelijk in.

Wij hadden dus de combi van kinderwagen met gratis maxi cosi.

Inmiddels is de stokke kinderwagen al 200 euro goedkoper elders (en ook bij babydump) te krijgen.

Dus eigenlijk was het helemaal geen gratis maxi cosi en heb ik 'm zelf betaald.

Dus wees gewaarschuwd!
Bij Gardo heb ik nl een erg leuke kamer gezien. Niet al te duur en past wat beter bij t kamertje. We gaan morgenavond of maandagmiddag even kijken daar. En zag dat de babydump daar ook op donderdagavond en maandagmiddag open is.2vliegen in 1 klap dan maar
Meen je dat beatle? Dus jullie hebben die stokke wagen bij babydump gekocht, nu is ie 200 euro goedkoper ( maar dan bv met gratis flesjes ipv tas ) en je krijgt die 200 euro dan niet?? Hebben jullie dit geprobeert en kreeg je dat toen te horen?

Ben in shock!

Wat misleidend! Vandaar die steeds wisselende acties.........

Wist ik niet
Heb ontdekt dat via mozilla firefox inloggen wel goed gaat, snap er niets van.

Beatle, wij waren bij babydump net te laat voor gratis maxicosi. Dus wij vragen naar de actie, zei die verkoper dat fabrikant lastig deed en dat ze dat niet mee deden, maar dat ze daarom de prijs van de kinderwagens hadden aangepast. Wat er van waar is weet ik niet. Wij hebben maxicosi echt helemaal gratis (via onze buren haha!) Grappig is wel dat veel spullen die wij overnemen viavia (maxicosi, campingbedje, autostoel) uit jongensgezinnen komen. Zo is er bv veel donkerblauw. Nu wel erg handig nu we een jongetje krijgen. En jongen past eigenlijk ook beter bij onze zwarte kleur kinderwagen. Punt is alleen dat ik blijkbaar overal een meisje bij bedacht heb hihi.

Heb alle meisjeskleertjes (had t/m maat 62 alles in kast gelegd, moest nog gewassen) weer opgeruimd, op 3 truitjes na, die laat ik bovenop liggen voor het geval iemand op het idee komt alle kleertjes te gaan bekijken.

Heb vanmorgen bedacht dat ik pas maandag weer ga werken. Koorts komt nl weer opzetten en verder ook nog beroerd. Jammer dat baby alle immuunstoffen niet overneem voor de komende jaren, dan werd ie nooit meer ziek.

Bello, ja spannend he, geslacht! En dan duurt de tijd zo lang... ben benieuwd! Tot nu toe erg veel jongens hier.

Wij willen ook nog weekendje hotel in nederland doen, maar nog niets geboekt.

Boeken: ik heb laatst baby's eerste jaar voor dummies gekocht. Staat ook het eea in over aanschaf spullen voor baby en bevalling. Plus per maand wat baby kan. En bv info over: is een fopspeen nou wel/niet slecht etc. Ik vind het een erg leuk boek.

Ik duik mijn bed maar weer een in, tot later.
Maar is het dan niet zo dat je die hele koop ongedaan mag maken en de tas omruilt voor het andere,nieuwe cadeau en 200 euro terugkrijgt? Dacht dat het ook zo werkte....

Ben ook niet van de kleine lettertjes....
Pluis, gaan jullie eigenlijk nog iets ondernemen om te kijken wat het geslacht van de baby is? Of kan de gyn dat tzt zien bij jouw controles? En duurt dat dan nog lang?
Nakur balen dat je zo ziek weer bent. En verstandig dat je nu tot minimaal maandag thuisblijft.

Bij alle controles bij de gyn krijgen we een echo en bij 30 weken nog een uitgebreide groeiecho. Dus nog wat kansen om zekerheid over het geslacht te krijgen. Al gaat ook 1 keer mijn schoonmoeder mee dus dan wil ik het niet weten. Wil niet dat zij het eerder zou weten dan pluisman.

En soms vind ik het wel grappig het niet zeker weten en soms baal ik. Zag deze week allemaal leuke jongens kleertjes van noppies en wilde kopen! Maar las gister nog in de wij jonge ouders een verhaal over dat ze het mis hadden dat ik het nog steeds niet durf.

Boeken weinig hier. We lstapels tijdschriften en internet vooral babybytes vind ik leuk.

Knap hoor al die meiden die het geslacht niet willen weten.

Mooie verkooptruukjes dus bij babydump, tja kleine lettertjes vergeet ik ook nog weleens.

Maar goed hier geen grote dingen meer nodig. Alleen een box.

Pluiszoon knapt eindelijk echt goed op, ben er helemaal blij mee.

Morgen gaan we naar een basisschool kijken en als het goed gaat met pluiszoon willen we even naar de ikea voor de peuterkamer. Pluiszoon heeft dan zijn vaste opa en oma dag en wordt dan weer heerlijk verwend. Maar als hij nog ziek is doen we dat niet dan mag hij gewoon lekker thuis zijn bij papa en mama.

Hier net pluisman aan het werk gezet voor namen. Toch jammer dat we geen precies dezelfde lijstjes hebben, had het een stuk makkelijker gemaakt ;-0
@Nakur, ik heb dat ook met inloggen... grr. Rustig aan he?!

@Gardo, babydump etc... wij hebben alles bij baby pander gekocht. Leuke verkoopster, goede prijzen (gemiddeld), babykamer tegen internetprijs (300 euro goedkoper dan in de winkels).

Voor wat betreft die verjaardag en de Efteling, dat was ook teveel van het goede. Komt binnenkort nog zo'n dag aan, zie er nu al tegenop. Maar goed, even doorbijten.

Ben niet zo goed in mijn grenzen bepalen in dit soort dingen en nu ik weer energie heb wil ik alles tegelijk - maar mijn lijf (rug, buik) protesteert wel hard na die tijd...
Coltje, gewoon 1 afspraak afzeggen hoor! Ik weet uit ervaring dat je er anders nog dagenlang last van kan hebben en uiteindelijk beland je (ik tenmninste) huilend op de bank met het gevoel dat je in alles gefaald hebt en niets goed genoeg kunt. Ik weet niet was je hebt voor afspraken, maar mensen snappen het vast wel (en anders is het maar pech). Proberen voor jezelf en voor je kindje te kiezen!

Zo hebben wij over 2 weken een verjaardag. Op zich leuk, ware het niet dat het ruim een uur rijden is, pas om 21 uur begint en in een cafe is. Tegenwoordig lig ik uiterlijk 11 uur in bed, anders heb ik daar dagenlang last van. En een heel avond staan trek ik momenteel echt niet met mijn rug en lage bloeddruk. Dus ook deze gaan we maar afzeggen helaas.

Heb sinds vanmiddag opeens geen stem meer en vreselijk keelpijn, misschien wel ontsteking. Ga vr naar huisarts om het hele ziekzijn gebeuren eens te bespreken, vind 4x ziek in 3 mnd toch erg veel. Sinds vanmiddag ook weer koorts, maar toen ik ging liggen voelde ik de baby weer duidelijk (daarvoor steeds niet begon me een beetje zorgen te maken), maar hij is nog alive and kicking! Gelukkig maar.
@ Nakur: lieve reactie, tx. Heb twee werkafspraken (moet soms in het weekend werken) in ochtend en middag en verjaardag van miijn schoonzusje in de avond. Maar even kijken hoe het loopt...

Enig idee hoe het kan dat je zo vaak ziek bent? Krijg je je vitamines wel goed binnen? Of anders in pilvorm? Of veel zieke mensen om je heen? Wel echt heel irritant... Hoop echt dat je je snel beter voelt, zo is het lastig om van alles te genieten! Beterschap!
@ Nakur: het zit jouw ook niet echt mee... Heel veel beterschap.

Zelf zit ik ook nog thuis. Gaat inmiddels wat beter. Helaas weer 2 dagen overgegeven. Was 27 dagen overgeef vrij!! En nu weer 2 dagen lekker bezig :S

@ Coltje: het is idd wel verstandig om keuzes te maken. Ik snap dat je sommige dingen wel wil blijven doen maar ook ik merk dat ik soms teveel doe.

@ Boeken: ik heb de boeken van Daphne Deckers gelezen. Geboorte van een moeder (even uit mijn hoofd) en geboorte van een nieuw gezin. Erg leuke boeken en ook wel herkenbaar.

@ Winkels: ik bestel nu veel bij baby-walz. Dat is een internetsite. Hebben naar mijn mening erg veel keuze in neutrale dingetjes. Ik ben daar helemaal happy!
Nakur, beterschap! Hoop dat je snel opknapt. Misschien ben je steeds weer net iets te snel weer begonnen met werken na je ziekzijn? Zodat je weerstand-potje en je energie-potje niet helemaal goed zijn bijgevuld? Slim om het even met je huisarts te bespreken.

Pluis, fijn dat je zoon eindelijk opknapt! Nu hopen dat hij niet meer ziek wordt.

Ik ben gisteren voor het eerst naar zwangerschapsyoga geweest. Ik was bang dat het erg zweverig zou zijn, maar dat was het gelukkig absoluut niet. Ook even goed aan de spieren gewerkt; arm- en been- en bekken en verder veel ademhalingsoefeningen en ontspanning. Was ook een leuk groepje, dus ik ga volgende week weer.
Inloggen gaat weer goed, joepie! Scheelt een boel gezeur. Krijg alleen wel steeds foutmelding: stack overflow at line 1461.

Gister in bed superbenauwd en moest veel hoesten. Heb ontdekt dat het alleen rechts zit. Wat weer overeenkomt met mijn gekke ondersteribklachten. Nou, ik ben er niet gerust op eerlijk gezegd. Ben benieuwd wat dokter morgen zegt. Hoop nog maar op een virus.

Weet niet waardoor het komt dat ik steeds ziek ben. Had ik al gezegd dat ik deze winter al 4x ziek ben thuisgebleven? 3x met verkoudheid en nu dit. Heb blijkbaar lage weerstand, misschien ook in combi met weinig eten de eerste 4 mnd door misselijkheid. Heb vorige keer echt goed uitgeziekt, nog een extra dag thuisgebleven en voelde me ook weer fit toen ik aan het werk ging. Ik snap er ook niets van (baal vooral), want tja, idd genieten lukt nog niet echt zo. Eet voldoende fruit, slik extra vit C. Kom alleen veel minder buiten dan normaal, sport niet.

Dolfijntje, leuk dat de yoga leuk was. Ik dacht ook dat het te zweverig voor mij zou zijn, heb uiteindelijk voor gym gekozen.

Coltje, kan je igg verjaardag schoonzusje niet afzeggen? Dat scheelt in je hoofd al een boel drukte. En als je je supergoed voelt kun je altijd ter plekke nog besluiten wel te gaan.

Frenkie, o nee, niet weer overgeven! Dat is balen! Denk je ervanaf te zijn... hopelijk knap je snel op. Voor jou ook een beterschapswens dan maar!
Nou, lang afwezig geweest, maar ik ga het weer proberen :-)

Zal ook nog even mijn gegevens doorgeven om in de tabel te zetten:

33, 3 juni 2011 uitgerekend, 1e kindje, meisje :-)

@Zespri, wij hebben ook een commode en ledikantje (en box) bij Gardo velperbroek gekocht, over 4 weekjes komen ze hem brengen.

Vind baby-dump wel lekker dichtbij, maar ze hebben echt niet wat ik wil, vind de winkel niet winkel-vriendelijk en te weinig keuze, vooral in kleertjes, tassen, boxkleden etc.

Kinderwagen bij van Asten in Tilburg gehaald.

@Nakur, ik kreeg gisteren ook de hele tijd die foutmelding van dat overflow.. vandaag gaat het weer prima :-)

Beterschap!

Fijn dat ik weer lees dat ik niet de enige ben die soms nog niet echt kan genieten.

Met tijden wel, maar al die kwaaltjes... ben je van het ene af komt het volgende weer. Ik ben ook nooit ziek, maar vorige week de hele week op bed gelegen met de griep.

Ben nog altijd moe, ookal ben ik al 21+6 vandaag. Die extra beloofde energiestoot blijft hier iig uit.. Hopelijk over een weekje of wat dat het wat beter gaat.
Dos, welkom terug!

Ik ga vanmiddag floaten in een zoutwatertank. Ben benieuwd hoe dat is - hoop relaxend en dat mijn rug er baat bij heeft. Laat jullie wel even weten hoe het was!
Coltje, floaten in een zoutwatertank? Klinkt mij als wandelen op mars, wat is dat?

Dos, welcome back! Bij mij blijft de beloofde energiestoot ook uit en dan lees je al die bladen: bij 20 weken voel je je kiplekker en heb je de meeste energie in deze periode van de zwangerschap. Nou ja. Ik niet dus. Maar ach, daar is dit forum dan weer lekker geschikt voor. En leuk dat je een meisje krijgt! Onze eerste meid voor in de tabel!

Ik heb zojuist bij hema online een heleboel blauw bedtextiel bekeken. Als man het ook wat vindt kopen we het deze week want nu is het nog in de aanbieding, scheelt best veel geld. Onze babykamer wordt dan rood met blauw, wel stoer! Vind ik stiekem leuker dan rood met roze (was de andere optie) dus wat dat betreft is een jongetje helemaal oke! Nu nog een goede naam, blijft lastig.
oeps, dubbel, das niet nodig.
Je gaat dan in een grote tank met een zoutwateroplossing. Je "drijft" daarin rond en komt tot rust. Goed voor een heleboel kwaaltjes. Ik hou ook van badderen, dus dat leek me wel eens wat (http://www.spa-beautyloppersum.nl/floaten.html).
Even een vraagje, want er staan zo veel verschillende dingen online dat ik de weg kwijtraak...

Voor het slapen in de zomer, dacht ik aan een slaapzakje (zonder mouwen) en een lakentje. Nu las ik net dat je dat slaapzakje pas na een maand of drie, vier mag gaan gebruiken. Wat dan? Een deken en een laken? Welke volgorde boven en onder?

En in de winter? Een winterslaapzakje met lange mouwen? Kan zo'n (http://www.hema.nl/nl-nl/winkel/baby/ac ... 0216).aspx) dekentje erbij dan voldoende warmte bieden? En hoe zit het met de kruik - wanneer, waar, hoe?

Thanks! Een zoekend Coltje
hahaha Coltje wat een gedoe met dat bedje he!

Er gaan verschillende verhalen rond hoe je het op moet maken, maar ik deed het altijd zo:

Matrasje>molton>hoeslakentje> op het hoofdeinde een mooie hydrofiele luier

Dan lakentje>dekentje (zo'n dikke met fluwelen rand, snap je?)

en daar dan de kruiken op tegen verbranden.

Maar zoon moest nog op z'n rug liggen en zoontje weer om en om op z'n zij (of andersom) en ze schelen maar 21 maanden. Zou het anders nog even navragen bij het gesprek met de kraamorganisatie.

Baby slaapt bij mij in het begin gewoon in het pakje wat hij/zij overdag ook aanheeft onder het lakentje en dekentje. Is het wat warmer dan alleen het lakentje. Als het heel heet is alleen in een romper en een lakentje. (evt romper met lange mouwen)

Slaapzakjes doe ik pas aan als de baby zo gaat draaien in bed dat het zonder dekentje komt te liggen.

In de winter pyama en onder lakentje/dekentje en anders idd een slaapzak met lange mouwen.

Zou gewoon kijken hoe je baby aanvoelt in zijn/haar nekje. Koude handjes zijn niet erg, koud nekje wel
Ohja kruiken (2) zijn alleen in het begin, denk voor onze baby's zelfs alleen maar in de kraamweek. Zodra ze zichzelf warm kunnen houden hoeft dat niet meer.
Dank Bokito, word er echt gek van .

Heb vanmiddag drie slaapzakjes zonder mouwen besteld, die houdt ik dan voor herfst/lente met deken en/of lakentje (rompertje eronder).

In begin (pasgeboren) dan het dekentje van de hema met lakentje (met rompertje) en wellicht kruiken en in de winter winterslaapzak met deken/lakentje al naargelang de kou (en weer het rompertje of de pyjama).

Als je nog tips hebt hoor ik het graag!

Pff wat ingewikkeld allemaal
Coltje, als je eenmaal bevallen bent, kun je ook nog naar de winkel, he?

Gewoon een paar lakentjes, hoeslakentjes en een dekentje.

En in mijn geval: een goede inbakerdoek. I luf inbakeren.

Vandaag vroeg de ene collega aan de andere: weet jij of sosofie misschien zwanger is? De andere collega moest keihard lachen. Dacht jij echt dat die enorme buik van haarzelf was dan? Grappig om later te horen...

Ons huis wordt niet verkocht. Eigenlijk vind ik dat wel lekker. Ik kan lekker in mijn nestje blijven zitten en mijn ei uitbroeden... hoef geen moeilijke beslissing te nemen over kopen/huren, hypotheken, vloerbedekking en wat voor huis ik wil kopen. Scheelt weer een paar slapeloze nachten...
Sofie, spijker op z'n kop. Ben nu eenmaal licht autistisch in dat soort dingen - af is af en binnen is binnen ;).

Grappig van je collega! En idd wel fijn dat je nu even de rust hebt om te broeden - alhoewel het ook leuk is om iets nieuws op te bouwen. Maar dit is niet de ideale tijd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven