Mode & Beauty alle pijlers

Het parfumtopic is er weer !

26-09-2007 14:11 701 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb overal gezocht, maar kan het oude parfumtopic nergens meer vinden. Een goede vervanger is er ook niet. Daarom: voor iedereen die dol is op parfum, wil praten over klassiekers of juist nieuwe geuren: een nieuw topic om weer helemaal los te gaan !
Hallo Parfumdames, ik lees in dit topic dat velen van jullie veel over parfum weten, en misschien weet 1 van jullie een antwoord op mijn vraag. Een aantal jaren geleden heb ik de geur In love again van Yves Saint Laurent gekregen, en ik vond het de lekkerste geur die ik ooit geroken heb ( ben niet zo.n parfummens verder, vind het vaak te zwaar) Helaas kun je deze geur niet meer kopen. Ik weet dat er in ieder geval grapefruit in zat. Laatst was ik bij Ici Paris en de verkoper heeft me een geur aangeraden die er een beetje bij in de buurt komt, Incanto van Salvatore Ferraganio. Lekker inderdaad, maar ik vraag me af of jullie misschien nog wat andere tips voor me hebben. Ik heb er dus niet zoveel verstand van en als ik al die parfums zie staan weet ik helemaal niet in welke richting ik moet zoeken. Ik denk dus dat ik op geuren val waar fruittonen in zitten. Heel graag wat tips dus, zodat ik is gericht wat kan gaan ruiken, bij voorbaat mijn dank! Liefs Dagdroomster
Hoi Dagdroomster

Kijk eens op www.klassiekegeuren.nl ,denk dat ze hem daar wel hebben
Hallo dagdroomster,

Ik heb even voor je gekeken, maar de geur In Love again kun je gewoon bestellen bij www.strawberrynet.com! Ik heb zelf goede ervaringen met deze site.
Mss bij de Kijkshop of het kruidvat?

Er is geen andere geur die erop lijkt. Heb deze geur vroeger ook gebruikt en er zijn geen andere geuren die er ook maar enigzins op lijken.

Succes met je zoektocht!
Hoi Taylor, ik reageer hier maar even. Je had het in het andere topic over white musk. Ik neem aan dat je die van de bodyshop bedoelt?

Die is erg lekker en is wel wat voor ons.

Ik heb hem een tijdje gehad maar door de rozen die er in zitten kreeg ik het er toch benauwd van maar de geur vind ik erg lekker!

Ben heel benieuwd wat je er van vindt!
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Hoi Jas,

Ja, klopt! Ik bedoel idd die van de Bodyshop..helaas zit deze niet bij ons in het dorp, dus zal naar de stad moeten. Maar ik hoor er goede dingen over.

Jij nog wat nieuws gekocht/geroken waar je niet benauwd op reageert?
de geur white musk van de bodyshop heb ik ook in me collectie staan.

Vind hem ook erg lekker! echt een aanrader.

Van de week ook noa van chacherel gekocht!

Daarbij kreeg ik het monstertje van chanel nr5. dus heb ook meteen weer wat uit te proberen!
Ik krijg ontzettend veel reacties als ik de parfum uit het witte flesje van de Poison lijn gebruik van Christian Dior. Heerlijk geurtje!

Welke ik echt vies vind; Kate Moss, Kylie Minogue geurtje, en die van Sarah Jessica Parker! Vreemd dat ze van die cheap geurtjes maken onder de namen van zulke leuke bekende vrouwen. Echt helemaal niks.
Ik ben helemaal gek van kruidige geurtjes op mijnplankje staan:

Dune- Dior

First love van Cleef & Arples

Eau Dynamisante van Clarins (meer een soort van bodyspray..)

Prada

En hopelijk met kerst (we moesten een lijstje inleveren) van mijn schoonouders Prada d'Infusion Iris... Heerlijk....

Mijn moeder heeft dat geurtje van het weekend van mij vader gekregen omdat ze 35 jaar getrouwd zijn. En ze vind 'm ook heel lekker.. Het geurtje dan, hahaha!!!

Oja mijn vader heeft de mannen Prada (ook erg lekker hoor!!!!)

ook leuk, welke geur dragen jullie mannen/vriendjes??

Mijn man is momenteel helemaal weg van WOOD - Dsquared2

Yves Saint Laurent In Love Again is ook verkrijgbaar bij drogisterij.net.
Ik ben ook gek op kruidige/orientaalse geuren, ik heb o.a.:

van Boucheron: Jaïpur, Jaïpur Saphire, Trouble. Alien van Thierry Mugler en Pure Poison van Dior vind ik ook lekker. Mijn laatste aankoop was Insolence van Givenchy, die is wat lichter. Ik krijg heel vaak reacties van mensen dat ze me zo lekker vinden ruiken.
Bij mijn man vind ik Pi van Givenchy echt heerlijk ruiken. Is ook een kruidige, oriëntaalse geur.
Nieuwste geur van paul smith, Rose. Heerlijk als je van rozen houdt tenminste. Heb het voor kerst gehad, ben er blij mee.
Vandaag in de stad White Musk EDP gekocht! Heerlijke geur die lang blijft hangen! De olie heb ik ook gezien Plom, maar er zat helaas geen verstuiver op (vind dat wel belangrijk, lekker sprayen), en idd Jasmine: echt wat voor ons!

Groetjes!
Mijn favoriete parfums zijn Flowerbomb van Viktor en Rolf (met stip op 1), Estee lauders beyond paradise and pure poison van Dior. Ik vind j'ador van Dior trouwens ook erg lekker maar de drie bovengenoemde zijn abosluut mijn favorieten
Eerste kado van dit jaar net gehad! Flowerbomb van V en R eau de parfum !!

HEERLIJK!
Das nog eens een leuk cadeau om het jaar mee te beginnen!
zeker Daantjuh 86 ! Ben er erg blij mee ,kreeg hem zomaar ,niet jarig of zo !

Goed parfum begin van het nieuwe jaar !!
Weet iemand misschien waar Background van Jill Sander nog te koop is? Is al een oude herengeur, die helaas nergens meer te vinden is.
Dag parfumkenners.

Ik ben van slag omdat mijn geliefde geur Gloria van Cacharel uit de handel is genomen. Een heerlijke zachte, zoetige en warme geur.

Vanmiddag ben ik naarstig op zoek geweest naar een vervanger (ik kan niet zonder een geurtje!) maar ben nog niet onder de indruk van het aanbod. IK hou niet zo van watergeuren en bloemige geuren namelijk.

Hebben jullie misschien tips voor me die ik zou kunnen proberen? Heb Burberry Brit meegekregen en een geur van Lacoste, maar die worden het ook beide niet.

Om julie een indicatie te geven van geuren die ik vroeger ook wel lekker vond:

- Ocean Dream van Giorgio Beverly Hills

- All about Eve van Joop

- Roma van Laura Biagiotti

- Tuscany per donna (ben de fabrikant krijt)

- Soto Vocce van Laura Biagiotti

Ik hou van zachte, warme bescheiden geuren. Tips zijn heel hartelijk welkom!!!
Mss dat je kan kijken bij de Kijkshop? En anders wel op internet bij internetparfumerieen!

Mss een geur van DKNY: Casmire Mist! Ik denk dat dit wel wat voor jou is! Een al wat oudere geur maar gewoon te verkrijgen bij Douglas enzo.

Must van Cartier is ook heerlijk, evenals Chopard Casmir EDP. Probeer deze 3 maar 's!

Goed Plom! WAT een mooi kado!! Hij is lekker he? Nouja, dan heb je wel wat! Ik heb er zelf ook erg veel plezier van!

Groetjes!!
Hij is heerlijk Taylor!!
Iemand de nieuwe geur Infiniment van Chopard al geroken?
Ik heb The One (D&G) gekregen en ik vind hem heerlijk!

Het is een hele aparte geur, uniek en interessant en sexy!! Ik draag hem s'avonds maar ik hem hem ook overdag een paar keer gedragen. Vooral de eerste geurnoten die je ruikt als je hem opspuit...heel lekker en het heeft iets zoets op dat moment....daarna heeft het een warme sexy en charmante geur. Heerlijk!
Hallo, kent iemand van jullie Soir de Lune van Sisley ?

Een vriendin heeft me een proefje gegeven, meegenomen van de Can.Eilanden, en ik ben verkocht !!!!!

Wat een heerlijke aparte geur, ik zag alleen op internet dat het duur is.....

104 euro voor 50 ml ofzo....
Ik vind Contradiction van CK erg lekker en Allure van Chanel.

Jil Sander Sun is ook favoriet in de zomer. Mijn allerlekkerste ooit is

van Sarah Jessica Parker, ben de naam even kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven