- - - Ju(n/l)i 2007 - - -

26-10-2009 18:26 668 berichten
Alle reacties Link kopieren
En wéér een nieuw topic !

Link naar het vorige topic:* * Ju(n/l)i 2007 * *

What matters most is how you see yourself
Het is nog steeds onwerkelijk hoor. Leuk, maar onwerkelijk, alsof het niet over mij gaat. Ik voel ook nog niet zoveel bijzonders, maar goed, het is natuurlijk ook nog erg pril. Moe ben ik wel, maar dat komt ook omdat ik wakker word gehouden door P's gehoest. Hij heeft longonsteking en voelt zich ook beroerd. Het gaat nu iets beter maar er zit nog niet veel fut in. Oftewel...ik heb nu 3 kinderen kan ik alvast een beetje oefenen.

Luuk hangt trouwens de laatste dagen erg aan mij, letterlijk en figuurlijk. Als ik in z'n zicht ben dan hangt hij aan mijn benen, wil opgetild worden, kan zich niet meer vermaken en wil mijn aandacht. Vandaag was wel extreem vond ik. Soms "vlucht" ik dan even naar boven en dan gaat hij wel gewoon spelen. Eerst zit hij tegen de deur te bonken en te huilen, maar als ie door heeft dat ik weg ben is het wel weer goed.

De laatste dagen hangt hij vooral tijdens het koken aan mijn benen, P. heeft niet de puf om hem bezig te houden dus ik word er soms chagrijnig van.

Nou goed, ik ga zo sporten.

Morgen heb ik cursus. F. en L. kunnen gelukkig een extra dagje naar de crèche, dus P. kan dan lekker uitzieken.

groetjes!
Hoe is het nu Peetje? Is het nieuws al wat meer doorgedrongen? En hoe is het met P? Weer wat opgeknapt van de longontsteking?

Wat lastig dat constante hangen zeg. En maar blijven zeggen tegen jezelf: t is een faaaaaaase! Maar vermoeiend is het wel.

Met de rest ook alles goed?

Hier alles lekker z'n gangetje. Kleine uk is ontzettend druk en schopt geweldig. Gynaecoloog verbaasde zich over hevigheid van het voelen omdat placenta er ook nog als extra buffer tussen ligt. Nou, dat voorspelt veel goeds

Kreeg vorige week die doos van Felicitas thuis en daar zit je dan met die kleine luiertjes, speentje etc. Dan wordt het allemaal wel heel erg echt weer hoor. Ook van VSM kreeg ik een slabbetje opgestuurd. Hebberd als ik ben gaan we zaterdag de blije doos bij Prenatal ophalen.

Ik heb trouwens op de kalender gezet dat we dit weekend echt, echt buikfoto's gaan maken. Dus die komen echt een keer hoor!

Fijne dag allemaal nog!
P. is wel weer opgeknapt, maar het is nog niet helemaal zoals het hoort. A.s. maandag moet hij nog een foto laten maken, dan kunnen ze zien of het weg is.

Luuk hangt iets minder aan me nu, gelukkig. Ja, ik houd me er ook altijd aan vast dat het wel een faaase zal zijn. Vanochten toen ik ging werken was hij het er trouwens niet mee eens. Ik deed mijn jas aan en daar liep hij aan te trekken terwijl hij zei: "open, open" . Toen ik vroeg of ik mijn jas weer uit moest trekken zei hij jaaaa. Toen ik vroeg of ik dan thuis mocht blijven zei hij ook jaaaa! Vervolgens zei ik dat ik moest werken en toen klemde hij zich aan me vast.

Maar goed, vervolgens kwam P. naar beneden en gaf ik Luuk aan hem en toen was het goed. Toen zei hij "daag!" tegen mij en zwaaide hij met z'n handje. Zo van: ik heb een vervanging dus ga nu maar weg ook.

De zwsch dringt al wat meer door maar ik blijf voorzichtig tot de eerste echo. Ik heb nog een test gedaan afgelopen maandag en die gaf 3+ aan, dus ja, dan wordt het steeds echter.

Volgens mij gaat het trouwens erg hard straks met m'n buik, ik kan nu nl al 2 broeken niet meer dicht krijgen...

Het zijn wel van die hele strakke broeken die normaal al redelijk strak zitten, maar ik heb gewoon al een klein buikje.....ooops. En dat van een 5mm groot embryo...

Nou ja, het zijn natuurlijk opgezette darmen, maar goed. Bij de vorige 2 zwangerschappen zag je gewoon een tijd niets, of 3 eigenlijk als je de miskraam meetelt (groei tot 8,5 week) maar als het zo doorgaat krijg ik straks een mega-buik. Of ik moet gewoon niet zulke strakke kleren dragen, dat kan natuurlijk ook.

Leuk dat je uk zo schopt en dat je het zo duidelijk voelt. Dat belooft een pittig kindje te worden dus, haha.

Hoe vindt Eva het trouwens? Is ze er veel mee bezig? Neem je haar vaak mee naar de gynaecoloog? Of heeft ze zoiets van: het zal allemaal wel.
Wha nu al een buikje, dan wordt het wel echt echt he Wanneer moet je trouwens voor het eerst naar de verloskundige?

Verder nog geen last van misselijkheid oid?

Fijn dat het zowel met P als met het hangen van Luuk beter gaat. Slaap je nu ook weer beter, nu er minder gehoest wordt?

Ja, kleine uk is echt heel druk. Gisteren weer een hoogtepuntje: ik zag mijn buik heel duidelijk bewegen door het schoppen Ik lag toen net in bad dus ik M roepen om het te laten zien. Maar ik riep nogal hard, ik dacht dat hij me anders niet zou horen, dus hij komt geschrokken aangerend, dacht dat er een weet niet wat aan de hand is..

Eva is er helemaal vol van en gaat regelmatig mee naar de gynaecoloog. Alleen bij de uitgebreide onderzoeken niet. Ze vindt het machtig mooi de baby te zien op de echo of om het hartje te horen. Elke dag wordt mijn buik geknuffeld, even tegen de baby gepraat of een liedje gezongen, zo lief is dat. Daarnaast is ze nog altijd druk met namen verzinnen, kleurtjes/ideeen voor de babykamer etc. Ze denkt echt actief mee en dat is echt heel leuk. (Behalve dat het in het echt geen optie is de babykamer zwart te schilderen zoals 1 van haar ideetjes was )

Wel vond ze het wat flauw dat vriendinnetje F en zij niet bij de geboorte mogen zijn want dat vinden ze echt leuk hoor! Maar toen ze hoorde wie er naar alle waarschijnlijk komt hier thuis wanneer ik moet bevallen, was het gelukkig ook wel weer goed. Wel moesten we beloven dat ze echt, echt gelijk mag komen kijken. En dat mag natuurlijk, zij is de eerste. M gaat nog een keer met haar naar de stad om een cadeautje voor baby te kopen wat ze dan mag geven en we hebben een canvasdoek klaarliggen. Daar mag ze een schilderij op maken voor de babykamer. Op die manier proberen we haar er zoveel mogelijk in te betrekken.

Eef en ik zijn vandaag druk bezig om een boekje te maken voor opa. Mijn vader moet namelijk as woensdag geopereerd worden en dan een aantal dagen in het ziekenhuis blijven. Eva had dus bedacht een boekjje te maken met allemaal verschillende tekeningen zodat hij elke dag wat kan "lezen". Dus dat zijn we nu aan het doen. Ben zelf niet zo'n creabea dus ik was allang blij dat zij met een idee kwam hahaha.
Ik heb de vk nog niet gebeld, ga dat donderdag maar eens doen denk ik. Volgens mij heb ik dan zo rond week 8 of 9 een intake-gesprek.

Luuk zit weer in een nieuwe fase: de ik-wil-'s avonds-niet-slapen- fase. Het viel vanavond gelukkig mee, toen ging hij wel slapen. We hadden hem om 8 uur in bed gestopt en P. was vantevoren nog even een eind met hem gaan wandelen.

Maar gisteren....hij wilde niet. Eerst getroost, toen maar even eruit en mee naar beneden. Dan is alles goed natuurlijk. Toen ik hem rond 10 voor 9 weer in bed legde begon ie weer te krijsen. Na 20 min. sliep hij eindelijk..

Vorige week was het ook al een paar keer raak.

Hoe is het met je vader Metis? Alles goed gegaan? O nee, wacht, hij wordt morgen geopereerd of niet?

Succes dan.
Met mijn vader is het goed. Woensdag heeft hij ingreep gehad en vrijdag mocht hij weer naar huis. Wel nog veel napijn enzo maar goed, dat gaat ook wel weer over. Hij is allang blij dat hij weer thuis is want hij vond het maar niks daar haha.

Peetje: Al gebeld naar vk? Even wat anders, dat weet jij vast wel... Ik heb ontzettend last van mijn kies. Ik denk zelf dat er een stukje is afgebroken of dat vulling er uit is oid. Hoe zit dat eigenlijk met verdoving tijdens zwangerschap, kan dat gewoon of helemaal niet?

Wij zitten hier momenteel in de kou en zonder warm water, brrr. Onze cv ketel heeft het afgelopen dinsdagochtend begeven. Er staat al wel een andere hier thuis klaar, maar die zou mijn vader dus plaatsen. We dachten dat oude het nog wel even zou doen, maar niet dus. We hebben donderdag wat straalkacheltjes gehad dus qua warmte is het redelijk te doen. Alleen het niet in bad kunnen of douchen is lastig, daarin zijn we echt afhankelijk nu van anderen.

Buikfoto staat trouwens op onze Hyves hoor!

Aankomende dinsdag weer een uitgebreide groeiecho, ben benieuwd. Hopelijk kunnen ze nu wel het eea opmeten (en het geslacht eens goed zien )

Fijn weekend allemaal!
Even een update over de groeiecho, die had ik gisteren. Alles was goed! Kleine uk doet het gewoon helemaal volgens de boekjes qua groei en gewicht (nu 1096 gram) Echt zo super. Deze zit gewoon lekker op de middenlijn in de curve's, geniet me daar suf van haha. Een hele zorg minder. Wel blijven ze het in de gaten houden dus over 3 weken meten ze weer alles op, maar tot nu toe gaat het gewoon hartstikke goed.

We zagen kleine ook live in actie wat betreft schoppen, mijn hele buik golft dan heen en weer want zit behoorlijk wat kracht in *au* Tijdens echo begon mijn buik ook weer te bewegen, kleine uk was erg druk, en dan zag je tegelijk op scherm live gebeuren. Met 2 beentjes tegelijk afzetten en hoppa, zo tegen buikwand aantrappen. Was echt heel grappig om te zien.

Wat ook opvallend is dat Eva en deze uk echt in exact dezelfde houding liggen met handjes, heel grappig.

Geslacht weten we nu ook zeker, wat ze al dachten (wat ik toen op Hyves heb gezet) is nu bevestigd. Dus nu kunnen we wat gerichter bezig met wat zaken, ook wel fijn.

Fijne avond weer allemaal!
Fijn Metis! Dat klinkt allemaal goed!!

Peetje, hoe voel jij je?

Ik ben hier heel druk met ons huwelijk. Nog maar een paar weken en dat gaan we echt trouwen. Ik heb alleen af en toe last van stress... we moeten zoveel, en willlen alles goed doen ( kunnen allebei niet zo goed loslaten) Maar het zal wel komen allemaal...

Ben effe zo moe dat ik het hierbij laatl. Liefs allemaal.
Ben je al naar de tandarts geweest Metis? Verdoving mag wel als je zwanger bent.

Fijn dat uk het zo goed doet op de curve. Dus het geslacht is nu definitief bekend. Zijn jullie al uit de naam?

Ik voel me de laatste dagen beroerd, constant misselijk en 's avonds moet ik overgeven sinds een paar dagen.

P. is ook ziek (buikgriep) dus we hadden niet veel aan elkaar. Vorige week had ik nog een dag cursus en toen hebben mijn ouders opgepast. P. was ziek dus ook thuis maar kon toen lekker ziek zijn. Mijn ouders hebben de was gedaan en stofgezogen dus daar had ik veel plezier van want zaterdag waren we allebei erg gaar en brak.

Zondag ging wel, ik ben nog even naar een verjaardag geweest met F. en L. Afleiding helpt volgens mij wel. Hopelijk gaat het morgen met werken wel goed.

Vanmiddag heb ik even een uurtje geslapen, P. was nog thuis dus daar heb ik even gebruik van gemaakt.

UM: spannend, over een paar weken al trouwen! Dat komt echt dichtbij. Gaan jullie eigenlijk nog op huwelijksreis?
UM: Wanneer is ook alweer de grote dag? Hoe staat het met de voorbereidingen, nog steeds zo druk en gestrest?

Peetje: Wat vervelend dat je zo beroerd bent. Hoe is het nu? P inmiddels alweer opgeknapt?

Hier alles goed. Morgenochtend weer een groeiecho en afspraak bij gynaecoloog. Inmiddels alweer ruim 30 weken, het gaat echt zo hard!

Zaterdag heeft mijn vader het wiegje hier gebracht, is al ruim 45 jr in de familie. Eva heeft er ook in gelegen dus wel hartstikke leuk.

Over de naam zijn we nog niet uit *zucht* Lastig hoor. Toen bij Eva wisten we het heel snel en dat was toch wel relaxter.

Eva is erg verdrietig bij vlagen, zo sneu. Dit is namelijk haar laatste week op de opvang. Eerst vond ze het vooral heel stoer dat ze ging stoppen want "ze is nu groot". Maar ze beseft nu dat ze dan ook afscheid moet nemen en dat vindt ze echt, echt niet leuk. Want F is haar aller, allerbeste vriendin voor altijd en F en zij willen nooit andere vriendinnetjes. En de juffen op de kleuterschool straks kunnen nooit zo lief zijn als de juffen die ze nu heeft. Al met al heeft ze het er best moeilijk mee.

Ze is er ook heel druk mee, gisteren is ze bijna de hele dag aan de gang geweest om een afscheidsboekje voor de juffen te maken en ze praat er zelfs over in haar slaap.

Zaterdag hebben we nieuwe ketel gekregen dus we zitten er weer lekker warm bij. Zaterdagavond zijn Eva en ik lekker uitgebreid in bad geweest, was zo lekker weer en ontzettend gezellig.

Fijne dag allemaal!
Hoe was de groeiecho Metis? Leuk dat je kindje straks weer in het wiegje komt te liggen.

UM, je zal inmiddels wel getrouwd zijn denk ik?? Dan gefeliciteerd! Heb je een leuke dag gehad? Of moet ie toch nog komen?

Hier gaat alles goed, morgen 11 weken. Ik heb deze week zowaar 2 keer gesport, zowel donderdag als vandaag. Het ging wel aardig. Ik voel me nog altijd niet helemaal jofel maar ik geloof wel dat het beter wordt. Ik ga wel rond een uur of half negen vaak al naar bed, dus erg gezellig ben ik niet, maar goed...

groetjes!
Hee meiden,

ik ben gisteren getrouwd en helemaal happy!! Zie mijn hyves voor wat foto's!! Morgen vertrekken we met zijn tweetjes naar Amsterdam voor onze honeymoon. Fiene is heerlijk bij opa en oma logeren....

Peetje en Metis, hoe gaat het met ''de buikies''?

Metis, het komt wel dichtbij nu he, hebben jullie al de naam en het kamertje klaar?
Wauw UM, wat een mooie bruid was je! Ontzettend leuke foto's zeg. Heel veel plezier met z'n tweetjes op jullie honeymoon, geniet er lekker van!

Peetje: Met jou ook alles oke? Inmiddels al naar verloskundige enzo geweest? Weten je ouders het trouwens al, hoe reageerden ze?

Kan je de hand schudden trouwens wat gezelligheid betreft. Ik lig er nu ook bijna elke avond weer vroeg in.

Hier alles goed. Groeiecho was weer helemaal goed. Gezien de ontwikkeling van de groei schatten ze dat uk zo'n 6/6,5 pond is bij de geboorte.

Vorige week weer bij gynaecoloog geweest en kleine uk ligt zelfs al helemaal ingedaald. Gaat echt heel snel nu allemaal vind ik. Anderhalve week geleden moest ik onverwachts nog naar ziekenhuis ivm behoorlijk heftige voorweeen. Lang aan ctg gelegen, getoucheerd, getempt, bloeddruk opgemeten, urine gecontroleerd. Dus waren flink wat uren verder eer we naar huis mochten. Ze twijfelden eerst me ter observatie te houden maar dat hoefde gelukkig niet. Metingen van ctg vielen namelijk binnen de marges en er was nog geen ontsluiting. Was hele opluchting want dat was ook wel erg vroeg geweest.

Kamertje zijn we druk mee bezig, muur is al af. Alleen de balken moeten nog geverfd worden. Gaan we morgen halen. Tussendoor zijn we de kamer van Eva ook aan het opknappen, dus flink druk zo.

We twijfelen nog tussen 2 namen maar komt goed! Geboortekaartje zijn we qua ontwerp wel uit, alleen kleurstelling nog niet helemaal. Tekst hebben we wel klaar.

Eva heeft haar afscheid inmiddels gehad op de opvang. Op de opvang hebben ze er een leuk feestje van gemaakt dus dat was erg geslaagd. Traktatie viel in de smaak en de afscheidscadeautjes voor de juffen ook. Eva kreeg ook een cadeautje, namelijk een schrijfset van princess. Van haar vriendinnetje kreeg ze een hangertje voor aan een ketting en een haarband, echt superlief. Gisteren is ze bij vriendinnetje wezen spelen, drama toen we naar huis moesten "ik wil niehiet naar huis"

Verder vermaken we ons prima saampjes, ze is gek op schoonmaken en soppen (heeft ze overduidelijk niet van mij) dus op haar manier helpt ze hard mee. Verder knutselt ze ontzettend veel en is ze lekker buiten aan het spelen. Verder maken we elke dag een kort wandelingetje in kader van de broodnodige beweging voor mij

Vandaag hele leuke klamboe boven haar bed gehangen, die valt om bed heen. Ze is echt supertrots, ze noemt het nu haar prinsessenkasteel. t Ziet er ook wel heel schattig uit. Morgen haar speelgoed weer eens uitzoeken. Kan hele zooi naar zolder geloof ik. Verder maken we nu speelhoekje op haar slaapkamer, kan ze daar ook lekker spelen.

Nou, ik ga de laatste boel even opruimen en dan maar weer lekker op tijd naar bed hahaha. M is er niet, heeft een pubquiz, dus zal wel laat worden. Trusten allemaal!
UM, nog van harte gefeliciteerd! Je zag er inderdaad prachtig uit, Fiene ook trouwens. Die zal zich ook we een prinsesje hebben gevoeld of niet?

Ik ben inmiddels naar de verloskundige geweest en heb daar een intake en een termijn-echo gehad. Volgens de termijn-echo ben ik 19 september uitgerekend, volgens de echo vorige week in het ziekenhuis 5 dagen eerder. Maar ik moet gewoon de 19e aanhouden volgens de echoscopiste in het ziekenhuis. Dus dat doen we dan maar.

Mijn ouders reageerden eerst vooral bezorgd, want: jullie hebben er al 2, drie is één teveel en kunnen jullie het wel aan, blablabla. Maar m'n moeder wordt wel steeds enthousiaster gelukkig.

Sinds vandaag voel ik me wat beter lijkt het. 's Avonds wel vaak nog wat misselijk. Vorige week was ik nog flink verkouden en een beetje grieperig, nu alleen nog wat verkouden.

Ik heb nu al een zwangerschapsbroek aan, sinds 2 dagen. M'n gewone broeken gaan op zich nog wel dicht, de meeste dan, maar dit zit net wat lekkerder. Volgens mij begon ik daar met de vorige 2 veel later aan.

Nu is echt zo'n tijd dat de gewone kleren niet meer lekker passen, maar om nou m'n buik te showen is ook weer geen goed idee want daarvoor zit er nog te weinig. Dat ziet er dan ook weer zo sneu uit...

Fijn dat de groei-echo weer goed was. Wel even schrikken, die heftige voor-weeën. Gelukkig viel het uiteindelijk mee.

Ik ben benieuwd naar de naam die jullie uiteindelijk kiezen.

Wat had je als traktatie gemaakt voor Eva? O ja, ik ben benieuwd waarom ze nu al gestopt is bij de opvang terwijl het nog even duurt voordat ze naar school gaat. Of gaat ze nu al een aantal keer wennen?

Kennen jullie mij nog?

UM: gefeliciteerd met je huwelijk!!! Hoe was jullie honeymoon??

Peetje: gefeliciteerd met je zwangerschap, enne drie kids is echt super leuk

Metis: Jeetje wat schiet je zwangerschap op?!!! Zit een kopje thee drinken er nog in?

Volgens mij heb ik heel lang niet geschreven. Veel gebeurd hier. Hugo is eind januari met spoed geopereerd. Zijn afweer was onvoldoende en daardoor reageerde hij helemaal verkeerd op de buisjes in zijn oren. Ook was hij ondertussen immuun geworden voor antibiotica. Na de operatie bleef hij ontstekingen houden in zijn oren en was de kno-arts ook een beetje de wanhoop nabij. Nu na vele druppels en wekelijkse afspraken en onderzoeken in het ziekenhuis gaat het goed met Hugo. Wel is inmiddels geconstateerd dat Hugo een fors gehoorverlies heeft, zo onwijs sneu. Het wordt nu gelukkig opgelost met een gehoorapparaatje en hij is er super vrolijk onder.

Met P. en F. gaat ook alles goed. De laatste loodjes voor Feetje op het kdv. Ze heeft onwijs veel zin om naar de basisschool te gaan en ze is er ook echt aan toe. We zijn druk bezig met haar om te oefenen met fietsen zonder zijwieltjes, erg leuk.

Probeer echt weer even vaker te schrijven, maar ga nu snel eten.
Peetje: Fijn dat je moeder steeds enthousiaster wordt, daar maakte je toch wel zorgen om toch? Herkenbaar van positiekleding, ik had ze ook al vroeg aan. Nog nauwelijks wat te zien maar gewone kleding zat ook net niet lekker meer.

Eva wilde graag schalen met kaas, worst en komkommer trakteren. Dus dat hebben we gedaan. Ze vonden het heerlijk. Als afscheidscadeautje hadden we een boekje gemaakt, op elke bladzijde had Eva iets anders getekend/geverfd/geplakt en tussendoor foto's van haar van baby tot nu. Daarnaast hadden we als cadeautje voor de leidsters een voorleesboek die daar dan kan blijven, was het meteen een cadeau voor de kinderen. Voorin hadden we een bedankje geschreven.

Dat Eva nu al gestopt is, is een beetje een combinatie van factoren. Ik werk natuurlijk al een tijd niet meer door die gezondheidsproblemen maar daardoor ging Eef nog wel naar de opvang. Dat voelde niet prettig want ik zat tenslotte wel thuis. Daarnaast ging ze zich daar echt vervelen en werd het financieel voor ons bijna niet meer te doen (omdat ik niet werkte krijgen we natuurlijk geen toeslag terug)

Zeker doordat het qua gezondheid nu stukken beter gaat was voor ons wel doorslaggevend om haar thuis te houden/ Ze gaat pas na de zomervakantie naar school, 5 sept, dus dat duurt nog wel eventjes.

Feetje: Jeetje wat een gedoe zeg met Hugo hebben jullie gehad. Fijn dat het nu een stuk beter met hem gaat, maar wat een zorg geweest zeg.

Zo, die Feetje al aan het leren zonder zijwieltjes! Wat knap zeg. Zit ze nog op dansen en bevalt het nog goed?

Thee is prima, altijd gezellig!
Even uppen hoor...

Vrijdag dus weer controle gehad ivm achteruitgang van groei van kleine uk. Gelukkig nu wel ietsjes gegroeid dus er hoeft nu nog geen inleiding plaats te vinden. Hele opluchting zeg. Nu moet ik volgende week weer en dan gaat gyn weer goed kijken naar groei, hoeveelheid vruchtwater en conditie navelstreng. Dan wordt er weer bekeken of we gaan wachten of alsnog inleiden. Vind het allemaal wel spannend hoor, zal blij zijn als we kleine uk gezond en wel in armen hebben.

Verder alles goed. Voor Eva hebben we nu een aftelkalender gemaakt, ze kan niet wachten! We moeten ook steeds haar buik voelen want haar baby is ook zo aan het trappen! Laatst lag ze met haar benen wijd op de bank met een pop tussen haar benen: "kijk, de baby is eruit!" Hmmz.

Fijne dag allemaal!
Hé Metis,

Fijn dat uk weer wat gegroeid was. Spannend toch weer hè? Hopelijk is er volgende keer weer wat groei te zien, hoe zwaar is uk nu dan ongeveer? Wanneer ben je precies uitgerekend, half april of eind april? Nou ja, dit wordt in ieder geval je bevalmaand, raar idee toch weer of niet?

Wij zijn een week weggeweest met de kinderen samen met vrienden en hun kinderen. Toch ook wel weer blij om thuis te zijn.

Alleen kreeg ik gisteren zo'n buikpijn op de terugweg dat de vk nog is langsgeweest. Gelukkig klopte het hartje gewoon en is het waarschijnlijk bandenpijn. Nu heb ik er nog wel last van, maar het lijkt wat minder te worden. Ik ben wel heel vaak wakker geweest vannacht.

Donderdag was Luuk van een bankje gevallen, met z'n tanden op de harde tegelvloer. Er zijn wat stukjes af, z'n tanden zijn wat naar achteren verschoven en het bloedde flink. Zo zielig, hij moest zo hard huilen, echt wel een uur lang denk ik, misschien wel anderhalf uur. We wilden net gaan zwemmen, het gebeurde in de kleedkamer. Ik ben toen met hem naar het huisje gegaan en de rest is gaan zwemmen. Hij klemde zich als een aapje aan me vast dus ik heb hem de hele tijd gedragen, ook thuis als ik bv op de grond zat en weer omhoog kwam. Misschien dat ik daardoor iets verrekt heb ofzo.
hallo dames,

hoe is het met jullie en de kleintjes??

metis: is de kleine er al...ik zal zo is op je hyves gaan gluren...

Peetje: hoe is met de tanden van luuk? Is de banden pijn al wat minder?

Ik moest het even met jullie delen. Ik heb vandaag het eind gesprek gehad van de voorschool. Zoë heeft op alles maximaal gescoord. Ze denken dat dat ze het nog ver gaat schoppen.

Ze is de laatste paar maanden ook echt veranderd. ze heeft een levendige fantasie en kan zoveel nieuwe dingen. ze is echt groot aan het worden.

De 2ling doet het ook geweldig. vandaag wel wat ziekkig. Ze zijn niet zo vlot als zoë maar dat vind ik helemaal niet erg. laat ze maar gaan lopen en zo als zoë op de basisschool zit

groetjes Marianne
Peetje: Wat een schrik zeg, die buikpijn. Hoe is het nu? Sneu zeg voor Luuk, arme ventje. Wel lekker even er een weekje tussenuit zeg, heerlijk!

Ik ben de 29e uitgerekend. Heel raar idee inderdaad dat het elk moment kan gaan gebeuren.

Marianne: Knappe Zoe!!! Hoe is het nu met de tweeling, hebben ze vannacht wel lekker kunnen slapen?

Vandaag een behoorlijke dipdag, zit er even helemaal doorheen ofzo. Gaat nergens over. Vorige week op controle bleek dat uk niet gegroeid was (geschatte gewicht is nu 2400 gr), dat was behoorlijk schrikken. Gynaecoloog gekeken en zo op eerste gezicht leek hoeveelheid vruchtwater en doorbloeding placenta nog in orde. Wel moest ik voor de zekerheid een ctg. Daarna moest ik terug naar gyn en zou ze kijken, aan de hand van uitslag ctg, wat we gingen doen. En zo lag in ineens onverwachts op een verloskamer aan de ctg.

Gelukkig was alles dik in orde! Een dikke 10 voor kleine uk en daarom mocht ik dus weer naar huis en hoefde er nog niets te gebeuren.

Het weekend leek het er hard op dat het ging beginnen, zondagochtend zelfs nog in ziekenhuis doorgebracht maar helaas...het zette niet door. Wel is het flink aan het rommelen maar daar houdt het dan ook mee op. *zucht*

Morgenochtend weer controle en ik vind het ontzettend spannend. Ik vind het maar drie keer niks zo. Ik moet goed in de gaten houden of ik uk nog goed voel want kwaliteit placenta is volgens gyn hard aan het achteruit gaan. Dus aan de ene kant heb ik nu echt zoiets van: haal uk er asjeblieft uit zodat uk gewoon veilig en wel op de wereld is en daar wel kan groeien. Deze onzekerheid...blegh! Tegelijkertijd zie ik als een berg op tegen een inleiding, lijkt me drama. Maar goed, veiligheid uk staat voorop natuurlijk, begrijp me niet verkeerd.

Sorry voor zeikbericht! Normaal ben ik wel wat positiever en geniet ik nog echt wel hoor.

Naam zijn we tenminste wel over uit! Waar wij erg van baalden is dat het een ontzettende top 10 naam is, daardoor twijfelden we zo. Maar we vonden die naam al jaren leuk dus we hebben besloten daar toch gewoon voor te gaan, dan maar een top 10 naam.

Eva zit nu zo ongeveer elke dag tegen mijn buik te roepen: *naam* kom er nu uit, ik ben zo benieuwd naar jou! Zo lief.

Nou, wij gaan eens aankleden Lekker genieten van het mooie weer. Ben gisteren al best een beetje bruin geworden, heerlijk. (zo zwaar die laatste loodjes: met de benen omhoog achter in de tuin, lekker aan het lezen poehpoeh )

Wat ik vergeten was en nog wel wilde zeggen: gyn heeft wel gezegd dat ze me de 40 weken niet voorbij laat gaan, dus het gaat sowieso niet langer meer dan een kleine anderhalve week duren! Volgende week vrijdag ben ik namelijk 40 weken.
anoniem_31840 wijzigde dit bericht op 20-04-2011 11:19
Reden: Zwangerschapsdementie enzo
% gewijzigd
Oehhhh Metis wat spannend. Niks geen punt dat je een dip dag hebt, het is toch ook best spannend?! Kan me voorstellen dat je je af en toe een beetje zorgen maakt. Maar ze houden je goed in de gaten gelukkig!!

Heb je een beetje opvang en hulp voor Eva deze dagen? Het lijkt me heel zwaar 9 maanden zwanger te zijn en de zorg voor een 3 jarige te hebben!!

Marianne, wauwie, knappe meid die Zoë!! Petje af!!

Feetje, wat een heftig bericht trouwens van Hugo ( was het geloof ik) Hoe is het nu? Scheelt het dat het kwakkel seizoen voorbij is?

Peetje hoest met jou en de zwangerschap? Ik weet even niet meer hoe ver je bent, maar heb je je 20 weken echo al gehad?

Hier gaat alles lekker. Ik begin onderhand echt zin in een tweede te krijgen, maar dat gaat toch nog even duren want ik moet eerst mijn medicijnen afnbouwen ( waar ik niet zwnager mee mag worden.) Daar kan ik erg brak en instabiel van worden, dus daar willen we een goed moment ( voor zover dat kan natuurlijk..) voor kiezen.

Maar éérst Fiene naar school! Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar daar kijk ik me toch naar uit!! Na de vakantie is het zover, heerlijk. Ik weet nu al soms niet meer hoe ik de dagen met Fiene moet doorkomen. Gelukkig is het mooi weer en zijn we veel buiten.

Ik ben ook heerlijk aan het werk, leer nog van alles dus wat dat betreft is het maar beter dat ik nog niet zwanger ben.

Grotejs allemaal, Metis, ik denk aan je!!
Spannend Metis! Beetje eng idee dat je zelf goed in de gaten houden of uk goed beweegt omdat de placenta hard achteruit lijkt te gaan.. Hopelijk zet de bevalling gauw door. Ik ben benieuwd welke naam je hebt uitgekozen, even kijken bij de top 10, haha.

Marianne, wat fijn dat Zoë het zo goed doet! Leuk om te horen hè? Heeft ze zin om naar school te gaan?

UM, Femke zit weer een beetje in de kleuterpuberteit ofzo. Ze is toch aan het uitproberen, niet luisteren en vrijdag, zaterdag én zondag had ze in haar broek geplast. Ik weer boos omdat ik het idee heb dat ze het erom doet. Ze blijft dan ook gewoon rustig staan totdat ze klaar is.

Nou goed, zondagochtend ben ik gaan sporten, ik was er even klaar mee, en toen ik terug kwam zat ze lekker bij P. op schoot een boekje te lezen. Ws had ze even extra (positieve!) aandacht nodig.

Met Luuks tandjes gaat het wel weer goed, hij heeft ze weer wat naar voren geduimd. Morgen moet ik weer naar de vk. 2 Mei heb ik de 20-weken echo, ik ben nu 18,5 week.

UM, fijn dat het lekker loopt met werken.
Zijn jullie al klaar voor de beschuit met muisjes? Weeen komen nog niet regelmatig genoeg om naar ziekenhuis te gaan maar er zit vooruitgang in! Spannend (en oh ja, zo voelde het ook alweer)

Gisteren dus ook op controle geweest. Alles was goed met uk. Naar groei heeft ze niet meer gekeken aangezien dat nu weinig nut meer had volgens haar (komen nu weinig meer aan) en aangezien ze ons gisteravond of vandaag wel in het ziekenhuis verwachtte. Ze zette er flesje wijn op in dat ik voor de paasdagen bevallen zou zijn.

Gisterochtend begon het namelijk met bloedverlies en hoop gerommel in buik. Nog niet echt weeen maar echt lekker zat het ook allemaal niet. Verder hele dag dan ook rustig aan gedaan, M was wel gewoon naar werk om daar eea af te maken. Na het eten 's avonds hebben mijn vader en broer/schoonzus Eva opgehaald, zij logeert nu bij mijn ouders. Gisteren op tijd naar bed gegaan en tot 4 uur wel goed geslapen. Toen werd ik wakker van de weeen en krampen. Dus nu is het afwachten tot er meer regelmaat in komt en tot we naar ziekenhuis kunnen. Ik hoop iig zo lang mogelijk thuis te kunnen blijven. Bij Eva had ik al 5 cm toen ik in ziekenhuis aankwam en was ze er 5.5 uur later ook, dat beviel wel goed.

Ik vind het nu wel heel onwerkelijk allemaal. Ik weet rationeel dat we straks naar ziekenhuis gaan enzo maar echt beseffen doe ik het me niet. Heel maf.

Word nu ook wel zenuwachtig trouwens haha.

Fijne dag allemaal en hopelijk binnen niet al te lange tijd goed nieuws vanuit hier!
O spannend Metis, zet hem op. Wie weet ben je inmiddels al wel bevallen!

Jaaaaaa! We hebben er weer een superdochter bij, Sophie. Vanmorgen om 0918 uur is ze geboren en ze weegt 2575 gr. Ze is verder goed gezond, gelijk een dikke tien op de apgar. Wel zit ze tegen glucosetekort aan en heeft moeite zichzelf warm te houden, maar dat is vrij bekend verschijnsel bij die kleintjes. Als morgen alles in orde is, mogen we dan naar huis. Anders blijven we nog even.

Bevalling zelf was heel heftig omdat het zo snel ging. Ik ging ineens binnen een paar minuten van 5 naar 10 cm ontsluiting. Ik lag bij verloskundige te hangen, op ademhaling te focussen mbv haar, ineens persdrang! Dus ik lag nog op mijn zij, gyn en verloskundige ineens aan het schreeuwen dat ik op mijn rug moest. Hing hoofdje er al uit! Nou ja, t was heftig en heel moeilijk te bevatten allemaal maar ze is er en ze is prachtig!

Eva is ook zo ontzettend trots op haar zusje, zo lief. Ze wil haar het liefste vast blijven houden, en blijven knuffelen en kusjes geven. Je smelt gewoon van dat glunderkoppie.

Nou, ik ga weer verliefd opzij staren hahaha, tot gauw!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven