Mijn dromen en de voorspelling

28-01-2011 23:23 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo.

Ik zit ergens mee en ik wil het toch graag met jullie delen en jullie mening horen , hoe jullie hierover denken.

Sinds een paar maanden droom ik namelijk geregeld dat ik aangevallen/gebeten word door honden.

Eerst zocht ik er niets achter , en vond het alleen toevallig dat ik dit vaker droom.

Ik heb zelf geen hond, Geen van mijn familieleden of vrienden hebben een hond, dus ik ben eigenlijk nooit echt met honden in contact.

Maar nu heb ik toch eens op internet opgezocht wat deze dromen kunnen betekenen, en nu zie ik op meerdere site's dat wanneer je droomt over aanvallende/bijtende honden dit te maken heeft met vijanden, mensen die mij kwaad zouden willen doen.

Ik geloof normaal nooit zo snel in dit soort dingen, maar nu merk ik dat er er toch best mee zit en me afvraag wie dan die vijand zou kunnen zijn.

Ergens heb ik ook echt het idee dat ik me compleet aanstel en mijn vriend zegt ook dat ik me niet zo druk moet maken.

Maar toch blijft het maar door mijn hoofd spoken.

Zijn er hier mensen die iets af weten van dromen , of ook weleens dit soort dromen hebben ?
http://www.youtube.com/watch?v=tphqUr5S-DM
Ik denk dat het zo niet werkt. Dat soort universele symbolen in dromen, ik denk het niet hoor...

Maar misschien kun je nadenken over welk gevoel de droom je geeft. En is dat een gevoel dat je overdag ook wel eens hebt? In welke situatie?
Wat eten we vanavond?
Een droom kan een gevoel of iets waarmee je zit aangeven. Als je nagaat hoe je je voelt bij die droom, kun je dit misschien plaatsen met een gebeurtenis, gevoel of moment in je leven.

Op internet kun je niet vinden wat deze droom voor jou 'betekend'. Zo kan een hond voor de ene persoon symbool zijn voor angst, omdat diegene bang is voor honden, terwijl een ander positieve associaties bij een hond heeft.
In dromen verwerk je datgene waar je overdag niet aan toe komt. Er zal dus gerust iets spelen in je leven wat jij nu in je dromen verwerkt.

Maar ik denk niet dat dit perse een 'vijand' hoeft te zijn. Als we toch met die theorie meegaan, maar dat wat minder letterlijk nemen, kun je dan iets bedenken wat op dit moment 'bedreigend' is in jouw leven?

Misschien sta je op het punt van een carrieremove en vind je dat spannend? Misschien heb je financiele problemen en heb je angst voor nog meer financiele tegenvallers? Is er iemand ziek in je omgeving en vind je dat beangstigend?
Dat je aangevallen wordt door honden heeft meer te maken met het begrip "trouw". In hoeverre ben je jezelf trouw, dat is het beeld.

Doe je dingen die je eigenlijk helemaal niet wilt doen. Ik vind het wel een positieve droom, omdat deze je een waarschuwing geeft.
Iedereen heeft vijanden. Ze zitten overal
Een droom over een hondsdolle hond geeft aan dat ondanks grote inspanningen het beoogde doel niet zal worden bereikt en dat er ziekte op de loer ligt. Als je wordt gebeten door een hondsdolle hond wijst dit erop dat een bekende op de rand staat van de afgrond en er onheil in de lucht hangt

Het gegrom van honden geeft aan dat u bent overgeleverd aan de willekeur van de mensen om u heen en dat het binnen het gezin niet voor de wind zal gaan.

Bron: Google
“Don’t look back – you’re not going that way.”
@ nummerzoveel

Ja ik heb wel wat financiële problemen de laatste tijd , en ook de ex van mijn vriend zit mij echt flink dwars. heb hier in het verleden veel gezeur mee gehad en ik weet dat zij het niet kan verdragen dat mijn vriend nu gelukkig is met mij. En ook al veel geprobeerd gezegt en gelogen heeft om ons uit elkaar te drijven.

Ik zelf betrok het eigenlijk een beetje hierop denk ik.

Aangezien zij ook teksten op haar Facebook zet waarvan ik weet dat die op mij of mijn vriend gebaseerd zijn, en ik me soms best druk kan maken om haar.

In mijn dromen voel ik vaak echt angst, angst dat de hond mij aanvalt, en dit gebeurd vervolgens ook. In mijn dagelijkse leven heb ik ook weleens de angst dat mijn vriend toch weer richting zijn ex contact zoekt.

Dit komt ook door dingen die in het verleden zijn gebeurd , en

Misschien dat mijn dromen daar betrekking op hebben.
dit laatste lijkt mij een goede verklaring.

dromen zijn niet voorspellend maar weerspiegelen een gevoel dat je hebt.

als je dus droomt dat je wordt aangevallen dan voel je je waarschijnlijk in een bepaalde zin bedreigd.
en heb je het idee dat iemand of iets je kwaad wil doen. dat is jouw idee, niet een feit dat je droomt.
@cassas

Kijk, dan is dat het dus misschien wel.

Wat zou jij kunnen doen om je financiele problemen op te lossen? Maak een plan, dan krijg je gevoelsmatig de controle terug. En dat hoeft niet te betekenen dat het binnen een week is opgelost, maar wel dat je actief in oplossingen gaat denken ipv in problemen.

En die ex, hoe kun jij daar minder last van krijgen? Kennelijkt raakt zij je. Kun je haar op Facebook voortaan niet gewoon negeren? Dan kun jij je meer gaan focussen op het mooie wat jij met je vriend deelt ipv de angst voor dat het ooit over kan gaan.
Misschien zit er een hond op je te wachten in het asiel
Hiervoor moet je eerst alles van Jung lezen en dan nog zal het vaag blijven...
Nu ik jullie reacties zo lees lijkt het me inderdaad geen voorspellende droom , maar een droom die voortkomt uit mijn eigen gevoel en angsten.

Met mijn financiële problemen ben ik al druk bezig hier orde in te brengen.

En die ex , ik vermijd al zoveel

Mogelijk haar Facebook maar soms via gemeenschappelijke vrienden zie ik dingen en kijk ik toch weer even op haar pagina.

Of ze smst nog weleens na mijn vriend en tegenwoordig verteld hij het gewoon en negeert hij haar ook ( zeggen dat ze moet ophouden helpt niet ).

Op de een of andere manier zie ik haar inderdaad nog als een bedreiging en dat is zo vervelend .
Het kan ook gewoon helemaal niets betekenen, of dat je misschien wat zwaar getafeld hebt
Hoezo zwaar getafeld?
De droomuitleg waar ik me altijd het meest in kan vinden is: alles en iedereen waar je over droomt ben je zelf. Die honden die je bijten? Ben jezelf. Die vijand? Ben jezelf. En eigenlijk is dat al bewezen want door het overpeinzen van die droom ben je nog meer je eigen vijand geworden dan je al was, want je richt je nu op een vijand van buitenaf terwijl je juist op je innerlijke vijand zou moeten richten. Denk ik.

Hm, toch maar pantoffels aan. Het is mijn uitleg, ik voel me er goed bij, maar het is en blijft van de koude grond

Trusten!
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Mochten de honden te lang blijven in je dromen, dan kun je jezelf trainen door elke avond voor je gaat slapen jezelf sterk voor te nemen dat als de honden weer verschijnen dat je dan NIET wegrent omdat je WEET dat het een droom is.

Het vergt training maar het is mogelijk invloed uit te oefenen op de loop van je droom. In eerste instantie zul je waarschijnlijk toch blijven rennen, maar als je jezelf telkens voordat je gaat slapen blijft voornemen niet te rennen, komt dat voornemen langzamerhand ook terug in de herhaalde droom en kun je het een keer proberen, het stilstaan. Want je hebt jezelf tegen die tijd ingeprent dat het een droom is en als je dat begint te weten terwijl je droomt, kun je de droom/angst ombuigen.

Het is misschien het proberen waard, baat het niet, dan schaadt het niet en als je bewust aan je aanstaande droom denkt, ben je positiever met jezelf bezig dan met het napluizen van berichtjes op internet. Luister naar berichten vanuit je innernet!
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Je zegt dat je bang bent dat de honden je aanvallen en dit vervolgens ook gebeurt. Je kunt dit ook zien zoals dit in het echte leven is: honden voelen angst/zwakte en vallen hierdoor aan. Wellicht werken aan je onzekerheden c.q. angsten?
quote:Cassas schreef op 29 januari 2011 @ 00:37:

en kijk ik toch weer even op haar pagina.

En dit bedoel ik met je eigen vijand zijn, waardoor ik blijf denken dat die aanvallende en bijtende honden echt een reflectie zijn van je eigen handelen. 'Toch weer even op haar pagina kijken' staat volgens mij gelijk aan jezelf bijten, jezelf aanvallen. Dat doet echt, echt, echt niemand anders, dat doe je echt zelf!

En nu gaan de pantoffels weer uit en ga ik slapen!

Trusten.
Tegen jou zeggen dat je dit niet zo serieus moet nemen vind ik echt een hondenstreek.
Toch grappig hoe bepaalde topictitels als hondenuitlaatveldje kunnen dienen waar telkens dezelfde honden aan elkaars poepert gaan ruiken, een grappige blaf laten horen en dan samen zo'n lol hebben tijdens het uitlooprondje

En, Cassas, nog gerend vannacht?
Het zijn altijd dezelfde, die ongelijnd alle geurtjes aflopen, er overheen zeiken.

Van hen kan je ook geen serieus antwoord verwachten, je hebt het mooi gezegd xantippe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven