Nog steeds onzeker over uiterlijk

26-01-2011 22:08 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
pff ik zet het hier toch maar neer na veel twijfelen..

Als ik na een avondje stappen wat foto's van mezelf zie is het nog steeds schrikken en een week depri voelen.

Ik denk dat maar weinigen dit herkennen dus dat ik duidelijk een groot probleem heb.

Met name omdat ik al de 40 gepasseerd ben inmiddels.

En nee, ik hoef er niet jong uit te zien natuurlijk, maar lelijk...

Mijn verhaal is in het kort dat ik dramatish lang extreem ben uitgescholden om mijn uiterlijk, hier wel eens verteld.

Na ruim 15 kilo aankomen een stuk verbeterd (had een extreem smal gezicht en grote kaak)

Phychologen afgelopen (daar wordt b.v gezegd je moet maar accepteren dat je een 5 bent) tot aan BDD (vertekende lichaamsbeleving) toe, wat ik dus niet blijk te hebben, ik ben gewoon erg onzeker, aldus die therapeut daar.

Ik zoek vooral dansplekken op waar wat ouder publiek komt omdat ik nog steeds erg onzeker wordt (getriggerd wordt ) bij het zien van jonge meiden.

Laatst kwamen die toevalig wel later op de avond, kon me redelijk goed houden.

Totdat ik thuis dus wat foto's zag..

Vriend(innen) van mij zien wel nog steeds een opvallende kaak maar weten eigenlijk niet of het gezien wordt door jongeren.

Ik weet dat dit heel lullig klinkt dit verhaal (je bent ouder kan je er geen scheit aan hebben inmiddels)

Maar het kwelt me dagelijks, het idee dat ik er gewoon niet uitzie.

Ik heb drie plastisch chirurgen afgelopen en de conclusie was verschillend.

Ik weet het gewoon niet meer..
@ lelijk86

Hee jij daar! Wat ben jij nou aan het doen??

Verstop je nu je schoonheid die écht belangrijk is omdat je gelooft dat die nooit door de verpakking heen kan stralen? Of geloof je dat alleen die verpakking het em kan doen, omdat zoveel oppervlakkige mensen dat jou en elkaar wijsmaken? Of denk je misschien dat je ook die innerlijke schoonheid niet hebt? Wel, als je zo doorgaat dan krijg je straks nog gelijk ook. En dan vinden anderen die echt de moeite waard zijn jou inderdaad lelijk, niet vanwege je uiterlijk maar vanwege je innerlijk. Jezelf 'lelijk86' noemen... maak 't nou een beetje. Ik geloof best van je dat je niet de knapste van de klas bent, maar doen alsof jij je buitenkant bent? Je hebt toch nog veel meer en belangrijker eigenschappen? Of ben je die inmiddels vergeten door steeds alleen naar je buitenkant te kijken? En naar die van anderen misschien?

Als jij een oprecht goed en opgeruimd karakter laat zien, dan ben je mooi. Punt. En wie dat niet ziet is stekeblind (en ja, dat zijn er nogal wat, maar dat maakt ze niet minder blind).

Hier kan je het wat mij betreft mee doen.
Iris:

je kan hoog of laag springen, maar het is echt wel zo dat een knap uiterlijk je veel voordelen oplevert, en dat wordt ook bewezen in onderzoeken.

de ervaringen die ik persoonlijk met opvallend knappe mensen heb is dat ze vaak verwend/verwaand zijn. gewend aan aandacht.

in ieder geval vind ik een 'karakterkop' veel mooier en bovendien vind ik iemand s persoonlijkheid nog het interessantst.

ik hoop dat donsje moed vat en zich niet laat deprimeren door scheldende losers of het heersende schoonheidsideaal.
Er is al veel goeds gezegd, daarom haak ik maar even in op je foto fobie. Ik vind mezelf ook erg lelijk op foto's. Ik vermijd foto's zoveel mogelijk. Als ik al een foto op een sociaal netwerk moet zetten maak ik er belachelijk veel en zoek dan de minst slechte uit en bewerk die ook nog in photoshop.

Ik ben niet lelijk, maar ik ben ben gewoon niet fotogeniek. Onlangs ben ik ook naar een dansfeest geweest, waar foto's gemaakt werden. Ik heb daarna 500 foto's doorgeworsteld op zoek naar die ene wanstaltige foto van mezelf, waar iedereen het nog jaren over zou hebben. Honderden foto's van tamelijk beschonken, onflateuze en lelijke bekken trekkende mensen, die enorm veel plezier hadden (en ik heb echt geen lelijk mens gezien op dat feest).

En ik was zelf nauwelijks herkenbaar ergens in een hoekje te zien. Dat heeft me zo goed gedaan. Er staan dus talloze mensen in belachelijke poses op een openbare site en al die mensen gaan gewoon door met leven en de volgende keer weer naar hetzelfde feest. Ze emigreren niet, ze worden geen kluizenaars, maar lachen zich waarschijnlijk rot om zichzelf.

Staar je dus niet blind op de foto's van jezelf maar kijk ook eens naar al die andere foto's van zo'n feest. Staan al die andere mensen er wel bloedmooi op?
Lelijk86,

Als je zo over jezelf praat raak je alleen maar meer gedeprimeerd. Kijk eens positief naar jezelf. niet iedereen is even mooi, maar ik weet zeker dat jij ook mooie gezichtskenmerken hebt. Als je positief naar jezelf gaat kijken ga je jezelf vanzelf mooier vinden.Als je een nick neemt als 'lelijk' je zegt dat je lelijk bent en dat het een feit is dat je lelijk bentzak je al verder in de negatieve spiraal.

Ik vind het echt erg naar om te lezen dat iemand zo over zichzelf denkt!
http://www.youtube.com/watch?v=dO9K13iZTt8
quote:Zanne schreef op 29 januari 2011 @ 00:37:

Lelijk86,

Als je zo over jezelf praat raak je alleen maar meer gedeprimeerd. Kijk eens positief naar jezelf. niet iedereen is even mooi, maar ik weet zeker dat jij ook mooie gezichtskenmerken hebt. Als je positief naar jezelf gaat kijken ga je jezelf vanzelf mooier vinden.Als je een nick neemt als 'lelijk' je zegt dat je lelijk bent en dat het een feit is dat je lelijk bentzak je al verder in de negatieve spiraal.

Ik vind het echt erg naar om te lezen dat iemand zo over zichzelf denkt!

Het is goed bedoeld van je, Zanne. Toch denk ik niet dat je lelijk86 hiermee serieus neemt. Als zij eerlijk vertelt waarom ze haar uiterlijk precies onaantrekkelijk vindt, wie zijn wij dan om haar oordeel in twijfel te trekken? We hebben immers geen foto om te kunnen vermoeden dat zij haar uiterlijk onwerkelijk negatief beleeft. Waarom zouden we haar niet op haar woord geloven?

Misschien heeft ze wel een prachtige huid. Maar als ze zich daarop focust maakt ze alsnog het uiterlijk heel belangrijk. En dan blijft ze er ongelukkig onder.

Iets heel anders is een goede verzorging. Dat is een teken van respect voor jezelf en voor degenen met wie je omgaat. Je lichaam doet zijn best om je het leven mogelijk te maken. Daar mag je dus goed voor zorgen.
quote:Tralalalala schreef op 28 januari 2011 @ 23:53:

Iris:

je kan hoog of laag springen, maar het is echt wel zo dat een knap uiterlijk je veel voordelen oplevert, en dat wordt ook bewezen in onderzoeken.

de ervaringen die ik persoonlijk met opvallend knappe mensen heb is dat ze vaak verwend/verwaand zijn. gewend aan aandacht.

Ik hoef niet hoog of laag te springen want ik ben het met je eens. Ik zeg alleen dat dit niet voor alle knappe mensen geldt.

Mijn zus is bijv. bloedmooi (type fotomodel) en die ondervindt ook last van haar uiterlijk, omdat mannen zich aan haar opdringen en vrouwen vaak naar tegen haar doen.

Ze is een echte schat en zeker niet verwend of verwaand en toch mag men haar dan niet. Dat vind ik net zo oneerlijk en oppervlakkig als naar doen tegen lelijke mensen. Snap je?
quote:Frankie33 schreef op 29 januari 2011 @ 01:30:

[...]

Het is goed bedoeld van je, Zanne. Toch denk ik niet dat je lelijk86 hiermee serieus neemt. Als zij eerlijk vertelt waarom ze haar uiterlijk precies onaantrekkelijk vindt, wie zijn wij dan om haar oordeel in twijfel te trekken? We hebben immers geen foto om te kunnen vermoeden dat zij haar uiterlijk onwerkelijk negatief beleeft. Waarom zouden we haar niet op haar woord geloven?

Misschien heeft ze wel een prachtige huid. Maar als ze zich daarop focust maakt ze alsnog het uiterlijk heel belangrijk. En dan blijft ze er ongelukkig onder.

Iets heel anders is een goede verzorging. Dat is een teken van respect voor jezelf en voor degenen met wie je omgaat. Je lichaam doet zijn best om je het leven mogelijk te maken. Daar mag je dus goed voor zorgen.

Eens, je helpt iemand beter door te erkennen wat gewoon waar is en te helpen zich te richten op wat verbeterd kan worden of wat wel mooi is.

Neem nu Sarah Jessica Parker, dat is echt het voorbeeld van hoe je een uiterlijk kunt veranderen met de juiste verzorging (al lees ik dat ze ook een nose job heeft gehad):

quote:Frankie33 schreef op 29 januari 2011 @ 01:30:

[...]

Ik snap wat je bedoelt Frankie. En het is ook niet mijn bedoeling om Lelijk86 niet serieus te nemen alhoewel dat misschien wel zo overkomt.

Ik denk namelijk echt dat het zo werkt, dat als je altijd maar tegen jezelf zegt dat je lelijk bent, je dit op een gegeven moment ook voor waar aan neemt. Als je positieve dingen gaat zeggen en positief tegen jezelf aan gaat kijken, dan gaat dat doorwerken op je zelfbeeld. Dat geloof ik echt.

Dat betekent denk ik niet dat je jezelf opeens bloedmooi gaat vinden hoor.

Goede verzorging is echt heel belangrijk inderdaad!

Leuke kleren, leuk haar, een lekker geurtje en wat make-up doen wonderen.
http://www.youtube.com/watch?v=6D7ZpgLDUXU

onnodig of...?
@lelijk86 mooi en aantrekkelijk zijn gaat niet over lange voorhoofden of neuzen, het gaat over je uitstraling,
quote:dons schreef op 02 februari 2011 @ 02:08:

http://www.youtube.com/watch?v=6D7ZpgLDUXU

onnodig of...?Ziet er prachtig uit. Weet je hier meer van?
quote:lelijk86 schreef op 28 januari 2011 @ 20:23:

Ik begrijp hoe je je voelt zo voel ik me ook.

Ook ik kan een week depri zijn naar het zien van mijn foto.

Ik heb ook een lang smal gezicht met een kin die juist te ver naar binnen staat een voorhoofd die te bol naar voren staat en een lange neus. Dat allemaal bij een heel smal gezicht.

Ik ben onzeker maar ik weet ook dat ik lelijk ben en dat is heel moeilijk te accepteren.

Ik bedoel ik kan werken aan mijn onzekerheid maar het feit blijft dat ik lelijk ben en zal ik dat ooit kunnen accepteren.

Ik zou als je er iets aan kan doen dat gewoon doen, ik heb het geld er niet voor anders had ik het gedaan.

Succes.

Ik wordt hier erg verdrietig van.Vind het naar om te lezen dat jij jezelf zo naar beneden haalt.En neem alsjeblieft een andere nick zoals onzeker86 b.v.,dat zou ik me nog voor kunnen stellen.Deze naam die je nu hebt doet gewoon pijn in mijn ogen.Ik begrijp dat dit erg moeilijk voor je is maar werk alsjeblieft aan je zelfvertrouwen en ga hulp zoeken!Hier wordt je niet gelukkig van.

Sterkte!
dons!Hoe gaat het op dit moment met je?Deze is voor jou:
quote:iris1969 schreef op 29 januari 2011 @ 17:17:

Neem nu Sarah Jessica Parker, dat is echt het voorbeeld van hoe je een uiterlijk kunt veranderen met de juiste verzorging (al lees ik dat ze ook een nose job heeft gehad):

[afbeelding]Ik vind haar uiterlijk links niet zo knap, maar doordat ze lacht i.t.t. haar foto rechts, vind ik haar uitstraling wel leuk. Rechts is ze wel knap, maar ik zie minder gezichtsuitdrukking dan links. Vergeleken met links vind ik haar uitstraling rechts wat tegenvallen.
World of Warcraft: Legion
quote:raidster schreef op 28 januari 2011 @ 09:51:

Ik heb ook weleens gehoord: als je (oprecht) jezelf lelijk vindt, dan ben je dat waarschijnlijk ook. Niet dat ik er iets mee wil mee zeggen, maar wellicht dat er een kern van waarheid. Het is toch afhankelijk van de eisen die je aan jezelf en anderen stelt. Hoe hoger die eisen zijn, des moeilijker het is om tevreden te zijn en dus hoe groter de kans op teleurstelling.

Wat ben ik blij om dit te lezen. Ik geloof dat namelijk ook.

Ik vindt mezelf oprecht lelijk en ben vaak door andere ook lelijk genoemd.

Iedereen begint dan met die standaard praatjes, iedereen heeft wel iets moois, beauty is in the eye of the beholder, ik vindt niemand echt lelijk, uitstraling is belangrijker en blablabla.

Ik word daar moe van. Ik ben lelijk heb gewoon een vreemde hoofdvorm. Een raar voorhoofd, kin en neus.

Nu wil mezelf juist accepteren, het feit dat ik lelijk ben en dat is het moeilijkste.
Oke, je bent lelijk. Ik neem het van je aan. Klaar.

Wat ben je nog meer?

Verder volledig eens met Frankie.
Ik heb nog eens wat nieuwe foto's van mezelf bekeken.

En eerlijk gezegd is er niks mis verder met mij.

Ik kom steeds meer aan met behulp van een dieetiste en dat toont toch veel mooier, vrouwelijker, mijn gezicht wordt nog steeds voller en is niet smal meer.

Het enige wat toch blijft opvallen is die grote bobbel op mijn kin.

Van voren zie je er eigenlijk niks van maar vooral profiel zit en blijft er gewoon een bobbel..

Dat krijg ik niet weg met eten of wat dan ook, het is gewoon aan mij te beslissen om het weg te laten halen of niet.

Vroeger kon het nog wel vergoed worden, maar ik denk nu niet meer zelfs al zou ik zeggen dat ik er mijn hele leven onder geleden heb.

p.s Het gaat er niet om door wie ik gezien wil worden, ik heb vrienden om me heen die naar mijn binnenkant kijken en mijn buitenkant oke vinden.

Het gaat erom dat die kin mijn verder leuke gezicht naar beneden haalt en mijn uitstraling zou veel vrolijker worden als deze grote brok een stukje kleiner zou worden gemaakt.
p.s lelijk86

Heb je jezelf al eens echt goed bekeken?

Ik heb zelf wel heel veel kunnen doen dmv aankomen (of afvallen) dat toont ook in je gezicht.

Of b.v make-up, haardracht etc.

Dus eerst eens goed kijken wat er dan zo lelijk is en of er zonder snijden wat aan te doen valt.

Vraag ook eens aan bekenden en vrienden een mening e.d

Nu wil mezelf juist accepteren, het feit dat ik lelijk ben en dat is het moeilijkste.

..dit zal niet gaan lukken, niemand kan accepteren als hij of zij echt lelijk is.

Probeer eerst eens te ontdekken of je wel echt lelijk bent, er kan iets heel anders aan de hand zijn (zoals bij mij b.v extreem ondergewicht)
dons,dit klinkt al stukken positiver.Ik kan me voorstellen dat

het erg moeilijk voor je is geweest.Ja en het is fijn dat je lieve

vrienden om je heen hebt.Die kijken ook naar de buitenkant.

Verder ben ik het met je eens betreffende de poster met een

bepaalde nick.Ik ga de naam niet eens noemen.Krijg daar een

naar gevoel van.Ik vind mijn uiterlijk ook belangrijk,ben zelf vrij

ijdel maar het is geen obsessie.En niemand is volmaakt.Zo

ben ik geen maat 34/36 maar een maat 40/42 bij 1.75.Ik denk

soms ook ik zou wat slanker willen zijn maar aan de andere

kant mag ik er ook best zijn want mijn lijf is mooi in proportie en ik het is mooi gespierd.Ik blijf je verder sterkte wensen met

alles en schrijf maar gewoon van je af als je daar behoefte aan

hebt.
quote:lelijk86 schreef op 18 februari 2011 @ 22:36:

[...]

Wat ben ik blij om dit te lezen. Ik geloof dat namelijk ook.

Ik vindt mezelf oprecht lelijk en ben vaak door andere ook lelijk genoemd.

Iedereen begint dan met die standaard praatjes, iedereen heeft wel iets moois, beauty is in the eye of the beholder, ik vindt niemand echt lelijk, uitstraling is belangrijker en blablabla.

Ik word daar moe van. Ik ben lelijk heb gewoon een vreemde hoofdvorm. Een raar voorhoofd, kin en neus.

Heb je inmiddels al hulp gezocht?Ik hoop je binnenkort weer terug

te zien op dit forum maar wel met een andere nick.En ik kan me

niet voorstellen dat je echt lelijk bent.Volgends mij is er niets mis

met je en zit het gewoon tussen je oren.Maar ik snap best dat je

er anders over denkt op dit moment door je pestverleden.Ik wil je

daarom veel sterkte wensen en blijf vechten.
Ik snap het hoor dat jullie moe worden van al die Politiek Correcte prietpraat die je de hele dag te horen krijgt als je zegt dat je lelijk bent, terwijl de spiegel en je omgeving je dit voortdurend melden.

Maar overal is een mouw aan te passen, dus ook aan je uiterlijk én aan de manier waarop je er mee omgaat. Dat kan zijn dat die lelijke bobbel op je kin weg moet of dat die rare neus anders moet, maar het kan ook zijn dat je het accepteert en er verder geen waarde meer aan hecht.

Ik heb een bobbel op mijn neus, maar ik ben hem eigenlijk gewoon vergeten, want mijn lichaam is slank en mijn ogen zijn mooi blauw en dat heft de boel aardig op. Bovendien ben ik er nu heel ontspannen over en dus reageren mensen er ook niet meer op.

Raar maar waar, maar mensen zijn daar heel gek in, die zien wat ze voorgespiegeld wordt, dus presenterr jij jezelf als aantrekkelijk dan ben je het ook.
Ja maar WAT is lelijk nu eigenlijk?

Wat voor de een mooi is is voor de ander lelijk,.

Al ben je een fotomodel dan nog zullen er altijd mensen zijn die hem/haar afkraken. Het gaat om smaak.

Net als dat verhaal over een schilderij.

Iedereen had er een mening over. Maar of het schilderij nou mooi of lelijk is.. Het veranderd niet. Zo moet jij t ook proberen te zien. Het is neit bepalend.
'Raar maar waar, maar mensen zijn daar heel gek in, die zien wat ze voorgespiegeld wordt, dus presenterr jij jezelf als aantrekkelijk dan ben je het ook.'

Grappig dat je dat zegt iris! je snapt soms toch niet hoe t kan werken he..;-) heb jarenlang zitten mieren over mn uiterlijk, moets altijd alles compenseren met zonnebank, perfecte kleren, perfect haar, sieraden, nooit een kilootje teveel etc etc.. totdat ik er zooooooo zat van was (en gestopt ben met de pil i.c.m. alleen op reis, waardoor ik me een stuk stabieler en rustiger in mezelf ging voelen). lekker spijkerbroek en gympen aan, niet teveel make-up en best n beetje schijt gekregen aan al die mensen van wie ik dacht dat ze me lelijk vonden.

en wat zo gek is.. ineens noemden mensen me mooi.. nah ja!! en dan zeg ik altijd maar voor de grap "im not selling looks, im selling brains honey!" (kelly cutrone..).

kortom, probeer je uiterlijk dezelfde plek te geven als je baan, je relatie, je huis, je familie... een deel van je leven, maar verdorie toch niet alles!!
Ik kan me heel goed voorstellen dat het je leven kan bepalen als je weinig zelfvertrouwen hebt.Graag zou ik bij deze dan ook

willen weten hoe het met To gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven